Voiture: Renault Scénic Techno Long Range - pagina 5: een Kip aan de haak

Leuk ding hoor zeker in die kleur. Ik hou er van. Is die achterste stijl nu zo dik met een behoorlijke dode hoek of komt dat door de foto?

Ik heb een maand in een 208 2.0 HDI moeten sturen. Was zeker geen straf. Leuk scheurijzer en heb toch altijd wel een zwak voor Peugeot gehad. Moet wel zeggen dat de 508 mij niet echt kon bekoren.
Klopt, forse achterste stijlen. Gelukkig veel rijhulpsystemen :cool:.

Een van de redenen om een grotere auto met een grote actieradius te kiezen:

IMG-20250118-WA0004.jpg

Gisteren opgehaald.
In totaal 276 km gereden, waarvan de helft dus met de Kip erachter.

Volgens de boardcomputer een gemiddeld verbruik van 23,7 kWh per 100 km. De heenweg was dat 20 kWh. Buitentemperatuur was heen 0 en terug 1 graad Celcius.

Heb vrijdag de auto 100% volgeladen. Bij thuiskomst was er nog 17% over.
Die 23,7 kWh lijkt me wat te positief weergegeven, maar goed, dat is ook niet heel relevant. Met dit weer gaan we er toch niet op uit met de caravan. Ben heel benieuwd wat het verbruik zal zijn met temperaturen boven de 15 graden Celsius!

Lijkt me een ideale trek-auto, zo’n electrische.
Helaas zijn veel merken (lees in mijn geval: VAG) nog erg “conservatief” qua trekgewichten.
Een VAG kan max 1000kg (in normale burgermans uitvoering).
Dus dan moet je óf een vouwwagen (wil de vrouw niet) óf een kleinere caravan.
Zo’n kipje is dan wel een mooie keus. Al zijn ze wel aan de prijs.:eek:

Leuke combi.(y)

Lijkt me een ideale trek-auto, zo’n electrische.
Helaas zijn veel merken (lees in mijn geval: VAG) nog erg “conservatief” qua trekgewichten.
Een VAG kan max 1000kg (in normale burgermans uitvoering).
Dus dan moet je óf een vouwwagen (wil de vrouw niet) óf een kleinere caravan.
Zo’n kipje is dan wel een mooie keus. Al zijn ze wel aan de prijs.:eek:

Leuke combi.(y)
Ja, dan moet je inderdaad keuzes maken. Een Kip Kompakt heb je ook met een extra zitje, dus wat meer gezinsproof en toch het gemak van een lichte, lage caravan.

Over de prijs moet je niet te lang nadenken, inderdaad :rolleyes:.

Een elektrische auto is in elk opzicht fijn, en ook met een caravan erachter (y).

Dat is een mooi compact model die Kip. Hopelijk valt het verbruik als het wat warmer is een beetje mee (y)
Eigenlijk zochten we nog een maatje kleiner, maar die zijn nog zeldzamer en nog duurder. En deze heeft iets meer ruimte, dat is ook wel erg fijn met de hond.

We gaan het zien, qua verbruik. Ben heel benieuwd.

Laatst bewerkt:
Wat een leuke Kip! Helemaal fijn dat ie ook gewoon binnen kan staan en je geen stalling nodig hebt.

Ik heb niks met kamperen, maar een Kip Kompakt snap ik nog wel. Nu die gele streep nog in kleur van de auto wrappen :)

Ik snap ook wel dat de Scenic niet zo goed verkoopt. Lastige markt met weinig consumenten die er interesse in hebben. Renault heeft het nooit echt goed gedaan met de Scenic op de zakelijke markt.

De austral heeft wel 4 wielsturing. Als je die naast elkaar probeert voelt de Scenic veel logger aan.

Maar leuk kleurtje, mooi design en fijn om in de ochtend verse eitjes te hebben. :)

Ik heb niks met kamperen, maar een Kip Kompakt snap ik nog wel. Nu die gele streep nog in kleur van de auto wrappen :)
Haha ja, past beter bij de vorige auto wat betreft die streep :). Maar ik laat hem liever origineel. Het logo is wel rood ;).

Op de vorige pagina dacht ik even in het topic van @adinsx te zijn beland. Mooi dat je toch voor rood hebt gekozen, het staat op de Scenic net zo goed als op de Megane. Leuk om te zien dat -ie al voor de caravan staat en ik ben benieuwd naar de zomer-actieradius met Kip.

Terug
Bovenaan