BMW 535i Executive (1999) #2

Uitvoering535i Executive
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2012

BMW - 535i Executive

Mijn klassieker had ik na 5,5 jaar met veel plezier gereden te hebben, verkocht net voordat de overheid met hun nieuwe graaipraktijken in het nieuws kwam. Maar goed, ik was opzoek naar iets nieuws.
Lange tijd internet afgespeurd naar een geschikte auto. Toen zag ik een BMW 535i executive met V8 motor en bijna alle opties. Gelezen dat dit toch wel het neusje van de zalm was destijds.
Ook vind ik dit model veel mooier dan de latere modellen.

Gaan kijken en rijden. Alles werkte en de auto reed goed. Dus maar gekocht.
Onderweg naar huis heerlijk comfortabel in alle rust naar huis gereden.

Één ding moest er wel aan gedaan worden en dat was het dashboard repareren, want het bekende probleem met de uitvallende pixels was aanwezig. Dus via internet een reparatiekitje gekocht en dashboard hersteld. Wat natuurlijk niet meeviel, omdat die wijzers er niet af kwamen, zonder die motors kapot te maken. Maar gelukt en weer een dashboard wat 100% was.

Na een week de auto niet gebruikt te hebben, accu leeg.
Diverse metingen gedaan en uiteindelijk bleek een 60A kabel naar een ventilator teveel ruststroom te trekken. Hier maar een relais tussen gebouwd en het probleem was verholpen. Na 3 weken vakantie starten als met een nieuwe accu.

Pluspunten: 1 op 11,5 kunnen rijden bij 125km/h constant met een 3,5 liter V8. Top!
comfort, rust, stilte, dikke muziekinstallatie af fabriek, alles elektrisch incl. hoofdsteunen en stuur.
En een 535i is snel genoeg. In duitsland kom je redelijk makkelijk op de 250km/h.
Op snelheid zeer stabiel. Zo'n auto is gemaakt om hard te rijden.

Minpunten: tikkende vanos. Staat heel internet mee vol, is een bekend probleem bij bijna alle BMW motoren.
Roest: dorpels blijven roesten. Is niet te stoppen.
Constant moet sturen/corrigeren op de snelweg. De precieze besturing werkt vermoeiend. Gehele wielophanging laten controleren incl. stuur delen, maar geen speling. Hoorde zo.

Al met al goede ervaring gehad met deze BMW. Maar het is toch niet een merk wat ik weer zou kopen.