Volkswagen Passat (EU) / FAW-VW Magotan (CN) / SAIC-VW Passat Pro (CN)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MCW 41

Petrolhead
VW-Passat-B9-Kombi-newsletter169Big-dcdfde05-2031005.jpg

osknwj.jpg

komomp.jpg

Bij het zien van de eerste spy shots was ik er al bang voor; weg met het strakke, zakelijke/chique van de afgelopen generaties Passat. Ik vind dit echt kraak noch smaak en oogt nu al gedateerd.

51tRKZi.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vind het überhaupt toe te juichen dat Volkswagen nog gewoon doorzet met een nieuwe D-segmenter. Een uitstervend segment, terwijl ik dit vroeger met de Mondeo, Vectra / Insignia enz. altijd een mooi segment heb gevonden.

Dit is misschien niet het allermooiste ontwerp, maar altijd beter dan weer één van de vele SUV's.

Vormgegeven volgens de Chinese mode van 2015. Echt een totaal nietszeggend ontwerp. Zelfs die Toyota Camry hierboven heeft veel meer een eigen gezicht.

Volkswagen is behoorlijk de weg kwijt. De strakke lijnen zijn inderdaad helemaal verdwenen. Net als bij de Tiguan en ID.7.
Die neus lijkt zelfs een slechte photoshop, alsof ie te groot is voor de auto.

Ik blijf hoop houden door naar de ID.2 concept te kijken.

Leg de velgen van die onderste op de nieuwe en het wordt al beter. :cool:
Maar al met al ben ik er niet van onder de indruk. Het is geen “Ohhh”-auto.
Ben benieuwd in hoeverre de Superb het beter gaat doen.

Laatst bewerkt:
Oei, hier was ik al bang voor. Al dat ronde I.p.v. strakke lijnen, vooral de neus vind ik niet fraai. Als je de neus afdekt en dan naar de foto van driekwart voor kijkt is het net een Mondeo.

De ID serie is niet echt een succes voor VW voor zover ik begrijp. Waarom dan al je modellen daarom laten lijken? Ik denk dat de succesjaren van het VW concern wel achter ons liggen; de auto's worden zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant minder aansprekend.

Toch staat de Volkswagen Group gewoon op nummer 1 als best verkocht concern. En hier zie ik de ID.4tjes bij bosjes.

Wat een kiloknaller uiterlijk....mijn hemel wie bedenkt dit??? En dan ook nog die velgen met een soort bloemetjespatroon.....vind het helemaal niks deze Passat. Dan had de vorige tenminste Duits sober/strak design, dit is gewoon van binnen en buiten een auto die 10 jaar geleden uit China had kunnen komen.

OYuiQxH.png

Business
IyqGMvS.png

Elegance Business
Cf7ZinB.png

R-Line Business
Mao7wzA.png

Passat
Jv1v7et.png

Business
5y1EafU.png

Elegance Business
mprUkor.png

R-Line Business
wkKAtqw.png

Om de zijspiegels van de nieuwe Passat heeft Volkswagen prijskaartjes met daarop de Nederlandse prijzen gehangen. De vanafprijs van de nieuwe Volkswagen Passat is vastgesteld op een kleine €50.000. LINK

In basissnit een volstrekt inwisselbaar ding zonder de kloeke uitstraling van de vorige Passat, en het R-line pakket is zoals gebruikelijk een kakefonie van grote zwarte vlakken en gaten, dus dat is ook niets.

Bij de vorige generatie(s) was de Passat echt de betere auto ten opzichte van de Superb. Ik vraag me af of dat bij deze nieuwe versies nog steeds zo is. Ik vrees van niet eigenlijk en dan is de meerwaarde ten opzichte van de (goedkopere?) Superb wel weg. Zonde.

Prijzen vallen me niet tegen trouwens. Net onder de €60k heb je wel een serieus knappe PHEV.

De nieuwe Volkswagen Magotan (gemaakt door FAW-Volkswagen) is de Passat sedan die we hier nooit krijgen. De Magotan heeft wel een andere neus dan de Passat, al is niet uit te sluiten dat de volgende generatie Passat (gemaakt door SAIC Volkswagen) wel deze neus krijgt. Volkswagen wil namelijk uit kostenoverwegingen minder verschillende auto's in hetzelfde segment ontwikkelen.

8e90d01cc05c7f35e58bda3a17020853b57d7919k1hd.jpg

VW-Magotan-1-copy-1024x576.webp

b47e06b7f368eafa0f9df1a70bba4fdf07503bc9wine.jpg

fc9be21c4524c46727125a87246e3bb61d14cf17e07n.jpg

VW-Magotan-14-2048x1066.webp

d4d083bce99b453fbe87a6548e71cdc0995f4843rwqk.jpg

Dat interieur met die schermen is bijna lachwekkend: drie schermen met drie verschillende formaten.
Is zo'n bijrijder scherm nou echt iets waar iedereen op zit te wachten? Een bijrijder heeft toch zijn/haar eigen smartphone om op te kijken?

Ik weet niet waarom maar van dat pianolak om ventilatieroosters heen vind ik nog veel goedkoper ogen dan elders. Helaas zie je dat bij steeds meer merken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan