
en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bouwjaar | 2020 |
KM stand | 992 |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Coupe (2 deuren) |
Zitplaatsen | 2 |
Kleur | Grijs (Metallic) |
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Ontgrendelen, starten met sleutel op zak
Datum eerste toelating | 1 juli 2020 |
BTW aftrekbaar | ja |
Wegenbelasting/3mnd | € 163 - € 183 |
Met de F8 Tributo betuigt Ferrari eer (Tributo) aan zichzelf. En als je dit voor jezelf doet, doe je dat alleen met het beste van het beste! Eigenlijk is de F8 Tributo een gebruiksvriendelijker 488 Pista. De F8 is meer streetwise en moet meer verfijning en comfort aan het Ferrari-assortiment toevoegen. Maar dat alles betekend zeker niet dat de auto minder is dan zijn sportieve broer!
Want de V8 is een pracht apparaat! En over de cijfers hoef je je helemaal geen zorgen te maken. 720 PK bij 7.000 tpm, 770 NM wat neerkomt op een ongelofelijke 185 pk per liter! Je moet het rijden om het te beleven. Deze auto heeft altijd koppel. 60 km/u in z’n 5, en dan vol gas geven. Of hem diep in zijn toeren laten zakken. De Ferrari reageert altijd alert op het rechter pedaal! Daarbij kan je je afvragen hoe de Italianen wegkomen met zaken als emissie- en geluidsregels!
Met de F8 Tributo wist Ferrari de auto nog lichter te maken. De motor werd 9,7 kilo lichter en door andere aerodynamica rijd de auto gemiddeld 10 procent zuiniger dan de 488 Pista. Maar relevanter is misschien dat deze Ferrari 5 decibellen luider is dan zijn broers. De beleving die Ferrari met deze F8 neerzet is ongekend!
Je kan je met recht afvragen wanneer genoeg eigenlijk genoeg is. De auto rijdt volgens Topgear miraculeus. Helemaal als je weet welke krachten er achter ja aan het werk zijn. En mocht je dat vergeten is een blik over je schouder voldoende om te zien wat voor immens blok er achter je ligt. Maar ook als je rustig aan doet is de Ferrari makkelijk in de omgang. De auto is perfect afgewerkt met de leren racing seats en lederen dashboard. Bovendien heeft deze Ferrari niet de Race details van de 488 Pista. De auto heeft normale vloermatten, en ook een normaal, logische werkend Infotaiment systeem. Daarnaast zijn opties als de noselift ideaal voor in de stad. In no-time komt de voorkant iets hoger op zijn assen te staan om fatsoenlijke drempels te kunnen nemen.
Kortom: Deze Ferrari is perfect! In rijtesten scoort de auto qua sportivteit en rijbeleving net zo veel als de 488 Pista. Maar dankzij de software die Ferrari aan de auto heeft toegevoegd (Ferrari Dynamic Enhancer) is de auto voor iedereen geschikt. Anders gezegd: sukkelaars zullen minder snel crashen, en bekwame bestuurders zullen kunnen driften op de manier zoals Ferrari bezitters dat willen kunnen.
Bovendien is de Ferrari zeer fraai samengesteld: “Argento Nurburgring” lakwerk, alle carbon details en de 20” velgen met gallio callipers. Het interieur combineert hier fantastisch bij met het “blue medio” lederen “Racing Seats”, het lederen dashboard en alle details! Bovendien is ook het optiepakket helemaal goed!
Deze Ferrari F8 Tributo verkeerd in perfecte staat! En met net 1000KM op de teller, eigenlijk nieuw.
Ga voor de complete fotoreportage naar onze website: www.khautomotive.nl/aanbod/sportscars/685_Ferrari_F8Tributo_112020
Modeljaar: 2020
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 265 cm
Interieurkleur: Blauw
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Onderhouden volgens voorschriften: ja
Algemene staat: zeer goed
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Alle bezichtigingen en proefritten zijn op afspraak. U kunt het beste ons per e-mail of telefonisch benaderen voor een afspraak.
Bezoekt u onze website voor grotere foto’s en meer informatie. Tevens vind u op onze website al onze gegevens.
Al onze auto's worden bij inname gecontroleerd op technische en optische toestand. Wij zorgen dat dit inzichtelijk is voor verkoop. Hierdoor hebben wij en u zicht op de uitgevoerde werkzaamheden en de te verwachte werkzaamheden. Al onze auto’s zijn technisch gecontroleerd en professioneel gepoetst. Uiteraard kunt u uw huidige auto bij ons inruilen. Alle moeite is genomen om de informatie op onze website en advertenties zo accuraat, duidelijk en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.
Aandrijving | Achterwiel |
Transmissie | 7 versnellingen, Automatisch |
Aantal cilinders | 8 |
Cilinderinhoud | 3.902 cc |
Max. vermogen | 530 kW (722 pk) |
Max. koppel | 770 Nm |
Massa | 1.330 kg |
Inhoud brandstoftank | 78 l |
Topsnelheid | 340 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 2,9 s |
Actieradius | 604 km |
Brandstofverbruik gecombineerd | 12,8 l/100km (1 op 7,8) |
Energielabel | G |