Volkswagen Golf VIII

Curlew

Gebruiker
becb1eae-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-64.jpg

700832fb-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-62.jpg

c4a80e24-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-66.jpg

3537fdff-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-63.jpg

a2ecf92d-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-65.jpg

9cac281f-2020-vw-golf-viii-mk8-24.jpg

607401be-2020-vw-golf-viii-mk8-25.jpg

6fe00595-2020-vw-golf-viii-mk8-1.jpg

e29452ad-2020-vw-golf-viii-mk8-5.jpg

d411d595-2020-vw-golf-viii-mk8-3.jpg

58a7e7ae-2020-vw-golf-viii-mk8-4.jpg

5d5aa148-2020-vw-golf-viii-mk8-2.jpg

b375f328-2020-vw-golf-viii-mk8-27.jpg

72094a06-2020-vw-golf-viii-mk8-28.jpg

R-Line
23e565a9-2020-vw-golf-viii-mk8-21.jpg

1dbaf342-2020-vw-golf-viii-mk8-22.jpg

fadf4f9b-2020-vw-golf-viii-mk8-23.jpg

GTE
87e86f50-2020-vw-golf-viii-mk8-19.jpg

9af0d778-2020-vw-golf-viii-mk8-18.jpg

Interieur
75e0418d-2020-vw-golf-viii-mk8-10.jpg

34ddaf9b-2020-vw-golf-viii-mk8-17.jpg

9bea995b-2020-vw-golf-viii-mk8-16.jpg

bb2b52f7-2020-vw-golf-viii-mk8-11.jpg

c037521f-2020-vw-golf-viii-mk8-15.jpg

e16565f3-2020-vw-golf-viii-mk8-14.jpg

e4c8c9ae-2020-vw-golf-viii-mk8-12.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2019/10/2020-volkswagen-golf-mk8-this-is-it-fully-revealed-in-official-images/

Guest
Lijkt wel een slechte Chinese poging om een Golf van 10 jaar terug na te maken.

Curlew

Gebruiker
Ik vind evolutie prima maar van 1 > 2 > 3 > 4 was het herkenbaar als Golf maar toch duidelijk nieuw. Sinds de 5 lijkt het keer op keer op een facelift. Wat een armoe

2020-vw-golf-teaser.jpg

Zo wat beter te zien

rZ7P7NV.jpg

m1by19cbl0y2_480.jpg

0Brd0mZ.jpg

tT2Wa2S.jpg

m1fyh72btr3q_480.jpg

m1by18ebevvu_480.jpg

78Hz5K6.jpg

AAUNCJo.jpg

Guest
Geen enkele durf. Onvoorstelbaar dit, niets van gemaakt. Begrijp hier niets van.

D Elzinga

Gebruiker
Evenals de huidige Polo, is dit de de eerste van alle generaties waarbij ik het design echt als negatief beoordeel. De reden is hetzelfde; ook deze is uit proportie. Het front uitgezakt, het oogt als geheel zwaarlijvig, tenzij je de allergrootste wielen eronder bestelt ogen die daardoor miniscuul, etc.

Wouter82

Moderator

Cdlop zei:
Geen enkele durf. Onvoorstelbaar dit, niets van gemaakt. Begrijp hier niets van.

Dat lijntje vanuit de koplamp het zijscherm op is toch wel gewaagd frivool. En de gecentreerde modelaanduiding is ook een verrassend detail.

Nette auto, maar net als de Polo een wat vreemd ogende neus, te plat / te breed m.i.

Curlew

Gebruiker
En de gecentreerde modelaanduiding is ook een verrassend detail.

:) Net als chromen accenten achter dat uitlaten moet uitbeelden en hoop zwart plastic in de voorbumper. Yep een echte Duitse auto

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Golf? Ja.
Mooi? Uhm.

Het is inderdaad een optisch zwaarlijvig model geworden, dat kan zelfs niet worden verhuld met enorme wielen. De Golf VII vond ik al niet echt mooi meer (noch lelijk, in dikke uitvoeringen als hatchback alsnog mooi), maar de nieuwe is weer een achteruitgang. Ben benieuwd hoe de auto in het echt overkomt. Voorlopig blijf ik bij mijn standpunt dat de Hyundai i30, Peugeot 308 en Mercedes-Benz A-klasse mooiere Golfs zijn, die hebben de gedrongen proporties en kloppende verhoudingen die je van een Golf verwacht.

Erik 8409934

Gebruiker
Wat meer plaatjes. https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2019/10/23/volkswagen-golf-8-set-zvanicnih-fotografija en als ik de tekst lees: hybrid met 204 pk systeemvermogen en 65 km elektrisch. Leuk detail, opladen.....persfoto gericht op ons landje lijkt!

Jazzik

Gebruiker
Is de naam van de Volkswagen "designer" (ja, tussen " ") soms Xerox? Of misschien toch Canon?

PS Deze post s.v.p. niet beschouwen als anti-reclame voor fabrikanten van kopieermachines.

D Elzinga

Gebruiker
Ik denk dat ik de standaard voorbumper er nog het beste vind uitzien dan. Die enorme muil op de GTE (die ook nog eens overduidelijk voor de helft dicht is) is wel heel erg aanwezig.

Barri

Moderator

Ik word er ook niet heel warm van. De 7 van voor de facelift vind ik overigens wel mooi.
Een collega heeft de Golf 8 ruim een jaar terug al eens gezien en keek er toen haast langs in de veronderstelling dat het een Polo was...

Total Loss

Gebruiker
Die enorme muil op de GTE (die ook nog eens overduidelijk voor de helft dicht is) is wel heel erg aanwezig.

Dat is op zijn zachts gezegd "niet zo'n subtiel grilletje". Brrrr, dat is me een partij lelijk zo.

Assenaar

Gebruiker
Mar de Golf-koper wil toch niet anders? Die moet je niet afschrikken. Foto's zijn kennelijk gemaakt in Rotterdam (voor wat ik me daarvan kan herinneren); dan is het oplaadpunt toch niet zo vreemd?

Curlew

Gebruiker
Veel Golf-rijders zullen ook gewoon voor de ID.3 gaan. Maar een nieuw model moet ook een vooruitgang zijn, dit ziet er niet eens moderner of frisser uit, gewoon ietsjes anders. Men roept altijd zo graag dat de Golf tijdloos is, nou ik vind de 7 inmiddels redelijk gedateerd, zeker ivm de Mazda3 en Corolla. De 8 is (in mijn ogen) dan al gedateerd ogend bij introductie. Als je dit ziet is het gewoon lachwekkend: https://shrani.si/f/31/KL/3LxpHuMu/generaciones-5-980x540.jpg

Casanova

Gebruiker
Cdlop zei:
Er zijn heel veel mensen die van voorspelbaarheid houden. En die kopen een Golf.

@Curlew: de Golf 3 was ook een facelift van de Golf 2.

Cd6lop

Gebruiker
Casanova zei:
Cdlop zei:
Er zijn heel veel mensen die van voorspelbaarheid houden. En die kopen een Golf.

@Curlew: de Golf 3 was ook een facelift van de Golf 2.

Dat zal zonder meer maar VW heeft nu wel op erg veilig gespeeld of de centjes zijn op, dat kan ook, dit is zelfs niet eens een facelift te noemen, verschillen nauwelijks zichtbaar. Duidelijk is dat de tientallen miljarden boete VAG inmiddels gaat opspelen.

SVF

Gebruiker
Een Golf 3 een facelift van de Golf 2? Dat is juist de meest revolutionaire modelwisseling van de Golf ooit: van hoekig naar afgerond. Ik denk dat Stevie Wonder het verschil nog ziet... Deze "nieuwe" is gewoon weer de zoveelste facelift van de Golf V en inmiddels een vast onderdeel geworden in het programma opsporing verzocht..

MBdoubleyou

Gebruiker
Cdlop zei:

Als je kijkt naar de laatste 3 Golfs zou je deze VIII toch echt moeten snappen. Ik begrijp niet dat je het niet begrijpt :). Waarom zou VW durf moeten tonen? De Golf is al jaren niet vernieuwend en dat heeft ze tot nu toe geen windeieren gelegd. De vernieuwing zit in de introductie van de T-Roc en straks natuurlijk de ID.3. Bij de Golf gaat het er subtieler aan toe. Niet dat ik de GTE en R-line grill nu zo subtiel vind :).

Blijkbaar verwacht iedereen elke keer weer een totaal andere Golf. Vreemd....we hebben de spy shots al lang gezien en dat het wederom een evolutie zou worden was duidelijk.

Ik vind het front niet mooi. De ronding van de motorkap in combinatie met die lage koplampen vind ik geen succes. Achterhaald vind ik 'm niet .Er staat gewoon een moderne auto. De eerste 4 generaties verschilden meer van elkaar. Dit is duidelijk de 3e variatie op het thema Golf V en zodoende duidelijk herkenbaar als Golf. Zo doet VW dat.

Om alvast de criticasters de wind uit de zeilen te nemen: de Golf verkopen zullen niet meer zo pieken als voorheen.. De hegemonie van de Golf is verleden tijd, binnenshuis biedt VW keus met de succesvolle T-Roc en straks de ID.3. Doen ze toch best slim want zo hou je de kopers binnen in een veranderende markt. VAG blijft een arrogante onsympathieke toko maar volgens mij doen ze dit toch best goed :).

Barri

Moderator

Een Golf hoeft ook echt niet mooi gevonden te worden door ons autoliefhebbers. Hij moet juist een doorsnee design hebben, en als een Golf herkenbaar zijn. Dat die ene liefhebber dan liever een Mazda 3 of Toyota Corolla heeft, daar liggen ze bij Volkswagen niet wakker van.
En herkenbaar als Golf, dat is ie zeker met die kenmerkende C-stijl.

LM 1

Gebruiker
'T is toch echt wel droevig hoe weinig deze verschilt van de vorige. Dat VW dit anno 2019 (bijna 2020) nog durft voor te schotelen, kom op.

Maar de twee grootste doelgroepen, leaserijders en crimineeltjes, zal het niks uitmaken. Die rijden erin omdat ze of geen keuze hebben, of omdat de rest er ook in rijdt.

Erik 8409934

Gebruiker
Mooie discussies hier. De golf is een soort "poor mans" 911. Ook een auto die in zijn basisontwerp voorzichtig is geëvolueerd en doorontwikkeld. VW speelt met de Golf op safe. Geen gekke design fratsen. En waarom zou je ook eigenlijk iets anders doen als je er inmiddels 35 miljoen wereldwijd hebt verkocht in 45 jaar tijd...... Interieur lijkt er weer hoogwaardig uit te zien met een no nonsense bedienconcept maar waar wel alle techniek van het hogere segment samenkomt. Voor mensen die nog niet aan een SUV of Cross-over toe zijn een mooi alternatief. Beetje saai misschien maar het zijn gewoon wel erg goede auto's. Niks mis mee toch? Ga er zeker een keer in rijden en de hybrid lijkt me een aantrekkelijke propositie. 204 pk en 65 km elektrisch rijden.

Carfanatic

Gebruiker
Ik vind er niet zoveel aan, ik zie mijzelf mijn Golf VII eerder vervangen door een ID.3 of Mazda3 dan deze Golf.

T88

Gebruiker
LM 1 zei:
Maar de twee grootste doelgroepen, leaserijders en crimineeltjes, zal het niks uitmaken. Die rijden erin omdat ze of geen keuze hebben, of omdat de rest er ook in rijdt.
Dat vind ik te gemakkelijk. Als je nu voor een C-segment hatchback wil gaan heb je een aantal interessante opties:
Mazda 3: Met de skyactive-x motor een fantastisch innovatieve oplossing en veel value for money. Hoge afwerking van het interieur en een zeer prettige besturing. Maar een matige automaat, beperkt zicht door de grote C-stijl en een beperkte bagageruimte.
Toyota corolla: Laag verbruik en dus lage bpm, eveneens veel value for money. Maar persoonlijk spreekt de toyota mij niet aan qua design. Ook loopt het interieur achter op de concurrentie. Daarnaast heeft de Corolla een relatief laag koppel waardoor het trekgewicht stukken minder is en hij voor caravan liefhebbers al snel af valt.
Daarnaast heb je nog de Focus die meer in het dynamische hoekje zit maar qua afwerking en interieur niet mee kan met de Mazda en de Golf. Ook heb je met de A-klasse, nieuwe 1-serie en de (binnenkort nieuwe) A3 nog een paar concurrenten uit een hoger segment maar die zullen allen ook een stukje duurder zijn dus geen eerlijke concurrentie.

Tov de concurrentie heeft de Golf 8 waarschijnlijk meer bagageruimte en een betere automaat dan de Mazda 3. Meer trekkracht dan de Corolla. En het interieur en infotainment systeem heeft een flinke update gehad daarmee heeft VW flink stappen gemaakt tov de concurrentie.

Misschien spreekt het exterieur niet iedereen aan en is het wellicht wat saai ogend. Maar ik denk dat als je alles rationeel bekijkt de Golf op alle vlakken heel goed zal scoren en nauwelijks minpunten zal hebben en dus wederom zeer goed zal verkopen.

T88

Gebruiker
Carfanatic zei:
Overall is het ongetwijfeld een goede auto, en zal hij tests winnen. Maar zal nergens in uitblinken. Het heeft mij niet tegengehouden om een Golf te kopen.
Maar dat is toch altijd al het ding geweest van de Golf? Goede auto met nauwelijks minpunten maar ook geen uitblinker. De succesformule van VW en daarom waarschijnlijk wederom een groot succes.

Bentley Arnage

Gebruiker
Naar mijn idee een mooie auto. Gewoon een echte Golf. Duidelijk een evolutie, maar ik vind dat front toch best gedurfd. Bij mij valt het wel in de smaak. Alleen jammer dat alles nu via dat touchscreen werkt, ook de airco. Heb dat in meerdere auto's geprobeerd. Leuk als je stil staat, maar als je rijdt een drama.

Ik had het nooit zo met VAG-producten tot ik er op een gegeven moment een aantal gereden had. Het rijdt gewoon goed en alles werkt zoals je het verwacht. Je stapt niet enthousiast uit, maar wel gewoon heel tevreden. Daar mag je bij deze versie ook wel vanuit gaan.

Curlew

Gebruiker
Climate control gaat nog via 'knoppen': https://images.carscoops.com/2019/10/e16565f3-2020-vw-golf-viii-mk8-14.jpg

Wijn 8578185

Gebruiker
LM 1 zei:
'T is toch echt wel droevig hoe weinig deze verschilt van de vorige. Dat VW dit anno 2019 (bijna 2020) nog durft voor te schotelen, kom op.

Belachelijk ook dat de Air King van Rolex niet echt veranderd is in tijden.....En echt belachelijk ook dat Clarks Originals ook niet veranderen.

En dan nog een mega aanname en deze post kan zo de container in.

T88

Gebruiker
Curlew zei:
Climate control gaat nog via 'knoppen': https://images.carscoops.com/2019/10/e16565f3-2020-vw-golf-viii-mk8-14.jpg
Ik zie 8 fysieke knoppen. twee voor temperatuur van de bestuurder, twee voor de temperatuur van de bijrijder, twee voor het volume maar waarvoor zijn die twee andere knoppen? Erg jammer trouwens dat de draaiknoppen zijn verdwenen voor zowel het volume als de temperatuur....

Wouter82

Moderator

T88 zei:
maar waarvoor zijn die twee andere knoppen?

Misschien vrij instelbaar, zoals BMW ook heeft? Verder is ook de draaiknop van de verlichting verdwenen en zit er nu een paneeltje met drukknoppen zoals ook sommige Porsches en Audi's al hebben. Zie ik ook niet echt het voordeel van in.

Bentley Arnage

Gebruiker
Curlew zei:

Ooh dat scheelt weer. Draaiknoppen werken naar mijn idee nog altijd het prettigst. Maar goed, het mooie van climate control is natuurlijk ook dat je eraf kan blijven als het eenmaal goed is ingesteld.

Jazzik

Gebruiker
T88 zei:
Toyota corolla: Laag verbruik en dus lage bpm, eveneens veel value for money. Maar persoonlijk spreekt de toyota mij niet aan qua design. Ook loopt het interieur achter op de concurrentie. Daarnaast heeft de Corolla een relatief laag koppel waardoor het trekgewicht stukken minder is en hij voor caravan liefhebbers al snel af valt.

Klopt helemaal!
Persoonlijke smaak, niet interessant!
O? Is dat zo?
Verdiep je eens in de hybride aandrijflijn en vraag je af of het trekgewicht te maken heeft met het koppel of de e-CVT...

Maar inderdaad, voor de sleurhut
a050.gif
liefhebbers zijn er betere opties. Zoals daar zijn: B&B, hotelletje, zomerhuisje, woningruil https://www.webwijzer.nl/reizen/woningruil-vakantie.html , tentje...
a057.gif

PS Overigens zie ik dat het profiel van T88 leeg is... Is dit (weer) even Boffen?

T88

Gebruiker
Jazzik zei:
T88 zei:

Klopt helemaal!
Persoonlijke smaak, niet interessant!
O? Is dat zo?
Misschien is het mijn persoonlijke voorkeur maar ik vind het interieur van zowel de Mazda als de Golf er veel beter uitzien. (En dan laat ik die van de A-klasse nog maar achterwege)
Verdiep je eens in de hybride aandrijflijn en vraag je af of het trekgewicht te maken heeft met het koppel of de e-CVT...

Maar inderdaad, voor de sleurhut
a050.gif
liefhebbers zijn er betere opties. Zoals daar zijn: B&B, hotelletje, zomerhuisje, woningruil https://www.webwijzer.nl/reizen/woningruil-vakantie.html , tentje...
a057.gif
Ik heb in een gebruikersreview op autoweek gelezen dat iemand met de Corolla op vakantie is geweest in de bergen en daar de beperkingen van het koppel icm een volle bepakking wel sterk naar boven kwamen. Daar heb ik mijn mening op gebaseerd. Maar het kan zijn dat ik een verkeerd beeld heb :)

T88 zei:
PS Overigens zie ik dat het profiel van T88 leeg is... Is dit (weer) even Boffen?
Boffen?

T88

Gebruiker
Het valt me op dat op de detail foto van de koplampen enorm wordt gepronkt met het IQ. Light systeem. Hopelijk gaat dit eenzelfde matrix systeem worden zoals de Touareg en Passat al hebben. Dat ziet er veelbelovend uit. De meerprijs van zo'n setje koplampen zal uiteraard niet mals zijn en wellicht net als bij de Passat enkel op de luxere uitvoeringen beschikbaar zijn.

MBdoubleyou

Gebruiker
LM 1 zei:

Zo simplistisch gesteld :rolleyes:. Alsof crimineeltjes en masse in een nieuwe Golf rijden. Ga toch weg!

Ook jij snapt het concept Golf nog steeds niet. Een Golf hoort te evolueren. Hierboven wordt door verschillende mensen duidelijk uitgelegd waarom het ding al jaren een doorslaand succes is. Jij hebt er als Opel-liefhebber en VAG hater niks mee. Dat mag. Maar blijf gewoon een beetje objectief.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ik vind de nieuwe Golf ook gewoon bijdetijds ogen. Het probleem is mijns inziens dat ik de Golf niet meer mooi (of neutraal) vind. De Golf was zes (of 5,5) generaties lang een herkenbare hatchback met gedrongen verhoudingen. Nu heeft de Golf teveel Duitse speciaalbiertjes en braadworst genuttigd en lijdt de auto aan morbide obesitas, in ieder geval op het oog. Op deze foto vind ik het een beetje een karikatuur van de Golf. Een echt lelijke of bedaagde verschijning vind ik het echter ook niet. Bovendien is het niet zo dat de concurrentie vrijuit gaat. Van een Ford Focus, Honda Civic, BMW 1-serie of Kia Ceed (met in tegenstelling tot de Golf een mooi neusje, maar als geheel niet in verhouding) word ik ook niet vrolijk.

Barri

Moderator

Blijkbaar is ie nu officieel getoond. Wat me opviel: Autoweek had vanmiddag het artikel met de gelekte foto's verwijderd van de frontpage.

Curlew

Gebruiker
3fae5576-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-46.jpg

f673c5b6-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-75.jpg

f392d4e6-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-73.jpg

5e60f9b6-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-77.jpg

b40e2ea8-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-74.jpg

bb86c02f-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-19.jpg

f47dd094-2020-volkswagen-golf-mk8-viii-16.jpg

Nu echt ALLE officiele foto's: https://www.netcarshow.com/volkswagen/2020-golf/ of hier: https://www.carscoops.com/2019/10/2020-vw-golf-here-are-all-the-details-from-design-to-engines-and-tech-plus-88-images/

MBdoubleyou

Gebruiker
De eerste kennismaking van Autoweek net bekeken. Vanbinnen wel een kleine revolutie. De schermen werken goed en snel en hebben enorm veel mogelijkheden. Je kan zelfs later opties kopen via een app: adaptieve cc bijvoorbeeld, of het ambient light pakket. De knoppen zijn geen draaiknoppen meer maar je schuift er bij de meeste met je vinger over. Zelfs het schuifdak opent zo :). Materiaalgebruik is nog steeds des Golfs en dus niet wat minderwaardiger zoals bij T-Roc en ID.3.

Op de video vind ik 'm beter smoelen dan op de foto's. Ook al is de Golf qua model weinig vernieuwend, op andere vlakken is ie dat wel. Ik denk dat VW weer behoorlijk goeie auto in huis heeft. Het wachten is op de eerste rijtests.

Bimmert

Gebruiker
Heb de video ook net bekeken, echt een stap vooruit, niet alleen voor de Golf maar voor het hele segment. Wordt nog benieuwder naar de ID3 als ik dat zo zie.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Heb ook de AutoWeek video bekeken, een prima verslag dacht ik zo. Het gaat vooral over de elektronica, want daar zitten de noviteiten.

VW was wat mij betreft niet sterk in het ontwerpen van fraaie kontjes, de trapeziumvormige achterzijde van de Tiguan oogt suf, de T-Roc ziet er in zijn geheel vlot uit, maar heeft dan weer een achterkant die (teveel) kaalheid met (teveel) lijnen en verdiepingen combineert. De ID.3 oogt in zijn geheel goed, maar heeft een nogal knullig ogende achterzijde.

Deze Golf heeft dan wel weer een geslaagde achterkant wat mij betreft (recht van achteren), het is het sterkste deel van het ontwerp. De achterlichten ogen fraaier (die van de VII een beetje te simpel, onaf of zo), de bumper oogt mooi strak.

Curlew

Gebruiker
Nog uitgebreider:

https://www.youtube.com/watch?v=rDC6qm8s1zc

Mooi interieur. Van de zijkant zie je wel iets teveel dat de schermen er in zitten ipv één optisch geheel maar daar ontkom je niet aan denk ik.

LJfL2WAYzV

VW groep is altijd top qua infotainment. Helder, snel en logisch. Ik vind het interieur sowieso wel mooi, ik hou wel van opgeruimde interieurs zonder saai te zijn (itt bv Skoda en Seat). Mazda3 vind ik persoonlijk nog wat mooier en is ook nog iets mooier afgewerkt (leer op de middentunnel en achterportierpanelen zijn ook zacht).

Achterkant ziet er goed uit. Nu de neus nog..

Bovenaan