Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

Intussen weer een stukje verder met de GLX,
de A-stijl is weer hard, een stukje bodem is vervangen en het voorste deel van de dorpel was aan vervanging toe...

DSC01096.jpg

DSC01101.jpg

DSC01098.jpg

@ 0251rush2112,
Het is gelukt om de langsbalk en bevestigingspunt weer roestvrij te krijgen, toen ik het helemaal kaal had geborsteld bleek dat er
veel oppervlakkige roest opzat en dat er eigenlijk weinig plaat echt doorgerot was, heb nu een aantal losse plaatjes de slechte plekken weer opgevuld, het was dus gelukkig niet nodig om een heel balkdeel te vervangen. Wellicht kun je nog iemand anders blij maken met het balkdeel of bewaren voor een volgende Passat :D :D

DSC01097.jpg

Nou dat viel dan weer mee niels. Liever zo dan dat je de hele balk moet vervangen. Gaat lekker zo en vooral doorgaan.:cool:

Al struinend op diverse audi sites, kwam ik het verhaal tegen van een Nederlandse meneer wonend in het buitenland met deze passat variant.
Hij is hem aan het restaureren, er stonden nml een hele berg foto's bij.
Bij jullie bekend?
Foto-Z3GU3IIA-D.jpg

Stif zei:
Al struinend op diverse audi sites, kwam ik het verhaal tegen van een Nederlandse meneer wonend in het buitenland met deze passat variant.
Hij is hem aan het restaureren.
Bij jullie bekend?
Foto-Z3GU3IIA-D.jpg

Familie van Rush?

Heb je een link naar deze site(s), Stif?

Ik ben ook wel erg benieuwd wie deze man is en waar ie woont. Ik wil graag de link weten. Hij lijkt het in ieder geval heel grondig aan te pakken.

Het was weer een lekker weertje vandaag. Zo lekker zelfs dat ik het plan opvatte om eens wat spuitwerk te verrichten.
De motorruimte en de bagageruimte wil ik zelf doen om wat kosten te besparen. Een half jaar geleden zag de motorruimte er nog zo uit.

DSC06957.jpg

Een smerige zooi door de brand, en de vorige eigenaar had de boel getectyleerd toen hij van motor wisselde. Onder de tectyl kwam ook nog erg veel roest tevoorschijn. Ik denk wel dat de tectyl veel doorrotten heeft voorkomen het is alleen een takkeklus om het te verwijderen.

DSC08213-2.jpg

Na het één en ander gelast gelast te hebben kon de boel in de grondverf en spuitplamuur .

DSC08562.jpg

Uiteraard moet dit weer een beetje geschuurd (komt hier nog eens een end aan!!) worden alvorens het spuiten kan beginnen.

DSC08568.jpg

Voor m'n verjaardag heb ik een electrische spuit gekregen van Bosch type PFS 55. Hier zit een spuitbeker aan die je vult met verf. De verf heb ik 1:3 verdund en deze is 1K. De blanke lak die er overheen gaat is 2K. Ik gebruikte dit systeem voor het eerst en het bleek dat ik de spuit veel te rijk had afgesteld met als gevolg gigantische druipers. De verf ging trouwens ook snel op daardoor. Op de foto is dit links te zien .

DSC08574.jpg

Na de spuit armer afgesteld te hebben heb ik de rest gespoten. Ik laat het nu minimaal 24 uur uitharden en dan ga ik de druipers schuren.
Pas als het helemaal goed is gaat de blanke lak er overheen.

DSC08575.jpg

Zo, en nu een Heineken

Heel goed bezig.

Ik zal het linkje van de witte variant even proberen te plaatsen...

https://type8185-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=531

Kijken of ie werkt.....YES hij werkt!!!!!
Mooie foto's mooi verhaal...veel plezier.

NEEN toch niet , het blijkt dat je je in moet loggen grmblll:(
Ik probeer nog het een en ander, mocht je toch in willen loggen, het staat onder het kopje offtopic.

Ik ben wel het een en ander van je gewend Rush, maar het blijft echt verbazingwekkend mooi wat je doet!:eek:(y)(15x)

Wat een geweldig resultaat weer! Ik snap dat je na zo'n dag dorstig bent als je met Heineken-flesjes-groene lak in de weer bent geweest :D

@ 0251rush2112 ,
Ziet er goed uit zeg, wat een mooie kleur, ben benieuwd hoe het eruit ziet als de hele auto gespoten is. Valt wel lekker op denk ik (y)(y)(y)
Heb je alleen geen last van stofjes en vliegen in de lak als je buiten spuit?

Ben weer een stukje verder met de GLX, aan de bestuurderszijde is het laswerk zo goed als klaar,

04092012-4.jpg

04092012-5.jpg

en daarom maar begonnen met de andere kant, hier is het ongeveer hetzelfde verhaal, weinig binnenscherm meer over maar wel flink wat roest,
het meeste is alweer vervangen. De A-stijl is wel een stuk beter, hier zitten maar 2 gaatjes in..

04092012-1.jpg

04092012-6.jpg

04092012-3.jpg

Het voorste ophangpunt bij het subframe is wel ver heen, de gaten vallen al in de langsbalk....
Dat wordt nog een leuk klusje :(
Inmiddels zit er al bijna 1 m2 nieuw plaatwerk in de auto gebakken....

04092012-2.jpg

Ja, ja Niels wat een werk hè. Het begint er erg goed uit te zien. Misschien zakt de moed je af en toe in je schoenen maar als je zo'n linkerkant zie zal je toch wel erg trots zijn :)
Ik heb gerust wel af en toe last van stofjes en vliegjes maar dat neem ik op de koop toe, voor dit soort spuitwerk moet dat kunnen. Als het maar niet gebeurd in de spuitcabine van de spuiter als de carosserie gespoten word:cool:

@ marathon Ik dacht dat ik toch een redelijk snelle restaurateur was maar dit red ik niet:)

Gister was het weerbericht voor vandaag behoorlijk goed. Echter toen ik wakker werd bleek er iets van windkracht 5 te staan uit het zuidwesten.
Dus moest ik in de garage spuiten. De hele klerezooi moest er dus uit om wat ruimte te maken.

DSC08579.jpg

De motorruimte heb ik voor de 2e keer gedaan ivm zakkers van de 1e keer, dat wil ik nie hebbe nie.
Dan wilde ik de rest van de binnenruimte ook in kleur hebben voor als je de bank opklap of je bij het reservewiel moet zijn.

DSC08584.jpg

DSC08588.jpg

DSC08589.jpg

En na gedane arbeid is het altijd lekker om de dorst te lessen. Marathonmetallic had al de goede tip dat deze rakker erg goed kleurde met het geheel.

DSC08591.jpg

Dat schiet lekker op zeg! Nog even en hij kan naar de spuiter. Heb je geen last van de verflucht in huis? En er zal vast wel een bedoeling achter die groene handremhefboom zitten neem ik aan. :cool:

De verflucht in huis valt heel erg mee. In het begin wel een beetje maar toen ik vanmorgen beneden kwam in de hal kon ik niks ruiken.
De garage heeft wel op bepaalde plekken een groene nevel maar ook dat valt wel mee.

Anyone know of a blue facelift Passat with full hatchback in Amsterdam? My partner is there at the moment and spotted it on the back of a flatbed truck. No photos sadly :( Dutch plates.

Meanwhile, I am very excited. :) The calendar is ready! I just got the boxful today in the mail, and I can't wait to show you what it looks like! Check out the Dutch cars in there, they look fantastic!

https://vwdasher.com/index.php/the-b1-calendars/40-2013-calendar/118-the-2013-b1-calendar

Thank you guys SO much for being in this, it's amazingly wonderful.

@ Rush, als je zo naar de foto`s kijkt, hoef je de auto helemaal niet naar de spuiter te brengen. Volgens mij kan je het zelf net zo mooi krijgen :D
@ marathonmetallic , leuk filmpje en nog leerzaam ook (y)(y)

Bij de GLX is er ook weer enige vooruitgang,
de langsbalk is weer een stuk minder krokant,

15092012-2.jpg

Ook heb ik de voorschermen kaal gemaakt en daarna in de epoxyprimer gespoten. Het was nog wel even lastig om de spuit goed af te stellen,
maar het is op zich wel redelijk gelukt.

15092012-4.jpg

15092012-3.jpg

15092012-6.jpg

Knap stukje laswerk, die langsbalk. Dit is duidelijk een van de zwakke punten van de B1. Rush had er ook al laswerk aan.

Ik sluit me aan bij Marathonmetallic, goed werk Niels. Ik zat ook wel te kloten met de afstelling van de spuit. Op de foto lijkt het heel wat maar geloof me de buitenkant moet je echt overlaten aan een professionele spuiter.:cool:

Ja, die had ik ook al gezien. Wat is ie mooi hè. Zo was die van mij er ook uit gaan zien als ik hem Panamabruin had gelaten:cool:

Beste mensen,

De volgende VW Passat B1/Audi 80 B1-meeting zal plaatsvinden op zondag 21 oktober a.s. Meer info volgt binnenkort, dus houd dit topic goed in de gaten!

Deze prachtige Passat zag ik vanmiddag op het parkeerterrein van de Oldtimerbeurs in Vijfhuizen, maar zijn berijder ben ik helaas misgelopen. Maar goed, het kan ook niet ieder weekend raak zijn natuurlijk!;)
uc2te.jpg

@PR74: Mooie foto! Ook toevallig, gisteren ben ik de eigenaar van een mooie Lexus misgelopen. Dit komt natuurlijk doordat het EMW-meetingpoint schitterde door afwezigheid. Maar goed, tot binnenkort! :p

marathonmetallic zei:
@PR74: Mooie foto! Ook toevallig, gisteren ben ik de eigenaar van een mooie Lexus misgelopen. Dit komt natuurlijk doordat het EMW-meetingpoint schitterde door afwezigheid. Maar goed, tot binnenkort! :p
Heb je mijn Lexus gezien? Ik had hem - om begrijpelijke redenen - zo pontificaal mogelijk geparkeerd. Overigens kreeg ik mijn mail over de B1-meeting retour. Heb je soms een nieuw e-mailadres? Geef s.v.p. via een pm even het juiste aan me door, dan pas ik dat aan en stuur ik de mail nogmaals (al staat er niet heel veel meer in dan de definitieve datum).

If anyone is watching an English/Australian miniseries called Mrs Biggs, keep an eye out at the opening credits of episode five. My friend's VW Passat TS is in it!

DXkGA.jpg

His car is September in the B1 calendar :) They filmed here in Melbourne and used CGI to make it look like Rio.

De datum van onze eerstvolgende meeting was al bekend, maar we kunnen nu ook het aanvangstijdstip en de locatie doorgeven: vanaf 10.30 u bij Van der Valk in Leusden (Philipsstraat 18, 3833 LC). Dit is dezelfde locatie als onze meeting in het voorjaar van 2011. Ook nu is er voor de liefhebbers een leuke rit uitgezet over een gevarieerd parcours. Onderweg is er de mogelijkheid om te lunchen (dit is op de routebeschrijving aangegeven).

Let op: op de A28 tussen Utrecht en Amersfoort wordt er al een tijd aan de weg gewerkt. Dit leidt tot flinke files. Tip voor degenen die uit het westen of het zuiden komen: pak bij Utrecht niet de A27/A28, maar vervolg/neem de A12 richting Arnhem. Neem vervolgens de afslag Maarsbergen en volg de N226 richting Maarsbergen en Woudenberg. Dan kom je vlot en zonder files in Leusden terecht.

Voor degenen die dit lezen en graag komen, maar zich nog niet hadden opgegeven: meld je s.v.p. aan via dit topic of via een pb. Wij zorgen dan dat er voldoende routebeschrijvingen aanwezig zijn. Alle belangstellenden zijn welkom!(y)

Wat is de datum? :)

Misschien als het kan kom ik wel even neuzen. Als mn Passat terug van de spuiter is en ik die datum kan tenminste. Moet ik alvast waarschuwen dat het om een 32b coupe gaat? Totale heiligschennis natuurlijk, maar goed :D

Zollie zei:
Wat is de datum? :)

Misschien als het kan kom ik wel even neuzen. Als mn Passat terug van de spuiter is en ik die datum kan tenminste. Moet ik alvast waarschuwen dat het om een 32b coupe gaat? Totale heiligschennis natuurlijk, maar goed :D
De datum staat in het kopje van mijn post: zondag 21 oktober. En natuurlijk ben je ook welkom met een 32b, zo lang je de B1 maar een warm hart toedraagt!

Hi,

Ik wilde graag even mijn Passat voorstellen. Het is een 1.6 GLS uit 1978. Ik heb de auto sinds maart en heb hem in Nederland gekocht. De auto is in 2007 ingevoerd vanuit Belgie (omgeving Brussel) en is ook in Belgie geproduceerd (volgens het type plaatje). De auto verkeerd in goede staat en heeft nauwelijks roest (alleen een paar plekjes aan de voorschermen). Ook de lak is nog grotendeels origineel.

11056010

Mvg,

Jeroen

Hallo GLS 1978, welkom op dit forum. Wat een fraaie GLS heb je, mooie kleur ook! Kom je volgende week zondag ook naar de Passat/Audi meeting?

Dank je. Ik ben er ook erg blij mee. Ik ga proberen van de partij te zijn. Het zal dan een van de laatste ritjes worden voordat hij de
winterstalling in gaat.

https://www2.picturepush.com/photo/a/11058015/640/11058015.jpg

Hierbij nog een foto met sleurhut

https://www2.picturepush.com/photo/a/11058130/640/11058130.jpg

Helaas had de auto al een modern geel kenteken bij aankoop.

Grtn,

Jeroen

Terug
Bovenaan