Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Alfa Romeo
  • GT

Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)

autoreview

5
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)
WoTeX
  • WoTeX5
  • Gebruikersreview
18 april 2016 om 10:20
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGT 1.9 JTDm 16V Distinctive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf157.241 km
KM-stand laatst185.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste meters

  • 157.270 km
  • 18 april 2016

Nadat ik met mijn VW Golf IV in de zomer van 2015 betrokken was bij een eenzijdig ongeval (aquaplaning), bood de spaarrekening niet genoeg ruimte om zelf een leuke auto uit te zoeken. De Golf had ik een jaar daarvoor als opknappertje gekocht. Het meeste opknapwerk was inmiddels gedaan, maar dit had ook wel een paar centen gekost. Resultaat: weinig bestedingsruimte en een extra nare nasmaak toen de Golf total loss was. Gelukkig was mijn vader op dat moment op zoek naar een andere auto, waardoor ik zijn Skoda Octavia Combi uit 2001 over kon nemen. Voordeel: rijdt ca 1:11,5 op LPG en is dus lekker voordelig. Nadeel: met mijn leeftijd (toen 26) is dit niet een auto waar je jezelf thuis in voelt. Ook had de auto een hoge kilometerstand (ca. 320.000 in de zomer van 2015). Motorisch was de Skoda altijd superieur, dus dat gaf in ieder geval vertrouwen voor het aankomende jaar.

Na ca. driekwart jaar heel hard te hebben gespaard, was het eind maart 2016 eindelijk tijd om weer vooruit te kijken. De zoektocht had zich in het verleden al gericht op kleine diesels zoals de Fiat Punto EVO en de Seat Ibiza. Inmiddels weet ik dat ik vanaf 1 augustus elders zal werken en ik meer kilometers zal maken. Het feit dat mijn kilometervergoeding daarbij ook omhoog gaat, maakte dat ik mijn nieuwe auto in een wat ander segment kon gaan zoeken. Daarbij werd hulp ingeschakeld op het forum van AW: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5483566,5483566#msg-5483566

In de dieselhoek wordt het 1.9 JTD(m)-blok goed aangeschreven; mits deze goed wordt onderhouden. Wat verder onderzoek naar dit blok leidde tot een Fiat Bravo. Mooie auto en mooi interieur; maar ik was nog niet direct verkocht. Op het moment dat ik de Alfa Romeo GT tegenkwam, was dit wel anders. Eerder verklaarde ik mensen die 'verliefd' worden op een auto voor gek... Nu begrijp ik ze volkomen. Wat een prachtige auto; zowel qua interieur als exterieur (al kan ik me voorstellen dat niet iedereen fan is van de achterkant). Bij mijn digitale zoektocht naar deze auto met 1.9 JTD-motor, kwam ik bij een exemplaar uit 2004 terecht welke te koop stond bij Autobedrijf Janssen in Ede. Op vragen omtrent de onderhoudshistorie werd snel gereageerd door middel van een aantal foto's van het onderhoudsboekje. Hieruit bleek dat de auto elk jaar netjes zijn beurt heeft gehad en dat de distributie aan vervanging toe was. Deze had weliswaar 'slechts' 80.000 km ervaring, maar was al wel zo'n vijf jaar geleden geplaatst. Aangezien dat het enige minpuntje was, was het tijd voor een testritje in en rondom Ede. De manier waarop de betreffende verkoopmedewerker de tijd voor me nam, maar me ook de gelegenheid gaf om de auto rustig in m'n eentje te bekijken en te berijden, stemde me tevreden. Ik werd goed geholpen en voor mijn gevoel kreeg ik een duidelijk en logisch antwoord op mijn vragen.

Bij de testrit kwam een aantal kleine punten naar voren. Ten eerste viel op dat de radio moest worden ontgrendeld m.b.v. een code. Daarnaast knipperde de richtingaanwijzer naar links veel sneller dan die naar rechts en brandde het airbag waarschuwingslampje. Na overleg zouden betreffende storingen worden verholpen voordat de auto zou worden afgeleverd. Na een paar dagen bedenktijd heb ik de verkoper laten weten akkoord te gaan met het bedrag dat we besproken hadden. Hierbij zou de distributie inclusief waterpomp worden vervangen als inruil voor de Skoda. Aangezien deze reparatie normaal toch snel ruim € 600 kost, vond ik dit een prima deal.

Zaterdag 16 april was het dan zover: de auto mocht worden opgehaald. Het airbaglampje was verholpen door het vervangen van de gordelspannersensor aan de bestuurderskant. Het probleem met het knipperlicht had te maken met wat corrosie op de stekker van één van de knipperlichten aan de voorzijde en de code voor het vrijgeven van de radio was in bestelling. De originele dealer waar de Alfa nieuw is verkocht, bestaat niet meer. Bij de importeur duurt het schijnbaar ca. een week voordat deze codekaart wordt verzonden. Ik kreeg netjes de mailwisseling met de importeur te zien, met daarin de toezegging dat de codekaart toegestuurd zal worden. Wanneer Autobedrijf Janssen deze krijgt, sturen ze deze door naar mij. Dit houdt dus wel in dat de radio/navigatie niet beschikbaar is tijdens de eerste dagen/week.

Na het afhandelen van wat papierwerk was de Alfa van mij en de Skoda niet meer. Na een kort afscheid, de Skoda heeft immers toch zo'n 13 jaar in de familie gezeten (misschien zelfs langer; ik weet het niet meer precies), kon ik beginnen aan mijn eerste rit als Alfa Romeo-bezitter. Naar het tankstation welteverstaan; een occasion wordt maar heel zelden met volle tank afgeleverd. Gelukkig zit er een voordelige pomp vlakbij de verkoper.

De rit vanaf de pomp naar huis is ruim 100 km. In verband met een wedstrijd elders hoefde ik nog niet direct naar huis. Het was tijd voor een eerste rit van Ede naar Nijverdal; iets minder dan 100 kilometer. Genietend van het mooie interieur en wennend aan de pedalen (stukje zwaarder dan de Skoda en de koppeling grijpt heel anders aan), zat deze eerste rit er binnen no-time op. Wel had ik alle tijd om eens één en ander te testen. Hierbij kom ik tot de conclusie dat alles werkt behalve de cruise control. Wanneer ik de switch wijzig van OFF naar ON gaat het betreffende lampje niet branden. Ook het vaststellen van de snelheid werkt niet. Dit was tijdens de proefrit aan mijn aandacht ontsnapt, dus hier kwam ik helaas pas te laat achter. Nou is dit gelukkig niet iets wat onmisbaar is op een auto, dus het rijplezier wordt er niet minder van.

Dan even kort over de auto zelf; al is het lastig om daar een volledige review over te geven na nog geen 200 km. De auto rijdt voortreffelijk; sturen gaat heerlijk soepel en de auto is - mede door de zesde versnelling - erg stil. Verhalen over windgeruis kan ik gelukkig niet bevestigen. Het pittige karakter t.o.v. de Skoda (deze had 102 pK t.o.v. de 150 van de Alfa) rijdt zeer prettig op de snelweg; een beetje gas bijgeven resulteert zelfs bij 120/130 in een lekkere snelheidsboost. Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden met mijn aankoop. Aankomende week neem ik even contact op met de verkoper i.v.m. de cruise control. Dit is mogelijk eenvoudig zelf te verhelpen door een sensor bij het koppelingspedaal, maar het lijkt me alsnog handig om de verkoper in ieder geval te informeren.

Naar verloop van tijd zal ik mijn bevindingen hier weer plaatsen. Hopelijk blijf ik enthousiast en kan ik dan wat uitgebreider toelichten wat me bevalt aan deze auto.

Twee weken later

  • 158.028 km
  • 30 april 2016

Inmiddels rij ik nu twee weken in deze bolide. Tot op heden is de cruise control nog niet gefixt. Dit heeft me gelukkig alleen nog maar een nieuwe koppelingssensor gekost (à € 15,50). Resetten van de foutmelding en het uitlezen van de auto kan gelukkig voor niks bij een bekende (garage).

