Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Hoi Jeroen, wat een prachtige auto heb je. Bronze metallic is gewoon een machtig mooie kleur. Ik hoop dat we hem een keer in het echt mogen aanschouwen. Deze auto is net een maand eerder ingevoerd dan mijn rooie Variant met kenteken 80-XP-VH. Ik denk eraan om toch gewoon blauwe kentekenplaten te laten maken, dat maakt het net even leuker.

Vandaag heb ik de auto naar de spuiter gebracht. Hij is geschuurd met korrel 400 en staat in de spuitplamuur.
Bij aankomst voelde de spuiter meteen of ik de auto goed afleverde en hij was tevreden over hoe ik de auto had voorbereid. Een aantal plekjes verdienden nog wel wat aandacht maar dat zou geen probleem vormen. Sowieso zou hij de auto nog naschuren met schuurwol omdat de basecoat bij metallic geen vullende eigenschappen heeft en elk krasje zou dan te zien zijn.
Volgende week maandag kan ik de auto weer ophalen.

DSC08799_zpse2dafe7f.jpg

Kijk 'm daar staan, de trotse eigenaar! En hij is nog niet eens klaar. Ik kan niet wachten om hem te bewonderen als hij klaar is. Dus wel een beetje doorwerken graag! :)

@gls 1978: gefeliciteerd met de aankoop van je Passat en welkom op dit topic!(y) Ik meen me te herinneren dat we deze auto langs hebben zien komen toen hij te koop stond en dat we concludeerden dat dit wel een van de mooiste Passats van Nederland moest zijn. Het zou heel leuk zijn als het je zou lukken om zondag a.s. op onze meeting in Leusden langs te komen. Zou je via een privébericht (helemaal bovenin je scherm) je mailadres aan me willen doorgeven? Dan kan ik even wat gegevens aan je vragen voor het Passat-register dat ik bijhoud en voor de meetings, die Rush en ik organiseren.

@Rush: mooi dat het gelukt is om de auto vandaag naar de spuiter te brengen! Maar wat moet je nu de rest van de week doen?;)

@Phoenixrood74: dank voor de lof; ik denk echter dat ik de verwachtingen wel een beetje moet afzwakken aangaande de GLS. Na 34 jaar heeft de auto natuurlijk wel zijn gebruikssporen; en hier en daar wat (vlieg)roestplekjes. Het is een zeer netto auto; maar zeker ook geen concourswinnaar.

Met name aan de voorschermen laat het roestspook zich zien in een beginnend stadium. Ik heb eigenlijk het plan om van de winter de voorschermen te demonteren om goed te kunnen zien hoe de boel er voor staat. Ik heb 2 weken geleden een nieuw (orgineel VAG) rechter voorscherm kunnen kopen in Eindhoven. Dus die ligt vast op de plank. Het scherm links is er het slechts aan toe (onderaan); dus die zoek ik nog.

11182497.jpg

Leuke topic zelf ben ik ook liefhebber van een Passat type 1.

Ik weet dat hier bij mij in de stad (Bolsward) friesland , altijd een Passat type 1 stond op LTS school , heeft daar zo'n 25 jaar gestaan , ik hoorde dat in 1980 toen al binnen zou gezet gezet)
De auto verder keihard en compleet , omdat hij altijd binnen stond , toen heeft een leerling de auto overgekocht van de school.

Kenteken was 13-AG-09 , oranje 3 deurs. Heb ook wel foto's)
(waarschijnlijk zeker weten de aller oudste Passat)

helaas niets meer van deze auto gehoord , wat ik wel heb gehoord , hij 3x van eigenaar was gewisseld en te koop had gestaan maar niemand echt belang bij de auto had terwijl hij compleet te koop stond voor 500 euro.
Daarna zou de auto in onderdelen weggaan maar dat duurde te lang want niemand wou wat hebben , hij moest weg en hij uitendelijk op de sloop beland
Wat er hierna gebeurd is met de auto geen idee.
(enorm jammer ik had hem zo graag willen redden , maar niemand wou de auto hebben) ... jammer dat ik toen er geen ruimte voor had.

En ook stond hier altijd een unieke Passat TS origineel NL en helemaal origineel in Bolsward (TS is ook vrij ook wel zeldzame uitvoering) deze bestaat nog wel maar was toen wel aan restauratie toe , maar nu rijd die al inmiddels tijdje niet meer rond , waar de auto is gebleven geen idee.
Foto's heb ik nog wel ook met het kenteken.

Blijkbaar word de Passat type 1 nu gelukkig wel gewaardeerd (toen schijnbaar niet want er ze gingen regelmatig naar de sloop wegens gebrek aan interesse jammer.. en niemand ze wou hebben en dit is nog niet eens zo lang geleden)

Ik ken overigens ook nog iemand (voor de Audi 80) liefhebber , en heeft ernaast nog een stuk als 10.
Wat ik ook van hem hoorde dat Audi 80 en Passat type 1 enorm gewild waren voor de cross , en als die binnen kwamen op de sloop waren ze gelijk al gereserveerd.
Hij heeft tijdje geleden een echte originele Audi 80 GT uitvoering gekocht (de voorloper voor de Golf1 GTI standaard 100pk) de auto 100% origineel maar moet wel opgeknapt worden maar is te doen.
De eerste eigenaar had hem nieuw in Duitsland gekocht , hij woonde in zelf in Nederland. Nog 3 van geregistreerd hier (super zeldzaam dus)

@CAR-POOL: als je zondag niets te doen hebt, ben je van harte welkom om zondag op onze meeting in Leusden te komen.(y) Zie een paar posts terug, daar staat alle informatie. Die Passat in Bolsward is een bekende. Het verhaal ken ik en ik heb begrepen dat hij uiteindelijk inderdaad naar de sloop is gegaan. En het bijzondere is: mijn hele familie komt uit Bolsward en ik kom er zelf ook nog af en toe. Ik heb die oranje (= phoenixrode) Passat ooit nog achter de LTS zien staan. Hij was toen blijkbaar al afgedankt, want hij stond buiten. Ik vermoed dat dit een jaar of vijf of nog iets langer geleden is. Ik had toen zelf nog geen Passat en had toen al zo lang geen Passats meer gezien dat ik dit model zelfs niet direct herkende, dit omdat Passat voor mij toen ook nog synoniem was met Variant.

Wat betreft de foto's van de Passat TS: heel fijn als je die hier wilt posten! Ik houd een Passat-register bij, net als jij voor de Golf I doet, en ik wil het liefste van elke auto zoveel mogelijk foto's, of hij nu nog bestaat of niet.

En ik zou heel graag het e-mailadres willen hebben van de eigenaar van de Audi 80 GT. Misschien kennen we hem nog niet en is hij geïnteresseerd in onze meeting. Doorgeven kan via een persoonlijk bericht (bovenaan de pagina).

Deze Audi 80 GL Automatic van 09-1974 hebben wij weer omgebouwd naar benzine en verkocht.
Had eerst het kenteken 26-DX-ZJ en nu omgezet naar oldtimerkenteken 88-YB-51.

Phoenixrood74 zei:
@CAR-POOL: als je zondag niets te doen hebt, ben je van harte welkom om zondag op onze meeting in Leusden te komen.(y) Zie een paar posts terug, daar staat alle informatie. Die Passat in Bolsward is een bekende. Het verhaal ken ik en ik heb begrepen dat hij uiteindelijk inderdaad naar de sloop is gegaan. En het bijzondere is: mijn hele familie komt uit Bolsward en ik kom er zelf ook nog af en toe. Ik heb die oranje (= phoenixrode) Passat ooit nog achter de LTS zien staan. Hij was toen blijkbaar al afgedankt, want hij stond buiten. Ik vermoed dat dit een jaar of vijf of nog iets langer geleden is. Ik had toen zelf nog geen Passat en had toen al zo lang geen Passats meer gezien dat ik dit model zelfs niet direct herkende, dit omdat Passat voor mij toen ook nog synoniem was met Variant.

Wat betreft de foto's van de Passat TS: heel fijn als je die hier wilt posten! Ik houd een Passat-register bij, net als jij voor de Golf I doet, en ik wil het liefste van elke auto zoveel mogelijk foto's, of hij nu nog bestaat of niet.

En ik zou heel graag het e-mailadres willen hebben van de eigenaar van de Audi 80 GT. Misschien kennen we hem nog niet en is hij geïnteresseerd in onze meeting. Doorgeven kan via een persoonlijk bericht (bovenaan de pagina).

Hier het topic over de oranje Passat 13-AG-09 (ik heb er alles aan gedaan (zelfs dat mijn spatiebalk overleden was) om de auto te redden maar helaas) niemand wou de auto hebben zelfs niet voor 250 euro...... dat had wel anders geweest als ik hem hier had gepost!
https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61765

Die Passat zal ik ff opzoeken tussen mijn fotocollectie. Hij stond altijd langs bij de snelweg A7 bij de motorclub , en franeker heb ik hem zien rijden en harlingen ook (maar ik weet niet of dat dezelfde was , , Was leuk ding , er stond nog 1 uit 1974 maar die is inmiddels ook al gesloopt.
Ik heb nog veel meer foto's (helaas rijd meer dan de helft niet meer)

Dit is zijn website , https://www.trwservice.nl
hij heeft waaronder een Audi 80 GT , hiernaast nog 6 Audi's 80's type 1 , geloof en ook nog 2 Scirocco's type 1. En nog een paar auto's.
is al jaren liefhebber vooral van Audi 80 en ook van ook Passat type 1 is
(audi 80 staat afgebeeld als logo van het bedrijf)

Lijkt me opzich wel langs te komen , alleen moet nog even kijken hoe en wat
(vriendengroep hier hebben allemaal iets met VAG oldtimers) , jij bent zelf ook een Bolswarder? Leuk , misschien ken ik ze wel. Ja ik heb hem gezien die oranje Passat (op type 1 meeting in Assen) erg mooi bewaard exemplaar.

Vandaag heb ik iets bijzonders (voor mij) gevonden in mijn archief. Ik kwam nog een paar testrapporten en VVN keuringen tegen van de 35-GH-99, de vroegere, marathon metallic kleurige Passat B1 van mijn ouders. Ik had geen idee dat ik deze nog had.

DSC00512.jpg

Het begin van het einde van de auto die ik ooit zo koesterde, werd ingeluid door een reparatieadvies d.d. 17-04-1984. Let wel: de auto was toen nog geen 9 jaar oud:

DSC00514.jpg

Rechts onder bodemplaat doorgeroest en Onderkant auto beschermlaag slecht veel roest

Twee jaar later was het einde verhaal voor onze Passat. De bodemplaat en de dorpels hadden het definitief begeven. :( We hebben de auto 11 jaar gehad...

Gelukkig heb ik nu de marathon metallic deel II, die het lege plekje in mijn B1 hart grotendeels heeft opgevuld. :cool:

Leuke historie en leuk om eens terug vinden , alleen weet je waarom ze vroeger een VVN inspectie uitvoerden? Was dit soort van keuring? Toen er nog geen APK bestond? Of was dit om een auto te checken als je hem ging kopen verkopen? Ik heb namelijk ook een VVN inspecties op mijn Golf die komt uit 1980 de sticker alleen wat was de reden hier vaak voor?

CAR-POOL zei:
Leuke historie en leuk om eens terug vinden , alleen weet je waarom ze vroeger een VVN inspectie uitvoerden? Was dit soort van keuring? Toen er nog geen APK bestond? Of was dit om een auto te checken als je hem ging kopen verkopen? Ik heb namelijk ook een VVN inspecties op mijn Golf die komt uit 1980 de sticker alleen wat was de reden hier vaak voor?
https://www.bovagkrant.nl/bovag-nieuws/item/16448-vvn-krul-verdwijnt
tot 1998 dus nog.

@ CAR-POOL Op het Golf 1 forum zie ik dat jij een folder in je bezit hebt van de Passat MX. Ik wist totaal niet van het bestaan af. Zou jij die folder nog een keer op dit forum willen laten zien en dan een volledige scan want ik vraag me af wat voor extra's er allemaal op zaten. Was ie b.v. alleen in bepaalde kleuren leverbaar?

Het is idd jammer dat de 13-AG-09 verloren is gegaan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem toedertijd wel te koop heb zien staan op marktplaats maar op dat moment kon ik hem er niet bij hebben. Bovendien gaat mijn voorkeur toch meer uit naar de Variant om te restaureren. Erg fijn trouwens dat er weer wat vers bloed is op het forum met jou en GLS 1978.

@ Marathonmetallic Ik ben blij dat jouw lieve kleine hartje weer gevuld is met B1 geluk :cool:

Haha dankjewel @rush ,

Maar ik hoor van de eigenaar dat de auto weer naar Friesland gegaan , hij probeerd nu de gegevens te achterhalen wie de auto heeft gekocht
Het gaat dan over de Passat 13-AG-09 , ik heb wel gehoord op de sloop lag in assen maarja hoe komt die daar dan terecht? Ik blijf het nog steeds apart verhaal vinden want de man woonde niet in de buurten van Assen. Stille hoop dat hij nog bestaat.

De Passat MX heb ik inderdaad een folder van , het was een actiemodel wegens de 8miloenste verkochte Volkswagen in Nederland.
Hetzelfde als de Golf 1 MX (die zijn nog wel te vinden)
Maar een Passat MX is hoogwaarschijnlijk uitgestorven. hoe goed die toen verkocht weet ik niet. Zal binnenkort wel folder in scannen.

Hier de foto's van de Passat TS , 59-AR-33 uit 1973 (zijn er overigens meer Passat TS'en hier? Dit is de enigste die ik ken , die hier in de buurt ergens staat , kenteken bestaat nog wel maar , is bijna al 10 jaar in bezit. Waar de auto is gebleven geen idee ik weet ook niet wie de eigenaar is

deze foto's zijn 5 jaar geleden genomen , vandaar de slechte kwaliteit foto's.

Er staat ook nog een sticker op , waar de auto wegkomt of nieuw gekocht is maar die kan ik niet lezen

Overigens stond deze Passat er ook geen idee of die van dezelfde eigenaar is , maar deze is inmiddels gesloopt. Heeft toen nog wel te koop gestaan geloof ik. 46-DT-HF uit 1974.

En overigens is dit de 2e TS in NL meer zullen er vast wel niet meer zijn.
En natuurlijk deze Passat TS is er nog maar zullen dit de enigste 2 nog zijn?
5825554115_4de1da3752.jpg

Gisteren was er weer een gezellige B1 meeting, waarbij we ons weer konden vergapen aan elkaars auto's. Ik heb weer kennis gemaakt met een aantal B1 rijders en was het een weerzien met een aantal bekenden. Uiteraard zijn weer de nodige - al of niet sterke - verhalen uitgewisseld. Nadat we gezamenlijk hadden geluncht, hebben we een mooie route gereden, met dank aan de organisatoren Phoenixrood en Rush. Hoewel de zon het liet afweten, was het lekker weer en hebben we geen regen gehad. Kortom: het was een geslaagde dag. Ik heb wat foto's gemaakt waar helaas niet alle auto's op staan, maar die zullen vast nog wel volgen...

DSC00519.jpg

DSC00518.jpg

"Hé, bij mijn auto zit dat schroefje anders!"
DSC00522.jpg

Inderdaad kunnen we weer terugkijken op een geslaagde dag van de B1 liefhebbers. GLS 1978 kwam ook nog zijn prachtige Bronzemetallic showen dus was er weer wat nieuws te bewonderen. Ik heb ook nog een paar foto's

DSC04944_zpsc97a2ba8.jpg

DSC04948_zps411dd8d2.jpg

DSC04945_zps31340591.jpg

Na een paar uurtjes alle weetjes uitgewisseld te hebben gingen we een tourtochtje houden. Ieder voor zich zoals je kunt zien:D

DSC04950_zps9a49a17b.jpg

Ai, jammer dat ik er weer vandoor moest, ik spot zomaar nog een marsrode 32b, wel een beetje veel deuren... :)

Was gezellig, en mooie wagens jongens!

Nu weer over de Viperngrüne.
Gister heb ik al met een aantal mensen gesproken over de problemen bij de spuiter. Het bleek dat de verf bij de motorkap en de bestuurdersdeur werd opgevreten. Dit gebeurde precies op de randen van de plamuur. De spuiter behandelde dit en fixeerde dit. Echter na de gehele auto in de blanke lak gezet te hebben bleken er meer plekken te zijn die hadden gereageerd. Vanmorgen ben ik naar Vuren gereden om dit met eigen ogen te aanschouwen. Ik heb besloten om de auto opnieuw te laten spuiten omdat de plekken te veel aanwezig zijn.
Foto's volgen later

@Zollie: de mannen van die andere 32B waren jou nog tegengekomen. Die waren stomverbaasd dat ze nóg een marsrode 32B in het wild zagen rijden!

@Rush: jammer dat het spuiten niet in 1 x gelukt is. Prima dat je voor 100% goed gaat, krijg je nooit spijt van!

Hallo allemaal.
Ik was weer eens op zoek naar een oude liefde en kwam hier dus terecht!
Wat is dit smullen en goed te lezen dat er nog een aantal van deze passat's rondrijden en ook nog gekoesterd word.
Ik las ook dat er graag fotoos gevraagd werden en daar heb ik er ook nog wel een stel van.
Heeeeeeel oud want mijn vader had er dus met een aantal gereden.
In totaal 4 waarvan 1 een week omdat achteraf bleek dat de passat een leswagen was geweest,op zich niet erg maar werd er niet bij verteld en de gaten voor de extr pedalen zaten nog in de bodem......
Deze werd dus snel ingeruild,na een zeer boos gesprek, voor een donkergroene LS hierbij de foto en factuur!
Metallic groen(waar er hier een variant in gespoten word) weet ik niet of ik daar nog een fot van heb.
Wel een factuur en dat was een S.
Daarna een florida blauwe passat LD 1980 de eerste nieuwe auto,trouwens ook de laatste.
Daar zijn wel fotoos van weet ik zeker en ook een factuur,overgens heb ik ook nog de verkoopfolder van toen.

Nou ja heel verhaal en nu eerst even de foto en de factuur van onze eerste,geweldige auto en begrijpen jullie mijn liefde voor het model.
Foto-OPW4TBAC-D.jpg

Foto-ZIMMZ8EG-D.jpg

@de geele: oude liefde roest niet, dat blijkt maar weer. En dat je nog een foto én de aankoopnota hebt, geweldig.

@marathan metalic ja ik kwam er achter met verhuizen dat mijn vader al zijn aankoop bonnen nog had bewaard.
Hij had altijd volkswagen gereden,nou ja zijn laatste twee waren audi maar ja mag wel gezegt worden hier :)
Ik heb dus de bonnen van een kever,drie maal 1600TL ,vier maal passat(de oranje maar heel kort) en dan één maal audi 80.
Geweldig gevoel als je die in je vingers hebt kan ik je melden!

JW

Was weer een geslaagde dag zondag (y)(y) Helaas was de GLX nog niet rijdbaar, gelukkig kon ik met de tourtocht in een hele mooie Audi meerijden.
De werkzaamheden aan de GLX gaan gewoon door, hij staat nu weer op zijn wielen.
De remschijven en blokken zijn vervangen en een remklauw is voorzien van nieuwe rubbers en afdichtingen.
Ook was een ashoes aan vervanging toe.
Een flinke laag bodyshutz op het binnenscherm en het ziet er weer best goed uit.
24102012-6.jpg

Aan de andere kant is het laswerk aan het binnenscherm en de langsbalk ook aardig vlot verlopen. Alleen de A-stijl moet nog wat aan gebeuren, maar dat wilde ik voor na het keuren bewaren. De auto moet voor 29 november weer gekeurd zijn en zoals het er nu naar uitziet gaat dat wel lukken

24102012-7.jpg

24102012-8.jpg

Alvast een klein voorproefje van de kleur die de auto gaat krijgen. Dit is geen originele kleur maar ik vind het wel een mooie kleur blauw.
De originele kleur (Azoren blauw) komt ooit wel terug op de auto maar voorlopig niet omdat ik het een beetje lowbudget wil houden....
De voorschermen heb ik al een keer gespoten helaas heeft de ene kant best wel veel zakkers dus dat wordt weer schuren.

24102012-2.jpg

24102012-91.jpg

De deur staat ook in kleur, de onderkant ziet er wat korrelig uit, dat klopt op wel want daar zit een laag antisteenslag onder.
24102012-9.jpg

@rush
Zonde dat het spuitwerk overgedaan moet worden, hoe gaan ze nu voorkomen dat de plamuur/verf weer op elkaar gaan reageren?

Ha dat schiet al lekker op met die GLX ! En als je straks niks meer te doen heb staat er ook nog een oranje uitdaging te wachten...:)
Succes met de APK (y)

Zow Niels je ben weer lekker opgeschoten, ik vind dat blauw wel wat hebben. Zelfs de veerpoot is in de kleur gespoten!

De auto is als laatste met een 2K blanke lak gespoten. Deze fixeert de onderlagen zodat de boel niet meer met elkaar kan reageren.

@marathonmetallic
Dankje, de uitdaging voor de oranje GL is gelukkig een stuk minder roestig van de GLX voor zover ik het nu kan zien :D:D

@rush
Mooi zo, ben benieuwd naar het eindresultaat. Weet je al wanneer je de auto weer op kunt halen?

Ik ben zelf natuurlijk ook heel erg benieuwd. Er is nu afgesproken dat ik de auto weer op maandag 5 november kan ophalen.

Hier de plaatjes van de Passat van Rush zoals hij er afgelopen maandag bijstond. Nog niet perfect dus, maar dat zal hij ongetwijfeld nog wel gaan worden. En bedenk eens hoe mooi hij straks bij de andere Passats en de Audi 80's gaat staan!

5nvewz.jpg

1790qx.jpg

sos31s.jpg

Zo op de foto's zie het er perfect uit, maar dat is het dus nog niet blijkbaar. De kleur is echt fantastisch! (y)

Bedankt PR'74 voor het plaatsen van de foto's. Ik denk ook dat deze kleur mooi zal gaan staan bij de andere B1's. Een beetje groen kunnen we wel gebruiken.
@marathonmetallic het ziet er op de foto's best goed uit, alsof er niets aan de hand is. Kijk het plaatwerk was in die tijd niet optimaal en dat moet het wat mij betreft nu ook niet zijn. Er mogen best wat oneffenheidjes in zitten maar de vreetplekken die nu zichtbaar waren kon ik niet tolereren.
Inmiddels heeft mijn schoonzoon uitgelegd hoe ik de photo's via het vernieuwde photobucket moet plaatsen dus nog maar een fotootje

DSC04971.jpg

Onze passat was precies deze kleur met zwart skai interieur.
Altijd een mooie kleur gevonden voor de Passat,kon me ook niet herrineren dat er meer waren bij ons in de stad in die kleur.
Eigenlijk nu pas weer eens een passat in die kleur!!
Die van ons was dan wel een "gewone"passat in S uitvoering dus lekker kaal met een pittig motortje.
Ga dit zeker verder volgen word geheid een schoonheid!!
Succes met de opbouw.

JW

Vanmiddag ben ik met 1 van de veerpoten begonnen.
Zo zag ie eruit:

DSC07511.jpg

Aan de bovenkant zit er een schotel die de veer opvangt en deze draait weer in een schotel die aan de carosserie bevestigt zit.

DSC07514.jpg

Eerst de boel in 2 grondlagen.

DSC00052.jpg

DSC00053.jpg

En daarna in hoogglans zwart

DSC00082.jpg

DSC00085.jpg

Dat ziet er dan alweer een stuk frisser uit.

Wow Rush the variant is looking stunning, lovely work there! Can't wait to see it all together again.

I get so jealous that you guys get so many B1s together :D Hopefully on November 25th we get at least half a dozen of them, and I can show you a little B1 group here in Australia. :)

Will the McCleod's Daughters be there too (joke, they're rerunning it here on Saturdays and Sundays)?

Het is alweer ruim twee weken geleden, maar ik wil ook nog even terugkomen op onze B1-meeting. Ik vond het weer erg gezellig en met 12 auto's en 14 mensen hadden we een prachtige opkomst. Eén iemand moest helaas op het laatste moment afzeggen, maar doordat er wat andere liefhebbers kwamen die eerder dachten niet aanwezig te kunnen zijn, hadden we zelfs een hogere opkomst dan verwacht! We waren met 7 Passats B1, 2 80's B1, 2 Passats B2 (leuk dat je er was, Zollie!) en nog een Fiat om de Punto op de i te zetten. We hadden iets minder zonnig weer dan verwacht, maar de route was mooi en de onverwachte omlegging aan het eind kon niet voorkomen dat iedereen toch gewoon veilig aankwam. Ik heb de route gereden in de TS Variant van Rush en dat was een geweldige ervaring.(y) Heerlijk om zo'n TS-stuurtje in je handen te hebben. Het was een leuke meeting en voor 2013 hebben we ook al weer de nodige ideeën!

Overigens lever ik sinds kort foto's en onderschriften aan Klassiek & Techniek van de evenementen die ik bezoek. In de novembereditie staan de eerste foto's (trotse smiley). Ook van onze B1-meeting heb ik foto's geleverd, dus wie weet halen we de pers!

De eerste drie Passats zijn gearriveerd
14e5pv9.jpg

En daar zijn de volgende drie! Rechts de prachtige bronsmetallic GLS van gls1978
keclzl.jpg

De marsrode 32B van Zollie
15wkmx2.jpg

Mooie achterkanten en prachtige kleuren
rli448.jpg

Typisch beeld uit de jaren zeventig
otnbih.jpg

Ook de voorkanten zijn mooi
vnl9bl.jpg

De laatste Passat is ook gearriveerd en heeft meteen zijn klep open
2a6v1mu.jpg

Duidelijk verschillende achterkanten vóór en na de facelift
v5hhj4.jpg

Toevallig is de tweede 32B ook marsrood. De B1 is senegalrood en is uit Zweden geïmporteerd (zie de koplampsproeiers)
21eajxk.jpg

Gebroederlijk naast elkaar geparkeerd: de twee Audi's
6pxaxl.jpg

Nog meer Audi
352ek9w.jpg

Marathonmetallic (voorgrond) en miamiblauw
acqyc5.jpg

Dit is wel de ultieme kleurencombinatie uit de jaren zeventig
2dgj86x.jpg

Mooie foto's, PR74, en met oog voor detail! (y)

Edit: Ik had je naam al zien staan in de laatste K&T. Gefeliciteerd met je nieuwe 'baan'! Wellicht kun je dit in de toekomst uitbouwen en van je hobby je werk maken?

marathonmetallic zei:
Mooie foto's, PR74, en met oog voor detail! (y)

Edit: Ik had je naam al zien staan in de laatste K&T. Gefeliciteerd met je nieuwe 'baan'! Wellicht kun je dit in de toekomst uitbouwen en van je hobby je werk maken?
Bedankt!(y)
En ondanks het feit dat de aanlevering aan K&T puur vrijwilligerswerk is, ben ik inderdaad wel aan het kijken of ik werk in die richting kan vinden.

Is dit dezelfde locatie als van een van jullie eerdere meetings? De foto's zien er zo 'bekend' uit!

Clignoteur zei:
Is dit dezelfde locatie als van een van jullie eerdere meetings? De foto's zien er zo 'bekend' uit!

Ja, dezelfde locatie bij van der Valk in Leusden.

Mooie photo's pr'74 met veel oog voor detail:cool:

@Clignoteur: we hadden nog een mooie route liggen die daar startte, vandaar dat we nogmaals voor deze locatie gekozen hebben, ook vanwege de centrale ligging.
@Rush: hoe is het met de addergroene? Je bent zo stil met posten de laatste week. Heb je hem al opgehaald bij de spuiter?

Ruud zou je mij je telefoonnumer even willen mailen? Mijn pa is op zoek naar een onderdeeltje, en die heb jij vast wel! ;)

Het spuiten van de addergroene wordt steeds uitgesteld. Eerst zou die vorige week dinsdag gespoten worden, toen werd dat zaterdag. Toen weer afgelopen dinsdag maar dat werd weer gisteren maar nog steeds niks gehoord.................................
Ondertussen verveel ik me niet hoor. Ik ben nu met de complete voorwielophanging bezig incl. subframe.

Terug
Bovenaan