Gefeliciteerd met deze mooie Passat. Goede kleur ook. Wat ga je er nog aan doen? Ga je dit ook delen op dit forum?
Yes, dit ga ik ook delen op het forum, en daar begin ik nu mee!
De voorbumper
De voorbumper had een te korte rubber stootstrip, dat zag ik al ten opzichte van andere foto's die ik van Passat had gezien. Bij nadere inspectie bleek het eigenlijk een voorbumper te zijn die van origine geen stootstrip had, maar iemand zelf gaten gefabriceerd om er toch eentje op te zetten. Na wat speurwerk ben ik een gebruikt setje tegengekomen, en dat probleem was ook zo weer verholpen.
Het interieur
Toen ik hem kocht, is mij door de vorige eigenaar verteld dat het interieur vervangen is omdat er tijdens reparatiewerkzaamheden, door het lassen er brand is ontstaan in het interieur (dit bleek na nadere inspectie ook te kloppen). Helaas is het vervangende interieur van een face-lift, dus niet correct voor mijn auto. Na veel zoeken (net zoals alle andere onderdelen) ben ik bij een donorauto uitgekomen van een Deense meneer, waarvan ik het zwarte interieur mocht hebben.
Het interieur eruit halen was nog niet zo'n heel groot probleem, maar je moet wel weten waar je moet zetten zonder dingen kapot te maken. Gelukkig had ik een tijdje terug nog een origineel werkplaatshandboek kunnen vinden uit 1973, wat heel erg van pas kwam!
Samen met een goede kameraad van mij zijn we 1,5 dag bezig geweest. Tijdens het demonteren ben ik er wel achtergekomen dat hier en daar wel wat aan gelast is, maar dat kan eigenlijk ook niet anders met een auto van bijna 50 jaar, maar tot zover we het hebben kunnen zien nergens rot. Ik hoop ooit het allemaal strak te laten maken.
Na lang plaren, uitdokteren en een beetje vloeken op 2 veels te warme dagen in de volle zon, zijn we tot dit resultaat gekomen, en naar mijn inzien, mag het er zeker wezen!
In de toekomst
Ik hoop binnenkort het mechanisme van de bestuurdersdeur te repareren, het "houd-open" doet het namelijk niet meer. Ook heb ik een nieuwe bestuurderdeur kunnen vinden, zodat ik deze kan laten spuiten en zelf vervangen (mijn huidige deur is van een facelift, dus met luchtrooster).
Ook staat het dashboard op het programma, met o.a. een nieuwe instrumentencluster en het oorspronkelijk hout-fineer terug.
Ik houd jullie op de hoogte!