Volkswagen ID.3 | Nieuw: facelift 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bimmert zei:
Het is logisch dat er nu nog weinig tot geen marge op zit gezien de enorme investeringen. De kost gaat voor de baat. Dat is ook de reden dat er fabrikanten zijn die erg aarzelen om aan de BEV te gaan.

De marge per model wordt doorgaans niet gecommuniceerd in Annual Reports ed.
Wel per merk

PSA heeft dat de laatste jaren per merk laten zien hoe ze presteren:
Alle merken maakten in 2019 winst, en in H1 2020 ook (wonderbaarlijk genoeg, gezien de 40% gedaalde verkoop)

VW deed hetzelfde. Seat en VW verdienden het minst. Audi Skoda en Porsche het meest.
VW liet tevens weten dat de E Golf een compliance model was waarop STANDAARD verlies werd gepakt.
Dat doet vrezen voor de aanloop jaren van de ID3.

Maar op >€200 miljard omzet en >€10 miljard winst zijn voor VW Group de ID aanloopverliezen makkelijk te accepteren.
De $35 miljard diesel straf, dat was pas een aderlating van jewelste.

Januari is een bijzondere maand voor de ID3 in Nederland.
Verkoop 0

ID4 1

NL verkoop t/m 22 Jan.: 23.300
Aantal EV's 400

Zou het dan toch niets worden met EV's?

Kalid Aziz Kebab zei:
Januari is een bijzondere maand voor de ID3 in Nederland.
Verkoop 0

ID4 1

NL verkoop t/m 22 Jan.: 23.300
Aantal EV's 400

Zou het dan toch niets worden met EV's?

Dat is heel goed verklaarbaar. ID3’s worden er nu legio verkocht maar allen uit voorraad en in 2020 op kenteken gezet (i.v.m. de lagere bijtelling). Voor de ID4 geldt dat ook, echter in mindere mate want die waren er nauwelijks meer op voorraad. En nieuwe ID4’s komen pas binnen vanaf maart.

Precies, Nederland heeft er even genoeg. Deze maand mogen ze ze registreren in de andere landen. De vraag vanuit NL gaat naar het einde van het jaar weer steeds wat meer toenemen.

AW had wellicht niet zo'n zin het te plaatsten maar niet de ID3 maar de Golf kampt met software problemen.

https://www.reuters.com/article/volkswagen-software/volkswagen-recalls-56000-golf-models-for-software-update-idUSL8N2JN2HL

VW Golf 8 Hit By Another Software Glitch, 56,000 Cars Recalled

Vraag me af wat dan precies. Als het met bv het scherm en over-the-air-updates te maken heeft dan zullen de ID.3, ID.4 en diverse Skoda's en Seats ermee te maken moeten hebben

Uit de link:

Reuters.com zei:
(..)
to fix software problems that affect the infotainment system and reversing camera, the German company said on Tuesday.

The fix affects vehicles of the most recent Golf 8 series that were made until July 2020, a spokesman said. He added the recall was not mandatory but was a “voluntary service measure”. (..)

Op vrijwillige basis, vanuit VW dan.

https://www.autointernationaal.nl/2021/02/nederland-dumpt-massaal-zijn-volkswagen-id-3-weer/

Redelijk hysterisch stukje.
Benieuwd wie dit bedacht heeft. BvP?

"Volkswagen doet enorm zijn best om de buitenwereld te laten geloven dat de ID.3 een groot succes is. Maar kwantiteit is niet hetzelfde als kwaliteit.
Anders gezegd: veel registraties betekent niet automatisch veel tevreden eigenaren".

"NRC autorecensent Bas van Putten was namelijk opgevallen dat er alweer 1.281 exemplaren op occasionsite Autotrack worden aangeboden"

"Wie verder surft op internet, kan lezen dat er veel geklaagd wordt over de elektrische Volkswagen. Zo is er een klant die schrijft dat “de ID.3 slechter is dan mijn slechtste veertiendehands Citroën XM”. Nederlanders lijken, zoals Belgen dat zo mooi kunnen zeggen, de elektrische Volkswagen alweer kotsbeu te zijn".

"Die heeft inmiddels een punthoofd gekregen van de ID.3, want de elektrische Volkswagen kampt met (veel) meer problemen, waaronder uiteenlopende elektrotechnische storingen en het stranden met een lege 12 volt accu".

"Los van bovengenoemde euvels is ook het multimediasysteem een bron van ergernis. Dat is bij de nieuwe ID.4, die door Van Putten getest werd, niet anders"

"Je begrijpt ineens veel beter waarom er al zoveel exemplaren van de ID.3 op de ‘Marktplaats voor de auto’ zijn gezet. De elektrische Volkswagen stelt in de praktijk teleur en is een grote bron van ergernis".

Autointernationaal is zo te zien nog steeds vooral heel bedreven in het overschrijven van buitenlandse testverslagen en het daarbij niet vermelden van bronnen.

Dus dit verhaaltje over de ID.3 zal wel fake news zijn :D

Je zou zeggen dat dit op een kringverjaardag gehoord is, maar die zijn er niet meer momenteel...

Monsieur Le Loure zei:
Nou Henk Gommers kom er maar in :)

Ja, dit is zonder meer BOFKNT's domein ;)

Overigens quote deze AuInt Bas van Putten.
Die schrijft ook af en toe een blog voor AW .....

DeeTwee zei:
Autointernationaal is zo te zien nog steeds vooral heel bedreven in het overschrijven van buitenlandse testverslagen en het daarbij niet vermelden van bronnen.

Nope.

Ik hoor net in 't oog op radio 1 dat het FD morgen een artikel publiceert over een terugroepactie voor alle geproduceerde ID modellen. Mede naar aanleiding van de vele klachten. Er komt, je raad het nooit..:T, een software update. :p

Probleempje: die update is pas eind maart beschikbaar.

Gelukkig mag de ID.3 zich wel "Elektrische Auto van het Jaar noemen." https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elektrische-autos-van-het-jaar-2021-bekend/ :T Je moet ergens een streep trekken maar de Kona Electric 64Kwh is maar 715 euro boven de 40.000 en moet het dan opeens opnemen tegen een Model 3 o_O B-segment vs D-segment. En de ID.3 wordt dan vergeleken met B-segmenters terwijl de VW duidelijk C-segment is. De C-segmenter E-Niro is ook onder de 40.000 euro maar wordt blijkbaar niet als belangrijk genoeg gezien. Erg apart.

En voor het gemak hebben ze maar gelijk drie modellen bovenop het podium gezet. Wie neemt zo'n verkiezing nou nog serieus?

Durashift zei:
DeeTwee zei:

Nope.

Ik hoor net in 't oog op radio 1 dat het FD morgen een artikel publiceert over een terugroepactie voor alle geproduceerde ID modellen. Mede naar aanleiding van de vele klachten. Er komt, je raad het nooit..:T, een software update. :p

Probleempje: die update is pas eind maart beschikbaar.
Volledig onzin is het waarschijnlijk niet, maar dit verschrikkelijk slechte hobby-artikel bewijst precies niks.

Dan zou je het FD wel wat hoger aan mogen slaan, maar ook die heb ik in het verleden sensatieverhalen in elkaar zien draaien op basis van halve geruchten en kort-door-de-bochtredeneringen.

De ID3 natuurlijk terechte winnaar.
Getuige de vele tevreden reviews, range /laden allemaal top!
De PSA adepten weer in tranen hahaha.
Altijd zo bijzonder met dat volkje
Om een uitslag te betwisten.

Durashift stemmingmakerij vooral.
Die terug roep actie was al in september vanuit VW zelf gecommuniceerd.
Betreft de augmented reality.

Erik van Trigt zei:
Altijd zo bijzonder met dat volkje
Om een uitslag te betwisten.
Ik heb een hogere pet op van Autoweek op zichzelf dan van Autoweek gecombineerd met belanghebbenden. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=0USHKtCLHaY&ab_channel=AutoWeek

Daniel de Dion zei:
Monsieur Le Loure zei:
Nou Henk Gommers kom er maar in :)

Ja, dit is zonder meer BOFKNT's domein ;)

Overigens quote deze AuInt Bas van Putten.
Die schrijft ook af en toe een blog voor AW .....

Over de ID problemen: De pers is soms net een mak lam.
Vond in mijn newsfeed vanmorgen - bijna Maart 2021 en lente - onderstaande JUBEL bericht van de Wirtschaftswoche:

VW verkauft erstmals mehr E-Autos als Tesla !!!! – und das dürfte so bleiben !!!

Volkswagen profitiert stärker als erwartet !!! vom Elektroauto-Boom in Europa. So gelingt den Wolfsburgern ein Coup !!!!!!!!!
Im vergangenen Quartal (Herfst 2020) haben sie erstmals mehr E-Autos abgesetzt als Tesla !!!!!!.
Den Amerikanern dürfte es kaum gelingen, die Weltspitze zurückzuerobern !!!!!.
Deutschand ist WELTSPITZE!!!!!

Werkt BFKNT voor WetenschapsWeek? Doe mij maar Autoweek! Hier houdt men zich tenminste bezig met de actualiteit.
Zoals dat de ID3 in 2021 amper verkoopt (helaas)

Via mijn werk spreek ik veel mensen waaronder diverse ID3 rijders, en die ervaren geen problemen en zijn over algemeen bijzonder tevreden.
En dan heb je hier de AW reaguurders met hun standaard azijn als het VW betreft.
Die kun je toch niet serieus nemen meer.
Hoeveel van die mensen zullen nu ervaring hebben met de ID3?

Erik van Trigt zei:
Via mijn werk spreek ik veel mensen waaronder diverse ID3 rijders, en die ervaren geen problemen en zijn over algemeen bijzonder tevreden.
En dan heb je hier de AW reaguurders met hun standaard azijn als het VW betreft.

Goed te horen dat jij voor 'je werk' in de gelegenheid bent veel autodealers af te struinen.
Las net dat 'je werk' jou ook bij DS bracht, waar het jou opviel dat ze allemaal schots & scheef in elkaar waren gejast. Treurig, maar ja Franse Slag hè?
Zijn er op je 'werk' ook KIA of BMW rijders die hun ervaringen met jou willen delen? Ben ik benieuwd naar, als potentiele klant.

Overigens fijn voor je dat de ID's alle prijzen winnen die er te winnen zijn.
Net weer de prestigieuze Vereniging Zakelijke Rijders Award waarbij maar liefst 23 rijders zijn aangesloten.
Nu nog ECHTE klanten ....

De ID3 zie je veel rijden, logisch sinds zijn introductie de best verkochte EV van Europa.

Wat is 'sinds zijn introductie'? Half november? Dan heb je gelijk, want er zijn er best veel geregistreerd in december.

Erik van Trigt zei:
De ID3 zie je veel rijden, logisch sinds zijn introductie de best verkochte EV van Europa.

Inderdaad een fan-tastische prestatie hoe VW in Q4 2020 wagonladingen met ID'3's naar alle uithoeken van Europa transporteerde.:rolleyes:
Jammerlijk alleen dat het in hoofdzaak zelfregistraties betrof om de C)2 boete zo laag mogelijk te houden.
Die boete van €100 mio viel uiteindelijk in het niet bij de Abgass boetes van $30 miljard.

Vele van deze ge-KENTENDE 2020 ID's wachten nu - bijna Maart 2021 - op een echte koper.
Aan zijn looks of stuurgedrag ligt het niet. Wel aan prijs, bereik, afwerking en kwaliteitsbeleving.

Wederom stemmingmakerij, van slechte verliezers.
10980 id3 zijn er verkocht in 2020 in Nederland.
Al zouden er 1200/1300 bij de dealers staan, gaat jullie argument nog steeds niet op.
Terrechte winnaar de ID3.

Aan zijn looks of stuurgedrag ligt het niet. Wel aan prijs, bereik, afwerking en kwaliteitsbeleving.

Prijs en bereik heb ik niemand over gehoord. Hard plastic zorgt inderdaad voor een mindere kwaliteitsbeleving.

Maar de software gebreken zijn echt killing.

Er zijn diverse betrouwbare range reviews beschikbaar op YouTube.
Range is heel netjes in de praktijk zelfs met koud weer.
https://youtu.be/dy87f5sjvjw

Erik van Trigt zei:

Dan werk jij vast en zeker bij de Fabeltjeskrant

Meer dan 27 miljoen hits op Google over een auto die pas een half jaar geleverd wordt, koekoek.Id 3 problemen

Erik van Trigt zei:
Al zouden er 1200/1300 bij de dealers staan, gaat jullie argument nog steeds niet.

Ach je weet wie het zegt. Ondertussen maakt VW enorme slagen op het elektrificatiedossier terwijl veel concurrenten nog moeten beginnen. Dat dat steekt snap ik wel. De ID3 krijgt nu de update staat op de FP, volgens planning, 2021 zullen er veel verkocht gaan worden.

Monsieur Le Loure zei:
Erik van Trigt zei:

Meer dan 27 miljoen hits op Google over een auto die pas een half jaar geleverd wordt, koekoek.Id 3 problemen

Goh en alles is natuurlijk waarheid wat op het internet staat.
Als ik op lexus problemen zoek geeft Google 127 miljoen hits, dus ach ja ;)

Erik van Trigt zei:
Durashift stemmingmakerij vooral.
Die terug roep actie was al in september vanuit VW zelf gecommuniceerd.
Betreft de augmented reality.

Ja, ik lees het nu ook. Het schoot al wel ff door mijn hoofd dat het die software update kon zijn die na aflevering plaats zou moeten vinden. Maar ik dacht dat die uitrol al wel liep.. Is dus niet zo.

Tijd per auto om up te daten bedraagt zo tussen de 6 en 9 uur, als ik het in dit draadje van ID 3 berijders (met klachten) zo lees.
Merktrouwe klanten, zo te lezen, die nu met de ID3 in de problemen zijn geraakt... :eek:

https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?f=222&t=207453&sid=7c7e9cfabe95ae63c9ee8dafd7b6a44c

Inderdaad Bimmert, mensen zonder enige ervaring van het product, elkaar als makke schapen nablaten.
Talloze tevreden id3 rijders zullen het wel fout hebben, hun review op internet zal wel gelogen zijn.

En PR-mannetjes van VW hebben we ook al genoeg hier. Vooral om de homepage. Jammer dat die nu ook hier zijn neergedaald.

Goh durashift 3 ontevreden mensen op 11000 verkochte iD3, schokkend hoor.
En dan ook nog de vraag zijn het geen internet trollen zoals hier die van alles verzinnen.

Erik van Trigt zei:
Monsieur Le Loure zei:
Erik van Trigt zei:

Goh en alles is natuurlijk waarheid wat op het internet staat.
Als ik op lexus problemen zoek geeft Google 127 miljoen hits, dus ach ja ;)

Als ik op Volkswagen problemen zoekt loopt de server van Google vast.

Die ID.3 is niet af en het mooie is dat dat ook nooit gaat gebeuren. Met lapmiddeltjes wordt de klant stilgehouden.
Als de basis niet goed komt het nooit meer 100% goed

Bimmert zei:
Erik van Trigt zei:
Al zouden er 1200/1300 bij de dealers staan, gaat jullie argument nog steeds niet.

Ach je weet wie het zegt. Ondertussen maakt VW enorme slagen op het elektrificatiedossier terwijl veel concurrenten nog moeten beginnen. Dat dat steekt snap ik wel. De ID3 krijgt nu de update staat op de FP, volgens planning, 2021 zullen er veel verkocht gaan worden.

Goed dat je BFKNT een hart onder de riem steekt. Heeft ie nodig.(y)
Verder het nodige wishful thinking en blind gedweep met VW's gepoch.
Der Diess is nb nuchterder dan de VW fanboyz

Vraag: wat betekent "enorme slagen op het elektrificatiedossier"? Slagen? Dossier?
Vraag: kan je de "VELE concurrenten" die "nog met EV moeten beginnen" kwantificeren? Ferrari? Spyker? Borgward?
Vraag: "dat dat steekt". Wie steekt wat? VW is een volger. Renault Nissan en Tesla zijn reeds 10 jaar bezig. PSA begon toen Tavares aan her roer kwam (204/2015).
Ford en Koreanen, EV's. Benz en Bimmer, EV's. Volvo en Polestar, EV's
De eerste ID moet de Chinese wei nog in terwijl 100 (als: honderd) Chinese merken batterij auto's aanbieden.
Vraag: Je weet dat VW ID's in Jan/Feb 2021 (helaas) niets klaarspeelden?

Laten we hopen dat het tij snel keert. Las een bijdrage van jou waarin stond dat VW €75 mijard in EV's gaat steken. Als dat zo zou zijn redden ze het niet.
PS: €10 / €20 miljard is meer in de richting.

Monsieur de id3 is een prima auto, en na de update die de beloofde opties ontgrendeld helemaal.
Ga maar eens proefrijden, weet je tenminste waar je over praat, nu is het enkel nablaten.

Daniel Dion,

VW maakt idd grote slagen, nu binnenkort met de Id4 erbij. De EV investeringen lopen op tot 150 miljard in 2025 zelfs. Andere autobouwers in Europa zullen nog verder op achterstand raken , vooral PSA die nu al niet kan bijbenen.

@erik. De ID serie is vooralsnog een flop. Verkopen en registraties geforceerd, Duitse dealers moeten de ID niet. Vag heeft eigen leaseorganisatie goed voor elkaar en perst de ID erdoor heen. Alle fabrikanten investeren tientallen miljarden in EV omschakeling, ene fabrikant neemt er de tijd voor andere fabrikanten komen met haastklussen. Met de tweede generatie accu technologie, solid state, zal de EV pas doorbreken, want veel lichter veel sneller te laden en goedkoper. Een ID6 met een gewicht van 2840kg leeg is toch geen vooruitgang? Een ID4 met 150km minder bereik dan beloofd toch ook niet?? Dat is hetzelfde als accepteren dat je ice auto 1 op 8 rijdt in plaats van 1 op 18...als het een ID EV betreft is 150 minder bereik blijkbaar normaal voor velen.

De ID3 en ID4 zijn pioniersmodellen voor VW in het EV tijdperk, maar ze staan er wel. Ze ogen modern, vernieuwend, en stralen ook een zekere kwaliteit uit. Nu zijn er wat aanloopproblemen met de ID3, maar die zullen toch wel opgelost worden?
Heb zelf onlangs zakelijk een ID3 en een ID4 gekocht, en de berijders ervan zijn er zeer content mee. Ook met de ID3 tot nu toe geen problemen. Zelf ook gereden met de ID4 en dat rijdt gewoon prima. Alles voelt aan als een moderne Volkswagen (of je daar nu van houdt of niet), en het zit gewoon goed in elkaar. Qua bediening ben ik er nog niet zo kapot van, alles via het beeldschermpje en met touch-knopjes, maar misschien went dat uiteindelijk ook wel.
Al met al staan deze auto’s er dus wel en komen er binnenkort nog de nodige modellen bij, en zo bouwt VW momenteel toch een aardig voorsprongetje op t.o.v. veel andere merken.

Cd6lop zei:
Een ID4 met 150km minder bereik dan beloofd toch ook niet?? Dat is hetzelfde als accepteren dat je ice auto 1 op 8 rijdt in plaats van 1 op 18...als het een ID EV betreft is 150 minder bereik blijkbaar normaal voor velen.

Ik heb het niet gevolgd, maar waarom heeft een iD4 150km minder bereik dan beloofd?

MCW zei:
En PR-mannetjes van VW hebben we ook al genoeg hier. Vooral om de homepage. Jammer dat die nu ook hier zijn neergedaald.
Was jij het niet die aan het klagen was over de sfeer hier? Ik zou ook eens naar mezelf kijken dan. Maar een tip.

MLL,
het punt is net dat de basis meer dan goed is. Dedicated platform, RWD, rijdt als een tierelier. Nu de software nog. Geen fakenews verspreiden svp.

Wordt de restwaarde wel een dingetje als ze niet op korte termijn alle problemen eruit halen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, tenslotte.

VW heeft ze te snel ontwikkelt want ze wilden hun imago verbeteren na dieselgate (wat voor een groot deel gelukt is want mensen zijn makkelijk te beinvloeden. Zeker als het 'almachtige VW' wat doet). De hardware is prima, de software niet. Maar dat is ook zo bij Tesla, MG e.d. Het lijkt Kia/Hyundai wel gelukt te zijn om een gedegen product op de markt te brengen. Misschien dat over een jaar de VW's van betere kwaliteit zijn.

Bimmert zei:
MCW zei:
Was jij het niet die aan het klagen was over de sfeer hier? Ik zou ook eens naar mezelf kijken dan. Maar een tip..

Meneer van Togt heeft zich alleen maar recent aangemeld om alles van PSA compleet af te kraken. Zoiets noemen we ook wel een trol. En het wellens en wetens goedpraten van alles wat maar Duitse makelij is is jou zelf ook niet vreemd.

Passchier zei:
Cd6lop zei:
Een ID4 met 150km minder bereik dan beloofd toch ook niet?? Dat is hetzelfde als accepteren dat je ice auto 1 op 8 rijdt in plaats van 1 op 18...als het een ID EV betreft is 150 minder bereik blijkbaar normaal voor velen.

Ik heb het niet gevolgd, maar waarom heeft een iD4 150km minder bereik dan beloofd?

Zie de tests oa in Aw en Autovisie.

MCW zei:
Bimmert zei:
MCW zei:
Was jij het niet die aan het klagen was over de sfeer hier? Ik zou ook eens naar mezelf kijken dan. Maar een tip..

Meneer van Togt heeft zich alleen maar recent aangemeld om alles van PSA compleet af te kraken. Zoiets noemen we ook wel een trol. En het wellens en wetens goedpraten van alles wat maar Duitse makelij is is jou zelf ook niet vreemd.

Ik spreek niet voor Van Togt, dus als je problemen met hem ervaart graag de betreffende persoon aanspreken. Verder is het vreemd dat je iemand aanspreekt die gewoon zakelijk een feit benoemt maar de mensen die willen en wetens onzin plempen niet aanspreekt. Dat plaatst jou volgens mij zelf in verdachte hoek: trollen.

Nee trollen is als een spreekbuik fungeren voor bv Duitse auto's en auto's uit andere contreien tot in de eeuwigheid afkraken zonder fatsoenlijke onderbouwing. De ID.3 ophemelen terwijl er vóór introductie en na introductie problemen zijn getuigt niet erg van objectiviteit. Dat de Duurtester van AW vroegtijdig moest worden ingeleverd valt ook niet goed te praten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan