Audi RS2

RS2 Avant

Audi RS2
RS2 Avant
€ 79.950199581.237 km
Audi RS2 RS2 Avant
Audi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 AvantAudi RS2 RS2 Avant
  • Lederen bekleding

    Zitten als een vorst

  • Handmatig

  • Benzine

Historie & Kosten

Datum eerste toelating 17 augustus 1995
APK 28 februari 2023
BTW aftrekbaar nee
Import auto ja
Wegenbelasting/3mnd € 240 - € 272

Omschrijving

Stationwagens met vierwielaandrijving en een zekere mate van terreincapaciteiten zijn tegenwoordig geen uitzonderingen meer. Een van de eerste fabrikanten die iets zag in deze markt was Audi, dat in een unieke positie verkeerde om dit te doen door in het begin van de jaren tachtig voor het eerst zijn beproefde 'Quattro'-transmissiesysteem met vierwielaandrijving te introduceren. In 1994 werd dit state-of-the-art systeem gebruikt in een nieuw en exclusief model in beperkte oplage op Audi's B4-platform: de RS2 Avant stationwagen. Audi's eerste model dat de suggestieve 'RS'-titel (RennSport) gebruikte, en zijn eerste high-performance stationwagen, de RS2 Avant, was het resultaat van een joint venture tussen Audi en Porsche.

Audi vervaardigde de basisstructuur, die vervolgens voor eindmontage naar de Rossle-Bau-fabriek van Porsche in Zuffenhhausen werd verscheept. De Rossle-Bau-faciliteit was gebruikt om de legendarische Type 959-supercar te bouwen en was onlangs beschikbaar gekomen na de stopzetting van de Mercedes-Benz 500E, een andere Porsche-coproductie. Audi had nog een prachtig motorblok beschikbaar. Deze werd al gebruikt in een aantal modellen, waaronder de Quattro: Audi’s 2,2-liter vijfcilindermotor! Dit blok van de RS2 met 20 kleppen werd nog eens grondig aangepast door Porsche, met een grotere KKK-turbocompressor, een verbeterde interkoeler, een speciale nokkenas en herziene inlaat- en uitlaatsystemen waren onder andere de wijzigingen. Een handgeschakelde zesversnellingsbak was standaard. Porsche verbeterde ook de ophanging - door deze met ongeveer 40 mm te verlagen - en het remsysteem, dat nu rode Brembo-remklauwen had met het Porsche-logo, terwijl de 17-inch wielen dezelfde waren als die van de Type 964-versie van de Porsche 911 Dit alles gaf het RS2-chassis rijeigenschappen en wegligging die wedijveren met die van de beste hedendaagse sportwagens. In het passagierscompartiment waren Recaro-sportstoelen en een driespaaks stuurwiel standaard, terwijl er bij de interieurlijsten de keuze was tussen houtfineer of koolstofvezel. Bij deze RS2 is gekozen voor koolstofvezel.
Het is gemakkelijk te begrijpen waarom de RS2 zoveel opschudding veroorzaakte toen hij werd geïntroduceerd, en ook waarom hij vandaag de dag zo'n cult-status afdwingt.
Het is een unieke auto, met zijn sportieve uiterlijk en de combinatie van een stationwagon met hoge prestaties. Velen zagen de RS2 als een pionier in de categorie van de sportieve stationwagons, en het is zonder twijfel een van de meest iconische modellen uit de geschiedenis van Audi.
Toen de productie in 1996 stopte, waren er minder dan 3.000 van deze uitzonderlijke auto’s gebouwd. Mensen waren onder de indruk van zijn kracht en zijn sportieve uiterlijk, en velen wilden graag een exemplaar in hun bezit hebben. Helaas was de RS2 een limited edition model en werden er slechts 2.891 exemplaren geproduceerd, wat het voor veel mensen onmogelijk maakte om er een te bemachtigen.
Desondanks bleef de RS2 een legendarische auto, die nog steeds bewonderd wordt door liefhebbers van hoge prestaties en sportieve stationwagons. Het was een auto die de standaarden voor de categorie heeft gesteld en die nog steeds een bron van inspiratie is voor velen.
De RS2 wordt nog maar zelden te koop aangeboden, maar met trots bieden wij dit prachtige exemplaar aan.

Stop met dromen, bel ons voor meer informatie, kom langs, overtuig jezelf en profiteer van deze kans om een uniek stukje Audi geschiedenis te bemachtigen.

Deze RS2 verkopen wij in opdracht van een klant. Het is daarom helaas niet mogelijk om de auto met garantie aan te schaffen.

Aanvullende opties en accessoires

  • * Auto wordt verkocht in opdracht van klant

Meer informatie

Modelreeks: apr 1994 - jan 1995
Modelcode: B4
Laadvermogen: 486 kg
Wielbasis: 260 cm
Emissieklasse: Euro 1
Aantal sleutels: 1

Bedrijfsinformatie

Bourguignon presenteert zijn occasionaanbod vanuit het ruime volledig overdekte OCCASIONCENTER aan de JUPITERWEG 11 in Leeuwarden. Dat is dichtbij onze hoofdvestiging met de verkoop van nieuwe Volkswagen, Audi, ŠKODA, SEAT en VW Bedrijfswagens. Wij beschikken altijd over een gevarieerde voorraad occasions en bieden deze aan voor een scherpe basisprijs. De basisprijs is inclusief een geldige APK, de kosten tbv de tenaamstelling en een controle van de vloeistoffen en de bandenspanning. Daarnaast kunnen wij u optimaal van dienst zijn met aanvullende garantie- en servicepakketten. Ook als u niet uit het noorden komt, is een bezoek aan ons occasioncenter een ritje naar de Friese hoofdstad zeker waard! Heeft u vragen, pak dan vooral de telefoon en bel 058 – 284 7000, zodat we u snel verder kunnen helpen. Hans, Jaco en Peter staan voor u klaar. Ook zijn wij rechtstreeks te bereiken op:
Jaco op 058-2847044,
Hans op 058-2847045 en
Peter op 058-2847047.

Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Bourguignon niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en programmeerfouten. Alle afbeeldingen zoals deze getoond worden zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gebruikt door derden.

Specificaties

Aandrijving Voor_en_achterwiel
Transmissie 6 versnellingen, Handmatig
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2.226 cc
Max. vermogen 232 kW (316 pk)
Massa 1.614 kg
Max. toelaatbare massa 2.100 kg
Aanhangermassa geremd 1.650 kg
Aanhangermassa ongeremd 690 kg
Topsnelheid 262 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 5,4 s

Opties

Bourguignon Occasions

Jupiterweg 11
8938 AD Leeuwarden

    Autoverzekering

    Kenteken
    Independer

    Je proefrit is aangevraagd!

    De verkoper neemt zo snel mogelijk contact met u op.

    Vraag een proefrit aan!

    Je bericht is verzonden

    De verkoper neemt zo snel mogelijk contact met je op!
    Er is iets mis gegaan

    Jouw vraag aan Bourguignon Occasions

    Je wordt teruggebeld

    De verkoper neemt zo snel mogelijk contact met je op

    Bel mij terug...

    Je bod op Audi 80 is geplaatst

    De verkoper neemt zo snel mogelijk contact met je op

    Doe een bod op Audi 80