De verkoper heeft de toezegging gedaan dat bij mankementen de onderdeelprijs voor mijn rekening zou zijn, maar de manuren zou hij betalen. Ik heb over iets meer dan een week een afspraak bij een Alfa-specialist in Hengelo, waar de auto verder uitgelezen zal worden. Aan de hand van zijn diagnose zal ik bepalen of het de moeite waard is om hiervoor naar Ede te rijden, of dat ik dit in Hengelo laat opknappen.

De eerste tankbeurt sinds de aanschaf is inmiddels ook achter de rug. De boordcomputer gaf een gemiddeld verbruik van 1:13,8. Na het tanken bleek mijn verbruik op 1:14,4 te zitten. Ik heb hierbij redelijk wat bebouwde kom gereden en ook wel aardig wat files gehad. De momenten dat ik lekker door kon rijden op de snelweg, heb ik hier ook dankbaar gebruik van gemaakt. Ik verwacht dat, wanneer de cruise control het doet, dit gebruik nog wel heel iets beter kan. Maar omdat ik geen 90-op-de-snelweg chauffeur ben, verwacht ik niet dat het heel veel beter dan 1:15 zal gaan worden.

Vandaag liep ik nog wel tegen een bekend Alfa-kwaaltje aan: bij het sluiten van het raam aan de bestuurderszijde, ging het raam vanzelf weer open tot ca. 3/4. Uiteindelijk heeft een resettrucje gelukkig geholpen (raam helemaal openen, knop 10 seconden ingedrukt houden, raam helemaal sluiten en knop 10 seconden omhoog houden).

So far so good. Nu nog afwachten hoe het probleem rondom de cruise control gaat uitpakken.

Bijna twee maand

  • 159.980 km
  • 7 juni 2016

Over iets meer dan een week is de Alfa twee maand in mijn bezit. Tijd voor een update dus.

Anderhalve week geleden heeft de auto een dag bij oud-Alfa-specialist Dekker (Garage Dekker) in Hengelo gestaan. Daar zou het mankement rondom de cruise control verder onder de loep worden genomen. Bij het afhalen van de auto tegen het eind van de middag, sprak het gezicht van de garagist boekdelen: het probleem is niet verholpen.

Dit bleek inderdaad het geval. Tot de ECU geeft alles de juiste signalen, maar ondanks dat wordt dit niet op de juiste manier verwerkt. De volgende stap: het vervangen van de ECU. Maar hiermee is een oplossing niet gegarandeerd. De totale kosten hiervan zullen sowieso boven de € 250 uitkomen (exacte bedrag wist men niet direct te noemen) en de ECU kan niet retour worden gestuurd indien het probleem daarmee niet verholpen is. Vanwege de onzekerheid rondom deze mogelijke vervolgstap, heb ik besloten dat we deze stap niet uit gaan voeren. Het zou jammer zijn van het geld, mocht het probleem hiermee niet verholpen zijn.

Daarom vandaag een mailtje gestuurd naar de verkoper in Ede, met daarin wat uitleg rondom deze kwaal. Bij vorige contacten werd altijd vrij snel gereageerd, dus ik verwacht vandaag of morgen wel reactie te hebben. Ik hoop (en verwacht) dat men hier nog wel wat voor me kan betekenen. Wordt vervolgd dus.

Verder is het inmiddels tijd voor een kleine beurt. Deze zal aanstaande vrijdag worden uitgevoerd. Ook laat ik tegelijkertijd de EGR uitprogrammeren. Dit dat hier nu een directe aanleiding voor is, maar ik wil eventuele problemen alvast voorkomen.

Aangename verrassing

  • 14 juni 2016

Vrijdag 10 juni 2016 is de auto weggeweest voor een kleine beurt. Hierbij is ook een snelle inspectie gedaan van bijvoorbeeld de onderkant van de auto, waaronder de ophanging. De voorste draagarmen kraken een beetje bij drempels etc., dus het leek me verstandig om dit eens te laten bekijken. Ook zou mijn garage de EGR laten uitprogrammeren door een lokale tuner.

