Occasionwedstrijd #878: Het muurbloempje - De Renault Vel Satis en Rudyke hebben gewonnen

Harry Cabrio

Wegverkenner
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg


Het pad van een autofabrikant gaat niet altijd over rozen. Soms denk je dat je goud in handen hebt, en dan blijkt het alleen maar blik. Je verliest de concurrentiestrijd omdat je niet innovatief genoeg bent. Je potentiële klanten lopen naar de concurrent omdat die iets écht nieuws heeft. Maar soms loop je te ver voor de muziek uit, of in de verkeerde richting. Met als gevolg dat je je klanten afschrikt.
Of er mankeert iets aan de kwaliteit, waardoor jouw model symbool komt te staan voor alles wat er aan auto's mis is. Een soort automobiele Fyra. Of je hebt een auto in een nogal discutabele verpakking. Of combinaties van dat alles...

a1_29.jpg


Het zal inmiddels wel duidelijk zijn: we zoeken deze week niet de succesnummers maar de auto's die succesnummers hadden moeten worden..
Wie opent het bal en voert een muurbloempje ten dans?

De opdracht van deze week:
Zoek een auto waarvan de fabrikant meer verwacht had.

Criteria:
- Budget: maximaal € 25.000,- (zelfs als het muurbloempje naderhand 'cult' wordt moet dit voldoende zijn.
- Bouwjaar: alles na 1850 komt in aanmerking
- Auto mag overal te koop staan
- Auto moet APK waardig zijn

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Bij het uitbrengen van een stem worden naam en inzending in de post vermeld. Dit vergemakkelijkt het stemmen tellen.
- Als er al een auto van een bepaald model van dezelfde generatie is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.
- Bij de organisatie van een nieuwe wedstrijd blijf je van de vaste spelregels af. Eventuele uitzonderingen daarop vermeld je bij de criteria.


Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 799
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
830: Gered van de sloophamer - MCW
831: Te laat! - 929V6
832: Een stuk of 60 paarden - j.ko
833: Buitenbeentjes - JOtter
834: D-Segment - Jp053
835: Automuseum Born - Dave R1517
836: De broertjes - Pink Panther
837: Onbekend, onbemind of gewoon vergeten? - 929V6
838: La Promenade des Anglais, 1964 - Rudyke
839: Busje komt zo - Joel 1987
840: Stickeren! - Zonder BMW met Skoda
841: Cabriolet - SVF
842: Stellantis - MCW
843: From geek to god - Banpei
844: Onwaarschijnlijke sleepwagens - Bobbeltje
845: Matching Colours 3.0 – JL86
846: "Parallel" Import - SVF
847: Koekblik - rzasa
848: Wedge - Jeroen W
849: We gaan voor goud, sorry, ik bedoel bruin - Jp053
850: December - Jp053
851 Oud en nieuw - JosUnimog
852: Wheeler Dealer - Dave R1517
853: Plastic Fantastic - Jeroen W
854: De kleine coupé - rzasa
855: De politiewagen - Tina Trucker
856: De gemiddelde occasionprijs - 929V6
857: Autotrek - JosUnimog
858: Echte winterse dagen - Guus Leferink
859: Renault - JOtter
860: Tips voor het aanschaffen van goedkope brikken in 2025 – Edwin81
861: De P.C. Hoofttractor – JosUnimog
862: Back to basics – JosUnimog
863: BMW - Pink Panther
864: de jaren 60: Sex, drugs and rock 'n' roll - Edwin81
865: “Mark 1” - Jay DoubleYou
866: Van Life - 929V6
867: De comfort-coupé - JosUnimog
868: Oranje Boven - Edwin81
869: 1 liter - Rudyke
870: Plus 2 liter - rzasa & Tina Trucker (ex aequo)
871: Dameskapper - Joel 1987
872: De sedan - vers gemaaid gras
873: Weekend Warrior! - Volt
874: De vijfpitter - Jeroen W
875: Kei-cars? Keigaaf! - Tina Trucker
876: Het zit van binnen - rzasa
877: .. als het maar zwart is - Harry Cabrio

Inzenden tot woensdag 09-07-2025 20:00 uur.
Stemmen tot vrijdag 11-07-2025 20:00 uur.
 
Leuk.

Ik moest meteen, vooraf aan het zien van de foto van de Allegro, aan zijn broertje denken:

AUSTIN METRO

Vandenplas - 1983 - 23.800 Miles!

£ 4.995 = € 5.778

Waarom de Metro een binnenlands succes was, maar internationaal faalde:

De Austin Metro was in essentie een product van zijn tijd: geboren uit noodzaak, vormgegeven door compromissen, en gedragen door nationale hoop. In het Verenigd Koninkrijk wist de Metro vanaf zijn lancering in 1980 het publiek te overtuigen door zijn praktische vormgeving, relatief lage aanschafprijs en het idee dat men met de aanschaf van een Metro de binnenlandse industrie steunde. Dit speelde in op het patriottisme van Britse kopers in een tijd van economische onzekerheid en massale import van buitenlandse auto’s.

De Metro vulde bovendien een gat dat de verouderde Mini niet meer goed kon bedienen: gezinnen en jonge automobilisten die een moderne, compacte auto wilden met voldoende ruimte en gebruiksgemak. Ondanks zijn verouderde techniek voldeed de Metro aan die basisverwachtingen, zeker in de context van de Britse markt, waar prijsgevoeligheid en vertrouwdheid met het merk een grote rol speelden. Het goed ontwikkelde dealernetwerk van Austin-Rover hielp daarbij, net als overheidssteun en grootschalige vlootverkoop.

Op het Europese vasteland lagen de kaarten anders. Daar speelden heel andere normen en verwachtingen. Consumenten eisten modernere techniek (5 I.p.v. 4 versnellingen), betrouwbaarheid, comfort en een degelijk imago. De Metro kon op deze punten eenvoudigweg niet concurreren met de technisch geavanceerdere en innovatievere concurrenten zoals de Peugeot 205, Renault 5, Fiat Uno of Volkswagen Polo. De verouderde A-serie motor, de beperkte transmissiekeuze en het gedateerde onderstel (hydrogas was in de basis geweldig, maar de verbinding tussen de voor- en achteras was wegbezuinigd en werd pas in 1990 gemonteerd) stonden in schril contrast met de vooruitstrevende ontwikkelingen bij Europese merken. Daarnaast bleef het imago van Britse auto’s — mede door aanhoudende kwaliteitsproblemen bij British Leyland — op het continent negatief, wat de verkoop ernstig beperkte.

