Kenteken Check 20-ZTT-5
BMW 5ER REIHE | 2012
Deze BMW 5ER REIHE werd voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2012 en is nu 13 jaar en 3 maanden oud. In februari 2013 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 106.415 inclusief BTW en BPM. De BMW 5ER REIHE is inmiddels geëxporteerd. De wielen worden aangedreven door een 313 pk dieselmotor. De BMW heeft een topsnelheid van 250 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km.
BASISKENMERKEN
Status | geëxporteerd |
Classificatie | Personenauto |
Merk | BMW |
Model | 5ER REIHE |
Kleur | zwart |
Brandstof | diesel |
Carrosserie | Sedan |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 11.271 |
Nieuwprijs | € 106.415 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 29 februari 2012 |
Datum eerste registratie Nederland | 6 februari 2013 |
Datum laatste tenaamstelling | 1 april 2025 |
APK melddatum | 9 september 2024 |
APK vervaldatum | 9 september 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. motorruimte |
Aantal eigenaren | 3 |
MOTOR
Motorcode | N57D30B |
Aantal cilinders | 6 |
Cilinderinhoud | 2993 cc |
Max. vermogen | 230 kW / 313 pk |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,7 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,0 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 148 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Roetfilter | affabriek |
Emissiecode | Euro 5 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.700 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.335 kg |
Voorasdruk | 1.100 kg |
Achterasdruk | 1.310 kg |
Aanhangermassa geremd | 2.000 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Wielbasis | 2.970 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 5,5 s |
Maximum vermogen | 230 kW / 313 pk |
Maximum koppel | 630 Nm |
Draaicirkel | 12,0 m |
Kogeldruk | 90 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 520 - 520 l |
Inhoud brandstoftank | 70 l |
Segment | E |
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Comfort
- +Breed motorisch aanbod
- -Relatief duur in aanschaf
- -Hoge onderhoudskosten
- -Problemen oude dieselmotoren
Sinds 2010 kennen we de zesde generatie BMW 5-serie. Deze is tot 2017 nieuw geleverd, en wordt nu nog veel aangeboden als occasion. Zoals we gewend zijn is deze BMW er als sedan (F10) en als Touring (F11). En dat is niet de enige keuze die je moet maken als je op zoek gaat naar een 5-serie. Ook het aanbod aan verschillende opties en motoren zorgt voor veel mogelijkheden.
Lees het volledige Autoweek koopadviesRij-impressie BMW ActiveHybrid 5
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE BMW

20-ZTT-5
BMW 5-serie
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.