Toen ik de auto weer op kon halen, had mijn garagist een aangename verrassing voor me. Of eigenlijk twee. Ten eerste ziet alles er prima uit, dus de kraakjes bij de draagarmen zijn geen reden tot paniek. Ten tweede bleek, bij het uitprogrammeren van de EGR, dat de auto door één van de vorige eigenaren gechipt is. Volgens de tuner had het er alle schijn van dat dit professioneel is gebeurd. Vreemde bijkomstigheid is alleen dat deze vorige eigenaar niet direct de EGR heeft laten uitprogrammeren. Dit is nu dus alsnog gedaan.

Aangezien ik zelf geen ervaring heb met een 150 pk dieselblok, heb ik niet kunnen bepalen of het blok gechipt was. Ik had simpelweg geen vergelijkingsmateriaal, dus ik ging er vanuit dat het huidige vermogen standaard was. Foutje dus; maar dat is niet erg. Fijne is wel dat ik weet dat ik op dit moment het maximale uit mijn 1.9 JTD haal en ik de levensduur heb kunnen verlengen door de EGR uit te laten schakelen.

Het uitschakelen van de EGR levert direct al wat merkbare verbetering op. Bij hogere snelheden/toeren merk ik eigenlijk niets, maar in de lage toeren is de motor rustiger. In het toerengebied tussen 900 rpm (stationair) en ca. 1.400 rpm voelde het blok wat trillerig bij accelereren. Dit is nu merkbaar verminderd. Een mooie bijkomstigheid van het uitschakelen van de EGR. Of dit ook nog verbeteringen in bijvoorbeeld verbruik met zich meebrengt, zal de tijd moeten leren.

Paar kleine kwaaltjes

  • 163.203 km
  • 19 augustus 2016

De auto rijdt nog steeds als een juweeltje; motorisch lijkt alles gelukkig nog steeds in orde.

Wel komen de laatste tijd een paar kleine mankementjes aan het licht. Zo blijkt de Alfa een hele kleine lekkage aan de zijkant van de kofferbak te hebben. De rubbers lijken in orde te zijn, maar mogelijk lekt water bij een naadje naar binnen. Wordt binnenkort verder onderzocht.

Ook blijken de ruitensproeiers (voorzijde) niet (goed) te werken. Bij het bedienen van de sproeier blijkt vloeistof te lekken en komt niet/nauwelijks vloeistof uit de sproeier. Doordat het reservoir vrij snel leeg is, vermoed ik dat de lekkage bij het reservoir zelf zit. Dit wordt binnenkort ook nagekeken. Voorlopig blijft het reservoir leeg, zodat hier ook niets meer kan lekken.

Ruim een jaar achter de rug

  • 185.000 km
  • 26 mei 2017

Inmiddels is de Alfa ruim een jaar in mijn bezit. Sinds de aankoop ruim 25.000 kilometer gereden en tot op heden nog geen moment spijt gehad. En dat ondanks de apk die een stuk duurder uitviel dan gepland.

Medio maart ging de auto naar mijn garage voor een grote beurt. Daarbij bleek apk gratis te zijn, dus heb ik dit direct laten uitvoeren. Hier had ik zelf nog niet aan gedacht, aangezien de apk pas een maandje later zou verlopen. Erg fijn dat betreffende garagist mij hierop attendeerde. Een kleine twee uur nadat ik de auto had afgegeven, werd ik echter gebeld. Dat kon geen goed teken zijn. Bij het nalopen van de auto kwam een aantal zaken aan het licht, waardoor het een behoorlijk prijzige onderhoudsbeurt zou worden. Zo bleken de achterste schokdempers aan vervanging toe (afkeur apk) en zat speling op de fuseekogels aan beide kanten (afkeur apk). Tot slot bleek de hoogteverstelling van de linker koplampunit niet te werken en moest een vijftal uitlaatrubbers worden vervangen i.v.m. slijtage (beide eveneens afkeur apk). Dat de hoogteverstelling niet werkte, was mij bekend. Dit heb ik een jaar geleden al eens geconstateerd, maar ben ik vervolgens ook weer vergeten. Alles door de garage laten uitvoeren zou boven de € 1.000 uitkomen. Dit komt mede doordat het euvel met de fuseekogels alleen verholpen kan worden door de onderste draagarmen in zijn geheel te vervangen. Ook het vervangen van de schokdempers kan een tijdrovende klus worden.

Door deze prijsopgave werd de grote onderhoudsbeurt omgezet naar een kleine beurt en ben ik op zoek gegaan naar de prijzen voor schokbrekers, draagarmen en uitlaatrubbers. De onderdeelprijzen bleken reuze mee te vallen (ik weet het niet meer exact, maar geloof dat dit rond de € 350 was). De onderdelen heb ik snel besteld om een tweetal weken samen met een vriend van de familie (oud-automonteur en nu autoschadehersteller) de benodigde reparaties uit te voeren. Al snel werd duidelijk waarom de prijs bij de garage zo hoog lag. De ogenschijnlijk eenvoudige werkzaamheden, bleken behoorlijk tijdrovend. Die inschatting had men bij de garage al goed gemaakt. Hieronder een korte samenvatting per onderdeel:

- Onderste draagarmen voorzijde:
Om de draagarmen te vervangen is een relatief eenvoudige methode mogelijk. Hiervoor wordt uiteraard eerst alles losgehaald rondom het wiel. Vervolgens wordt de vork van de schokbreker losgehaald, waarna het een koud kunstje is om de draagarm te vervangen. Helaas bleek de betreffende bout/moer aan beide kanten met geen mogelijkheid los te krijgen. Daarom moesten de draagarmen worden vervangen terwijl de schokbreker nog op zijn plaats zit. Een tijdrovende klus, waarbij het weghalen en plaatsen met een gezonde dosis bruut geweld moest plaatsvinden.

- Schokbrekers achterzijde:
Ook het vervangen van de schokbrekers lijkt een koud kunstje. Ook in deze situatie werden we geteisterd door bouten die met geen mogelijkheid los te krijgen waren. Aan beide zijden gaven de onderste bouten geen krimp. Zelfs met pneumatisch geweld bleven ze onvermurwbaar op hun plek zitten. Het was óf blijven proberen (ieder half uur WD40 op elke mogelijke plek spuiten en blijven proberen de boel los krijgen) óf de schokbreker met draagarmen in zijn geheel weghalen en dus ook nieuwe draagarmen plaatsen. Omdat we toch met de auto bezig waren, besloten we om het te blijven proberen. Lukt het niet, kunnen we de volgende dag alsnog draagarmen ophalen om de hele boel te vervangen. Dit laatste bleek niet nodig, omdat de bouten aan beide zijden zich uiteindelijk toch gewonnen gaven.

- Uitlaatrubbers:
Hier valt niks spannends over te vertellen. Hier kwamen we gelukkig geen problemen tegen.

- Hoogteverstelling koplampunit:
Hier waren een paar opties mogelijk. De duurste en meest rigoureuze oplossing is het vervangen van de complete koplampunit. Het hoogteverstellingsmotortje blijkt echter ook los verkrijgbaar. Zonder al te veel moeite hebben we de complete unit verwijderd om te bepalen of het motortje intact is. Deze bleek gewoon te werken, wanneer hier spanning op werd gezet. Vreemd; aangezien dit niet werkt wanneer de unit op de auto-elektra aangesloten is. Na wat zoek- en doormeetwerk blijkt de aardkabel van de koplampunit de boosdoener te zijn. Omdat het te tijdrovend zou worden om de complete kabelboom na te lopen, hebben we betreffende kabel doorgeknipt en een nieuwe aardkabel gelegd. Dit was qua reparatie een meevaller, ondanks dat de uiteindelijke oplossing natuurlijk geen schoonheidsprijs verdient.

Het probleem met de voorruitsproeiers werd bij apk ook verholpen door de garage. Deze werkte niet goed, wat veroorzaakt werd door een verbindingsrubber in de leiding vanaf het reservoir. Kleine ingreep, waarmee dit euveltje (eigenlijk nooit last van gehad, omdat ik de sproeiers nauwelijks gebruik) ook weer verholpen is.

Na drie avonden tot diep in de nacht onder de Alfa te hebben gelegen, kon deze opnieuw gekeurd worden. Na een half uurtje wachten bij de garage, was de bolide weer goedgekeurd om zich weer een jaar op Nederlands asfalt te begeven. Uiteindelijke kosten (onderdelen, klein materiaal en een vergoeding voor mijn ervaren klushulp) zijn € 550. Daarnaast uiteraard nog uitlijnkosten (€ 67,50) en gebruikelijke apk-kosten. Het blijft natuurlijk een aardig bedrag, maar ten opzichte van de ruim € 1000 die de garage offreerde, vielen de uiteindelijke kosten enigszins mee.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Alfa Romeo GT? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Alfa Romeo GT
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Progression

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Progression

    • 2004
    • 125.000 km

    € 3.500

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Imola; Bertone Design, Leer, A/C, JVC multimedia, LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Imola; Bertone Design, Leer, A/C, JVC multimedia, LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    • 2005
    • 226.446 km

    € 1.950

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Dist. Selesp Automaat 122PK

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Dist. Selesp Automaat 122PK

    • 2004
    • 238.721 km

    € 2.190

Meer Alfa Romeo GT occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Alfa Romeo GT specificaties
  • Alfa Romeo GT occasions
  • Alfa Romeo GT video's
Advies en informatie
  • Alfa Romeo GT tests
  • Alfa Romeo GT gebruikersreviews
  • Alfa Romeo GT index
PREMIUM
Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Het lijkt soms wel alsof niet alleen de leeftijdsgrens van vijftien jaar als voorwaarde geldt...

Lees meer
 

Alfa Romeo GT reviews

  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    8
    • 27 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    6
    • 21 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    10
    • 7 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression (2006)

    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression...

    4
    • 2 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2006)

    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive...

    • 16 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)

    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive...

    5
    • 18 april 2016
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Distinctive (2006)

    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Distinctive...

    10
    • 22 april 2015
meer reviews
Klokje Rond - Alfa GT 1.9 JTDm 16V

Klokje Rond - Alfa GT 1.9 JTDm 16V

63

Na zijn goede ervaringen met een Alfa Romeo 147 JTD was er voor Roy Nitert geen twijfel mogelijk...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2007)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2007)

    11
    • 29 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    8
    • 27 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    6
    • 21 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    10
    • 7 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression (2006)

    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression...

    4
    • 2 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2006)

    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive...

    • 16 maart 2017
  • Frank van der Lende (3FM) zoekt een nieuwe auto

    Frank van der Lende (3FM) zoekt een nieuwe...

    39
    • 30 januari 2017
Merk
Merk
  • Test: Alfa Romeo Tonale

    Test: Alfa Romeo Tonale

    100
    • 5 mei 2022
  • Achtergrond
    Het grote Alfa-interview: CEO wil SUV van X5-formaat

    Het grote Alfa-interview: CEO wil SUV van...

    80
    • 23 april 2022
  • Achtergrond
    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de Oude Doos

    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de...

    80
    • 20 april 2022
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Alfasud 1.5 (1982)

    Alfa Romeo Alfasud 1.5 (1982)

    7
    • 11 april 2022
  • Nieuws
    Eerste prijs Alfa Romeo Tonale bekend

    Eerste prijs Alfa Romeo Tonale bekend

    113
    • 6 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Alfa Romeo Giulia wordt elektrisch

    Nieuwe Alfa Romeo Giulia wordt elektrisch

    114
    • 5 april 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo Giulia en Stelvio als Estrema

    Alfa Romeo Giulia en Stelvio als Estrema

    38
    • 28 maart 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden