Volvo S90/V90

Guest
volvo-s90-005.jpg


volvo-s90-001.jpg


volvo-s90-004.jpg


volvo-s90-007.jpg


volvo-s90-006.jpg


Mooie auto hoor. Beetje Audi is het wel maar het ziet er chique en vrij rustig uit. Interieur.. wow!
 

Roder

Gebruiker
Prachtige auto!:eek:
De XC90 beloofde natuurlijk al veel goeds, maar dit ziet er heel mooi uit! Interieur mooi Scandinavisch en qua ontwerp tijdloos modern. Audi zal zich wel achter de oren krabben...
 

Guest
De eerste is een soort van S-line (nou ja, R-design dus?) met zwarte inzetstukken in de voorbumper, donkere grille, andere sideskirts en plaatsing chromen rand op de dorpel. De 'normale' versie zie je bv op de schaalmodellen: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,5446265,page=3
 

brg

Gebruiker
Jammer dat hij toch de achterlichten heeft van dat Chinese schaalmodel en niet die schitterende lijntjes van de concept.
Maar verder een prachtige wagen... we hebben dan ook lang genoeg moeten wachten op een S80-opvolger ;)
 

Guest
qywg13.jpg


Zie:
https://www.youtube.com/watch?v=Hma9Pxo2MUM&feature=youtu.be
 

Lada Niva Urban

Gebruiker
Fraaie Sedan, die gelukkig veel familietrekjes erft van de Volvo S80 Mk I.
De Volvo S 80 Mk II heeft altijd een wat vreemd geproportioneerde carrosserie gehad.
Zoals Amerikanen een compact tekenen. Een te grote carrosserie op een te klein chassis proppen.

Hopelijk neemt de Majesteit ook zo'n chique Volvo S80 Mk III.
En die dan net zo fraai laten verlengen als zijn moeder deed met haar Mk I.

Zo'n Volvo past WA in mijn ogen vele malen beter dan zo'n patserige verlengde lange A8.
 

iDS

Gebruiker
LandRovertje zei:
Fraaie Sedan, die gelukkig veel familietrekjes erft van de Volvo S80 Mk I.
De Volvo S 80 Mk II heeft altijd een wat vreemd geproportioneerde carrosserie gehad.

Die gelijkenissen met de S80 MkI zie ik niet. Ik heb over beide S80-modellen trouwens juist de omgekeerde mening: ik vond de 1e versie steeds wat rare trekjes en vreemde proporties hebben. De huidige ziet er m.i. mooi harmonieus uit.

De S90 staat echter duidelijk op een hoger niveau, vnl. de binnenafwerking is schitterend en valt niet in de val van een erg drukke vormgeving die een dashboard met veel mogelijkheden vaak kenmerkt.
De achterlichtunits lijken me eg mee te vallen, niet zo overgedimensioneerd als ze leken op het schaalmodel.
Overgedimensioneerd zijn wel de velgen: dit lijken bijna karrenwielen. Een béétje rubber garandeert ook een beter veercomfort.
 

Pjötr

Actieve Gebruiker
Wow! Wat een prachtige auto!
Het interieur vind ik echt schitterend:eek:
Het model vind ik tijdloos, kloppend, strak maar niet echt klinisch.
Met stip op 1 als mooiste auto uit zijn klasse (maar wel met andere velgen graag, of ietsje kleiner.. Ik weet niet precies wat, maar dit zijn Ze niet)
 

R W D

Gebruiker
En nu maar hopen dat er ook wat lekkers in het vooronder komt te liggen, en niet zoals bij de XC90 louter 4-pittertjes.
 

Roder

Gebruiker
R W D zei:
En nu maar hopen dat er ook wat lekkers in het vooronder komt te liggen, en niet zoals bij de XC90 louter 4-pittertjes.

Zoals je weet gaat Volvo niks anders dan 4-cilinders in de XC90/S90/V90 stoppen...
 

brg

Gebruiker
Wat is er mis met een 4-pittertje?
Zeker nu 6-pitter-specialist BMW zelf op driepittertjes overstapt :p
 

R W D

Gebruiker
British Racing Green zei:
Wat is er mis met een 4-pittertje?
Zeker nu 6-pitter-specialist BMW zelf op driepittertjes overstapt :p

Hoort niet in een auto van dit formaat. Gelukkig zijn er nog merken die wél 6- en 8-cilinders aanbieden.
 

TYN

Gebruiker
Wat een prachtige auto! Driekwart van achter zie ik er een beetje een Audi A7 in, wat natuurlijk een compliment is.

Een fraaie vijf- of zescilinder turbo zou deze auto inderdaad wel afmaken. Hoe potent viercilinders tegenwoordig ook zij, beleving hebben ze niet veel. En ik ben heel erg benieuwd hoe een 320pk en 400Nm sterke twee liter er over, zeg, 350.000km aan toe is.
 

R W D

Gebruiker
Zo is dat TYN, een kleinere motor krijgt het zwaarder te verduren dan een blok met grotere inhoud en meer cilinders. En als een 4-cilinder nou veel zuiniger was dan een 6-cilinder, maar in de praktijk blijkt dat dus ook niet zo te zijn.
 

RobEU

Gebruiker
R W D zei:
British Racing Green zei:
Wat is er mis met een 4-pittertje?
Zeker nu 6-pitter-specialist BMW zelf op driepittertjes overstapt :p

Hoort niet in een auto van dit formaat. Gelukkig zijn er nog merken die wél 6- en 8-cilinders aanbieden.

Inderdaad, die driekwart van de huidige kopers die een auto in dit segment koopt/least met viercilinder hoort er eigenlijk niet in thuis. Die weten niet hoe het hoort!
 

TYN

Gebruiker
@Rob

Dat is toch geen maatstaf? Wat niet-autoliefhebbers vinden? Als het ding maar aardig vooruitkomt en je er er niet al te vaak benzine of diesel in hoeft te gooien. De gemiddelde koper/leaser is dan ruimschoots tevreden.

Prima dus dat een dergelijke motor beschikbaar is. Maar ik als autoliefhebber heb liever een cilindertje (of twee, of vier..) meer. Want dat maakt het gewoon een veel fijnere auto.
 

Wouter82

Moderator

etkyi7gbsdcb.jpg


miuypp3b1uyv.jpg


ajoy8b9bgbgm.jpg


bh7ywodbdf8a.jpg


z1myjjqbgtb2.jpg


u2gyyxtb8xtk.jpg


rhmytg2bjfmz.jpg


gv6y16mblzva.jpg


lpmydl1boan0.jpg


02gy1svbxglw.jpg


f3dya7sbvnj2.jpg


[size=x-large]Officieel: Volvo S90[/size]

Nieuwe sedan volgt oudgediende S80 op. We hebben er lang op gewacht, maar het moment is eindelijk gekomen waarop we je de splinternieuwe Volvo S90 in vol ornaat kunnen laten zien. Eerlijk is eerlijk: het uiterlijk van de nieuwe Volvo S90 is eigenlijk geen verrassing meer. Onze eigen Sandor van Es wist in juni al een ingepakt testexemplaar op de foto te zetten en in augustus verscheen de S90 al in de vorm van een schaalmodel op internet. Vandaag is de S90 eindelijk via de officiële kanalen aan de buitenwereld getoond. De S90 volgt de huidige S80 op, die alweer sinds 2006 in de Nederlandse showrooms te vinden is. Erg vrijgevig met informatie is Volvo op dit moment nog niet. Wél melden de Zweden dat de S90 semi-autonoom door het verkeer kan gaan. Met Pilot Assist kan de auto op de snelweg tot een snelheid van 130 km/h binnen de lijnen blijven. Het volgen van een voorligger is niet meer nodig. Onder de kap heeft Volvo onder andere een 320 pk sterke T6 benzinemotor gelegd. Later volgend jaar vindt ook de T8 Twin Engine zijn weg naar de S90. In de XC90 is deze plug-inversie goed voor 407 pk en 640 Nm. Volvo heeft eveneens een nieuwe station in de startblokken staan. Deze V90 krijgen we in een later stadium te zien en zal tijdens de Salon van Genève in maart worden gepresenteerd. Ook deze Zweed dook eerder al op in de vorm van een schaalmodel. De S90 beleeft in januari zijn publieksdebuut tijdens de North American International Auto Show in Detroit.
https://www.autoweek.nl/nieuws/35264/officieel-volvo-s90
 

TYN

Gebruiker
Ik heb trouwens wel enigszins moeite deze auto in een segment te plaatsen. Hij lijkt groter dan de S80. Bovendien lees ik dat er ook een V90 komt. Hoe verhoudt die zich dan tot een V70?
 

turbod12

Gebruiker
Beschouw de S90/V90 maar als directe opvolgers van de huidige S80/V70. Ik denk dat de naamgeving vooral marketing technisch is.
 

Meeuw

Gebruiker
Toch weer een navi op (net boven) kniehoogte? Jammer, en dat terwijl Volvo (als eerste?) zo'n mooi opklapscherm bovenop had.
 

funf

Gebruiker
Hmm, ben ik dan de enige die hem niet waardeert? Die achterkant is echt vreselijk! En dan die lompe neus. Nee, mijn kopje thee is het niet.
 

Guest
Meeuw zei:
Toch weer een navi op (net boven) kniehoogte? Jammer, en dat terwijl Volvo (als eerste?) zo'n mooi opklapscherm bovenop had.

5viymrhbcsia.jpg


Begint bij de knie maar loopt volgens mij wel een flink stuk omhoog. (y)
 

R W D

Gebruiker
520d zei:
Hmm, ben ik dan de enige die hem niet waardeert? Die achterkant is echt vreselijk! En dan die lompe neus. Nee, mijn kopje thee is het niet.

Eens, de achterkant met afschuwelijke lichtunits ziet er niet uit. Hopelijk ziet dat er bij de V90 beter uit.
En als er geen 6-cilinder leverbaar wordt is het sowieso ook niet mijn kopje thee.
 

Guest
Volvo-S90-New-30.jpg


Volvo-S90-New-32.jpg


Volvo-S90-New-28.jpg


Volvo-S90-New-25.jpg


Alle foto's: https://www.carscoops.com/2015/12/all-new-volvo-s90-revealed-its-swedish.html

Brrr geen fysieke knopjes voor climate control...
 

iDS

Gebruiker
Ik heb net de fotospecial van Autoweek doorbladerd: dit is zo'n mooi ontwerp!
Erg gestrekte basis, detaillering tot in de puntjes verzorgd en erg samenhangend zodat het geen drukke boel wordt.
Over de afmetingen van de achterlichten had ik ernstige twijfels bij het zien van dat schaalmodel. In realiteit (op foto althans) kan het perfect. Alleen de kofferklep op zich is al een juweeltje.
Grootste punt van kritiek: de velgmaat, vooral die witte hierboven gaat er toch wel over. Iets meer rubber in verhouding tot de velg zou me (en de inzittenden waarschijnlijk) beter bevallen.
Na de XC90 een 2e schitterend ontwerp van Volvo. Dat belooft voor de toekomstige modellen.
 
D

daviee

Guest
Voorkant mooi, korte neus.
Zijkant ook prima. Interieur, mwa.

Maar die achterkant is echt verschrikkelijk. Lijkt wel een oude saab of lexus oid. Terug naar de jaren '90. :D
 

R W xxx

Gebruiker
Nieuwe s90 en xc90 zijn imo zeer geslaagd, maken de oudere modellen wel ineens hopeloos bejaard.
 

Guest
Ik heb net de fotospecial van Autoweek doorbladerd: dit is zo'n mooi ontwerp!

Kon je beter op mijn link klikken of natuurlijk op www.netcarshow.com kijken. Zoveel mensen baseren hun mening op basis van enkele foto's maar vaak zijn er genoeg betere te vinden.
 

Guest
Oei, wat is die achterkant lelijk. Invloed van de Chinezen? Kan me niet voorstellen dat het interieur beter van kwaliteit is (of op hetzelfde niveau staat als) een Audi of BMW. Kwalitatief kan de XC90 ook al niet opboksen tegen de concurrentie.

Jammer, niet mijn kopje thee.
 

Guest


volvo_13.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=YdgHc1fhZxs


https://www.youtube.com/watch?v=aq-ELilU7wg

Na t zien van dat laatste filmpje ben ik om; wat een gave bak! Strak, moderne lijnen, slank, elegant. Erg mooi! (y)
 

Guest
Ik vind de auto recht van achteren helemaal niet lelijk. Misschien ben ik door die schaalmodellen er wel aan gewend geraakt. JP2010, die eerste foto is van de concept car..
 

Guest
Karakteristiek model, achterkant even wennen, maar lijkt toch wel erg geslaagd.

Driekwart van achteren inderdaad veel invloed van A7, maar dat is tenminste een van de weinige Audi's met een eigen uitstraling.
Zo te zien (de witte hierboven) hebben ze ook al een plug-in Hybrid klaar.
 

Guest
Misschien dat deze in het echt meevalt, en best mooi is, maar zo van de foto's vind ik het nogal een lelijke auto.

Het interieur lijkt op het eerste gezicht erg fraai, maar als ik er wat langer naar kijk, lijkt het allemaal niet te kloppen. Ik denk niet dat ik daar prettig langere tijd naar kan kijken. Maar wellicht dat dit in het echt allemaal anders is.
 

iDS

Gebruiker
Gullwing zei:
Misschien dat deze in het echt meevalt, en best mooi is, maar zo van de foto's vind ik het nogal een lelijke auto.

Het interieur lijkt op het eerste gezicht erg fraai, maar als ik er wat langer naar kijk, lijkt het allemaal niet te kloppen. Ik denk niet dat ik daar prettig langere tijd naar kan kijken. Maar wellicht dat dit in het echt allemaal anders is.

Achter het stuur kijk je best ook niet langere tijd naar je interieur...als je er lang van wilt kunnen genieten. Tenzij je 'binnenkort' een zelfrijdende Volvo hebt natuurlijk. Ik zou in deze wagen wel kunnen overleven!
 

Cd6lop

Gebruiker
Ik vind de nieuwe S90 aanzienlijk beter geslaagd dan de XC90, het nieuwe design van Volvo komt veel beter tot zijn recht bij deze grote sedan en hopelijk straks ook de V90. Interieur, met name dashboard, vind ik te grof en massaal, jammer, maar in het geheel een karakteristieke Volvo, eindelijk een waardige opvolger van de 700 en de 900 serie, kunnen we de S80 en V70 snel vergeten.
 

Elaste

Gebruiker
Hm, ik ben nog niet helemaal overtuigd. Het is een zeer strak vormgegeven bak, maar ik mis wat karakter en dynamiek. Het gaat wel erg richting het laffe design van Audi. De achterzijde vind ik verreweg het zwakst vormgegeven; die achterlichtunits hadden zo op een Skoda of Audi gekund.

Het interieur is wat lastig oordelen met deze studiofoto's. Ik heb de indruk dat het grote middenscherm de balans wat verpest.
 

Jp053

Gebruiker
R W D zei:
520d zei:
Hmm, ben ik dan de enige die hem niet waardeert? Die achterkant is echt vreselijk! En dan die lompe neus. Nee, mijn kopje thee is het niet.

Eens, de achterkant met afschuwelijke lichtunits ziet er niet uit. Hopelijk ziet dat er bij de V90 beter uit.
En als er geen 6-cilinder leverbaar wordt is het sowieso ook niet mijn kopje thee.

Je bent niet de enige. Achterkant valt in categorie Skoda Superb II, niet mijn smaak. Rest is redelijk.
Als ik niet-duits moet kiezen: Jaguar XF
 

funf

Gebruiker
Het typische Volvolimousinegevoel mis ik bij dit model volkomen. Zo'n S70 is in de juiste uitvoering naar mijn idee een keurige auto met zakelijke distantie. Dit lijkt meer op een opgewaardeerde Skoda. En dat is geen compliment. Ik ben altijd wel een Volvoliefhebber geweest, maar met deze lijnvoering kiezen ze een richting die mij helemaal niet aanspreekt. Jammer hoor.
 
Ik twijfelde eerst maar vind hem toch wel heel erg geslaagd. Wellicht een tikkie saai, alhoewel die achterkant toch wel iets heel anders is dan we doorgaans zien, maar in geheel vind ik hem toch wel heel erg mooi.
PS. waarom moeten die Bild-duitsers altijd met hun keum op de foto?
 

Guest
AutoVisie was bij de presentatie. Wit staat echt prachtig: https://www.youtube.com/watch?time_continue=342&v=dyHOW5XFhJA
 
Bovenaan