BMW 328Ci Executive (1999)

BMW 328Ci Executive (1999)

Uitvoering328Ci Executive
Bouwjaar1999

Het aanschaffen van mijn eerste 6 cilinder

Na ruim 2 jaar in mijn eerste auto te heb gereden, een 318i sedan uit 2003, heb ik besloten om de overstap op een 6 cilinder te maken. Nou ben ik nog student en verdien ik mijn geld d.m.v. mijn bijbaan, kan het nog wel eens een uitdaging worden om zo'n auto te bezitten. Denk hierbij aan het verbruik, onderhoud, etc. Gelukkig heb ik 2 vrienden die auto monteur zijn van beroep en mij helpen met het onderhoud. Ook kan ik zelf ook nog wel het een ander, dus het onderhoud was niet het grootste probleem. Ik ga nog met de scooter naar werk en school en heb de auto ook eigenlijk als hobby aangeschaft.

Voor mijn nieuwe auto had ik natuurlijk wel wat eisen: handgeschakeld, coupé, dakraam en dat het sowieso een 325, 328 of 330 zou gaan worden. Ik heb maanden gezocht naar de perfecte auto voor mij en kwam toen deze 328ci uit 1999 tegen met redelijk wat opties en hij zag er nog strak uit voor zijn leeftijd en km stand. Hier en daar natuurlijk nog wat puntjes, de stof op het dak liet los, 1 van de achterlichten zit een barst in. Maar dat is allemaal te repareren en weer leuk om aan te hobbyen in mijn vrije tijd.

Voordat ik eigenlijk bij de auto had gekeken had eigenlijk in mijn hoofd al besloten om deze auto te kopen. En ik heb daar eigenlijk geen spijt van. Het 1e ritje naar huis was al een genot. De auto heeft een goede wegligging en is nog redelijk vlot door zijn 2,8l 6 cilinder. Wel was de auto al niet meer helemaal standaard, er zit namelijk al een open luchtfilter op, een schroefset en een strut bar. Ook zitten er m bumpers en een csl spoiler op de auto, wat de auto toch wel een sportievere uitstraling geeft. Mooi mee genomen dus.

1e en gelijk 2e keer pech

Na 2 maanden in het bezit en net iets minder dan 2000km te hebben gereden was het dan zover, de eerste keer pech.

Ik en een paar vrienden hadden besloten om lekker een stukje te gaan rijden. Eenmaal ergens op een parkeerplaats gestopt om wat foto's te maken, lag er ineens een plas koelvloeistof onder mijn auto. Motor kap open en we zagen het eigenlijk meteen, de thermostaat was lek. Ik wist wel al dat het koelsysteem fragiel is bij deze auto's maar dat mij dat zo snel zou overkomen had ik niet verwacht. Wij hebben toen de auto naar huis gesleept.

De volgende dag heb ik eigenlijk gelijk al een nieuwe theromstaat en slangen van het koelsysteem besteld. Aangezien ik toch aan het bestellen was, heb ik gelijk een nieuwe Multi riem set, waterpomp, filters en bougies besteld. Helaas kwamen de onderdelen een week later binnen en ging ik op vakantie dus stond de auto rond de 4 weken stil. Na mijn vakantie gelijk de thermostaat en koelslangen vervangen en hij startte en reedt weer zonder problemen. Totdat een week later het gaspedaal het niet meer deed. Nou was de gaskabel gebroken. Deze een paar dagen later alweer vervangen en tot nu toe eigenlijk zonder problemen genoten van deze prachtige bmw.

De rest van de onderdelen die ik heb besteld ga ik binnenkort bij de grote onderhoudsbeurt vervangen samen met een vriend van mijn die monteur is. Ik zal nog een update plaatsen als de beurt is uitgevoerd. Tevens heb ik heb ook nog een eissenman eindemper + middendemper delete van de 318 liggen die we dan misschien ook onder de auto gaan plaatsen. Dan komt de 6 cilinder echt tot leven.

PRIVATE LEASE BMW 3-serie