Guest
Beste forumleden,
Ik heb een Volkswagen Scirocco uit 2009, 1.4 TSI DSG 7. Nu heb ik daar twee maanden geleden voor het eerst problemen mee gekregen. Tijdens het rijden begon hij erg te schokken, schakelde hij onevenredig en knipperde de versnellingen 1 2 3 4 5 6 7 in mijn dashboard. Ik kon niet verder.
Ik heb hem naar Martin Schilder gebracht en zij constateerde dat de mechatronic stuk was. Ik heb deze laten vervangen en de auto reed weer aardig.. Af en toe tijdens de kickdown stommelde de bak, maar dat zou komen omdat de auto opnieuw alles moet afstellen.
Nu twee maanden later heb ik de soortgelijke symptomen. Hij schakelt onevenredig en het lijkt alsof hij de versnellingen 1 3 5 7 niet pakt. Ik heb door Martin Schilder een diagnose laten doen, die zeggen: versleten koppelingsplaat. Omdat ik een second opinion wilde heb ik een diagnose laten maken door een specialist. Die zei: kapotte schakelgaffel.
Het vreemde is dat de DSG het op sommige momenten prima doet, en dan lijkt er niets aan de hand. Hij schakelt goed en pakt dan ook de 1 3 5 7. Ik vind het daarom raar dat er een diagnose wordt gesteld dat er iets mechanisch defect is. Want ik zou zeggen: stuk is stuk. Dan doet ie het ook niet af en toe. Zou het alsnog iets met de mechatronic kunnen zijn? Wellicht een software update of verkeerde montage of iets dergelijks?
Hebben jullie hier ervaring mee?
Zo ja, wat zou het kunnen zijn?
Ik hoor graag jullie advies, mening en opmerkingen.
Alvast bedankt!!
Ik heb een Volkswagen Scirocco uit 2009, 1.4 TSI DSG 7. Nu heb ik daar twee maanden geleden voor het eerst problemen mee gekregen. Tijdens het rijden begon hij erg te schokken, schakelde hij onevenredig en knipperde de versnellingen 1 2 3 4 5 6 7 in mijn dashboard. Ik kon niet verder.
Ik heb hem naar Martin Schilder gebracht en zij constateerde dat de mechatronic stuk was. Ik heb deze laten vervangen en de auto reed weer aardig.. Af en toe tijdens de kickdown stommelde de bak, maar dat zou komen omdat de auto opnieuw alles moet afstellen.
Nu twee maanden later heb ik de soortgelijke symptomen. Hij schakelt onevenredig en het lijkt alsof hij de versnellingen 1 3 5 7 niet pakt. Ik heb door Martin Schilder een diagnose laten doen, die zeggen: versleten koppelingsplaat. Omdat ik een second opinion wilde heb ik een diagnose laten maken door een specialist. Die zei: kapotte schakelgaffel.
Het vreemde is dat de DSG het op sommige momenten prima doet, en dan lijkt er niets aan de hand. Hij schakelt goed en pakt dan ook de 1 3 5 7. Ik vind het daarom raar dat er een diagnose wordt gesteld dat er iets mechanisch defect is. Want ik zou zeggen: stuk is stuk. Dan doet ie het ook niet af en toe. Zou het alsnog iets met de mechatronic kunnen zijn? Wellicht een software update of verkeerde montage of iets dergelijks?
Hebben jullie hier ervaring mee?
Zo ja, wat zou het kunnen zijn?
Ik hoor graag jullie advies, mening en opmerkingen.
Alvast bedankt!!