| 

In 1997 maakte Nederland eerst kennis met de Daihatsu Move, een compacte Japanse Kei-car. Kort daarna volgde Suzuki. Daar werd besloten om niet de Wagon R Kei-car naar Europa te brengen, maar de Wagon R+, die wat breder was dat het origineel dat in Japan rondreed. Vier mensen vinden er een ruime plek en zijn vierkante bouw zorgt, wanneer de bank plat wordt gevouwen voor een zee aan ruimte. In 2000 was het feest al weer over en kwam er een nieuwe Wagon R+. Dit keer niet uit Japan, maar uit het Hongaarse Esztergom, waar hij samen met zijn identieke broertje Opel Agila werd gebouwd. In 2008 werd de Wagon R+ vervangen door de Suzuki Splash.

overall waardering
ster volster volster volster volster leeg 4,0
comfort
ster volster volster volster halfster leeg 3,8
prestaties
ster volster volster volster halfster leeg 3,8
betrouwbaarheid
ster volster volster volster volster half 4,5
kosten
ster volster volster volster volster leeg 4,0
op basis van 4 reviews

Occasions

Verbruiksmonitor

Uitgelicht:
Suzuki Wagon R+
Gemiddeld verbruik over 6.406 km: 8,8 l/100km

Brochures

Er zijn tenminste 3 brochures beschikbaar uit de periode 1997 t/m 1998 van de Wagon R+.

Alle Suzuki Wagon R+ brochures
close