Volvo XC40 | Nieuw: facelift 2022

Wulp

Gebruiker
2018-volvo-xc40-69.jpg

2018-volvo-xc40-63.jpg

2018-volvo-xc40-62.jpg

2018-volvo-xc40-73.jpg

2018-volvo-xc40-67.jpg

2018-volvo-xc40-59.jpg

2018-volvo-xc40-60.jpg

2018-volvo-xc40-50.jpg

2018-volvo-xc40-41.jpg

2018-volvo-xc40-51.jpg

2018-volvo-xc40-42.jpg

2018-volvo-xc40-47.jpg

2018-volvo-xc40-38.jpg

2018-volvo-xc40-52.jpg

2018-volvo-xc40-43.jpg

2018-volvo-xc40-49.jpg

2018-volvo-xc40-40.jpg

2018-volvo-xc40-10.jpg

2018-volvo-xc40-24.jpg

2018-volvo-xc40-23.jpg

2018-volvo-xc40-22.jpg

2018-volvo-xc40-16.jpg

2018-volvo-xc40-18.jpg

2018-volvo-xc40-15.jpg

Alle info en foto's: https://www.netcarshow.com/volvo/2018-xc40/

Hij is leuk en hip maar vooralsnog doet ie mij weinig. Ik vind de steile raamlijn too much en het model oogt meer als een B-segment SUV. Wel pluspunt dat het niet een gekrompen XC60 is geworden. Maar misschien mis ik wel een beetje een echte Volvo-styling. Vooral zo is hij vrij inwisselbaar

2018-volvo-xc40-46.jpg

RobEU

Gebruiker
Geinig ding inderdaad. Ben heel benieuwd hoe zoiets er in het echt uitziet. Ik vind de C-stijl wel heel erg massief overigens, maar Volvo zal vast wel een Enorme Dode Hoek-sensor hebben hiervoor.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Mooie auto, een aantal leuke kenmerken, maar nergens krampachtig en bovenal een echte Volvo, vind ik. De auto lijkt een stuk hoger dan de Audi Q2 of Q3, BMW X1, Mercedes GLA en Mini Countryman en dus meer SUV.

Een gegarandeerde verkooptopper bovendien.

BENZine

Gebruiker
Leuke auto, origineel design met duidelijke Volvo-trekken en strak interieur. Die gaat wel verkocht worden.

D Elzinga

Gebruiker
Die two tone-lak begin ik overigens wel beetje een cliché te vinden in deze klasse. Niet dat het op dit model nou zo lelijk staat (integendeel), maar het lijkt een soort verplicht nummertje te worden voor iedere fabrikant die een hip suv'tje uitbrengt.

Nico GTR

Gebruiker
RobEU zei:
Geinig ding inderdaad. Ben heel benieuwd hoe zoiets er in het echt uitziet. Ik vind de C-stijl wel heel erg massief overigens, maar Volvo zal vast wel een Enorme Dode Hoek-sensor hebben hiervoor.

Dat hebben ze toch al jaren? ;)

Ik vind het best een mooie auto, maar ik mis nog een velg die het wauw gevoel oproept, Dit exemplaar vind ik wat magertjes.

MBdoubleyou

Gebruiker
Ik vind het een stoer en onderscheidend model. Inwisselbaar is het laatste wat mij te binnen schiet als ik 'm bekijk. Bij een Ateca of Karoq heb ik dat wel :).

Nu de prijzen nog! Ik schat vanaf een mille of 32 voor de instapper.

FrankLR

Gebruiker
Geen enkele foto van de kofferruimte? Met de huidige V40 in het achterhoofd, is dat geen gunstig voorteken..

MBdoubleyou

Gebruiker
460 liter bagageruimte dus (y). Volgens autoblog beginnen de prijzen voor de goedkoopste uitvoering iets onder de 40 mille. Lijkt me behoorlijk ambitieus, . maar aan de andere kant: een X1 kost 42 mille en de Q3 gaat voor iets meer dan 38 mille de winkel uit. Dus dikke kans dat Volvo hiermee wegkomt.

De Evoque is niet eens met een kleine benzinemotor te koop, dus onder de 60k voor de 240pk AWD versie is er geen benzinemotor te krijgen. Net als de E-Pace die minimaal 250pk heeft een ruim 61k moet kosten. Onbegrijpelijke zet van LR. Een 180pk versie voor minder dan 50 mille zou toch meer kopers binnenhalen?

Volgende week meer info over prijzen en motorisering. In ieder geval een 1,5 met 3 cilinders naast de T5 met 254pk. Zal wel bij 125pk beginnen (Q3 125pk, X1 136pk).

Nico GTR

Gebruiker
MBdoubleyou zei:
Ik vind het een stoer en onderscheidend model. Inwisselbaar is het laatste wat mij te binnen schiet als ik 'm bekijk. Bij een Ateca of Karoq heb ik dat wel :).

Zal rond de 40k beginnen volgens pa zijn dealer.

Cd6lop

Gebruiker
Nico GTR zei:
MBdoubleyou zei:

Dus met wat pakketten richting 55k en zwaardere motoren zo maar 65k verwacht ik. Een beetje aangeklede xc60 kost ook zomaar 90k .... . Jmmr want erg duur, zal suc6 niet in de weg staan hoewel volvo vooral in china groeit.

Nico GTR

Gebruiker
Ja ik vind het ook wel prijzig, aan de andere kant......de standaard uitrusting die er nu in zit volgens de configurator is wel goed!

RobEU

Gebruiker
dca492 zei:
Nico GTR zei:
MBdoubleyou zei:

Dus met wat pakketten richting 55k en zwaardere motoren zo maar 65k verwacht ik. Een beetje aangeklede xc60 kost ook zomaar 90k .... . Jmmr want erg duur, zal suc6 niet in de weg staan hoewel volvo vooral in china groeit.

Lijkt me goed in het rijtje passen. Een beetje aangeklede X3 kost ook zomaar 1,5 ton met wat pakketten en zwaardere motor...

Cd6lop

Gebruiker
Hoewel ik het een erg fraaie wagen vind de xc40, persoonlijk veel origineler vormgegeven dan de wel heel voorspelbaar gestylde nieuwe xc60, vind ik de wagen meer een concurrent voor de duurdere Hyundai's/Kia's, CH-R Hybrid, Tiguan's, 3008's van deze wereld. De auto is met name van opzij gezien erg Aziatisch vormgegeven (dit geeft een wat 'goedkope' uitstraling mijn inziens), gelukkig is de voorzijde wel zeer Volvo. Ik vind persoonlijk een X1 en Q3 en Evoque toch een treetje hoger staan op de premium ladder of beter imago ladder. De XC60, tenminste de uitvoering waarmee Autoweek en Autovisie getest hebben, koste het lieve sommetje van 93k..... , en dat is wel erg veel geld voor de xc60. Volvo heeft jaren geleden aangegeven bewust (veel meer) geld te gaan vragen voor haar auto's en dat lukt ze aardig, ben benieuwd of de XC40 met de verwachte hoge prijzen de verkoop verwachtingen gaat waarmaken.

MBdoubleyou

Gebruiker
RobEU zei:

Lijkt me goed in het rijtje passen. Een beetje aangeklede X3 kost ook zomaar 1,5 ton met wat pakketten en zwaardere motor...[/quote]

Rob, je overdrijft weer :). Een X3 3.0i kost 72k. Dan zit je met de hele optielijst aan iets meer dan een ton. Ook op die M40i kan je geen 50k aan opties bestellen.

MBdoubleyou

Gebruiker
dca492 zei:
Ik vind persoonlijk een X1 en Q3 en Evoque toch een treetje hoger staan op de premium ladder of beter imago ladder.
.

Ik denk dat je dat pas echt kan beoordelen als je de auto live hebt gezien. Bijna overal lees je dat Volvo nu wel heel dicht tegen de premium benchmarks Audi/BMW/Mercedes aanschurkt met de nieuwe XC60/XC90 en S/V90. Ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat dat met de XC40 niet anders zal zijn.

RobEU

Gebruiker
MBdoubleyou zei:
RobEU zei:
dca492 zei:

Lijkt me goed in het rijtje passen. Een beetje aangeklede X3 kost ook zomaar 1,5 ton met wat pakketten en zwaardere motor...

Rob, je overdrijft weer :). Een X3 3.0i kost 72k. Dan zit je met de hele optielijst aan iets meer dan een ton. Ook op die M40i kan je geen 50k aan opties bestellen.

Dat heb je goed gezien! Ik blijf het onzin vinden om de prijs van auto's te beoordelen op basis van uit de lucht gegrepen bedragen voor bepaalde opties. Basisprijs is X, dat men er zelf per se een hoop wil bij bestellen is prima, maar beoordeel een auto daar niet op. Op deze manier kun je immers elke auto wel (te) duur maken.

Total Loss

Gebruiker
RobEU zei:
MBdoubleyou zei:
RobEU zei:
dca492 zei:

Dat heb je goed gezien! Ik blijf het onzin vinden om de prijs van auto's te beoordelen op basis van uit de lucht gegrepen bedragen voor bepaalde opties. Basisprijs is X, dat men er zelf per se een hoop wil bij bestellen is prima, maar beoordeel een auto daar niet op. Op deze manier kun je immers elke auto wel (te) duur maken.

(y)

Had hem ook al gezien en was echt benieuwd wie er ging happen :)

dca492 verzint zomaar een basisprijs, kruist dan voor 15 mille aan opties aan en besteld voor 10 mille een iets sterkere motor.
En dan "klagen" dat deze auto zo duur is :)

Eerst maar eens even wachten op de prijzen, motoren, uitvoeringen en uitrustingen ! (y)

Wulp

Gebruiker
Momentum Intro
F82D1282AC85D6293CA5B8419CC78D84.jpg

94D39B20F46F1F39C6AE14FFA9B0C2AD.jpg

R-Design Intro
C90B2351B3A669E4D8D1F513E24D4EC4.jpg

34932DF2B36A8CD20A059C8E9335C0D4.jpg

18" oogt wel behoorlijk klein. Liever ander kleurtje en 20"
B17FF47F0C35BF4A7E2809B0B5A310CF.jpg

EF83FD24C3E02AE82A19CC3849ACCA66.jpg

Cd6lop

Gebruiker
Nogal Aziatisch ontwerp kan zo doorgaan voor een kia of hyundai, voorzijde wel mooi ontwerp m.i.
Zeer forse prijzen, ook in zweden, zie configurator.

Idefiqs

Gebruiker
Anderson zei:
Zal vast weer als zoete koek worden gegeten, maar dit is niet wat ik bij de naam Volvo verwacht.

Ik vind het ook helemaal niets, maar ik begrijp dan ook weinig van de (FWD) SUV hype in Nederland. Babyboomers zijn er dol op, wat ik daarom evenmin begrijp is dat de fabrikanten nog geen - al dan niet optionele - kunstgebittenbakjes op het dash leveren.;)

a b 1001

Gebruiker
Even los van het uiterlijk lijkt er toch het nodige mis te zijn met deze auto. Ondanks dat het nieuwe platform van Volvo (CMA) is gebruikt en een nieuwe generatie motoren (o.a. 3 cilinder) is het gewicht van de basisversie 1480 kg en de CO2 uitstoot 152 gr/km! En dat is met de oude NEDC test gemeten, met de nieuwe WLTP wordt het nog beroerder.

Even ter vergelijking: de oude Subaru XV met een tweeliter boxer en vierwielaandrijving stoot 153 gr/km uit, deze Volvo met voorwielaandrijving en een driecilinder slechts 1 gram minder.

Nog een vergelijking: de nieuwe Opel Grandland X / Peugeot 3008 wegen 200 kg minder, hebben met een 130pk driecilinder motor vergelijkbare prestaties als de basis XC40 met 156pk, maar de CO2 uitstoot is volgens de NEDC test 35 gr/km lager. En dat scheelt 6000€ BPM.

Je betaalt dus niet voor premium, maar voor iets dat technisch achterhaald is....

Wulp

Gebruiker
Jaguar-E-Pace-Volvo-XC40-1200x800-5e3590de8749dcd9.jpg

Jaguar-E-Pace-Volvo-XC40-1200x800-3b3aaccaaebd384c.jpg

Jaguar-E-Pace-Volvo-XC40-1200x800-04f3bef0eb51a102.jpg

Jaguar-E-Pace-Volvo-XC40-1200x800-bdfeeafadc1de1d6.jpg

Volvo-XC40-1200x800-652533bfa6095e96.jpg

Volvo-XC40-1200x800-c15df42c488cd77e.jpg

Twee premium C-segment SUV's die er beide uitzien als een B-segment SUV. Best knap.. ik hoef ze beide niet

RobEU

Gebruiker
Wat ziet die Jaguar er toch belachelijk uit zeg. Net zo'n Fisher Price ballon waar een auto op getekend is.

Cd6lop

Gebruiker
Vind de XC40 vooral van opzij bekeken erg Koreaans gestileerd, 13 in een dozijn, erg jammer. Voorzijde is juist erg mooi geworden. Vraag mij af of deze wagen niet veel te duur is geprijsd en de vormgeving niet te 'algemeen', tijd zal het leren.

RobEU

Gebruiker
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Beiden gedrochten van auto's... :confused:
Ik heb voor beide merken een warm gevoel, maar dit vind ik echt drie keer niets.

Helemaal met je eens, hoewel ik nog ergens hoop houd dat de Volvo wel mooi is in het echt. De C30 vond ik in het begin ook niet geweldig, nu vind ik 'm schitterend.

Lancia Lover

Gebruiker
Hoewel ik geen fan ben van de huidige Jaguars- het is dat er Jaguar op staat, anders had het ieder ander merk kunnen zijn- heeft de F-Pace E-Pace de voorkeur boven de XC40. Wat een verschrikkelijke auto is dat toch.

Kristian2

Gebruiker
Ik vind ze er beide speelgoedachtig uitzien. Dat is voor een auto van pak en beet 30 mille nog niet zo erg, maar past niet bij auto's van de halve ton.
Beetje sneu zeker als je bedenkt wat je ook kunt kopen voor het geld.

Ik kan maar niet tot een oordeel komen wat ik van de xc40 moet vinden. Ik denk dat dit komt dat ik de -overigens echt absurde- prijzen niet kan rijmen met het formaat van de auto in combinatie met het ontbreken van de wauw factor. ik kan niet zeggen dat ik de prijs terugzie in de auto.

DeeTwee

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=gZZXpnoylg8

Mooie kleur, en die R-Design outfit kan 'ie wat mij betreft ook wel hebben.

Wulp

Gebruiker
Ook positieve review van Mat Watson van carwow, alleen automaat is wat vreemd in gebruik: https://www.youtube.com/watch?v=R-rQekXZI_s

Ik moet zeggen dat ik de auto al meer begin te waarderen. Ik denk sowieso dat het een enorme hit zal worden

Wheel Critic

Gebruiker
^hierboven staan nu al zoveel (objectief) manco's. En dan is de auto ook nog eens lelijk (subjectief).

Die wordt dadelijk met name gekocht omdat er Volvo op staat.
Net zo als er nog steeds volksstammen vallen voor die appel met een hap eruit ongeacht wat ze flikken.

D Elzinga

Gebruiker
Bedankt voor de waarschuwing, als je het niet had gezegd zou ik nu nog steeds denken dat P.Klieder gewoon een fotootje van een rode XC40 had geplaatst.(y)

Bovenaan