TimelessWheels
Net ingestapt
Ik ben al geruime tijd fan van de youngtimer-regeling, maar ik merk dat oudere auto's (zoals de Mercedes ML, BMW 3-serie en BMW 5-serie) steeds kostbaarder worden naarmate ze boven de 200.000 kilometer komen. Denk aan slijtage van interieuronderdelen, motorrevisies, elektronische storingen en olielekkages.
Omdat ik minder ben gaan rijden (tussen de 12.500 en 17.500 kilometer per jaar), overweeg ik steeds meer om over te stappen naar een elektrische auto voor privégebruik. Dit vooral vanwege de lagere onderhoudskosten. Na een berekening lijkt elektrisch rijden iets voordeliger te zijn, maar een nadeel is dat ik geen mogelijkheid heb om thuis op te laden.
Auto’s die ik momenteel overweeg:
Privé: Kia e-Niro, Nissan Leaf, Tesla Model 3 (rond €19.000)
Youngtimer: Volvo V70 of XC60
Vanwege mijn lengte (2 meter) zoek ik een auto waarin ik comfortabel kan zitten. Ongeveer 75% van mijn kilometers zijn zakelijk, terwijl de rest meestal met mijn gezin is, inclusief twee kinderen in kinderzitjes.
Heeft iemand suggesties of ideeën? Ik sta open voor advies!
Omdat ik minder ben gaan rijden (tussen de 12.500 en 17.500 kilometer per jaar), overweeg ik steeds meer om over te stappen naar een elektrische auto voor privégebruik. Dit vooral vanwege de lagere onderhoudskosten. Na een berekening lijkt elektrisch rijden iets voordeliger te zijn, maar een nadeel is dat ik geen mogelijkheid heb om thuis op te laden.
Auto’s die ik momenteel overweeg:
Privé: Kia e-Niro, Nissan Leaf, Tesla Model 3 (rond €19.000)
Youngtimer: Volvo V70 of XC60
Vanwege mijn lengte (2 meter) zoek ik een auto waarin ik comfortabel kan zitten. Ongeveer 75% van mijn kilometers zijn zakelijk, terwijl de rest meestal met mijn gezin is, inclusief twee kinderen in kinderzitjes.
Heeft iemand suggesties of ideeën? Ik sta open voor advies!