Kortom: de Metro was een auto die binnen een sterk gedefinieerde nationale context wist te slagen, maar die buiten die context te veel tekortkomingen had om werkelijk concurrerend te zijn. Het succes in het VK en het falen in Europa illustreren het verschil tussen lokale sentimenten en mondiale standaarden.

De Austin Metro als symbool van een industrie in transitie:

De Austin Metro is meer dan alleen een compacte hatchback uit de jaren tachtig; het is een tastbaar symbool van de wederopbouw én de worsteling van de Britse auto-industrie in een turbulente tijd. Toen het model werd geïntroduceerd, was het beladen met verwachtingen. Politici, vakbonden en consumenten zagen in de Metro een voertuig dat niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk de weg vooruit moest wijzen voor British Leyland en voor de Britse industrie in het algemeen.

Het ironische is dat de Metro, hoewel bedoeld als teken van vooruitgang, in essentie grotendeels gebouwd was op het verleden. Door het hergebruik van oude motoren, de vasthoudendheid aan interne technische oplossingen en een gebrek aan visie voor de Europese markt, was de Metro al bij zijn lancering in sommige opzichten achterhaald. Toch was hij ook vindingrijk: de ruimtebenutting, het rijcomfort via het Hydragas-onderstel, en de manier waarop de Metro werd gepositioneerd als “auto voor iedereen” getuigen van creativiteit binnen de beperkingen van het moment.

De ontwikkeling van de Metro weerspiegelt ook het bredere probleem waar veel Britse industrieën in de late 20e eeuw mee kampten: een strijd tussen innovatie en behoudzucht, tussen nationale trots en internationale concurrentiekracht. In die zin vertelt de geschiedenis van de Metro niet alleen iets over autotechniek, maar ook over politiek, economie en identiteit.

Toen de Rover 100 — de laatste incarnatie van de Metro — in 1997 dramatisch faalde in de Euro NCAP crashtest, was dat in zekere zin een symbolisch einde. Niet alleen van het model zelf, maar van een manier van denken die jarenlang de Britse auto-industrie had gekenmerkt: namelijk dat met minimale vernieuwing, nationale loyaliteit en een sterk merkverhaal, succes kon worden afgedwongen. De realiteit bleek harder.

Toch verdient de Metro erkenning. Niet als een technische triomf, maar als een werkpaard, een overlevingsproject en een tijdsdocument. In een periode waarin Britse autofabrieken sloten en marktaandeel verdampte, bracht de Metro werkgelegenheid, hoop en mobiliteit aan miljoenen mensen. En ondanks al zijn gebreken is het voor velen een nostalgisch icoon — een herinnering aan een tijd waarin de auto nog een product van nationale trots kon zijn.

1983-austin-metro-685d0e4369e4a.jpg

1983-austin-metro-685d0e4369b0f.jpg


Stokoude motor techniek, de basis is rond 1950 geïntroduceerd.
1983-austin-metro-685d0e436e646.jpg


Even uitzuigen en poetsen zat er niet in:
1983-austin-metro-685d0e436f10b.jpg

1983-austin-metro-685d0e4368f7f.jpg


Hier te koop
 
Laatst bewerkt:
VOLKSWAGEN K70 LS
4be262df-ef59-4a0b-a470-d111c126c9c1

7ef09e52-549a-44d2-a933-ad8f9e322f2f

4dc9aee7-3d47-4871-82f4-54e53845a376

e54ac546-8c28-4303-848b-f27db3d10bf6
2399c6d6-6809-4486-8f00-0a80b2833206


€ 13.640
Bouwjaar 1974
Kilometer(s)46.000

De Volkswagen K70 werd ontworpen door NSU om het gapende gat tussen de twee modellen van NSU op te vangen, namelijk de Ro 80 en de 1200, respectievelijk een grote luxewagen en een kleine stadswagen. NSU had in die tijd dringend behoefte aan een middenklassewagen

De NSU K70 werd na enkele kleine uiterlijke veranderingen omgedoopt in de VW K70. Dit was het eerste model van VW met een lijnmotor, waterkoeling en voorwielaandrijving. Voor de introductie van de K70 had Volkswagen alleen nog maar voertuigen geproduceerd met de luchtgekoelde boxermotor achterin. Oorspronkelijk zou de K70 in verschillende uitvoeringen geproduceerd worden, als sedan, als Variant (break) of als cabrioversie. Van de laatste twee werd al snel afgestapt en uiteindelijk werd enkel de sedanversie geproduceerd.

De K70 was geen groot succes en toen Audi zijn Audi 80 uitbracht in 1973 daalde de verkoop tot een dieptepunt. Kort daarop werd dan ook besloten de productie te stoppen. De K70 werd geproduceerd tussen augustus 1970 en mei 1975. In totaal werden 211.341 exemplaren gebouwd. Na vele jaren is de wagen zeldzamer geworden dan ooit. Op dit moment zijn er nog 25 bekend in Nederland en 7 in België (info uit het K70-register van Andries VandenAbeele). Wereldwijd zijn er nog ongeveer 250.

Bron: wikipedia
 
Laatst bewerkt:
2015 Jaguar XE-S 3.0 V6
€ 24.890,00

Deze auto is op zichzelf natuurlijk alles behalve een muurbloempje, maar het is wel een model dat absoluut niet het succesnummer geworden is wat de fabrikant er van had verwacht. Even snel gezocht op marktplaats en daar vond ik al een 2019 Jaguar XE voor zo'n 11k, eigenlijk te bizar voor woorden. Maar dat was een saaie donkerblauwe diesel, en aangezien ik vind dat een inzending voor de occasionwedstrijd wél een auto moet zijn waar ik zelf een beetje hebberig van word ga ik deze week voor deze rode krachtpatser met 340 pk.




De Jaguar XE-S, het high performance model van de XE reeks kreeg een 340 pk sterke 3.0 V6 met supercharger en sprint in zo'n 5 seconden naar de 100. Het interieur en exterieur werden aangepakt voor een nog sportievere uistraling maar waar de S naar mijn idee echt in uitblinkt is het motorgeluid, om te watertanden zo mooi klinkt die symfonie onder volle lading.







 
Laatst bewerkt:
Kosten noch moeite werden eind jaren tachtig gespaard om een gloednieuwe Lotus te ontwikkelen die het succes van de Elan uit de jaren 60/70 zou evenaren, maar toen hij op de markt kwam waren er twee problemen:
- door de hoge ontwikkelingskosten was de aanschafprijs erg hoog geworden
- de Mazda MX-5 zag het levenslicht. Die bood voor veel minder geld hetzelfde plezier, in de geest van de oorspronkelijke Elan.
Er werden er tussen 1989 en 1992 slechts 3855 geproduceerd, waarvan slechts 559 voor export naar de VS. In 1994/1995 werd met het restant van de geleverde motoren nog een serie van 800 exemplaren voor alleen het VK gebouwd, waarvan dit er eentje is.

Lotus Elan S2 1994 (klik!)

AETV44301310_1.jpg


AETV44301310_6.jpg


AETV44301310_2.jpg


AETV44301310_12.jpg


AETV44301310_15.jpg


£ 17,995 (€ 20.855,-)
 

Opel Signum​

2.2-16V Executive

Prijs: € 5.750
Bouwjaar: 26 november 2007
Kilometerstand: 149.144 km
Apk: 27 november 2024

Aanvullende opties en accessoires​


Comfort & Interieur
  • Audio-navigatie full map
  • Verwarmde voorstoelen
  • Voorstoelen in hoogte verstelbaar
Exterieur
  • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Veiligheid
  • Extra getint glas
Meer informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 215/50 R17
Laadvermogen: 625 kg
Wielbasis: 283 cm
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 4
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders

0-0c03ef3ca70d657af6ed0de360a98b96.jpg

0-9ad655516d7d018a429891d88862adfa.jpg

0-2ea8d834fe1676d2160a485331438be5.jpg

0-a08816ed5e9139486ddaec4098cabb62.jpg

0-3227b0a3d1fdac2a7e5ace269777dbd4.jpg


Dit had de glansrijke opvolger moeten worden van de Opel Omega.

De advertentie
 
Chevrolet Corsica

De Amerikanen bleven het maar proberen in Europa. Was dit hun meest Europese model? Ook die deed vrij weinig...overigens in eigen land uitstekend verkocht!

KLIK

chevrolet-corsica-lt-automat-przebieg42200-podkonice-miejskie-582064768.jpg


chevrolet-corsica-lt-automat-przebieg42200-automatyczna-podkonice-miejskie-sprzedam-582064771.jpg


chevrolet-corsica-lt-automat-przebieg42200-immobilizer-lodzkie-podkonice-miejskie-582064774.jpg


chevrolet-corsica-lt-automat-przebieg42200-corsica-podkonice-miejskie-582064776.jpg


chevrolet-corsica-lt-automat-przebieg42200-bordowy-podkonice-miejskie-582064772.jpg


1992
42.200 km
15 900 zł = € 3.746,56
 

Volkswagen Phaeton 6.0 W12 450PK Lang

2008 - 216.728 km - € 19.950​

De Volkswagen Phaeton W12 in verlengde uitvoering was het ambitieuze paradepaardje van Volkswagen, bedoeld om het merk een plek te geven in de luxe topklasse, tussen de gevestigde Duitse premiumreuzen zoals Mercedes, BMW en Audi. Met zijn krachtige 6.0-liter W12-motor, een indrukwekkend scala aan hightech snufjes, en een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, wilde VW laten zien dat ze meer konden dan ‘gewoon’ volkse auto’s maken. De verlengde uitvoering bood extra ruimte en comfort achterin, waarmee de Phaeton zich richtte op de zakelijke en topklasse limousinekopers die ook bij de Duitse premiummerken uitkwamen.

Volkswagen had hoge verwachtingen: de Phaeton moest een toonbeeld van luxe, techniek en verfijning worden, en het merk naar een hoger niveau tillen. De auto bood innovatieve features zoals een volledig aluminium chassis, vierwielbesturing, luchtvering en een interieur van uitzonderlijke klasse.

Toch flopte de Phaeton uiteindelijk. Het Volkswagen-imago stond te ver af van de exclusieve, dure luxe die het model uitstraalde. Kopers van topklasse limousines kozen liever voor gevestigde merken met meer prestige. Daarnaast was de prijs – ver boven die van traditionele VW-modellen – voor veel klanten niet te rechtvaardigen. De Phaeton bleef daardoor een nicheproduct met relatief lage verkoopcijfers.

Financieel was de Phaeton een flinke aderlating voor Volkswagen. Het ontwikkelingsbudget was hoog en de lage verkoop zorgde niet voor de verwachte terugverdientijd. Hoewel de productie tot 2016 doorging, werd er nooit echt winst gemaakt op dit model. Uiteindelijk werd de Phaeton stopgezet en nam Volkswagen een stap terug in de luxesegmenten, waarbij ze zich weer meer richtten op hun kernmerken en de uitbreiding van Audi als luxemerk.

1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp

 
Laatst bewerkt:
De Opel Signum is al ingezonden, dan mag uiteraard zijn al even (niet) succesvolle concurrent van Renault niet ontbreken. De Vel Satis. Ook, al dan niet terecht, behoorlijk onbegrepen door ons als consument.

Laat ik er AI op los, dan snap je niet dat er niet meer van verkocht zijn:

"Het topmodel van de Renault Vel Satis was de 3.5 V6 Initiale met een 3,5-liter V6-benzinemotor die 245 pk leverde. Dit model had standaard een automatische versnellingsbak en bood de meest luxe uitrusting, waaronder hoogwaardige materialen, een uitgebreide standaarduitrusting en opties zoals een navigatiesysteem, xenonverlichting en elektrisch verstelbare stoelen. De Initiale-uitvoering stond bekend om zijn comfort en exclusieve afwerking, gericht op de hogere middenklasse."

Renault Vel Satis - 3.5 V6 24V Initiale

Prijs € 5.950
Bouwjaar januari 2008
Kilometerstand 252.193 km

renault-vel-satis-3-5-v6-24v-initiale-full-options-leder-xenon-navi.jpg


renault-vel-satis-3-5-v6-24v-initiale-full-options-leder-xenon-navi.jpg


renault-vel-satis-3-5-v6-24v-initiale-full-options-leder-xenon-navi.jpg


renault-vel-satis-3-5-v6-24v-initiale-full-options-leder-xenon-navi.jpg


renault-vel-satis-3-5-v6-24v-initiale-full-options-leder-xenon-navi.jpg
 
2011 Honda CR-Z Show auto
Prijs: 9000 euro

De CR-Z was volgens Honda een revolutionaire hybride sportauto die net zoveel verandering teweeg zou brengen als 25 jaar eerder de eerste CRX deed. Honda had namelijk gemerkt dat niemand electrische auto's met sportief rijden associeerde. Dus waarom bracht Honda daar geen verandering in zoals ze dat ook met de CRX deden? Een kleine compacte sportauto met een 1.5 hybride motor en Type R handling moest toch echt wel mensen overtuigen dat een hybride auto ook sportief kon zijn!

15 jaar later staan ze allemaal voor een habbekrats te koop. De duurste die ik kon vinden was deze CR-Z show auto. Dus dit wordt mijn keuze als muurbloempje, want als zelf een show auto voor zo'n belachelijk laag bedrag te koop staat, dan is de CR-Z toch echt geflopt. Toch is de CR-Z niet echt slecht: als een leuke goedkope hybride auto zou ik er best dagelijks in naar kantoor willen rijden. Je moet alleen niet verwachten er een time attack series mee te gaan winnen.

1920x1080.webp

1920x1080.webp
1920x1080.webp
 
Laatst bewerkt:
Wat doe je als een nieuw behoorlijk revolutionair model niet echt aanslaat? Je probeert met een speciale uitvoering de kopers alsnog over de streep te trekken. De marketeers van Audi bedachten derhalve de Audi A2 Colour Storm, een speciale reeks die in 2003 werd geïntroduceerd om de verkoop te stimuleren en een jongere doelgroep aan te spreken. De Colour Storm uitvoering viel op door zijn opvallende en exclusieve kleuropties, die normaal alleen beschikbaar waren op Audi’s S- en RS-modellen of als Audi Exclusive-optie. De beschikbare kleuren waren:

Misanorood
Imolageel
Sprintblauw
Papayaoranje
Avuszilver

Wat de Colour Storm extra bijzonder maakte, was dat de interieurbekleding de exterieurkleur overnam, wat zorgde voor een unieke en gedurfde uitstraling. Daarnaast had deze uitvoering vaak extra’s zoals een sportiever interieur en soms opties zoals een Bose-geluidssysteem, achteruitrijsensoren of klimaatregeling.

Hoewel de A2 3L (met de 1.2 TDI-motor en een verbruik van 3 liter per 100 km) technisch gezien ook zeer bijzonder was vanwege zijn extreem lage verbruik en aluminium constructie, wordt de Colour Storm vaak als de meest opvallende en verzamelwaardige uitvoering gezien vanwege zijn zeldzaamheid en esthetische uniciteit. Deze modellen zijn nu geliefd bij liefhebbers en worden gezien als potentiële klassiekers, mede door hun lage productieaantallen en onderscheidende karakter. Hoe je met "voorsprong door techniek" soms ook te vroeg een nieuw model op de markt kan zetten. Met de veel conventionelere A1 behaalt Audi later meer succes.

Audi A2 1.4 Colour Storm

€6.490 | 147.000 km | 05/2003

928d0cfd-d078-49bb-a4fd-33aff8156165


00cc4cbb-8846-454e-b028-474a425a5f4e


20147eca-8230-4c72-985f-a4180d633b36


98458e50-d35f-427b-a827-95ff2e9835c0


c68471c5-019c-4952-b417-d95dd1446fa9


 
Laatst bewerkt:
Dit is het wat tragische verhaal van een auto die zijn tijd aanvankelijk best ver vooruit was, zonder dat het iemand opviel. Vervolgens werd hij links en rechts gepasseerd door alternatieven van ander merken, die zelfs naamgever van het hele segment werden. Welk segment? Het Scénic-segment, Zafira-segment, ofwel, de midi-MPV. Het muurbloempje in kwestie: de Mitsubishi Space Runner.

Van de tweede generatie Space Wagon bracht Mitsubishi al in 1991 een compacter vijfzits afgeleide op de markt: de Space Runner. Een ruime gezinsauto, zonder meteen heel groot en zwaar te zijn. Maar eigenlijk zat er niemand op te wachten. Verkoopcijfers van deze generatie ontbreken op Autoweek.nl, maar veel zag je ze niet in elk geval. Deze eerste Space Runner bleef te koop tot 1999. Drie jaar daarvoor had Renault ook een compacte MPV in de markt gezet, op basis van de nieuwe Mégane. Dat was de Mégane Scénic. Die sloeg in als een bom, verkocht als een malle en kreeg heel snel navolging. Blijkbaar had iedereen er toch op zitten wachten, maar was de Mitsubishi iedereen ontgaan. In 1999 deed Opel er nog een schep bovenop door in dit compacte formaat toch 7 zitplaatsen te proppen: de Zafira werd ook een groot succes.

Mitsubishi lanceerde in 1999 een tweede generatie van de Space Runner, die ook nu weer gelijkenissen vertoonde met grote broer Space Wagon. Deze tweede generatie Space Runner had het nog zwaarder dan zijn voorganger. Scénic en Zafira maakten inmiddels de dienst uit en daar kon Mitsubishi niet aan tippen, met slechts één schuifdeur achter, een minder gelikt uiterlijk en een op papier veelbelovende, maar in de praktijk tegenvallend dorstige GDI-motor. Tel daarbij op dat in 1998 in eigen huis ook de Space Star (lichter, zuiniger en vrijwel even ruim) ten tonele verscheen, en het lot van de Space Runner was bezegeld: er kwam al na drie jaar een eind aan (in 2002) en een opvolger bleef uit.

Inmiddels is er van Space Runner I geen mooi exemplaar meer over, naar generatie II moet je ook al goed zoeken. Maar ik vond deze frisse two-tone. Opvallend fris zelfs, het lijkt een overlever te zijn in onberispelijke staat.

Mitsubishi Space Runner GLS 2.4 GDI
2001 - 120.000 km - € 4.900


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


Te koop in Venetië, Italië
 
Door zijn markante vorm stond de BMW Z3 Coupé bekend als de ‘tennisschoen’. Je vond hem mooi of lelijk, een tussenweg leek er niet te zijn. Kennelijk was die tweede groep veruit in de meerderheid, want de auto bleef qua verkoopaantallen ver achter bij zijn evenknie, de BMW Z3 Roadster. De concurrentie met de Porsche 911 bleek al helemaal een verloren strijd (bron).

BMW Z3 Coupé 2.8

€ 19.990
11/1998

1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp
 
Door zijn markante vorm stond de BMW Z3 Coupé bekend als de ‘tennisschoen’. Je vond hem mooi of lelijk, een tussenweg leek er niet te zijn. Kennelijk was die tweede groep veruit in de meerderheid, want de auto bleef qua verkoopaantallen ver achter bij zijn evenknie, de BMW Z3 Roadster. De concurrentie met de Porsche 911 bleek al helemaal een verloren strijd (bron).

BMW Z3 Coupé 2.8

€ 19.990
11/1998

1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp
Voor zover ik weet was de Z3 coupe geen 'verloren strijd' van bmw maar een bewust in lage aantallen geproduceerd nichemodel. BMW heeft ook gewoon groene cijfers gedraaid op de productie van dit model. :censored:

Zie ook:
Slashgear
Carpart
 
De Suzuki X-90 was een vreemde mix van een tweezits sportwagen en een compacte SUV. Het model had beperkte offroad-capaciteiten, weinig bagageruimte en een onduidelijke doelgroep. Het ontwerp werd vaak als vreemd en onpraktisch beschouwd. De X-90 werd slechts twee jaar geproduceerd en verkocht zeer slecht, waardoor het een van Suzuki’s minst succesvolle modellen is (zo niet HET minst succesvolle model).

Dit desalniettemin fraaie exemplaar in een frisse kleur met een typisch Japans jaren '90 interieur stamt uit augustus 1997, heeft slechts 59.000km op de teller staat voor 13 900 лв. (± € 7.105) te koop in Bulgarije (import uit Duitsland).

SUZUKI X-90 1.6

21704202429042427_Tt.webp

21704202429042427_Hz.webp

21704202429042427_c1.webp

21704202429042427_Vk.webp

21704202429042427_Uw.webp


 
Eind 2001 introduceerde Mercedes-Benz een model in de Ludospace klasse, de Vaneo.
In februari 2005 ging de stekker eruit (uit de produktielijn) na wel 50.000 exemplaren.
De opvolger is de Citan (rebadge Kangoo), die thans nog leverbaar is.

Te koop in Duitsland deze blauwe Vaneo van 2004/04 met 128.000 km en een prijs van € 8.990.
De duurste, mindervaliden uitvoeringen buiten beschouwing gelaten, ruim driekwart koop je al voor € 3000 of zelfs nog veel minder. Dit lijkt wel een hele nette i.t.t. diverse andere te koop staande, dus het watermerk moet maar een keertje.

Mercedes-Benz Vaneo

1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp

1920x1080.webp
 
Mercedes-Benz R500

Helaas is de R-klasse ook een flop geworden binnen het hele gamma.
Begin dit bakbeest hoe langer hoe gaver te vinden en een goede werk relatie heeft een R63 (helaas te duur voor deze wedstrijd) maar oei wat is dat een super gaaf exemplaar.

De R-Klasse was een unieke combinatie van een MPV, SUV en luxe stationwagen. Het was een experimenteel model dat niet aansloeg bij het grote publiek, mede doordat grote MPV's in Europa na 2010 aan populariteit verloren.

Het bijzondere van de flop is toch nog dat ze bleven proberen en de R-klasse ook als facelift en ook in China langer was doorgegaan met de productie
De standaard R klasse was al lang maar de Chinese versie was nog langer

2006–2013 (wereldwijd)
2014–2017 (China)

Zat zelf te denken tussen de R-klasse en X-klasse alleen vind ik de R-klasse toch een echte Benz en de X-klasse niet.

1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


Mercedes-Benz R 500​

Lang 4M 7p. Luchtvering Harman/Kardon​

Prijs € 18.950,-
Kilometerstand 212.500 km
Transmissie Automatisch
Bouwjaar 11/2008
Brandstof Benzine
Vermogen kW (PK) 285 kW (387 PK)
 
Laatst bewerkt:
In navolging van Toyota met Lexus en Honda met Acura, wilde ook Mazda in de jaren '90 een graantje van deze luxe markt meepikken. Om dit te bewerkstelligen introduceerde Mazda het label Xedos. Of was het nu toch een zelfstandig merk? Xedos heeft in Europa eigenlijk maar 2 modellen gekend. De compacte Xedos 6 en de grotere Xedos 9. Hoewel de Xedos 6 nog redelijk verkocht, is Xedos voor Mazda nooit geworden wat Lexus wel is geworden voor Toyota en waar Mazda uiteraard ook op hoopte voor Xedos.

De Xedos 6 was in Nederland leverbaar van 1992 tot 1999. Gepositioneerd als concurrent voor auto’s zoals de BMW 3-serie en Mercedes 190 / C-klasse, bood hij een elegante vormgeving en Japanse betrouwbaarheid, maar bleef niche door beperkte merkbekendheid. De Xedos 6 had een 1.6-liter viercilinder (84 kW/114 pk) of een 2.0-liter V6-motor (106 kW/144 pk), voorwielaandrijving en een handgeschakelde vijfversnellingsbak of viertrapsautomaat. Mazda stopte Xedos in 2002 wegens tegenvallende verkopen. De Xedos 6 blijft een unieke keuze voor liefhebbers van Japanse klassiekers, ondanks concurrentie van Europese merken. Het exemplaar wat ik heb gevonden, bezit de soepele V6-motor.

Mazda Xedos 6 2.0i V6

02/1994 - 130.300km - € 7.800

1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp
 
Laatst bewerkt:
Denk je een gewone hatchback te lanceren die toch zeker moet scoren, laat iedereen hem links liggen:

Fiat Bravo 1.4 16V T JET Dynamic

dbf7affa-9477-4e2f-be82-fc890de37028



ec673f5e-14ca-4181-ac6b-3b2dbf53f160


3adf4122-9d8f-4109-b9a8-92e35ddb783d


899edbd9-862f-41a2-beda-f37afa7ea291


f00a7e63-8578-4e77-b03f-b0eba7637822


Prijs € 5.900,00
Bouwjaar 2012
Kilometerstand 115.000km

  • EURO 5
  • 2 HAND
  • ÖLWECHSEL,LUFTFILTER UND ZÜNDKERZEN NEU!
  • ZAHNRIEMEN NEU NACH KAUF!
  • INKL. HU/AU NEU!
  • 1 JAHR GEBRAUCHTWAGEN-GARANTIE MÖGLICH!
  • SCHECKHFT(NICHT KOMPLETT)
  • SOMMERREIFEN AUF ALU
  • ALLWETTERREIFEN AUF STAHLFELGEN


Ausstattung:
Bordcomputer
Klimaautomatik 2-Zonen
Außenspiegel elektr. verstell-, heiz- und anklappbar
Lendenwirbelstütze Sitz vorn links
Lenkrad mit Multifunktion für Audio-/Telefonbedienung
Reserverad in Fahrbereifung
Sonderlackierung Metallic-Exclusiv
Airbag Beifahrerseite, Airbag Fahrerseite, Kopf-Airbag-System vorn und hinten,Seitenairbag vorn
Antriebs-Schlupfregelung (ASR)
Audiosystem Highclass (Radio/CD-Player mit MP3-Wiedergabefunktion)
Isofix-Aufnahmen für Kindersitz an Rücksitz
Lenksäule (Lenkrad) verstellbar (vertikal / axial)
Motor-Schleppmoment-Regulator (MSR)
Rücksitz geteilt / klappbar
Sitz vorn links höhenverstellbar, Sitz vorn rechts höhenverstellbar
 
Je zou van een auto met '007' in de naam iets flitsenders verwachten.
Helaas was de '07'-periode van Peugeot niet de beste ('hallo, THP').
Het was op zich een aardig idee: een stadsmini met schuifdeuren. De uitwerking pakte wat minder aardig uit: loodzwaar, met supertrage electrische deuren. Ik weet niet welke verwachtingen Peugeot had van dit model, maar dat ze niet uitgekomen zijn lijkt me wel duidelijk.
Ik vond deze, die er als nieuw uitziet:

PEUGEOT 1007 SPORTY 2-TRONIC

2006
88000 km
€ 6.999,-

Hier te koop

b41b8caf7eabe0aa101056e6ae17704a31a9007f.jpg
5205ba091e7ca966b04833a35b38217b0c023d40.jpg
6be57a1fa96fe7b47db3582218c281f830f72cde.jpg
55a4c875b380b1d4d1d5180c523650ea0828fd32.jpg
9eb30efd961ee702bf5bf029fc9aa29dd7611c5e.jpg
 
Een paar quotes van destijds, hoe hij ontvangen werd eind jaren '90 begin jaren 00.
Ook ik vond het een grote stap vooruit en had er veel verwachting van. Interieur was ook strak en zeker met het ingebouwde systeem, soms zelfs al met kleurenscherm!

De sedan was net een kleine Maxima, die ook rond die tijd geïntroduceerd werd.

Mooi detail aan de Almera is het golvende dak. Deze is tof omdat het interieur (bekleding) matcht met de exterieurkleur.

“Qua uitstraling is de nieuwe Almera eindelijk helemaal bij de tijd. Modern, verzorgd en in de juiste proporties.”
Autovisie (NL)

“De vorige Almera was saai, maar deze oogt eindelijk fris en eigentijds. Het front is dynamisch en de achterkant netjes gestileerd.”
AutoWeek (NL)

“Nissan heeft de Almera een veel strakker, Europeser uiterlijk gegeven. Dit is geen grijze muis meer.”
What Car? (UK)

“De Almera is niet langer een anonieme Japanner, maar een stijlvolle en verzorgde hatchback.”
AutoCar (UK)

“Met deze nieuwe Almera toont Nissan dat het Europese smaak begrijpt. De Almera ziet er eindelijk goed uit en voelt modern.”
Car Magazine (UK)

Maar ook qua inhoud had het een succes kunnen worden:
“Bijzonder is hoe compleet de Almera standaard is: airbags, ABS, gordelspanners — het is één van de veiligste in zijn klasse.”
Autovisie (2000)

En nu te koop voor weinig. Het bleef een muurbloempje.

c4acb550-cc33-4849-8a6a-cd5e4cec3444


ec9051a7-8b91-4dc7-84d4-1adde471df33


78516257-6dfd-4e0f-9d3f-67f215d03412


712711db-6795-4952-9467-7d02ee7dafaa

Nissan Almera​

1.8i Comfort*Automatik*54.961Km*2 Hand
4.599 €

 
Het was even zoeken hoe ik deze opdracht moet begrijpen, maar hopelijk voldoet deze…​
Het is ook een lastige definitie de Sirocco voldoet mijn inziens wel, daar waar Volkswagen hoopte een nieuw verkoop kanon in de markt te zetten verkochten ze er over de gehele levensduur van de auto gem. Slechts-17.000 per jaar in Europa en wereldwijd grofweg 217000 stuks over de hele levensduur tov bijvoorbeeld de golf van diezelfde periode met grofweg 9 miljoen exemplaren enkel al in Europa.

Ook een groot contrast met de hierboven staande Almera met 100.000 stuks per jaar in Europa en wereldwijd meer dan 2miljoen stuks. (Die zou ik persoonlijk dan ook niet insturen, maar goed de hele definitie is een grijs gebied)
 

Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q2

Prijs € 24.900
Kilometerstand 88.542 km
Motorinhoud 3.195 cc
Energielabel Ondergemiddeld
Datum eerste toelating 31 maart 2010
Transmissietype Handgeschakeld
Verbruik 9,9 km per liter
Brandstof Benzine
APK geldig tot APK bij aflevering
Kenteken R-350-XJ

0-8a3c76cd1d3d543e8c16ced821451e9f.jpg

Alfa Romeo Brera – Schoonheid is niet altijd genoeg

In 2005 presenteerde Alfa Romeo de Brera met het soort bravoure dat je alleen in Italië vindt. Het design van Giorgetto Giugiaro liet monden openvallen. Breed, gespierd, met een lage neus en die typische driedelige koplampen — dit was de wederopstanding van het merk. De Brera moest het Italiaanse alternatief worden voor de Audi TT en BMW 3-serie Coupé. Emotion meets precision.

Alfa Romeo verwachtte dat dit model een nieuw tijdperk in zou luiden. De Brera was niet zomaar een auto, het was een statement. Een liefdesbrief aan de ware Alfisti én een verlokking richting premium rijders die ‘iets anders’ durfden. De verwachtingen waren dus hooggespannen.

Maar toen kwam de realiteit. Onder die fraaie lijnen bleek de Brera zwaar, véél zwaarder dan hij eruitzag. De 3.2 V6 vierwielaandrijver was een lekkere machine, maar had moeite met bijna 1.600 kilo carrosserie. De 2.2 JTS, ooit Alfa’s hoop in bange dagen, bleek een dorstige brompot. En ondanks het sportieve uiterlijk was de rijeigenschap... tam. De beloofde passie maakte plaats voor een wat onhandige date.

De Brera verkocht uiteindelijk matig. Te duur voor het C-segment, niet sportief genoeg voor de D-segment coupes. En daar ging Alfa’s droom om de wereld opnieuw te veroveren via design alleen. Je betaalt vandaag de dag nog altijd stevig voor een fraai exemplaar — en eerlijk is eerlijk, dat mag ook voor zo’n designicoon."

0-03c2669bc023be3df4395e633d074aad.jpg

0-377f00ac63aec143cba4c66401899ef2.jpg
 
Laatst bewerkt:
In 1976 kwam Renault met een uiterst moderne 5-deurs hatchback. Maar het uiterlijk werd niet gewaardeerd, de kwaliteit was niet best en de techniek was "vreemd" (want min of meer verplicht geleend van Peugeot). Uiteindelijk werden er ruim 999 duizend van gebouwd, maar de verwachtingen waren veel hoger en de laatste exemplaren hebben bovengemiddeld lang bij de dealers gestaan.

Renault 14 GTL
1978
€ 8.900,-

fa88edbf0661707bae2b2262b6abb283.jpg


78767f892516812aacaa4909ee4b04ba.jpg




2b3bff3e3ac33c08814ca541d9f6e26c.jpg


43d65fff4219083e3446471ccba3857b.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Talbot 1510, een stevig gerestylde Simca 1307, is niet bepaald een verkooptopper geweest. In Nederland werd in 1982 de hatchback uit de prijslijst geschrapt. De produktie stopt in 1983. De van de hatchback afgeleide sedan Solara mag nog even door. In GB wordt de 1510 als Talbot Alpine verkocht en houdt het uiteindelijk tot en met 1985 vol. In 1985 in 2 uitvoeringen; de Rapier en Minx. De Alpine blijft in de showroom staan, de conservatieve Britse koper wil liever een sedan. De Europeanen op het vaste land zijn niet veel happiger op de 1510.

De occasion die ik inzend is een Talbot Alpine Rapier uit het laatste bouwjaar 1985 in two-tone lak. Reken maar dat de verkoper flink zijn best heeft moeten doen om deze de showroom uit te krijgen.

Talbot 1510/Alpine

prijs: € 3.700,--

1985-talbot-alpine-664484ade5a43.jpg

1985-talbot-alpine-664484ade6279.jpg

1985-talbot-alpine-664484adea490.jpg

1985-talbot-alpine-664484adeb55f.jpg

1985-talbot-alpine-664484adecfe9.jpg

 
Mag ik ook een volledig automerk nomineren?

(bron: GrokAI)
Edsel wordt vaak genoemd als een van de grootste flops in de autogeschiedenis. Ondanks een enorme marketingcampagne voldeed de auto niet aan de verwachtingen door zijn controversiële design (vooral de grille), hoge prijs en betrouwbaarheidsproblemen. De markt was ook niet klaar voor een nieuw merk tussen Ford en Mercury in.

(bron: wikipedia)
Edsel was een automerk en een nieuwe autodivisie die op 4 september 1957 door de Ford Motor Company werd geïntroduceerd. Het bedrijf noemde die dag "E-Day". Edsel was vernoemd naar Henry Fords zoon, Edsel Ford. Edsel was tevens een van de grootste mislukkingen uit de geschiedenis. Edsel werd slechts drie jaar verkocht, tot 1960.

Ford was van plan om hun Lincoln -merk naar een hoger segment te tillen en er een ander merk onder te brengen. Het ontwerp van de Edsel begon in 1955 onder de naam "E-car", wat stond voor "Experimental Car".

Edsel produceerde in het eerste jaar, modeljaar 1958, vier modellen. Dit waren de grote Citation en Corsair, en de kleinere, gemakkelijker te kopen Pacer en Ranger.

Dit waren de verschillende aangeboden carrosserievarianten:

Citation: 2-deurs hardtop, 4-deurs hardtop , 2-deurs cabriolet
Corsair: Hetzelfde, geen cabriolet
Pacer: 2-deurs, 4-deurs, 2-deurs sedan, 2-deurs cabriolet
Ranger: 2-deurs, 4-deurs, 2-deurs sedan, 4-deurs sedan

De Bermuda, Villager en Roundup waren stationwagons gebaseerd op de twee kleinere Edsel-modellen. Ze waren in principe gelijk aan de Ford-stationwagons uit 1957-59.

Er werden in het eerste jaar 63.110 Edsels verkocht, wat de op één na grootste autolancering ooit was voor een merk. Alleen de introductie van de Plymouth in 1928 was beter, maar nog steeds niet zoveel auto's als Ford had gehoopt.

Er waren slechts twee Edsels in 1959: de Ranger en de Corsair. Er werden dat modeljaar slechts 44.891 auto's verkocht.

Alleen de Ranger en Villager werden in 1960 nog geproduceerd. Deze waren vrijwel exact gelijk aan de Ford-auto's uit 1960. Er werden slechts 2.848 auto's gebouwd voordat de Edsel Motor Division op 19 november 1959 werd gesloten.

Uit het beschikbare aanbod tot € 25.000 vind ik deze het fraaist op de foto gezet:

Edsel Ranger 2 Door Hardtop


1959
$23,950 (± € 20.292)
26,326 miles

148090020.jpg


148089997.jpg


148089998.jpg


148090010.jpg


146178712.jpg


148090128.jpg
 
In 1976 kwam Renault met een uiterst moderne 5-deurs hatchback. Maar het uiterlijk werd niet gewaardeerd, de kwaliteit was niet best en de techniek was "vreemd" (want min of meer verplicht geleend van Peugeot). Uiteindelijk werden er ruim 999 duizend van gebouwd, maar de verwachtingen waren veel hoger en de laatste exemplaren hebben bovengemiddeld lang bij de dealers gestaan.

Renault 14 GTL
1978
€ 8.900,-

Haha, ik heb deze auto ingezonden voor wedstrijd 732!
Dat was in 2022, dus de Renault 14 is nog steeds weinig succesvol, want nog onverkocht of weer terug bij zijn baasje.
Wel last van de inflatie, want destijds vroeg dezelfde garage (ik herken de foto's) er nog € 8.500 voor...
Die advertentie bestaat niet meer, helaas.
 
Op een rijtje
De volgende automobiele muurbloempjes. .

Pink Panther - Austin Metro Vandenplas
1983-austin-metro-685d0e4369e4a.jpg


SVF - Volkswagen K70 LS

4be262df-ef59-4a0b-a470-d111c126c9c1


Zadelsnuiver - Jaguar XE-S 3.0 V6
Screenshot-20250705-100919-Marktplaats.jpg


929V6 - Lotus Elan S2
AETV44301310_1.jpg


Mijn favoriet - Opel Signum 2.2-16V Executive
0-0c03ef3ca70d657af6ed0de360a98b96.jpg


Jeroen W - Citroën C6 3.0 V6 Exclusive
citroen-c6-3-0-v6-exclusive-aut-navi-xenon-cruise-youngtimer.jpg


Rzasa - Chevrolet Corsica
chevrolet-corsica-lt-automat-przebieg42200-podkonice-miejskie-582064768.jpg


Geuzert - Volkswagen Phaeton 6.0 W12 450PK Lang
1920x1080.webp


Rudyke - Renault Vel Satis - 3.5 V6 24V Initiale
renault-vel-satis-3-5-v6-24v-initiale-full-options-leder-xenon-navi.jpg


Banpei - Honda CR-Z
1920x1080.webp


Edwin81 - Audi A2 1.4 Colour Storm
928d0cfd-d078-49bb-a4fd-33aff8156165


j.ko - Mitsubishi Space Runner GLS 2.4 GDI
1920x1080.webp


vers gemaaid gras - BMW Z3 Coupé 2.8
1920x1080.webp


Tina Trucker - Suzuki X-90 1.6

21704202429042427_Tt.webp


Spekky - Mercedes-Benz Vaneo
1920x1080.webp


Bobbeltje - Mercedes-Benz R500
1980x960.webp


Blitz 1994 - Mazda Xedos 6 2.0i V6
1920x1080.webp


Zonder BMW met Skoda - Fiat Bravo 1.4 16V T JET Dynamic
dbf7affa-9477-4e2f-be82-fc890de37028


Harry Cabrio - Peugeot 1007 Sporty 2-tronic
b41b8caf7eabe0aa101056e6ae17704a31a9007f.jpg


Jay DoubleYou - Volkswagen Scirocco
1920x1080.webp


V70man - Nissan Almera 1.8i Comfort
c4acb550-cc33-4849-8a6a-cd5e4cec3444


D E N N I S - Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q2
0-8a3c76cd1d3d543e8c16ced821451e9f.jpg


Dave R1517 - Renault 14 GTL
fa88edbf0661707bae2b2262b6abb283.jpg


Jp053 - Talbot 1510/Alpine
1985-talbot-alpine-664484ade5a43.jpg


JosUnimog - Edsel Ranger 2 Door Hardtop
148090020.jpg


Volt - Toyota Urban Cruiser 1.3 VVT-i Dynamic
2eb1d60d-f6d8-4843-86a7-119f936f9257_def9dd7a-9ad6-45c6-850f-fc7c4a2aefd2.jpg


De inzending van wardtmar is niet uitgewerkt en dingt daarom met jullie goedvinden niet mee naar de weekprijs.

Stemmen tot vrijdag 11-07-2025 20:00 uur.
 
1. vers gemaaid gras - BMW Z3 Coupé 2.8
2. Jeroen W - Citroën C6 3.0 V6 Exclusive
3. D E N N I S - Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q2
 
1 929V6 - Lotus Elan S2
2 Zonder BMW met Skoda - Fiat Bravo 1.4 16V T JET Dynamic
3 Jeroen W - Citroën C6 3.0 V6 Exclusive
 
1. D E N N I S - Alfa Romeo Brera 3.2 JTS Q2
2. Jeroen W - Citroën C6 3.0 V6 Exclusive
3. Rudyke - Renault Vel Satis - 3.5 V6 24V Initiale
 
1. Spekky - Mercedes-Benz Vaneo - veruit de slechtste auto waar ik ooit in gereden heb. Niemand wilde er uiteindelijk ook een.
2. V70man - Nissan Almera 1.8i Comfort - echt het schoolvoorbeeld van een muurbloempje. Als Nissan deze auto niet had uitgebracht, was er helemaal niks anders gebeurd.
3. Volt - Toyota Urban Cruiser 1.3 VVT-i Dynamic - ook een 400 in een dozijn auto.
 
Jammer dat de Suzuki Baleno voor iets anders is ingewisseld, anders hadden er drie van mijn voormalige of huidige auto's in het OER gestaan! De CR-Z had ik liever origineel gezien, de Xedos is wel mooi en mag op mijn 1e stek.

1. Blitz 1994 - Mazda Xedos 6 2.0i V6
2. j.ko - Mitsubishi Space Runner GLS 2.4 GDI
3. rzasa - Chevrolet Corsica
 
Terug
Bovenaan