Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

@marathonmet.: Ok, tnx, Ik zit er dus altijd naast:eek:
@rush: Het is een risin model, dus de deuren kunnen niet open. Ik weet niet waarom ik dat heb getypt. Maar hij wordt geleverd door BoS (Best of Show) dat is een nieuw merk, dat deel is van Neo en Otto. De prijs wordt zo'n €100.00, En hij wordt niet in de modelautowinkels leverbaar. Je moet hem via marktplaats, ebay of duitse webshops bestellen.

Dit is een handgemaakt proefmodel. Dus hij is nog niet officieel. Ik verwacht dat je hem in februari kunt krijgen. (En natuurlijk ga ik hem bestellen:p)

Wordt 'ie ook nog in andere kleuren geleverd? Ziet er goed uit. (y)
Volgens mij is het een GLS want de TS had andere stoelen.

De Schaduw zei:
Van die stoelen is mij niet bekend, maar de GLS had chromen wieldopjes en de TS niet.

marathonmetallic zei:
De Schaduw zei:
Van die stoelen is mij niet bekend, maar de GLS had chromen wieldopjes en de TS niet.

Het model heeft zo te zien (min of meer) losse hoofdsteunen en de TS had ingebouwde. Of de mijne had de originele stoelen niet meer maar dat lijkt me onwaarschijinlijk.

In mijn folders van 8/74 en 1/75 staan een paar TS'sen afgebeeld zelfs helemaal zonder hoofsteunen. Ze waren als extra tegen meerprijs te bestellen. In 1/75 echter werden de vaste hoofdsteunen in alle modellen standaard dus de afbeeldingen in mijn folder uit 1/75 waren al niet meer actueel. In de Passat van phoenixrood'74 zitten trouwens ook stoelen met vaste hoofdsteunen en die is van 4/74, misschien waren die ook al tegen meerprijs te krijgen.
In 8/76 veranderde de naam TS in GLS. Ook in die maand werden hoofdsteunen ( ik denk dan de afneembare) standaard op alle modellen en kreeg de GLS chromen wieldoppen. Wat ook een belangrijke verandering was in dat nieuwe modeljaar ( loopt van aug. tot juli volgende jaar) was de andere ventilator. De oude was met een schuifweerstand en tweetraps naar een drietraps met draaischakelaar.

Nooit van gehoord, de Passat Dacon. Wat een lelijk ding zeg, met die Mercedes achterlichten :cry:

Doe mij dan maar een bronskleurige Variant!

$T2eC16NHJGYE9noohZmvBQ+Cvml0pg~~60_12.JPG

O God wat een schitterende Variant, wil je dat nooit meer doen, zoiets posteno_O

Omdat ik de oude remleingen niet wil gebruiken heb ik vandaag nieuwe gemaakt. De oude zijn van staal maar de nieuwe heb ik van koper gemaakt.
Dit is lekker makkelijk te buigen en ik vind de kleur heel mooi.
De leidingen die ik onder de auto vandaan heb gehaald dienen als voorbeeld. Steeds als ik een stukje had gebogen verbond ik het aan elkaar met een beetje schilderstape.

DSC09261_zps20ef2dda.jpg

In het felssetje zit een makkelijk apparaatje om de leidingen zonder bramen te snijden. Na het snijden en voordat je het kopje erop felst moet je eerst de wartel er overheen schuiven, erg lullig als je dat vergeet.

DSC09262_zps7a0cd79b.jpg

Daarna zet je de leiding in een houder die verschillende gaten heeft voor allerlei maten leidingen. De leidingen voor de Passat/Audi hebben een buitendiameter van 5 mm.
Dan doe je een dopje in de leiding die een steeltje heeft en een holling om het kopje te felsen.

DSC09265_zps78312693.jpg

Dan zet je er een soort bankschroefje op en perst het dopje tot aan de houder.

DSC09266_zps0f7593eb.jpg

En voilà we hebben een remleiding.

DSC09268_zps008c37fb.jpg

Straks bij het opbouwen zal ik het eerste beginnen met de hoofdremcilinder en de remleidingen. Als je eerst met het stuurhuis en onderstel begint kom je er nooit meer tussen want ze lopen achter het stuurhuis langs.

