BMW 440i Gran Coupé (2018)

BMW 440i Gran Coupé (2018)

Uitvoering440i Gran Coupé
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2019

BMW 440i Gran Coupé High Executive

Sinds februari 2019 ben ik in bezit van deze auto, die vanaf september 2018 in een BMW depot stond te wachten tot ik hem kocht. Voortreffelijk geholpen bij Ekris Nijkerk. Na proefritten in een 440i en 540i heb ik deze gekozen. Groot genoeg voor als je er voornamelijk alleen in zit.
Na 2,5 jaar en ca. 30.000 km ben ik nog steeds zeer tevreden. De auto is erg snel maar je kunt er ook erg relaxed mee toeren, met behoorlijk veel comfort. De auto is propvol opties gestopt (demo), ik had daar niks meer aan toe te voegen. En de kleur Mineralgrau metallic staat hem erg goed.

Pluspunten: erg mooi model, snelle auto, mooie brom in de sportstand, heerlijke 6 cilinder. Geen onkosten gehad, naast normaal onderhoud (1 beurt tot nu toe). Binnenkort zijn de banden wel aan vervanging toe...
Fantastische automaat. Af en toe probeer ik even manual met de flippers aan het stuur, maar de automaat doet het veel beter dan ik.

Minpunten: hij is niet goedkoop en lust wel een slok, gemiddeld verbruik tot nu toe ca. 11 liter per 100km (1 op 9). Dit is met voornamelijk stadsverkeer, ik had ook niet anders verwacht.
De 19 inch velgen zijn mooi, maar best kwetsbaar. Laatst heb ik ze laten repareren (toch wat stoeprandschades).

Update 02-10-2022: nog een paar dagen rijden, de nieuwe i4 is in januari besteld en nu eindelijk binnen bij de dealer. De review daarvan volgt.