We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Donkervoort D8 1.8 180 Slechts 1 eigenaar! Jawel van 10-01-2001 tot nu 1 eigenaar!
Donkervoort D8 1.8 180 HET MEESTE PLEZIER MET JE KLEREN AAN
Kenteken: 44-GF-GK
Merk: Donkervoort
Model: D8
APK tot: 14-03-2023
Tellerstand: 92795 KM
Carrosserievorm: Cabrio
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 2000
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: oranje
Kleurnaam: Orange
Bekleding: Stof
Kleur interieur: zwart
Interieurnaam: Black
Motorinhoud: 1781 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 132 kW / 180pk
Ledig gewicht: 640 kg
Aantal zitplaatsen: 2
Verbruik: 1 l/100 km
BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: € 35 - 39 per kwartaal
Emissieklasse: Euro 3
Exterieur
Lichtmetalen velgen 15"
Veiligheid
Alarm klasse 1(startblokkering)
Donkervoort D8 1.8 180PK TURBO (Audi)
De vorige eigenaar is onbetwist autoliefhebber met voorkeur voor de pure vorm van autorijden. Snel, direct en enigzins spartaans. Na bijna 22 jaar hebben wij een prachtige Alfa Romeo 4C Spider mogen leveren en deze Donkervoort D8 ingeruild.
Deze prachtige D8 is nieuw geleverd door de Donkervoort expert Albers (en toen officieel dealer) Qua techniek is Audi sinds 1999 de leverancier, een enorme stap voorwaarts ten opzichte van de eerdere Zetec (Ford) techniek. Niet alleen in prestaties maar ook zeker in gewicht. Het aluminium Audi TT motorblok is lichter, compacter en door het gebruik van de turbo gezegend met een veel hoger koppel over een breder toerengebied.
Het meeste plezier dat je kunt hebben met je kleren aan...
Wanneer je met enige behendigheid achter het stuur bent gekropen en de Audi motor tot leven brengt komt de glimlach direct op je gezicht, en deze gaat pas weer weg nadat je bent uitgestapt. Niets uit onze brede scala aan bijzondere auto's maakt je zo 1 met de machine als de Donkervoort. De lage zit, het ontbreken van ABS, ESP ASR en stuurbekrachtiging geven de bestuurder alles direct door waarmee je de voorspelbare super directe racewagen volledig in je macht hebt. En het allermooiste? Er zit gewoon een kenteken op!
De tussensprintjes!
Wanneer de olie op temperatuur is kun je de Audi motor wat meer tergen met direct resultaat! De aanzuiggeluiden en het geluid van de turbo zelf krijg je prima mee, en dat werkt heerlijk verslavend. Net als de plofjes uit de uitlaat bij het gas loslaten. Met 2 handen aan het stuur maar iets woester doortrekken maakt dat je in een flits van een legale 40km/u in een paar tellen richting de 90km/u bent geschoten! Hup op naar 3, vol gas de achterkant vindt de grip met een piepklein beetje wheelspin bij 90km/u Wow nu snap ik het enthousiasme van de vorige eigenaar, die bij het naar zijn nieuwe auto lopend toch kort even moeilijk had met afscheid nemen van zijn ''DONK''
Klik klak
Dat is werkelijk het geluid dat je hoort en ook voelt bij het schakelen. De ultra korte pook laat zich haarfijn door de versnellingen heen gaan, waarbij het gevoel zo zeker als het laden van een shotgun. Zicht op die gave ronde spatborden maakt dat je de Donkervoort perfect kunt plaatsen, iets vroeger op het gas dan eigenlijk zou moeten maakt het onderstel niet zenuwachtig maar spoort je bijna aan tot meer! Zo puur, en alleen maar gemaakt voor plezier!
Door de Audi techniek is de Donkervoort betrouwbaar, en net als de voorgangers niet extreem duur om te onderhouden. Het feit dat deze Donkervoort bijna 22 jaar in de handen was van 1 eigenaar (zijn 3e Donkervoort) en de mooie samenstelling maken dat dit de Donkervoort is die jij wil!
Let op wij werken alleen op afspraak
Inruil mogelijk
Onze advertenties worden met grote zorgvuldigheid opgesteld, mochten er onverhoopt toch fouten staan vermeld kunnen hieraan geen rechten worden ontleend
Blom Auto
C. Huygensstraat 18
8141 GM Heino
0610374900
info@blomauto.nl