Hallo allemaal ik ben Theo uit noordwijk en ben nieuw hier.
Ik ben sinds afgelopen zomer eigenaar van een passat b1 met facelift uit 1980.
Ik kocht de auto omdat ik gewoon snel een goedkoop autotje zocht om naar mijn stage adres te kunnen rijden en daarna weer weg te doen. Na paar weken zoeken en nog 2 dagen te gaan tot ik de auto nodig had kwam ik in mijn eigen woonplaats deze passat B1 uit 1980 tegen. Ging bij de auto kijken en hij zag er nog redelijk netjes uit. Hier en daar een paar deuken en maar 83.000 km op de teller dit was ook zeker te zien aan de auto wel hier en daar wat oppervlakkige roest maar weinig gebruiks sporen. Volgens de papieren en alle aanwezige documentatie is de auto to 2008 van de eerste eigenaar geweest. Toen toch maar besloten de auto te kopen.
Inmiddels rij ik nu half jaar met plezier in de auto en beging hem steeds leuker te vinden en heb besloten om hem toch maar te houden en hem op te gaan knappen.

Zo kocht ik de auto afgelopen zomer
2012-09-05%252017.33.47.jpg

had zelf nog setje licht metalen ats velgen liggen deze heb ik er toen gelijk maar ondergezet.
2012-09-08%252020.04.58.jpg

Al een paar keer onder de auto gelegen zeer weinig roest te zien. Wel wat problemen met het afstellen van de carburateur gehad maar bleken achteraf verstopte sproeiers te zijn. Dus toen de carburateur maar helemaal uit elkaar gehaald en gereinigd.

Dingen die nog aan de auto moeten gebeuren.

- Distributie riem vervangen ( de eerste zit er nog op)
- Roest aan het linker voor scherm (dus ben op zoek naar nieuw voor scherm)
- Uitdeuken van het linker achter scherm (zit een gemeen deukje in)
- Voor in de motor kap zit een klein deukje moet ook worden uitgedeukt
- Wil de auto klein stukje verlagen (Heeft iemand hier tips voor ?? )
- En als deze dingen allemaal gedaan zijn wil ik hem gaan spuiten tenminste als ik tot een kleur keuzen kom (ideeën zijn welkom )

Ga dit forum zeker bij houden en zie ook dat er af en toe meetings zijn lijkt me leuk om keer mee te gaan.

Hoi Theo, leuk dat je de auto gekocht hebt. Ik had hem van de zomer al te koop zien staan en omdat ik in Sassenheim werk (ik woon in Castricum) wilde ik al eens een kijkje gaan nemen vanuit mijn werk.
Als ik het zo hoor heb je er niet veel werk aan. Ik ben nu aan een Passat bezig die een ietsje verlaagd was. De verlagingsset gebruik ik zelf niet dus die mag je overnemen. Ik heb ook nog een paar ongebruikte spatborden liggen.
Op deze foto zie je de Passat met de verlagingsset er nog onder. Laag genoeg?

DSC01147_zps08040d38.jpg

Het zijn de veerpoten met de rode veren. De achterveren zitten nu nog onder de auto maar gaan er binnenkort onderuit.

DSC07293-1_zpsd6ccc9c6.jpg

Hallo Theo, nog gefeliciteerd met de aankoop! Hoewel ik eigenlijk voor origineel ga, vind ik die ATS Cup velgen best wel goed staan onder de auto (y).
Gaat dat niet aanlopen als je 'm gaat verlagen?

marathonmetallic zei:
Hallo Theo, nog gefeliciteerd met de aankoop! Hoewel ik eigenlijk voor origineel ga, vind ik die ATS Cup velgen best wel goed staan onder de auto (y).
Gaat dat niet aanlopen als je 'm gaat verlagen?

Groot voordeel van deze velgen is dat ze stuk breeder zijn waardoor de passat veel beter rijd en veel beter remt.
Ik heb vorige week smallere bandje om me velgen gemonteerd waardoor ik nu zonder dat hij aanloopt helemaal kan inveren. Dus met verlagen geeft het ook geen problemen.

0251rush2112 zei:
Hoi Theo, leuk dat je de auto gekocht hebt. Ik had hem van de zomer al te koop zien staan en omdat ik in Sassenheim werk (ik woon in Castricum) wilde ik al eens een kijkje gaan nemen vanuit mijn werk.
Als ik het zo hoor heb je er niet veel werk aan. Ik ben nu aan een Passat bezig die een ietsje verlaagd was. De verlagingsset gebruik ik zelf niet dus die mag je overnemen. Ik heb ook nog een paar ongebruikte spatborden liggen.
Op deze foto zie je de Passat met de verlagingsset er nog onder. Laag genoeg?

DSC01147_zps08040d38.jpg

Het zijn de veerpoten met de rode veren. De achterveren zitten nu nog onder de auto maar gaan er binnenkort onderuit.

DSC07293-1_zpsd6ccc9c6.jpg

Ik heb wel interesse in dit set.
geprobeerd u te pb maar volgens mij is dit niet gelukt.

Leuk, leuke wagen, enne die ATS wielen doen het altijd goed op een VW, ook een klassieke VW.

Hoi Theo, je hebt een Pb. Het was je wel gelukt maar je kunt het beter even melden op het forum

Binnenkort laat ik wat spuitwerk aan mijn Passat verrichten. De auto heeft wat schoonheidsfoutje waar ik vanaf wil. Zoals het linker voorscherm waar ooit een plaatje is ingelast maar dit is met de kwast bijgewerkt:

DSC00602_zps4ac6fce8.jpg

Verder zie je rechts op bovenstaande foto bij de spiegel twee gaatjes zitten. Hier zat eerst een andere, niet originele spiegel die met twee parkers op de auto was geschroefd. Doodzonde natuurlijk. Die gaatjes laat ik dichtlassen en dat deel van het portier wordt dan opnieuw gespoten, samen met het linker voorscherm.

De rechterkant wordt ook aangepakt. Op het rechter voorscherm is de lak uitgebeten. Het lijkt wel of er ooit accuzuur of remvloeistof op heeft gelekt.

DSC00598_zpsb02eb94b.jpg

Ook rechts heeft een spiegel gezeten. Die gaatjes worden ook dichtgelast en overgespoten:

DSC00599_zps1e76bd23.jpg

Beide beide voorschermen zijn onderaan een beetje doorgeroest, zeg maar bij het gedeelte onder de voorbumper. Voordat ik ze laat spuiten moet dit eerst worden opgelost. Om er goed bij te kunnen heb ik beide schermen gedemonteerd. Hier zie je waar het rechter scherm is doorgeroest. Iemand moet daar nog een mooi plaatje in lassen:

DSC00595_zps74ded762.jpg

De auto heeft trouwens kunststof binnenschermen. Ooit door iemand zelf gemaakt. Dit geeft wel aan dat de vorige eigenaar er veel aan heeft gedaan om roest te voorkomen. Zo ziet zo'n zelfgemaakt binnenscherm eruit:

DSC00596_zpsf1fb4c60.jpg

De grote vraag is natuurlijk: hoe hebben de binnenschermen zich de afgelopen 38 jaar gehouden? Heel goed! Zie onderstaande foto's. Het beeld is vertekend want het bruine wat je ziet is vooral tectyl. Hier en daar zit wel wat roest, maar dit is oppervlakkig. Voordat de schermen er terug op gaan zal ik dit behandelen zodat het er weer jaren tegen kan. Ik moet dus nog even aan de bak voordat de auto naar de spuiter kan. Maar het houdt je lekker van de straat. :cool:.

DSC00601_zps2eecff96.jpg

DSC00603_zpsccb7497e.jpg

Nou Hans dat ziet er nog allemaal goed uit. De A-stijlen verdienen nog wel enige aandacht maar dat lijkt te overzien vanaf de foto's. Straks lekker die gaten weg van de spiegels. De binnenschermen hebben hun werk goed gedaan zo te zien. Ga je deze terugplaatsen of zet je er schermen van de 32B onder?

0251rush2112 zei:
Nou Hans dat ziet er nog allemaal goed uit. De A-stijlen verdienen nog wel enige aandacht maar dat lijkt te overzien vanaf de foto's. Straks lekker die gaten weg van de spiegels. De binnenschermen hebben hun werk goed gedaan zo te zien. Ga je deze terugplaatsen of zet je er schermen van de 32B onder?
Ze passen perfect dus ze gaan er weer terug onder.
Vanavond nog wat gewerkt aan de linker kant. Ik heb de roest zoveel mogelijk weggehaald en in de Fertan gezet. Het begint al aardig zwart uit te slaan dus het doet goed zijn werk. (y)

Heb jij vandaag nog een klusdag aan je project gehad?

marathonmetallic zei:
0251rush2112 zei:

Heb jij vandaag nog een klusdag aan je project gehad?

Ben nu met wat rommelklusjes bezig zoals tank, kabelboom schoonmaken. Tevens uitlaatspruitstuk en achterbank gespoten.

Lekker een zondagklusje gedaan. Bij het demonteren van de kabelboom had ik de weg van de minste weerstand genomen door de kabel die naar de diagnosestekker gaat door te knippen. Bij de rest van de kabelboom paste alles door de gaten die in het schutbord zitten.
Vandaag moest ik dus weer 5 kabels aan elkaar solderen. Eerst krimpkousjes over de draden heen schuiven en solderen maar.

DSC09323_zps94b30844.jpg

DSC09324_zps3afcd274.jpg

Na de solderingen de kleine krimpkousjes erover heen gekrompen en als laatste een grote krimpkous.

DSC09325_zpsd6f5240d.jpg

Wel grappig om te zien dat de diagnose stekker van jou passat precies het zelfde is als bij mijn kever.
ik heb nog even een vraagje over de mogelijkheden van het plaatsen van een 5 versnellingsbak aangezien ik de auto op de snelweg iets te veel toeren vind maken en liever nog een 5e versnelling er bij zou willen hebben.
Welke versnellingsbakken passen er allemaal zonder al te veel werk in. Heb al wel iets gelezen over audi 80 versnellings bakken maar niet echt meer informatie over welke bakken dit precies zijn.

Bakken van de tweede generatie Audi 80 (met kabelbediende koppeling) passen, maar je moet de achterste baksteun zelf maken want er bestaat geen standaard deel wat past.

En de bakken van de Passat 32b. Wel 4cilinder natuurlijk. Zoek een 3M bak, die zijn er redelijk veel en passen zo. Zaten ook standaard op bijna alle Passat 1600 modellen.

Baksteun geen idee van. Schakelmechaniek moet je even de blokkering voor de achteruit uit slijpen. En zorg dat je bij de 5bak het schakelgebeuren hebt, of in elk geval de stang die onder de bak zit, die is langer bij een 5bak.

Ik heb onder mijn rode een 5-bak geplaatst. Deze kwam uit een 2e generatie Audi 80. Je moet iets ruimte creëren maar verder is het goed te doen. De baksteun komt idd niet helemaal bij het ophangpunt aan de carosserie maar dat heb ik opgelost met een langere bout. Omdat die langer moet zijn heb ik gekozen voor ééntje met hardheid 12.1 want in feite houdt deze steun ook het motorblok in balans. Standaard is deze 10.9

Verder heb je het bijbehorende schakelmechanisme erbij nodig. Dus niet vergeten deze erbij te demonteren. De achteruit zit dan rechts achter ipv links voor.

Ik kan het je echt aanbevelen, je rijdt 120 bij 3000 toeren.

Ook maar weer eens wat nieuws van het Audi-front,
De GLX staat sinds hij weer APK heeft in de stalling en blijft daar voorlopig even staan,
zodra hij er weer uit komt moet hij een keer goed afgesteld worden. Ik denk dat er bij de keuring aan de carburateur is `gesleuteld`, want hij trekt nogal schokkerig op en de het stationaire toerental is ook erg onrustig en hij valt af en toe helemaal uit.
Voor de keuring had hij hier geen last van....

Nu eindelijk weer eens tijd gemaakt voor de GL, de auto is nu helemaal leeg. De motor hebik er twee weken geleden uit gehaald en sinds vorige week hangt hij in een kantelspit. De auto kan nu helemaal rond gedraaid worden zodat je overal goed bij kan met kaalmaken en lassen ed.
Het kaalmaken gaat wel lekker vlot zo, in de avonduren de bodem al zo goed als kaal geborsteld en het valt me best wel mee met de roestschade.
Gelukkig lang niet zo erg als de GLX.

DSC01266_zps3313d0cc.jpg

DSC01265_zps852052ff.jpg

DSC01271_zps6be00c01.jpg

DSC01270_zps55f22a1d.jpg

Dank jullie wel voor de tips met betrekking tot de versnellingsbak heb al het 1 en ander gevonden. Maar denk toch dat ik deze klus uitstel tot van de zomer.

Ik ben wel met redelijke spoet op zoek naar een rechter knipper licht voor in het facelift model aangezien die van de week gesneuveld is :( Baal echt als een stekker.
Hier onder een foto van de auto om duidelijk te maken wat voor knipper licht ik zoek.

2012-09-05%252017.33.47.jpg

@Niels: handig hoor zo'n 'spit'. Je pakt het wel heel grondig aan zo (y)

@Theo: je zou eens op ebay kunnen proberen. Succes.

@ Niels, meestal wordt iets aan het spit krokant maar dat is voor jou niet te hopen. De bodem ziet er op het eerste oog goed uit.

Misschien dat sommige mensen zich afvragen waarom ik nog niet met het opbouwen van de Passat ben begonnen maar daar heb ik een goede verklaring voor.
Al in oktober bracht ik de Passat naar de spuiter. Doordat op sommige plekken de verf met de onderlaag reageerde moest hij voor een 2e keer gespoten worden. Drie weken later kon ik hem toen weer ophalen en was in eerste instantie tevreden over het resultaat.
In mijn garage brandt TL licht en daar kwam toch wel het 1 en ander aan het licht betreffende verschillende onvolkomendheden.
Het begon steeds meer aan me te knagen en daarom heb ik weer kontakt opgenomen met de spuiter.
Er zat teveel stof in het spuitwerk, sommige delen waren niet goed geraakt, er zaten een paar beschadigingen op en over het geheel vond ik het te sinaasappelig.
Hij stelde voor om de auto nog een keer te spuiten maar dan liet hij het door een vriend doen die een spuiterij heeft in Waardenburg.
Na 5 weken is hij eindelijk klaar dus vandaag heb ik hem opgehaald met een veel beter resultaat.

DSC09331_zps12f10531.jpg

DSC09336_zpsac638119.jpg

Vanavond dan maar meteen de rembekrachteger met hoofdremcilinder en de stuurkolom gemonteerd.

DSC09337_zps6bd52dad.jpg

DSC09338_zpsd0a7690a.jpg

Waardenburg? Da's bij mij om de hoek. Had ik tussendoor wel ff voor je kunnen gaan kijken of ze wel goed hun best deden ;).

Maar gefeliciteerd met de montage van het eerste onderdeel! Het opbouwen is toch het leukste van het hele project?

Zelf ben ik nog bezig geweest met de voorbereidingen voor de spuiter. Ik heb de onderste hoeken van de voorschermen, en een plaatje in het binnenscherm gelast (jaja, mij eerste las-ervaring opgedaan, het moest er toch een keer van komen!) en netjes afgewerkt. Morgen nog de laatste dingetjes doen en dinsdag gaat de Passat naar de spuiterij. Foto's volgen nog.

Dat is lekker werken, Een "nieuwe groene met nieuwe onderdelen" net lego zo lekker schoon en monteren maar.

Niels ook jij bent goed bezig(y), de bodem ziet er op de foto goed uit.

Was er al bekend dat op een verkoopsite een vierdeurs met kapotte motor word aangeboden?

Ik kom echt veel te weinig in dit topic de laatste tijd, schande!:( Rush vroeg me vorig weekend zelfs al of ik soms Phoenixdood was. Nee, gelukkig niet. Ik heb het echter sinds ik per 1 december aan mijn nieuwe baan ben begonnen zo druk (wekelijks 40 uur werken en zo'n 20 uur autorijden, 900 km per week in een Cuore...) dat ik 's avonds gewoon geen puf meer heb om mails te schrijven en op het forum te reageren. Maar vrees niet, mijn B1-liefde is onverminderd groot! Ik heb ook twee leuke nieuwtjes. Op de Oldtimerbeurs in het Autotron raakte ik twee weken geleden aan de praat met iemand met een Audi 80 GLX uit 1978. Hij is lid van de Audi-club en kent de twee welbekende broers ook. We hebben gegevens uitgewisseld en hij staat nu ook op de verzendlijst voor onze meetings.
En volgende maand gaat mijn Passat naar Alphen a/d Rijn voor een dinitrolbehandeling. Dat was ik al een tijdje van plan, maar de financiële middelen ontbraken. Maar dit is natuurlijk dé manier om mijn troetelkind te beschermen. Ondertussen zie ik dat zowel Rush, Marathonmetallic als Niels hard bezig zijn om hun B1's te restaureren c.q. te verbeteren. Rush: gefeliciteerd met het resultaat van de spuiter. Hopelijk ben je nu wel tevreden. Kun je eindelijk aan de opbouw beginnen!

Het is mijn bedoeling om hier vaker te posten, maar zo frequent als in het verleden zal dat niet lukken. Hoe dan ook zijn er nog genoeg berichten waar ik nog op wil reageren, maar dat komt nog wel!

@rush: echt geweldig zeg, zo'n groene variant. Mooi dat je 'm eindelijk kan gaan opbouwen!

@marathonmetallic: ah, uit de buurt van Waardenburg? Mijn vriendin ook :) Komt uit Haaften.

@pr: goed excuus vind ik. Bevalt het werk een beetje?

Dit weekend natuurlijk lekker bezig geweest. Eerst wat remleidingen aangesloten, dan stuurhuis, bobine, wiswas, accu.
De kabelboom ging van binnenuit waar ik ook het hemeltje heb beplakt met isolatie, de bodem met anti trillingplaat en de holle ruimtes van het plafond met tectyl ML.
Aan de voorzijde lampen en gril en voor en achter de bumpers.

DSC09340_zpsa0057ab9.jpg

DSC09344_zps751504b7.jpg

DSC09345_zps4c6e772f.jpg

Dat ziet er echt geweldig uit Ruud, beter dan nieuw?

Ik ben trouwens dit weekend bij ons vakantiehuisje geweest, en vond daar vlakbij een man met een ''paar'' MK1's. In een haarspeldbocht zag ik een terreintje met 3 MK1 Varianten en één 3-drs hatchback. Een dikke 500m verderop zag ik vervolgens dit koppeltje, vermoedelijk van dezelfde eigenaar:

passat1e.jpg

Beide Pasatten zager er niet al te fris uit, de rode Fox leek me ook meer een onderdelenauto. De groene Fox daarentegen was zo te zien een stuk fraaier.

@PR74: goed om te horen dat je nieuwe baan niet ten koste is gegaan van je autoliefde! Ik bedoel: 900 km/w in een Cuore: respect hoor! ;).

Afijn, ik kan melden dat de Passat gereed is om gespoten te worden. Daar ging wel het een en ander aan voorbereiding aan vooraf. Nadat de voorschermen eraf waren heb ik de binnenschermen ontroest met Fertan en daarna in de epoxyprimer gezet:

DSC00604_zpsf8964354.jpg

Al het plaatwerk van de binnenschermen was keihard, met 1 uitzondering: achter de driehoekige steunplaat van het linker scherm had zich vuil en vocht verzameld. Hierdoor was ter plaatse het onderste punt van die driehoeksplaat doorgeroest en ook het achterliggende binnenscherm.

DSC00627_zps96e688b3.jpg

Het verrotte plaatwerk heb ik eruit geslepen en vers blik erin gelast. Hier foto's van de situatie nadat ik het eruit heb geslepen. Ik ben jammer genoeg vergeten foto's te maken nadat de plaatjes er ingelast waren.

DSC00629_zpsae6d3a6a.jpg

Van binnenuit:
DSC00630_zps6b3040e3.jpg

Beide voorschermen waren aan de onderzijde plaatselijk nogal krokant. Ik heb de rotte stukjes eruit geslepen en passtukjes gemaakt. Hier een voorbeeld van het rechter scherm. Het passtukje is aan twee kanten een stukje ingezaagd omdat alles rond is. Anders krijg je nooit een goede pasvorm.

DSC00622_zps39ad98cc.jpg

Beide schermen waren doorgeroest op het punt waar een lip zit met een gat erin. Door dit gat gaat een bout waarmee het scherm aan de onderzijde van het front geschroefd zit. Hier zie je het ingelaste passtuk met lip. Het gat moet ik dan nog in de lip boren. Rechts op de foto zie je hoe de lip er uit hoort te zien.

DSC00618_zps4da7fb9f.jpg

Vervolgens het nieuwe stuk in de primer gezet en daarna met een laagje plamuur de boel strak gemaakt. Toen de plamuur hard was heb ik er een paar spetters zwarte verf op gespoten. Als je dan gaat schuren dan zie je precies waar er nog oneffenheden zitten.

DSC00632_zps8ae45dc8.jpg

Tot slot weer een laag primer en als laatste een laag overspuitbare zwarte bodyschutz. Dit wordt straks mee in kleur gespoten. Hier het eindresultaat:

DSC00634_zps789efb52.jpg

Voordat ik de schermen op de auto heb gemonteerd heb ik stroken Vetband aangebracht. Dit is een roestwerende vettige tape die tevens de boel afdicht:

DSC00633_zps948c0c18.jpg

De auto is nu gereed om naar de spuiterij gebracht te worden. Wel even de knipperlichten provisorisch gemonteerd. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

DSC00635_zps5523f413.jpg

@Audi80Coupé: wat een vondst zeg, noem het maar een paar spelden in een hooiberg!

@Rush: dat chroomwerk steekt echt schitterend af tegen die groene lak. En met die koplampen heeft de auto opeens een 'gezicht' gekregen. Heel fraai allemaal (y)

@rush: wat een geweldig kleurtje zeg.:eek: Een hoop mensen zullen de kleur niet waarderen. Maar ik vind hem prachtig. Een echte liefhebberskleur.(y)

@marathon: Lekker bezig(y)

@Audi80Coupé: Mijn God , wat een prachtige vondst zeg:eek:

@Marathon: Je pakt het grondig aan Hans. Had jij eigenlijk al eens eerder gelast? Toch mooi dat je dit allemaal zelf kunt doen. Ik hoop dat het spuitwerk mooi wordt.

Als B2 rijder/klusser lijkt me zo'n Fox echt geweldig. Ben al fan van de 2-deurs coupe B2, maar zo'n 2-deurs stationwagen is natuurlijk echt gaaf! :D

0251rush2112 zei:
Had jij eigenlijk al eens eerder gelast?
Nee ik had het nooit eerder gedaan. Ik heb een lasapparaatje gehuurd en en stuk plaat gehaald. Daarop heb ik eerst 'droog' geoefend. Daarna maar gewoon aan de gang gegaan. Het viel me wel tegen, maar toch doorgezet. Uiteindelijk is het toch gelukt.:cool:

Zo, er is goed gewerkt de afgelopen dagen!(y) Dat Rush kon restaureren wisten we al, maar dit wordt wel weer een bijzonder fraai exemplaar. En nu blijkt Marathonmetallic ineens ook een restauratietalent te zijn!

@Barri: bedankt voor de belangstelling! Het gaat goed op het werk: leuke collega's en het werk zelf is interessant en leerzaam. Alleen die lange dagen...
@Marathonmetallic: dat rijden in een Cuore valt erg mee. Stationair trilt en resoneert het wat door de driecilinder, hij is zijwindgevoelig en rijdt soms wat stuiterig, maar hij is zuinig (boven de 1:18), verrassend stil en pittig (55 pk op 695 kg). Bij gasgeven maakt hij bovendien een leuk geluid. En vergeet vooral niet dat ik elke kilometer geld bespaar op andere auto's en zo de oldtimerhobby kan bekostigen.:D

Ik meld me hier ook maar even :cool: Ik ben bezig een audi 80 typ 82 uit 1978 weer rijdbaar te maken. Hij is orgineel nederlands en in krokante staat ;) Zo kocht ik hem bijna een jaar geleden:

SxiJPaQqV14t.jpg

RogBVrO.jpg

Hij heeft ook de bekende roestplekken:
MbVNGXlYC.jpg

Zover ben ik nu gekomen, de binnenkant is al een eind opweg:
VRW7kzOM.jpg

sCSaHRci.jpg

Wat kunnen ze toch lekker rotten he :rolleyes:

Terug
Bovenaan