Volvo V40 D4 R Design vs Sumum

Ozgur

Net ingestapt
Hallo, ik wil een Volvo V40 D4 2013/14 aanschaffen, maar ik weet niet het verschil tussen een R Design en Sumum niet. Ik weet alleen dat de R Design sportieve pakket is maar qua opties lijken ze mij allemaal het zelfde.

Op de Volvo site kan je oude prijslijsten terug vinden, dan kan je het exact vergelijken.

Als je Carbase moet geloven ( en dat moet je zeker niet ) dan is de Summum echt veel luxer.

Summum versus R-Design

Dus aan de hand van deze lijst de verschillen checken met foto's en advertenties van auto's die te koop staan, dan weet je het zeker.

Zoals ik al zei, niet vertrouwen op Carbase maar gewoon de originele prijslijst opzoeken op de Volvo site.

<https://volvocarstools.nl/prijslijsten/#volvo-v40/publication_year:2013>

Ozgur zei:
Hallo, ik wil een Volvo V40 D4 2013/14 aanschaffen, maar ik weet niet het verschil tussen een R Design en Sumum niet. Ik weet alleen dat de R Design sportieve pakket is maar qua opties lijken ze mij allemaal het zelfde.
Als je de prijslijst bekijkt en dan gaat vergelijken hebben ze volgens mij nagenoeg dezelfde opties, alleen heb je bij de R design het spoilerpakket en het sportonderstel er bij.

Epica zei:
Ozgur zei:
Als je de prijslijst bekijkt en dan gaat vergelijken hebben ze volgens mij nagenoeg dezelfde opties, alleen heb je bij de R design het spoilerpakket en het sportonderstel er bij.

Zo te zien hangt dat heel erg af van wanneer de desbetreffende auto precies is, zeker in de 1e prijslijst die daar staat zie je wel degelijk hele grote verschillen ( die dus ook in Carbase stonden )

Summum wel :
- leerpakket
- cruise control
- audiobediening op stuur
- keyless start
- regensensor
- xenon

Total Loss zei:
Epica zei:
Ozgur zei:

Zo te zien hangt dat heel erg af van wanneer de desbetreffende auto precies is, zeker in de 1e prijslijst die daar staat zie je wel degelijk hele grote verschillen ( die dus ook in Carbase stonden )

Summum wel :
- leerpakket
- cruise control
- keyless start
- regensensor
- xenon
Lederen bekleding(deels) heeft de R design ook, Xenon kan ik nergens vinden bij de Summum alleen bij de plus line, maar dan heeft de R Desgin hem ook.

Epica zei:
Total Loss zei:
Epica zei:
Ozgur zei:

Summum wel :
- leerpakket
- cruise control
- keyless start
- regensensor
- xenon
Lederen bekleding(deels) heeft de R design ook, Xenon kan ik nergens vinden bij de Summum alleen bij de plus line, maar dan heeft de R Desgin hem ook.

Weet niet in welke folder jij keek, ik ga ze niet allemaal af, maar ik keek in de allereerste, per 1-1-2013.
Nogmaals, met moment van produceren is dus wel heel erg belangrijk.
Het lijkt alsof in het begin de uitrustingen heel erg verschillend waren en later wat meer naar elkaar toegekomen zijn ( en dat dus het extra spoilerwerk van de R-Design het enige verschil werd ).

Vergelijken is ook vrij zinloos, de kans dat je een standaard Summum of R Design komt is klein. Je moet eerder kijken welke je het lekkerste vind rijden.

Epica zei:
Total Loss zei:
Epica zei:
Ozgur zei:

Summum wel :
- leerpakket
- cruise control
- keyless start
- regensensor
- xenon
Ik heb in 2012 een Summum besteld, die had als enige standaard volleer, ipv gedeeltelijk. Verder CC en standaard xenon.

Zorg dat je het intro-line pakket hebt. Het pakket bevat onder meer een geheel naar smaak aanpasbaar instrumentenpaneel, geïntegreerd navigatiesysteem, uitgebreid audio- en entertainmentsysteem, park assist, achteruitrijcamera, audiobediening op het stuurwiel, cruise control, een met leer bekleed stuurwiel en dezelfde bekleding voor de versnellingsbak.

En een andere: let op bij xenon koplampen. Willen nog wel eens gestolen worden....

https://www.ad.nl/utrecht/119-aangiftes-diefstal-volvo-koplampen-in-utrecht~a9efcfd1/

caspervanc zei:
En een andere: let op bij xenon koplampen. Willen nog wel eens gestolen worden....

https://www.ad.nl/utrecht/119-aangiftes-diefstal-volvo-koplampen-in-utrecht~a9efcfd1/
Dat is alleen in Utrecht

vertmaori zei:
Kijk eens of je geen Ocean Race uitvoering tegenkomt. Dan heb je echt een volle uitvoering.

Tegenwoordig ook niet meer, een 10-tal jaar geleden betekende dat echt bijna alle opties, tegenwoordig toch niet meer.

Epica zei:
caspervanc zei:

Dat is alleen in Utrecht

Het artikel gaat over Utrecht, probleem speelt in bijna het hele land. Ik heb persoonlijk voor een volle Momentum gekozen (met halogeen koplampen) hier in Utrecht. Geen zin in gedoe.

Audi A4tdi zei:
vertmaori zei:
Kijk eens of je geen Ocean Race uitvoering tegenkomt. Dan heb je echt een volle uitvoering.

Tegenwoordig ook niet meer, een 10-tal jaar geleden betekende dat echt bijna alle opties, tegenwoordig toch niet meer.
Hier staat een 4 jaar oude V40 Ocean Race benzine op de oprit die standaard luxer is/was dan de op dat moment leverbare summum. O.a. standaard panodak, stoelverwarming, elektr verstelbare stoelen, automatisch inparkeren etc.

Terug
Bovenaan