en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Q7 3.0 TDI e-tron quattro Pro Line plus |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand laatst | 120.000 km |
Ik schrijf dit korte verslag voor diegene die nog twijfelen over aanschaf van de laatste nieuwe Q7 Etron's die nog verkrijgbaar zijn. Deze wagen rijdt ontzettend fijn en comfortabel. Elektrisch rijden is een enorme stilte. Ik kan dus met 17km woon werk mooi volledig elektrisch makkelijk op en neer. Hij haalt op elektra 40-45km. Op de autobaan is de V6 diesel een heerlijk fijne stille motor. De auto geeft een gevoel van rust. De complete afwerking van binnen is echt van hoge kwaliteit. Bij rustig rijden verbruikt hij gemiddeld 1:14 in combinatie met elektrisch rijdt ik ca 1:17. De hele aandrijving en techniek van de auto dwingt respect bij je af voor deze Duitse autobouwers.
Binnenkort Laadpaal thuis erbij en dan ga ik nog meer elektrisch rijden combineren want dit is echt geen straf. En voor de lange baan: samen met 75 liter diesel tour je dus dus wel zonder zorgen in één ruk naar Italië.
Ik kan serieus op dit moment niet bedenken wat er slecht is aan deze auto. Rij gemiddeld ca. 40.000 km p/j.
Voor mij is duidelijk dat een hybride auto met een accu die ca 100km zou kunnen halen momenteel veruit de beste oplossing is voor veel automobilisten die redelijke kilometers maken. (Zeg meer dan 15.000km.)
Veel schone km in de steden en besparen door elektrisch rijden en toch mogelijkheid om -in geval van- de motor nog te kunnen gebruiken. Met de kleine accu (winter 35km) kan ik met thuis en op werk laden toch 40% van de totale km halen. 2x plezier en zekerheid van zowel elektrisch als brandstofmotor.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.