Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A7 Sportback

Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)

autoreview

10
Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)
Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)
NdeG
  • NdeG4
  • Gebruikersreview
18 mei 2019 om 11:45
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA7 Sportback 45 TFSI quattro
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 5.000 km
  • 18 mei 2019

Begin van dit jaar begon het gevoel weer te kriebelen om te kijken naar een andere auto. Mijn BMW 5 serie was 1,5 jaar oud en had ruim 70.000 kilometer erop zitten. En door mijn verhuizing naar België werd het wel eens tijd om gebruik te maken van het ontbreken van de BPM. Al 4 auto’s terug heb ik al geroepen dat de volgende een hoge auto zou moeten worden. Met dat in het achterhoofd ben ik gaan kijken naar een Porsche Macan, Range Rover Velar en de nieuwe BMW X5.

Eenmaal bij de Porsche Macan (2.0L) aangekomen viel ik er direct als een blok voor. De goede service en de uitgebreide proefrit zorgde ervoor dat ik eigenlijk al om was. Maar dit keer hebben we ook verder gekeken. Onder andere naar de Velar. Schitterende auto maar tijdens de proefrit had ik niet direct dat de D240 een vooruitgang was t.o.v. mijn 5 serie. Een zeer rauwe 4 cilinder diesel die zelfs opgewarmd nog rumoerig was. Als laatste toch nog even naar de BMW dealer. Mijn voorliefde voor BMW speelde op en daarom ook naar de nieuwe X5 gaan kijken. Die vind ik vooral heel groot en wat configuratie betreft kwam ik er niet uit. De ideale X5 wat uiterlijk en comfort betreft was boven budget en wat wel binnen budget viel kon mij niet overtuigen.

Uiteindelijk leek het duidelijk te zijn en zou de Macan de opvolger worden van mijn 5 serie.
Toch ben ik op verzoek van het thuisfront enkele dagen later op een sneeuwerige dag nog naar de Audi dealer gereden. Audi maakt mooie modellen (in mijn ogen) en ik wilde toch de Q7 en de Q8 eens in het echt bekijken. De Q8 had ik al op internet bekeken en dit zou een zelfde verhaal worden als waar de X5 op afgevallen is maar toch. Door het vriendelijke onthaal bij de Audi dealer in Turnhout werd al snel duidelijk dat de Q7 niet in de showroom stond en de Q8 buiten in de sneeuw. Na even snel rond te kijken werd ik aangestaard door een plat liggend model met brede heupen en een schitterende lijn. Die blik gaf weer een nieuw perspectief! De verkoper vroeg mij een berekening te mogen maken voor de Q8 en de A7 waarop ik eigenlijk al mijn zinnen op de A7 had gezet. Je ziet ze bijna nooit en het is sportief, elegant en in mijn ogen een bijzondere verschijning. Na mijn budget kenbaar gemaakt te hebben sloeg de twijfel toe bij de verkopende partij maar toch wilde hij het proberen. Ik had een wensenlijstje op tafel gelegd en gaf aan dat wanneer het niet binnen budget past het maar weggelaten moet worden. Mijn wensenlijstje omvatte dit keer:
- Mooie velgen
- Zo uitgebreid mogelijke adaptieve cruisecontrol
- Comfortabele stoelen
- Achteruitrijcamera met 360 graden zicht
- Nappa leder
- Panoramadak
- 4 wiel aandrijving (quattro in dit geval)

Eenmaal gaan rekenen kwam er een exemplaar uit die voorzien was van alle autosalon korting en premies om ook maar een A7 de weg op te duwen dat ik dacht van oke….voeg dan toch mijn wensenlijstje er maar aan toe! Ik keek vol ongeloof toen hij mededeelde dat dit er allemaal al in de 45 TFSI quattro was verwerkt. Laaiend enthousiast dat ik was vroeg hij wat mij ervan weerhoudt het nu niet te doen aangezien de actie geldig was tot 30 januari. En mijn antwoord daarop was ‘niets houdt mij tegen’ ik ga ervoor!

Mijn A7 zou dus zilver zijn met notenbruin nappa leder en voorzien van quattro, pakket tour (een soort auto pilot pack), panorama dak, getinte ramen, Keyless entry en nog veel meer van die dingetjes. Een pracht exemplaar vind ik zelf! En de levering werd geschat begin april. Een paar weken later heb ik bij Audi België in Kortenberg nog een proefrit gemaakt in de A7 met de gelijke motor erin. En het bleef een juiste keuze voor mij. De auto is stil, voor een Audi dynamisch, en redelijk rap. Een 0 naar 100 sprint in 6,3 seconde volgens het boekje en zo voelt het ook wel een beetje. Na de proefrit naar huis gegaan en weer starten met dromen naar het moment van de aflevering.

