Volkswagen ID.3 | Nieuw: facelift 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu staan er op mijn werk wel wat ID's maar inderdaad, ik heb er ook al meer gezien dan Golfjes 8. Heel bijzonder.

Mach1 zei:
Vind de ID3 vele malen leuker dan de Golf 8. Zie de ID3 steeds vaker rijden in tegenstelling tot de Golf 8.

Scherp... Ik zit even te denken, pas was ik in Wolfsburg.

De iD.3 zag je wel, maar nog niet overal. Nouja het was 3 weken terug. Maar de Golf 8 zag je echt overal.

Ik ben het met je eens, ik zie nog niet zo heel veel Golfjes in ons land, hier rijdt een lesauto. Maar een iD.3 heb ik hier ook nog niet gezien (nouja alleen bij de dealer)

Golf 8 is wel te herkennen.. maar toch zie ik er ook best wel wat 7,5 Golf in. Misschien worden de 8'jes wel over het hoofd gezien?

ID3 vandaag ook weer gespot. Gewoon in een rijtje in een woonwijk, geen laadpunt te bekennen. Wordt wel lastig met dat thuiswerken, denk ik, als het de bedoeling was om tijdens werktijd te laden voor de woon-werk afstanden..

De Honda E, die mis ik nog in het straatbeeld.

0-3429e26d-572d-4864-81c2-dfb9a218fbb3.jpg

0-8b7db4bb-2d2d-4453-b83f-86eb4d76d223.jpg

Ik denk dat ie gewoon niet opvalt. Het is letterlijk een uitgebreide facelift van de Golf zoals ie in 2012 op de markt kwam. Mensen noemen het tijdloos, ik vind 'm juist gedateerd ogen omdat ie lijkt op een auto die al 8 jaar oud is.. maar de achterlampen hebben een zwart stukje waardoor ze al (als je snel kijkt) ongeveer dezelfde vorm heeft als de nieuwe achterlampen. Je moet tegenwoordig echt wel een kenner zijn om ze te herkennen. De ID.3 oogt veel frisser, ik vind 'm persoonlijk serieus leuk. De Golf III en Golf IV waren ook herkenbaar als Golf maar duidelijk nieuw, ze hadden de ID.3 gewoon als nieuwe Golf moeten uitbrengen

De 8 is wel echt een lelijke versie van de 7.

Wat wel leuk is, en on topic, die ID.3 die dealer Huiskes Kokkeler wat aangepast heeft. Gekke C stijl stickers eraf, die vreemde strip boven de ruiten zwart gewrapt en wat normaler wielen eronder. Dan ziet ie er vrij aardig uit.

Cd6lop zei:
Actieradius vlgs AutoMotorundSport, 280km
70% daarvan woon werk verkeer, 15% zeer zuinig en 15% sportief.

Hyundai Ioniq=245km
Kia EV=371km!!!!
Tesla3 standard range=302km

De id 3, komfortabel, fahraktiv, teuer, swankende verarbeitungsqualiteit, fragile elektronik, en zo'n matige aito komt dan toch, hoe kan het ook anders, op 1.

En de Nissan Leaf e+ = 380km!!!!

Barri zei:
De 8 is wel echt een lelijke versie van de 7.

Wat wel leuk is, en on topic, die ID.3 die dealer Huiskes Kokkeler wat aangepast heeft. (..) Dan ziet ie er vrij aardig uit.

https://www.autoblog.nl/nieuws/eerste-getunede-vw-id-3-van-nl-is-subtiel-en-geslaagd-177424

Het is wat strakker idd. Maar dat zilver breekt ook wel weer 'lekker' wat mij betreft.

Tsja, iets soortgelijks had je volgens mij met de Civic Hybrid destijds ook. Heel accupakket achterin maar voor starten afhankelijk van een kleintje voorin. Een nachtje de binnenverlichting aan laten staan of de koplampen en je kreeg m niet meer aan de praat. Kan gebeuren.

Wordt in de filmpjes ook verteld hoe het komt dat die 12v accu leeg is gelopen?

Wat is precies je boodschap? Nooit zijn alle geproduceerde auto's perfect. Dat is waarom er garantie is. No big deal:rolleyes:

Joop 5528328 zei:
Wat is precies je boodschap? Nooit zijn alle geproduceerde auto's perfect. Dat is waarom er garantie is. No big deal:rolleyes:

Nou, ik zie hier meer filmpjes voorbij komen van gestrandde ID.3's. Schijnbaar zijn er nogal wat kinderziektes, lijkt het. Best opmerkelijk toch?

Dat lijkt me best relevant toch?

Het zijn altijd de excessen die de media halen. Nee, ik zie niets opmerkelijks. Een auto die perfect geproduceerd wordt, zonder een enkele (menselijke) fout, dat is opmerkelijk.

Wellicht is dit een uitvloeisel van de software perikelen van eerder. Aan de andere kant, dit is een nieuwe stap voor VW, een massa produceerde elektrische auto. Tesla heeft ook veel kinderziekten (gehad). Als ze het maar snel oplossen.

Een paar lege accu's. Een ANWB medewerker die er een tweet van maakt. Gaan we elke lege accu in een topic posten? Misschien wordt het dan eindelijk levendig op het forumo_O

Zakelijk rijdt 1 medewerker nu in ID3, erg fijne wagen, zeer ruim, gewoon echt leuk model. Actieradius afhankelijk van temp en rijgedrag, tussen 280km en 320km.

Ik zie ze nu af en toe eens rijden maar ik vind het echt hele lelijke auto's. Overigens zie ik bij de dealers hele parkeerterreinen vol staan met ID3's zonder kenteken. Al weken. Gaat dus nog niet helemaal goed daar lijkt me.

Bobslee zei:
Ik zie ze nu af en toe eens rijden maar ik vind het echt hele lelijke auto's. Overigens zie ik bij de dealers hele parkeerterreinen vol staan met ID3's zonder kenteken. Al weken. Gaat dus nog niet helemaal goed daar lijkt me.

Wij, en veel collega bedrijven, hebben wel andere zaken aan ons hoofd, leasen of kopen van auto's hoort daar nu beslist niet bij.

Cd6lop zei:
Bobslee zei:

Wij, en veel collega bedrijven, hebben wel andere zaken aan ons hoofd, leasen of kopen van auto's hoort daar nu beslist niet bij.

Er zijn er deze maand, t/m 28 oktober, al 2318 geregistreerd en het is daarmee de absolute nummer 1. Maar inderdaad, ik heb er nog geen een op de openbare weg gezien.

Zelfregistraties?

Cd6lop zei:
Bobslee zei:

Dus je bent autoverkoper maar leasen en kopen is niet belangrijk. Bijzonder

Zonder kopen/leasen kan je al helemaal niet bestaan. Dus wat bedoel je nou precies?

Cd6lop heeft helemaal geen autobedrijf volgens mij. Hij beschrijft de klant-zijde.

Aan de andere kant, er rijdt blijkbaar al wel een ID.3 voor Cd6lop. Tot zo ver niet investeren in auto's..? :confused:

"wij, en collega bedrijven". Lijkt toch echt dat ie het vanuit de zijde van een bedrijf praat, maar goed

Een bedrijf dat hij bezit en dat auto's koopt/leaset. Tenminste, zo lees ik het. Maar ik geef toe, dat kostte me een paar pogingen. In eerste instantie begreep ik hetzelfde als jullie. Aan de aanstichter om zijn uitspraak te verhelderen.

Het was in ieder geval niet erg duidelijk en vooral nogal onnodig om te gaan "schelden" en dan ook niet eens wat uitleg/verduidelijking te geven.
Ik denk dat Cd6lop "ergens" werkt en dat daar een collega in een ID3 rijd.

Een bedrijf dat hij bezit en dat auto's koopt/leaset. Tenminste, zo lees ik het.

Kan ook, niet erg duidelijk zo:

"Overigens zie ik bij de dealers hele parkeerterreinen vol staan met ID3's zonder kenteken. >> Wij, en veel collega bedrijven, hebben wel andere zaken aan ons hoofd, leasen of kopen van auto's hoort daar nu beslist niet bij."

Het aantal op kentekenregistraties voor de ID.3 stijgt enorm.
Deze maand is bijna de helft van alle elektrische auto's geregistreerd een ID.3:
https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

Zouden dit allemaal particulieren zijn? Zijn het leaseauto's die uitgeleverd worden? Worden autoverhuurbedrijven voorzien van vers blik?

Doen we bij andere cijfers/merken ook spastisch over wie de "eindklant" is?

Joris 6091088 zei:
Doen we bij andere cijfers/merken ook spastisch over wie de "eindklant" is?
:D

Wat een onderzoek ook, op Gaspedaal kijken hoe veel keer een auto te koop iso_O.

Joris, ik weet niet waar je spasme herkent, maar dat heeft meer betrekking op jouw interpretatie. Ik vraag me oprecht af aan wie al die auto's verkocht worden. Blijkbaar is de teslaverkoop sinds oktober een stuk minder (lijkt me geen bootverhaal) en de ID3 leveringen komen op gang. Het is nog steeds crisis en er wordt minder gereden en dus ook nog steeds minder verkocht. Zijn dit nog uitleveringen van bestellingen die in het verleden gedaan zijn? Of worden de dealers volgestopt met demo's? In dat geval zou je verwachten dat na een of twee maanden de verkoop weer zou dalen. Als het leaseauto's zijn of verkopen aan particulieren, dan mag je verwachten dat de verkoop op peil blijft. In dat geval zou VW ook met stip op nr 1 staan en ook blijven staan want doordat er meer aanbod is en minder belastingvoordelen, verwacht ik niet dat tesla nog zo'n klappers gaat maken als voorheen.

Bovag meldt 609 verkochte ID3's tot en met september:
https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Cijfers/2020/Autoverkoopcijfers-september-2020.pdf?ext=.pdf

Het lijkt mij een veilige aanname dat VW Pon een voorraadje ID3's aanlegt en alvast op kenteken zet om zo de (zakelijke) belastingvoordelen van dit jaar veilig te stellen.

DeeTwee zei:
Bovag meldt 609 verkochte ID3's tot en met september:
https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Cijfers/2020/Autoverkoopcijfers-september-2020.pdf?ext=.pdf

Het lijkt mij een veilige aanname dat VW Pon een voorraadje ID3's aanlegt en alvast op kenteken zet om zo de (zakelijke) belastingvoordelen van dit jaar veilig te stellen.

Dat is idd een goed punt. Veel bestellen en dit jaar registreren.

Ik heb er eentje gezien bij de dealer en nog geen eentje in het wild.
Dus zo'n hardloper is het blijkbaar niet, de eerste werden de derde week van september al uitgeleverd.

Monsieur Le Loure zei:
Ik heb er eentje gezien bij de dealer en nog geen eentje in het wild.
Dus zo'n hardloper is het blijkbaar niet, de eerste werden de derde week van september al uitgeleverd.

Misschien zie je er meer als je je buiten je bubble begeeft? Gewoon gratis tip! X

Ze beginnen nu langzaam maar zeker het straatbeeld binnen te druppelen inderdaad, afgelopen week drie gezien. Best een leuk vormgegeven ding, al heb je dan (ook bij dit model weer) een vlot kleurtje en configuratie nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan