Welke parkeerapp raad je automobilisten aan?

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Met de wijziging van de tarieven van EasyPark Small (abonnement via EasyGo blijft ongewijzigd) is er een discussie ontstaan over de verschillende parkeerapps. In het kort: met ingang van 1 mei 2025 worden de servicekosten van deze dienst 15% van de parkeertransactie, met een minimum van €0,19 en een maximum van €0,70 per uur parkeren of €7,00 per keer. Bij kortere parkeertransacties kunnen de kosten dus lager uitvallen dan de €0,39 dit tot 1 mei 2025 gelden maar bij langere parkeertransacties ben je dan juist duurder uit. Bij EasyPark Go betaal je €4,99 per maand en kun je onbeperkt parkeeracties starten.
Deze aanpassing sluit aan bij de internationale tariefstructuur van de EasyPark app. Je kunt hiermee parkeren in aangesloten parkeergarages, je elektrische auto opladen of met in-car integraties gemakkelijk transacties starten en stoppen.
Ik ben zelf van oudsher een fan van het parkeren met ANWB Onderweg, die eenvoudig werkt (via Yellowbrick) en iets goedkoper is dan Yellowbrick voor de transacties als je ANWB lid bent. Ex aequo staat de Q-Park app, die uiteraard in de Q-Parkgarages gemakkelijk werkt met kentekenherkenning en op straat (in ieder geval op dit moment) zonder transactievoergoeding. Beide apps werken goed, de ANWB-app geeft tariefzones duidelijker aan (zodat je kunt zien of je een straat verder iets goedkoper uit kunt zijn). Voor beide geldt voor mij als nadeel dat je geen parkeeractie kunt starten als je 'te vroeg' bent. Bijvoorbeeld als je om 08.45 uur in Utrecht aankomt op een plek waar om 09.00 uur het betaald parkeren start: dan moet je eraan denken om rond 09.00 uur de transactie te starten.
Er zijn veel alternatieven, welke parkeerapp raad je jouw mede-forummers aan - en waarom?

Ik gebruik Qpark. Kun je ook mee op straat parkeren en met kenteken herkenning aan heel makkelijk in hun parkeergarages. Groot voordeel: geen transactiekosten!

Blijkbaar biedt de Rabobank ook een parkeerfunctie aan in hun app. Die heb ik dus geactiveerd. 19ct per transactie.

Blijkbaar biedt de Rabobank ook een parkeerfunctie aan in hun app. Die heb ik dus geactiveerd. 19ct per transactie.
Ik nu ook, altijd handig als backup. Het zit in de app onder 'Producten'. Deze dienst wordt trouwens uitgevoerd via Ease2Pay. Je kunt daarbij ook gratis meerdere kentekens invoeren. Je kunt (ook) de Ease2Pay app downloaden - daarmee kun je ook parkeergarages en zelfs brandstof bij tankstations (ongeveer 700 in Nederland) betalen.

Laatst bewerkt:
Dat mensen meteen overstappen begrijp ik niet zo. De Easypark app werkt goed, ik denk dat het de beste en meest allround parkeerapp is. Er zitten veel functies op die bovendien keurig geïntegreerd werken met een Iphone. Werkt ook in het buitenland, ik heb geen zin in meerdere apps en het gaat ook niet over wereldschokkende bedragen.

Al jaren Yellowbrick. Gaat prima. Kijk daarbij niet naar de kosten. Allemaal centenwerk, de ene keer in je voordeel, dan weer eens in je nadeel. Voor mij niet genoeg reden om te switchen.

Terug
Bovenaan