BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition (2011) #2

BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition (2011)
BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition (2011)BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition (2011)BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition (2011)BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition (2011)BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition (2011)BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition (2011)BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition (2011)

Uitvoering320d Touring EfficientDynamics Edition
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2019

Distributie ketting gerekt

Eind oktober de auto gekocht bij een garage in Zeeland de wagen was van eerste eigenaar bmw dealer onderhouden en had 167420km gelopen keurige auto leuke opties ik vond de kleur combinatie erg fraai maar na bijna 8 duizend kilometer gereden te hebben begon de. Motor een knisperend geluid te maken wat heviger werd bij het optrekken ik ben naar de bmw dealer geweest want er was een terug roep actie voor de DistributieKetting spanner die vervangen en kreeg toen te horen dat de ketting verekt was direct met de garage gebeld waar ik de auto gekocht heb want ik had immers 6mnd garantie en die vertelde mij dat ik de auto vanuit lelystad terug moest rijden naar Zeeland😏 met een verrekte ketting en zij gingen verder diagnose stellen kon even duuren want zij hadden t druk ik zij is goed alle motor schade is voor jullie rekening klopt ik heb garantie vertelde zij mij lang verhaal kort twee weken zonder auto heen en weer gebel en zij hadden gediagnosticeerd er was onvoldoende ketting rek ik de auto opgehaald en mijn plaatselijke garage heeft de ketting op mijn eigen kosten vervangen maar goed ook want de rek was behoorlijk 😡. Ik begrijp dat wegens eco normen uitstoot de ketting wat lichter en dunner moet en dat daardoor die ketting uit kan rekken maar dat weten de engineers bij BMW toch ook waarom dan aan de achterkant van het motorblok plaatsen zo worden de repetities onnodig duur de gehele motor moet uit de auto, Wat ik niet zo primium vind. Maak er dan een onderhoud interval voor en makkelijk te vervangen riem zoals volvo en lexus en ieder ander merk wat van distributiie riemen gebruik maakt. Zo zie je niet zoveel afgebrande bmw's terug langs de snelweg. Ik ben van mening dat primium niets te maken heeft met hoge onderhouds kosten maar meer met een prettig en gemakkelijk rijdende auto die lang mee gaat!

Koppeling en massavliegwiel kapot

De laatste dagen merkte ik dat de auto snel afsloeg en dacht ik bij vlot optrekken dat de koppeling begon te slippen tot ook het overschakelen stoever ging heb ik direct een afspraak gemaakt bij de garage op de terug rit uit ede naar Lelystad begon ik ook het klapperen van het massa vlieg wiel te horen de auto direct bij de garage achter gelaten echter hadden zij niet eerder tijd dan de al eerder afgesproken datum over 3 weken dus de hele vakantie zonder auto uiteindelijk besloten om een goedkoop extra autotje te kopen.

Apk, grotebeurt en reparatie

Keuren doe ik altijd twee maanden van te voren zo heb ik even tijd om te sparen bij flinke tegenvallers en met de BMW is dat ook wel nodig.
Uit apk blijkt nodig:
Nieuwe flexible deel wat aan het roetfilter vast zit mij word aangeraden aangezien de boel los moet meteen roetfilter te spoelen maar een nieuwe is niet veel duurder dus de boel maar laten vervangen.
Koplamp sproeiers werken niet want die zijn lek vervangen voor imitatie.
4nieuwe banden want ik heb een tweede hands 18" set gemonteerd.
Ruiten wisserbladen voor en wisserblad achter.
Grotebeurt.
Nieuwe accu want bij koudweer moeilijk starten
Nieuwe motor steunen auto trilt de boel al 2x los geweest versleten en/of lek.
Ook meteen winterbanden op de orginele 16inch set gemonteerd.
En ben vast nog iets vergeten al met al dikke rekening dus maar gouw kilometers maken met die dikke gummer om het snel te vergeten 😁

Vakantie Barcelona, Lugo Galicië

Super fijne reiswagen
De auto is vlot en zuinig tegelijkertijd we zijn van Nederland om 21uur vertrokken en de volgende dag om 13uur in Barcelona aangekomen we hebben 3x getankt bij aankomst zat de tank nog een kwart vol 😁 dit zegt iets over mijn rij steil, naa een week in Barcelona te hebben door gebracht bij familie ook nog 1000km naar lugo Galicië gereden rustig aan gedaan en hebben het op 1 volle tank gered daar bij familie 5dagen doorgebracht terug naar Barcelona voor nog een week vakantie terug naar huis ook uitsapjes gedaan die weken veel gereden alles bij elkaar 6480km de auto heeft het top gedaan!

Tijd voor afscheid

Wegens verhuisplannen.. Emigreren naar spanje een grotere auto nodig die een aanhangwagen kan trekken de bmw is een eco model en mag niets trekken belachelijk het is een 2 liter diesel maar bij de dealer gevraagd en het scheind iets met afgeloten luchtstromen en oververhitting te maken kunnen hebben niets aan te doen de auto 2jaar ik heb nog nooit zo lang een auto gehad met plezier gereden al is het niet mijn merk het was een leuke uitstap ik wens de volgende eigenaar veel veilige en plezierige kilometers toe

PRIVATE LEASE BMW 3-serie