Volkswagen ID.3 | Nieuw: facelift 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Polestars zie ik ook vrij regelmatig. Van voren een vrij apart gezicht omdat de grille best kaal is. De Tesla's word je inderdaad mee doodgegooid hier. Het gebeurt meer dan regelmatig dan ik op de weg een treintje van Model 3's zie. Meestal wit.
De ID.3 is wel echt anders dan de rest; vrij hoog. Nu valt ie nog aardig op, maar zeker de grijze en witte exemplaren vallen over een paar maanden ook niet meer zo op.
De enige toffe kleur is dat azuurblauw.

Joris 6091088 zei:
Monsieur Le Loure zei:
Ik heb er eentje gezien bij de dealer en nog geen eentje in het wild.
Dus zo'n hardloper is het blijkbaar niet, de eerste werden de derde week van september al uitgeleverd.

Misschien zie je er meer als je je buiten je bubble begeeft? Gewoon gratis tip! X

Wat een rare reactie , je kent mij niet eens....
In jouw 'bubble' wil ik sowieso niet zijn.

Nu een stuk of 6-7 keer een ID3 zien rijden (allemaal wit of zwart:cry: ). Het is geen verkeerde auto maar mijn eerste ingeving was dat ze een soort plastic beschermhoes over de Golf hebben heengetrokken. Een beetje als een telefoonhoesje zeg maar.

Ik heb er inmiddels ook een paar gespot, best een aardige ding maar inderdaad het kleurenassortiment is tot dusver om van te janken. Maar die voorkant: Een Led-balk over de volle breedte van de auto, is dat de nieuwe trend? Ik vind het raar en erg afleidend. Die Mercedes elektrokar heeft het ook, maar daar zijn er ongeveer 5 van verkocht in ons land, dus daar heb je niet zo snel last van.

DeeTwee zei:
Ik heb er inmiddels ook een paar gespot, best een aardige ding maar inderdaad het kleurenassortiment is tot dusver om van te janken. Maar die voorkant: Een Led-balk over de volle breedte van de auto, is dat de nieuwe trend? Ik vind het raar en erg afleidend. Die Mercedes elektrokar heeft het ook, maar daar zijn er ongeveer 5 van verkocht in ons land, dus daar heb je niet zo snel last van.

Ik vind het gaaf, die led strips. :)
Ik hou van die ontwikkeling, juist omdat daar ruimte ligt om je te onderscheiden.

Joop Passchier zei:
Ik hou van die ontwikkeling, juist omdat daar ruimte ligt om je te onderscheiden.
Nou, dat onderscheid is snel verdwenen als alle fabrikanten het op al hun modellen gaan toepassen.

En voor welk probleem is die balk precies een oplossing? Wat verbetert het tov een auto met 2 losse koplampen?

DeeTwee zei:
Joop Passchier zei:
Nou, dat onderscheid is snel verdwenen als alle fabrikanten het op al hun modellen gaan toepassen.

En voor welk probleem is die balk precies een oplossing? Wat verbetert het tov een auto met 2 losse koplampen?

Naja ik doelde op de ontwikkeling van verlichting in het algemeen eigenlijk, waarbij strips over de breedte een onderdeel is.

Het hoeft geen oplossing te zijn, ik denk dat t puur esthetisch is.

DeeTwee zei:
Die Mercedes elektrokar heeft het ook, maar daar zijn er ongeveer 5 van verkocht in ons land, dus daar heb je niet zo snel last van.

De Hyundai Nexo had het nog eerder, maar daar zijn er ongeveer 4 van verkocht :)

Maar het begon natuurlijk met de Mercury sable 30 jaar geleden :)

Wouter82 zei:
DeeTwee zei:
Die Mercedes elektrokar heeft het ook, maar daar zijn er ongeveer 5 van verkocht in ons land, dus daar heb je niet zo snel last van.

De Hyundai Nexo had het nog eerder, maar daar zijn er ongeveer 4 van verkocht :)

Maar t lijkt me sterk dat men nu naar die Sable kijkt en denkt 'wow tof, dàt gaan we doen'

Wouter82 zei:
DeeTwee zei:

^^ ja, maar dat was gewoon zacht, warm, bolletjes licht. ;)

Inderdaad, die LED strip bij zo'n ID3 viel mij van de week pas op in het donker. Want tja.. overdag rijden die natuurlijk alleen met DRL aan en dan zie je er niks van.
Ook de richtingaanwijzer is een beetje banaan vormig..

Wat betreft dat filmpje van Koolen.. wel apart dan dat de auto geen prik meer heeft om een deur te openen.. maar voor de alarmlichten inschakelen was dit kennelijk geen probleem..:confused:

Hoe heeft die wegenwachter eigenlijk de motorkap los kunnen krijgen, bij geblokkeerde portieren?
Zit er een Ford systeem op ofzo..:p

Is gaspedaal opeens zo populair? Ik kijk nog altijd op autotrack of ben ik gewoon ouderwets? :)

Die ID.3 valt wel echt door mand zeg. Roy is heerlijk eerlijk. Die achterportieren van de VW... lijkt wel een Up zo goedkoop, of Chinees van 5 jaar geleden. Om te schamen. VW is allang ingehaald door Kia, Peugeot, Mazda enz. De e-Niro vind ik overigens erg suf ogen en de ID.3 juist erg geslaagd maar ik zou toch voor de Kia gaan. Ook omdat ik geen proefkonijn wil zijn

De ID.3 toont voor mij in elk geval wel aan hoe moeilijk het is om zo'n elektrische auto competitief in de markt te zetten. O.b.v. die tests en foto's zie ik overduidelijk hoe zwaar er op quasi-alles is beknibbeld en alsnog is de vanafprijs bijna 2x zo hoog als die van de Golf.
De elektrische auto's winnen snel aan marktaandeel, maar ik vraag me af in hoeverre de autofabrikanten hier echt al winst op maken.

Bij de Citroen ë-C4 is zo te zien minder bezuinigd op b.v. het interieur, maar wel een kleinere accu en actieradius.

ihgypz6blm6x.jpg

gp3ylrobswsp.jpg

Beetje voorbarig, wil eerst de tests zien/lezen. Zo op het oog ogen de portieren van de C4 ook keihard

Oktober
ID.3: 2.789
Golf: 432

Al had ik het slechter verwacht. De Golf moet alleen de Corolla en Focus voor zich laten. Maar toch, flink verschil met voorheen

Stond er vanmiddag ook 1 bij de Argonautenweg in Rotterdam, met onze vrienden van de ANWB er bij. En was kennelijk geen accu probleem, was tijd bij klant binnen, maar de monteur leek er nog niet uit te zijn.

Als de dealer ze al zo verkoopt en met zulke foto's aanbiedt, dan moet je wel heel gek zijn om zo'n ding te kopen.
ID 3 bij van den Brug

86.jpg

Visit Workshop, wel fijn dat ie er al staat. Zal wel een producteigenschap onder het motto 'Stand der Technik' zijn.

Kristian zei:
Als de dealer ze al zo verkoopt en met zulke foto's aanbiedt, dan moet je wel heel gek zijn om zo'n ding te kopen.
ID 3 bij van den Brug

https://i.postimg.cc/xdWY7cf5/86.jpg

Visit Workshop, wel fijn dat ie er al staat. Zal wel een producteigenschap onder het motto 'Stand der Technik' zijn.

Uiterst merkwaardig om zo'n foto te plaatsen. Foutje?

DeeTwee zei:
Kristian zei:
ID 3 bij van den Brug

https://i.postimg.cc/xdWY7cf5/86.jpg

Uiterst merkwaardig om zo'n foto te plaatsen. Foutje?

Je kunt de toekomstige koper beter voorbereiden op wat hem komen gaat, in dat opzicht is dit een fantastische dealer.
De ID3 is veel te vroeg op de markt geslingerd, in andere landen moet je tekenen dat je akkoord gaat dat je een beta-versie koopt.

PON vindt dat allemaal niet zo nodig, lage bijtelling boven alles dus de leaser vindt het blijkbaar prima

Monsieur Le Loure zei:
PON vindt dat allemaal niet zo nodig, lage bijtelling boven alles dus de leaser vindt het blijkbaar prima

Sja, voor een kleine 3000 euro netto verschil over de looptijd (verschil met het pas inzetten van de auto wanneer de grote update geïnstalleerd is begin volgend jaar en de bijtelling weer omhoog gaat) ben ik in elk geval wel bereid om de eerste maand(en) af en toe een foutmelding te krijgen of om even te moeten wachten op de uitgebreidere functies. Maar desalniettemin hoop ik dat de problemen snel opgelost worden en dat de uitrol van de grote update een beetje opschiet.

Voor hen die van technische Leckerbissen houden:

https://www.youtube.com/watch?v=Zf-ikz0wrls&ab_channel=nextmove

Ik fietste langs dus geen betere foto maar deze wrap staat erg lekker

tlGSC8S.jpg

Mwah, geen fan van mat maar de ID3 kan een lekker kleurtje wel gebruiken. Gisterochtend kwam ik deze tegen:

50697951287_d2975b7ac8_c.jpg

Helaas zijn de meeste exemplaren die ik nu zie vooral zwart, grijs of wit...

Ik vind dat Harry best leuke video's maakt, maar "it's very well thought out" lijkt me nu juist níet van toepassing op een auto waarvan de bediening zo slecht is als deze. Hetgeen hij kort daarvoor zelf ook laat zien cq aangeeft.

"22 fiese (gemene) bugs im ID3"

https://www.youtube.com/watch?v=tcjKnzwZfWY&ab_channel=nextmove

Tesla heeft in Grünheide 10 uur nodig een auto te bouwen.
Nu wil Diess dat ook.

(Musk blowt - Diess binnenkort ook?)

Bei einer digitalen Managementtagung hat Herbert Diess angekündigt, seine Offensive gegen den US-Rivalen Tesla zu verschärfen. Nach SPIEGEL-Informationen will er das Stammwerk in Wolfsburg direkt gegen die neu geplante Tesla-Fabrik in Grünheide positionieren. Er wolle die Rahmenbedingungen dort so gestalten, sagte Diess laut Teilnehmern, »dass wir mit Tesla mithalten können, vielleicht an der ein oder anderen Stelle auch überholen können.«

Am VW-Hauptsitz soll laut Diess in wenigen Jahren ein neues Elektrofahrzeug mit verbesserter Batterietechnik und modernerer Software entstehen. Außerdem plant der VW-Boss, die Produktionszeiten radikal zu senken. Autos sollen dann innerhalb von zehn Stunden entstehen – ähnlich wie auch Tesla es plant. Aktuell benötigt Volkswagens E-Auto ID.3, das im sächsischen Zwickau gebaut wird, tendenziell das Doppelte, rund 20 Stunden.

In 2021 is er tot op heden nog geen enkele ID.3 op kenteken gezet. In 12/2020 stond de auto op rang 1.
Moet je daaruit nu afleiden dat voorlopig alleen maar ID.3's met kenteken "uit voorraad" verkocht worden?

Monsieur Le Loure zei:
Hoeveel winstmarge zit er voor VW op een ID3?
De winstmarge op de auto zelf zal niet zo hoog zijn maar ze hebben ook een enorm extra voordeel doordat met elke auto de boete voor te hoge uitstoot lager wordt hier in Europa. Dat gaat om serieuze bedragen per stuk.

De marge op zowel de ID3 als de ID4 is bijna niets. Ik heb ze beide gekocht, maar van een noemenswaardige korting was in dit geval geen sprake.

Sport Leicht zei:
De marge op zowel de ID3 als de ID4 is bijna niets. Ik heb ze beide gekocht, maar van een noemenswaardige korting was in dit geval geen sprake.

Waarom heb je ze beide gekocht?

Het is logisch dat er nu nog weinig tot geen marge op zit gezien de enorme investeringen. De kost gaat voor de baat. Dat is ook de reden dat er fabrikanten zijn die erg aarzelen om aan de BEV te gaan.

Dat zal het zijn. Fabrikanten worden min of meer gedwongen om in no-time met diverse EV-modellen op de markt te komen die qua range en prestaties niet voor de concurrentie (op dit moment vooral Tesla) onderdoen. Dat betekent torenhoge ontwikkelingskosten waardoor de verkoopprijzen eigenlijk veel hoger hadden moeten zijn dan de best wel concurrerende prijzen van de ID3 en ID4.

Wel is het de vraag wat dit voor de kwaliteit betekent, zijn auto’s als deze niet te snel ontwikkeld en zijn ze daardoor wel net zo degelijk en betrouwbaar als wat klanten verwachten van VW-producten? De tijd zal dat leren.

De fabrikanten zijn, in Europa, veelal te laat begonnen heb ik het idee. Renault had in de samenwerking al lang de Fluence en dat was het zo'n beetje. De Zoë lijkt goed uitontwikkeld. FCA had in Amerika al jaren de VoyagerE en de 500E Ik kan me niet voorstellen dat de Chinezen een veel kortere ontwikkelingstijd van voertuigen hebben, maar overspoelen de wereld nu wel met hun producten. (Ook daar zullen we de kwaliteit en continuiteit van het merk moeten afwachten)

"VW: ID.3-Verkauf mit kleinem Akku startet

Der VW ID.3 ist in Deutschland ab sofort auch mit der kleinsten der drei Akku-Varianten erhältlich. Nach den Versionen mit 77 kWh und 58 kWh Netto-Kapazität kann der ID.3 nun auch mit dem 45-kWh-Akku konfiguriert werden – zu Brutto-Listenpreisen ab 31.495 Euro."

https://www.electrive.net/2021/01/21/vw-id-3-verkauf-mit-kleinem-akku-startet/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan