WaldemardeWind f3978058
Startmotor
Beste Autoliefhebbers,
Nadat ik eerder op het forum erg goed geholpen ben met het vinden van een verhuisauto, zou ik nu graag van jullie expertise en advies gebruik willen maken bij het vinden van een prettige auto om mee op vakantie te gaan.
Mijn vrouw en ik willen deze zomer namelijk graag met een eigen auto richting de Balkan rijden. We nemen het liefst onze tent en kampeerspullen mee, zodat we daar kunnen beslissen of we in een hotel of op de camping overnachten. We zijn daarom op zoek naar een compacte en betrouwbare auto, waarin je relatief comfortabel lange afstanden kunt rijden en waar je ook wat bagage mee kunt nemen. Het lijkt m'n vrouw fantastisch om in een cabrio te rijden, maar dit lijkt vanwege de beperkte bergruimte niet goed verenigbaar met kamperen. Zien jullie dit ook zo, of zijn er cabrio's waar je wél meer bagage kunt meenemen? Verder is een airco een must en ligt ons budget rond de €5000,-.
Onze vorige auto hebben we weggedaan omdat we die na het verhuizen te weinig gebruikten (+/- 1x per maand). Tegelijk hebben we daar ook wel weer spijt van, omdat een eigen auto toch wel heel erg handig is op het moment dat je ergens niet met de fiets of het OV kunt komen. Hoewel we nu dus vooral een auto zoeken voor de vakantie, bestaat de kans wel dat we hem daarna willen houden.
Verder nog een paar afwegingen:
- Onder ons appartement hebben we een eigen garagebox, maar deze is gebouwd met afmetingen voor een jaren-'80-auto. Onze Colt was 1,7 m breed en dat paste, maar veel breder moet het niet worden, want dan kun je niet meer uitstappen
. Liever zouden we zelfs nog een iets smallere auto willen.
- Recent hebben we voor een weekend kamperen van vrienden een Nissan Micra geleend. Met de bank plat paste onze kampeerspullen daar prima in. We vonden dat ook wel een prettige auto, maar in hoeverre zo'n auto betrouwbaar en betaalbaar in het onderhoud is weet ik niet.
Dus mijn vragen aan jullie zijn: welke auto's zouden jullie aanraden en waar moet ik op letten? En: bestaan er cabrio's waarin je ook nog wat bagage kwijt kan, of moeten we gewoon voor een 'normale' auto gaan?
Ik ben benieuwd naar de reacties, alvast bedankt voor jullie hulp!
Nadat ik eerder op het forum erg goed geholpen ben met het vinden van een verhuisauto, zou ik nu graag van jullie expertise en advies gebruik willen maken bij het vinden van een prettige auto om mee op vakantie te gaan.
Mijn vrouw en ik willen deze zomer namelijk graag met een eigen auto richting de Balkan rijden. We nemen het liefst onze tent en kampeerspullen mee, zodat we daar kunnen beslissen of we in een hotel of op de camping overnachten. We zijn daarom op zoek naar een compacte en betrouwbare auto, waarin je relatief comfortabel lange afstanden kunt rijden en waar je ook wat bagage mee kunt nemen. Het lijkt m'n vrouw fantastisch om in een cabrio te rijden, maar dit lijkt vanwege de beperkte bergruimte niet goed verenigbaar met kamperen. Zien jullie dit ook zo, of zijn er cabrio's waar je wél meer bagage kunt meenemen? Verder is een airco een must en ligt ons budget rond de €5000,-.
Onze vorige auto hebben we weggedaan omdat we die na het verhuizen te weinig gebruikten (+/- 1x per maand). Tegelijk hebben we daar ook wel weer spijt van, omdat een eigen auto toch wel heel erg handig is op het moment dat je ergens niet met de fiets of het OV kunt komen. Hoewel we nu dus vooral een auto zoeken voor de vakantie, bestaat de kans wel dat we hem daarna willen houden.
Verder nog een paar afwegingen:
- Onder ons appartement hebben we een eigen garagebox, maar deze is gebouwd met afmetingen voor een jaren-'80-auto. Onze Colt was 1,7 m breed en dat paste, maar veel breder moet het niet worden, want dan kun je niet meer uitstappen
- Recent hebben we voor een weekend kamperen van vrienden een Nissan Micra geleend. Met de bank plat paste onze kampeerspullen daar prima in. We vonden dat ook wel een prettige auto, maar in hoeverre zo'n auto betrouwbaar en betaalbaar in het onderhoud is weet ik niet.
Dus mijn vragen aan jullie zijn: welke auto's zouden jullie aanraden en waar moet ik op letten? En: bestaan er cabrio's waarin je ook nog wat bagage kwijt kan, of moeten we gewoon voor een 'normale' auto gaan?
Ik ben benieuwd naar de reacties, alvast bedankt voor jullie hulp!
Laatst bewerkt: