
en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bouwjaar | 2008 |
KM stand | 76.165 |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handmatig |
Carrosserie | Coupe (2 deuren) |
Zitplaatsen | 4 |
Kleur | Rood |
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Zitten als een vorst
Kilometerstand gecontroleerd
Datum eerste toelating | 3 juli 2008 |
APK | 16 juni 2023 |
BTW aftrekbaar | nee |
Catalogusprijs | € 148.651 |
Wegenbelasting/3mnd | € 186 - € 211 |
Waarschijnlijk de leukste 997 (911?)van Nederland, een prachtige zeldzame handgeschakelde 997.2, ook nog eens in de bijzondere kleur Indisch Rood! Dat is weer eens wat anders dan grijs of zwart... Een terechte nekkendraaier, ik heb dan ook veel bekijks in deze auto. Dit exemplaar is origineel Nederlands geleverd in 2008, en waarschijnlijk was dit een van de eerste (de eerste?) van het facelift model van de populaire 997 op onze vaderlandse bodem.
Omdat ik helaas te weinig in deze auto rijd, mag hij de garage gaan verlaten. Ik heb de auto gekocht destijds in 2018, als tweede auto en als vervanger van mijn grijze 997.1 uit 2006. Voornamelijk gedurende het voorjaar en de zomers mee gereden, en bij regen en in de winter stond de auto (geschorst) binnen.
Inmiddels staat er iets meer dan 76.000 kilometer op de teller, in juli 2021 heeft de auto een grote beurt gehad bij 75.345 kilometer bij PC Amsterdam t.w.v. net geen 2000 Euro (rekening ter inzage). Daarnaast heb ik 2 weken geleden de voorwielen laten voorzien van verse Pirelli P Zero N2 banden en heeft de auto een nieuwe APK gekregen. In principe kan hij dus weer even onderhoudsvrij en zonder zorgen vooruit. Het onderhoudsboekje is overigens volledig gestempeld en ingevuld en alle beurten zijn uitgevoerd door officiele dealers.
De auto verkeert in een zeer nette staat, met een lage kilometerstand en rijdt geweldig. De handbak en koppeling zijn ook heel fijn en passen goed bij de auto. Ik heb bij aanschaf de dempers laten vervangen door sportdempers, en hierdoor klinkt hij nu ook zoals het hoort.
Qua opties heeft de auto o.a. (volledige lijst hieronder) music interface (je kunt Spotify beluisteren via de Iphone), parkeerhulp achter, navigatie, PASM Sport chassis en sperdifferentieel. De auto is voorzien van het juiste sportstuur, zonder de lelijke knoppen. Overigens zijn de origineel geleverde Carrera S II wielen in de loop der jaren vervangen voor de huidige exemplaren, de Carrera Sport wielen in grijs, die de auto zeer goed staan. Een leuke toevoeging zijn de verlichte instaplijsten die er (zeer waarschijnlijk) achteraf ingezet zijn, de zwarte achtergrond van de instrumenten en de origineel af fabriek geleverde aluminium handremgreep en pookknop. Oh ja, en bellen kan je er ook nog mee...
Standaard uitrusting
Uitrustinglijst optioneel
Aandrijving | Achterwiel |
Transmissie | 6 versnellingen, Handmatig |
Aantal cilinders | 6 |
Cilinderinhoud | 3.800 cc |
Max. vermogen | 283 kW (385 pk) |
Max. koppel | 420 Nm |
Lengte x breedte x hoogte | 4.435 x 1.808 x 1.300 mm |
Massa | 1.400 kg |
Max. toelaatbare massa | 1.830 kg |
Inhoud bagageruimte | 195 - 330 l |
Inhoud brandstoftank | 64 l |
Topsnelheid | 302 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,7 s |
Actieradius | 603 km |
Brandstofverbruik gecombineerd | 10,6 l/100km (1 op 9,4) |
CO2-uitstoot | 250 g/km |
Energielabel | F |