De laatste week van maart kreeg ik het langverwachte bericht dat de auto binnen is gekomen en dat we de aflevering kunnen plannen op 2 april. Vanaf dat moment begonnen de slapeloze nachten. Op de dag zelf eerst naar het postkantoor het kentekenbewijs afhalen en vervolgens naar de Audi dealer. De auto stond daar klaar helemaal gepoetst en bij het openen van de deur kwam de geur van het nieuwe leder vrij en stapte ik nog vol ongeloof in. Na een korte instructie over het MMI systeem mocht ik eindelijk gaan. Vanaf dat moment waren de eerste kilometers een feit….

5000 kilometer verder
Nu ben ik stuk voor stuk 5.000 zeer plezierige kilometers verder en kan ik wat inhoudelijker vertellen over mijn bevindingen wat de A7 betreft. Allereerst is het een slagschip van een wagen! Wat ik in mijn 5 serie als een ruime parkeerplek bestempelde blijkt met een A7 een krappe plek te zijn. Maar dat schijnt nog te wennen ;-) Ook op de weg krijg ik veel leuke reacties. Duimen omhoog en veel blikken richting de A7.

Het allereerste wat ik heb afgezet is het borden lezen en het automatisch aanpassen op de voorgeschreven snelheid. Heerlijk rijdend op de snelweg springt er een matrixbord aan met ‘70’ erop en hoe attent mijn Audi ook is schiet hij vanuit 130 direct vol in de ankers om 70 te gaan rijden. Dat is voor mij en mijn achterliggers niet fijn. Gelukkig is dat uit te schakelen. Net als de bochten herkenning. Ook weer in de cruisecontrol zoef je met 70 kilometer over de weg en komt er een bocht aan remt hij af. Niet naar 50 kilometer, nee naar 30 kilometer en dat 300 meter voor de bocht! Het resultaat…..ongeduldige automobilisten achter mij en enige gene dat de auto dat toch wel verkeerd heeft ingeschat.

De adaptieve cruisecontrol in basis werkt perfect! Een goede volgafstand, deze is ook instelbaar, en wanneer de auto ingrijpt gaat dat heel geleidelijk en niet onrustig. In heel druk verkeer is het soms wel fijn om het systeem uit te schakelen en een basis cruisecontrol te gebruiken. Maar wacht…..dat kan niet!

Het rijden in de auto blijft een genot. De benzine motor is stil, soepel en best zuinig als je een rijstijl toepast van een 85 jarige opa. Ben je af en toe van het inhalen of wil je vlot meerijden in het verkeer dan past het verbruik zich aan. Maar dan lust de A7 een flinke slok! Een actieradius met een zeer rustige rijstijl rond de 800 kilometer en met een vlotte rijstijl krap 600. Maar ach….je krijgt er zo veel voor terug.
Als ik kort de plus en minpunten mag benoemen van de auto zou dat er zo uitzien:

+ Design
+ Comfort wat rijden betreft
+ Afwerking van het interieur
+ De verfijnde adaptieve cruisecontrol
+ Comfort van de stoelen
+ Geluid bij starten (klinkt als een 6 cilinder maar het is een 4)
- Verbruik bij vlot rijden
- Reageren van de assistentie pakketten (bochten en verkeersborden)

Dit tot nu toe. Wanneer ik meer ervaring heb zal ik weer updaten en mochten er vragen zijn hoor ik dat natuurlijk graag!

Kleine parkeergarages en parkeervakjes

  • 5.100 km
  • 23 mei 2019

De A7 is best een flinke auto. En dat merk je vooral in krappe straatjes, smalle parkeergarages en krappe parkeerplekjes. Uiteraard zat er op een van de optionele pakketten een uitgebreid camera systeem waar menig fotograaf jaloers op is. En juist als je deze het hardste nodig hebt is het moeilijk kiezen uit wel oogpunt je de auto wilt zien. Overal is aan gedacht. Je kan bij smalle straten of file parkeren focussen op de velg zodat je de kans op stoeprand schade beperkt, je kan focussen op de achterkant, de zijkant, de voorkant, de bovenkant en ook een 3 d aanzicht dat je kan swipen rondom de auto! Nadeel hiervan is dat wanneer je de juiste camera stand gevonden hebt er ook een hele file aan auto's staat mee te kijken hoe je de auto probeert te parkeren. Maar het principe van deze hulpsystemen is fantastisch!

Meer ervaring

  • 15.000 km
  • 19 juli 2019

Inmiddels ook met de auto op vakantie geweest en daardoor een pak meer kilometers erbij gereden. En daarom dus eindelijk gewend aan de maat van de auto en aan het multimedia systeem. Bij dat laatste gaat er wel eens wat mis. Het scherm valt tijdens het rijden af en toe op zwart en start na een aantal minuten weer opnieuw op. Ook sinds dat moment een storing met de elektronische handrem. Alles netjes opgelost door de dealer natuurlijk maar toch al rap wat euveltjes. Het zijn weliswaar software updates maar je moet er toch even voor naar de dealer en daar zit ik niet op te wachten.
De rij eigenschappen zijn nog steeds perfect. De 45 TFSI motor doet het prima in een zware auto als dit. Wel heb ik de auto laten chiptunen en daardoor 50PK extra! Nu totaal 295 PK. Het gasrespons is met name toegenomen en daardoor is de auto voelbaar sneller!

Nog een enkel minpunt ontdekt. Wanneer de auto nat is na het wassen of van de regen en je de kofferbak opent komt er een flinke straal water naar binnen welke niet volgens de daarvoor gemaakte 'goot' buiten de kofferbak naar onderen loopt.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Audi A7? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A7
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A7

INFO
Audi
Audi
Audi A7 Sportback 40 TFSI Pro Line (5D/8A)
€ 1.165
Bekijk nu ⟩
Audi A7 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro 340pk 1eigenaar!

    Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro 340pk 1eigenaar!

    • 2018
    • 81.935 km

    € 60.950

    Audi A7 Sportback 50 TDI ABT QUATTRO Pro Line S MATRIX/VIRTUAL/360 CAMERA/B&O

    Audi A7 Sportback 50 TDI ABT QUATTRO Pro Line S MATRIX/VIRTUAL/360 CAMERA/B&O

    • 2018
    • 163.495 km

    € 56.950

    Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro Pro Line S l Soft Close l Panorama l 3D cam

    Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro Pro Line S l Soft Close l Panorama l 3D cam

    • 2018
    • 47.142 km

    € 69.495

Meer Audi A7 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A7

    103
    • 27 oktober 2021

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A7 specificaties
  • Audi A7 occasions
  • Audi A7 video's
Advies en informatie
  • Audi A7 tests
  • Audi A7 gebruikersreviews
  • Audi A7 index
PREMIUM
Audi A7 Sportback - Mercedes-Benz CLS

Audi A7 Sportback - Mercedes-Benz CLS

Met de CLS sneed Mercedes-Benz in 2004 een nieuw segment aan. Een coupé-achtige sportsedan...

Lees meer
 

Audi A7 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)

    Audi A7 Sportback 45 TFSI quattro (2019)

    10
    • 18 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro...

    3
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line (2014)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    6
    • 13 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    17
    • 5 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    12
    • 15 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    • 4 augustus 2016
  • Gebruikersreview
    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2014)

    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro...

    17
    • 28 september 2015
meer reviews
Audi A7 vs. Mercedes-Benz CLS - Dubbeltest

Audi A7 vs. Mercedes-Benz CLS - Dubbeltest

96

Audi lanceerde onlangs de tweede generatie A7 Sportback, net nu Mercedes-Benz de derde generatie...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

    Audi S7 Sportback 4.0 TFSI quattro Pro...

    3
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line (2014)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    6
    • 13 juni 2021
  • Nieuws
    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    Audi A7L: Sportback wordt sedan!

    28
    • 18 april 2021
  • Nieuws
    Audi prijst A7 40 TFSI en A6 Avant 50 TFSI e

    Audi prijst A7 40 TFSI en A6 Avant 50 TFSI...

    30
    • 25 februari 2021
  • Nieuws
    Audi geeft Q5, A6 en A7 Sportback plug-ins meer bereik

    Audi geeft Q5, A6 en A7 Sportback plug-ins...

    5
    • 23 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro Line + (2011)

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI quattro Pro...

    17
    • 5 februari 2021
  • Nieuws
    De Vluchtstrook: af-fabriek ‘nose-swaps’

    De Vluchtstrook: af-fabriek ‘nose-swaps’

    25
    • 11 oktober 2020
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    2
    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    44
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden