A
Anoniem
Guest
Bimmert zei:Het is logisch dat er nu nog weinig tot geen marge op zit gezien de enorme investeringen. De kost gaat voor de baat. Dat is ook de reden dat er fabrikanten zijn die erg aarzelen om aan de BEV te gaan.
De marge per model wordt doorgaans niet gecommuniceerd in Annual Reports ed.
Wel per merk
PSA heeft dat de laatste jaren per merk laten zien hoe ze presteren:
Alle merken maakten in 2019 winst, en in H1 2020 ook (wonderbaarlijk genoeg, gezien de 40% gedaalde verkoop)
VW deed hetzelfde. Seat en VW verdienden het minst. Audi Skoda en Porsche het meest.
VW liet tevens weten dat de E Golf een compliance model was waarop STANDAARD verlies werd gepakt.
Dat doet vrezen voor de aanloop jaren van de ID3.
Maar op >€200 miljard omzet en >€10 miljard winst zijn voor VW Group de ID aanloopverliezen makkelijk te accepteren.
De $35 miljard diesel straf, dat was pas een aderlating van jewelste.