Toyota Yaris Cross (v.a. € 24.295)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
02_o.jpg

01_o.jpg

05_o.jpg

07_o.jpg

03_o.jpg

04_o.jpg

11_o.jpg

q5cydwubgvys_800.jpg

1vtyy0nbuksv_800.jpg

Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1249179.html & AutoWeek

[size=medium]Toyota Yaris Cross: wordt dit de populairste SUV van Toyota?[/size]
[size=x-small]23 apr 2020, 10:01 • Bart Oostvogels[/size]

Vrijwel elke autofabrikant heeft in Europa een compacte B-segment crossover in de line-up. Behalve Toyota. Daar komt nu verandering in. Toyota introduceert namelijk de nieuwe Yaris Cross, een compacte SUV voor het B-segment. Natuurlijk komt ie ook als hybride.

Yaris Cross maakt online werelddebuut
De onthulling van de Yaris Cross had eigenlijk op de Autosalon in Genève moeten plaatsvinden in maart 2020, maar die autoshow werd afgeblazen. En dus werd de onthulling van de Yaris Cross uitgesteld. De auto wordt nu online aan de wereld voorgesteld. AutoRAI.nl haakte aan en kan je alles vertellen over deze nieuwe Yaris Cross.

GA-B-platform
De Yaris Cross is het tweede model dat Toyota bouwt op het nieuwe GA-B-platform met een laag zwaartepunt. De nieuwe Yaris had met dit platform de primeur. De Yaris Cross volgt als tweede. De naam Yaris Cross is een bewuste keuze, want in feite gaat het hier om een crossoverversie op basis van de nieuwe Yaris. Toyota heeft het model wel een compleet eigen design.

Ontwikkeling en productie in Europa
De ontwikkeling van de Yaris Cross vond volledig in Europa plaats. Op die manier kon Toyota het model precies afstemmen op de voorkeuren van Europese kopers. De productie vindt ook in Europa plaats, te weten bij Toyota Motor Manufacturing France nabij Valenciennes waar Toyota ook de nieuwe Yaris bouwt. De productie van de Yaris Cross start in 2021. Toyota verwacht op jaarbasis dik 150.000 exemplaren van het model te produceren. De Nederlandse marktintroductie vindt medio 2021 plaats.

Afmetingen
De wielbasis van de Yaris Cross is met 2.560 millimeter gelijk aan die van de nieuwe Yaris hatchback. De lengte is wel toegenomen met 240 millimeter, waarvan 60 millimeter is toegevoegd aan de voorzijde en 180 millimeter aan de achterkant. De bodemvrijheid is met 30 millimeter toegenomen. Daarnaast is de Yaris Cross hoger (90 millimeter) en breder (20 millimeter).

Yaris Cross Hybrid
Omdat de Yaris en Yaris Cross de bodemplaat met elkaar delen, komen ook de motoren overeen. Toyota komt dus ook met een Yaris Cross Hybrid. Deze uitvoering heeft een nieuwe 1,5-liter 3-cilinder Atkinson-benzinemotor die afgeleid is van de grotere 2.0 en 2.5 Hybrid-aandrijflijnen uit respectievelijk de Toyota Corolla en Toyota RAV4. De aandrijflijn levert 116 pk (85 kW) en is gekoppeld aan een CVT-automaat.

Voorwielaandrijving of AWD-i
De Hybrid is leverbaar met voorwielaandrijving (CO2-uitstoot minder dan 120 g/km, WLTP) of een versie met vierwielaandrijving (elektromotor op de achteras). Die laatste heet Yaris Cross Hybrd AWD-i, heeft een CO2-uitstoot van minder dan 135 g/km (WLTP) en drijft in beginsel alleen de voorwielen aan. Bij gripverlies of onder moeilijkere omstandigheden schakelt het systeem de achterwielen bij. De AWD-i-uitvoering heeft ook dubbele wishbone-wielophanging achter, nodig door de elektromotor op de achteras. Naar verwachting wordt de Yaris Cross ook leverbaar met een nieuwe, krachtige 1.5 VVT-i benzinemotor met 121 pk.

Toyota Safety Sense
Onder de noemer Toyota Safety Sense levert Toyota diverse rijhulpsystemen. Denk aan Adaptive Cruise Control, Lane Trace Assist, Road Sign Assist met snelheidsassistent en Pre-Collision System. Een Blind Spot Monitor en Lane Change Assist zijn ook leverbaar.

Drie crossovers
Door de komst van de Yaris Cross heeft Toyota in Europa nu drie crossovers in het aanbod. We noemen de Yaris Cross, C-HR en natuurlijk de RAV4. Daarmee heeft Toyota nu een SUV voor respectievelijk het B-, C- en D-segment. Deze nieuwe Toyota Yaris Cross vormt de Benjamin van het SUV-aanbod. En het kan zomaar de populairste SUV van Toyota worden.

Bron: https://autorai.nl/toyota-yaris-cross-compacte-suv/

der Magistrat

Gebruiker
Knappe auto!
De naam is wat suf, maar dit lijkt me een uitstekend nieuw model voor Toyota.
Ik heb zelf nog steeds met SUVs, maar deze Cross past goed binnen het huidige aanbod, zeker als hybride.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Vlot ogend model, maar waarom heeft Toyota voor zo'n fantasieloze naam gekozen? De naam doet vermoeden dat het simpelweg een cross-uitvoering van de Yaris is, zoiets als de i20 Active en Fiesta Active. Niets is minder waar. Had dan de naam Urban Cruiser van stal gehaald. Nou ja, het is maar een naam natuurlijk, het is een leuk model dat zonder twijfel een groot succes wordt. Ik denk dat Toyota hiermee de marktpositie in Europa verder zal verstevigen, waarmee de afstand op de Japanse concurrentie nog verder groeit.

929V6

Actieve Gebruiker
Geslaagd model inderdaad, alleen dat zwarte dak lijkt me een afterthought en zou ik liever in de carrosseriekleur zien. Verder vraag ik me af of dit niet een beetje een concurrent in eigen huis voor de C-HR wordt.

Rutger DC zei:
Ik denk dat Toyota hiermee de marktpositie in Europa verder zal verstevigen, waarmee de afstand op de Japanse concurrentie nog verder groeit.

Toyota is ook veruit het meest Europees-georiënteerde Japanse automerk, vrijwel alles wat er op Toyota-gebied gebeurt in Europa wordt geregeld of in elk geval gecoördineerd vanuit Brussel, inclusief de ontwikkeling van nieuwe modellen. Dus dat verbaast me niet zo.

D Elzinga

Gebruiker
Prima ontwerp, leuk hoor. Met de juiste prijsstelling kan het haast niet anders of dit moet ook een hoop particuliere autokopers aan kunnen spreken.(y)

Bobslee

Gebruiker
Die vierkante wielkasten zijn echt afschuwelijk. Nu met zo'n donkere achtergrond op de 'foto's' valt dat niet op maar in het echt lijkt het me buiten proportie.

De achterkant lijkt wel op een Peugeot 3008/5008 overigens.

Maar het zal idd wel een succesnummer worden.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
15_o.jpg

14_o.jpg

13_o.jpg

16_o.jpg

001_o.jpg

002_o.jpg

Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1249179.html

929V6 zei:
Toyota is ook veruit het meest Europees-georiënteerde Japanse automerk, vrijwel alles wat er op Toyota-gebied gebeurt in Europa wordt geregeld of in elk geval gecoördineerd vanuit Brussel, inclusief de ontwikkeling van nieuwe modellen. Dus dat verbaast me niet zo.

Nissan is een goede tweede en produceert (alles behalve de sportwagens) en ontwikkelt hier volgens mij ook veel (Micra, Juke, Qashqai) en profiteert van Renault-techniek. Of lijdt eronder, want Nissan heeft van de grote Japanse autofabrikanten de minst goede naam op het gebied van betrouwbaarheid en kwaliteit, al is het natuurlijk te gemakkelijk om Renault daar dan maar de schuld van te geven. Hoe dan ook: Nissan is aanmerkelijk minder populair in Europa (en Nederland) en doet het de laatste jaren niet goed. Toyota voor betrouwbaarheid, gewoon goed, consistentie, waardevast, hybride en zuinig rijden. Waar staat Nissan nu voor?

Ik moet zeggen, als ik mag kiezen tussen de Juke en de Yaris Cross, heeft de Nissan mijn voorkeur. De Yaris Cross is wel geinig, de Juke is echt een leuk, onderscheidend en vlot ding. Maar dat je bij Nissan alleen kan kiezen uit die lusteloze 1.0 driecilinder turbo van Renault (waarom niet een verbeterde versie van die eigen 1.2 driecilinder Compressor uit de oude Micra en Note, waarom niet de aandrijflijn uit de Japanse Note E-Power?) pleit niet echt voor de Juke.

Terug naar de Yaris Cross: de CO[sub]2[/sub]-uitstoot vind ik eigenlijk opvallend hoog voor een hybride, zelfs al zijn het WLTP-cijfers. De CO[sub]2[/sub]-uitstoot van de Suzuki Vitara 1.4 48V 'hybride' bedraagt bijvoorbeeld 128 g/km (8 g/km meer dan de Yaris Cross) en de Yaris hybrid (hatchback) zit op 86 g/km. De Yaris Cross zou dus 40% meer verbruiken/uitstoten dan de Yaris, een opvallend groot verschil.

Jazzik

Gebruiker
Doe mij maar een "normale" Yaris in plaats van deze gekruisigde vorm. Ik heb het niet zo op die kruisover en SUF-modelletjes. Die vierkante wielkasten, die Bobslee al noemde, en de overdaad aan zwart plastic, mwah...
Komt bij dat de binnenruimte, met uitzondering van de bagageruimte waarschijnlijk nauwelijks zal verschillen. Het prijskaartje waarschijnlijk des te meer.
Dat het verbruik van dit hogere schoenendoos model in de praktijk ook fors hoger zal zijn dan van de Yaris zonder kruis lijkt me ook voor de hand liggen.
En ondanks dat ik op een leeftijd kom waar "men" voor een hoge instap schijnt te moeten kiezen, ben ik gelukkig nog flexibel (fysiek en psychisch
smilie.gif
) genoeg om in en uit een "normale" auto te stappen. Ook heb ik de behoefte op anderen neer te kijken niet.

MCDubbellU

Gebruiker
Ik vind 'm eigenlijk wel leuk. Geen grote muil en stoere verhoudingen. Lees elders steeds dat ie (in positieve) zin nergens op lijkt maar ik vind hem toch aardig wat Lexus UX trekjes hebben. Interieur vind ik kraak noch smaak. Doet Mazda een stuk beter

929V6

Actieve Gebruiker
MCDubbellU zei:
Lees elders steeds dat ie (in positieve) zin nergens op lijkt maar ik vind hem toch aardig wat Lexus UX trekjes hebben. Interieur vind ik kraak noch smaak.

Nog steeds is hij dan niet snel met een ander model te verwarren, want die UX (die ik nog niet zo scherp op het netvlies heb overigens, nog niet zien rijden) is duidelijk een flinke slag groter. En wat overeenkomst met een ander model uit eigen huis mag wel, vind ik. Het interieur is wel vrij ongeïnspireerd inderdaad.

Assenaar

Gebruiker
Deze Cross is kennelijk al een paar maanden geleden in Thailand geïntroduceerd. Verschilt in details van de Europese versie: geen hybride maar de gewone 1.2 liter met 92 pk en CVT, trommelremmen achter, 4 wielbouten, iets ander dashboard en grille, en vooral niet die rechthoekige wielkastranden waar wij mee opgescheept worden. De beenruimte achter lijkt groter te zijn van in de gewone Yaris; de Thaise Cross heeft dezelfde afmetingen als de onze. Zie deze video van 27 minuten waarin hij ook rijdend te zien is: https://www.youtube.com/watch?v=MWPcRxKMlSM. Of deze, van 37 minuten: https://www.youtube.com/watch?v=mzKydiqCUMw. Ik moet eerlijk zeggen dat het Thaise uiterlijk mij wat meer aanspreekt dan het Europese (maar dat vond ik ook al van de Thaise "gewone" nieuwe Yaris). Vraag aan Toyota: waarom?

Arno

Gebruiker
Deze Yaris Cross staat los van de Cross die 2019 in Thailand is geïntroduceerd; zijn twee compleet verschillende auto’s. Gelukkig hebben we die niet gekregen :eek:

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Die (laagwaardige) Zuidoost-Aziatische Yaris/Vios hatchback en sedan hebben helemaal niets gemeen met de nieuwe Yaris Cross. Die Yaris Cross is gewoon een Yaris hatchback met zwarte wielkastranden en dergelijke en Toyota's B-platform.

De nieuwe Yaris Cross voor Europa is een op zichzelf staande crossover met Toyota's modulaire TNGA-platform voor compacte auto's GA-B, net als de nieuwe Yaris hatchback voor Europa en Japan.

Smaken verschillen, maar wat mij betreft missen we niets aan de Yaris Cross voor Zuidoost-Azië. :)

Mits2012

Gebruiker
Op Youtube al een helemaal witte versie gezien. Ik ben nog niet van de schoonheid overtuigd en het bruine interieur is wel erg 1970. De neus kan mij niet bekoren. Het doet mij aan een dier denken dat ik niet kan thuisbrengen (geen knuffeldier) Het zal best een praktische auto zijn met toptechniek, maar ik kan er nog niet gecharmeerd van zijn.

Assenaar

Gebruiker
Dan heb ik maar een afwijkende mening 😁. Zo op de plaatjes niet mooi, verhoudingen kloppen niet, maakt een platgeslagen indruk, te veel vouwen en kreukels. Toyota kan het wel, zie de Corolla. Maar de markt spreekt en die wil dit soort produkten kennelijk. Het zij zo.

Carthago

Gebruiker
Co2 uitstoot voor voorwielaangedreven versie, onder de 90gr/km en 4wd versie, onder de 100gr/km aldus Japanse site van Toyota.... . Dus gewoon zuinig..., niet zo zuinig als nieuwe Yaris maar vergelijkbaar met verbruik uitgaande hybrid Yaris.

MCDubbellU

Gebruiker
pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zGka7r9MovNW4aAogisxyidRCQo5srRSE_MCQHaRaWEqmSGLyPrXPrMbn9zhavu8bKS69OAraGH2i1kLozaK820fBLCrUh4VVWbIGEpYrtGYYoAr9ulac7T0n_OpqXUs0m2S6nar0W7XYEyjqKqQsSN

pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zGka7r9MovNW4aAogisxyidRCQo5srRSE_MCQHaRaWEqmwiGawnDs1UQ32dWepSY_EhdkHRUpV99IeT26S9acpmku7F9hY_RLwjKeQPzgUrwJwL1PJuredW1xHx25VyfIrVEJM1-BpHSBzzdiRzjdXR

pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zGka7r9MovNW4aAogisxyidRCQo5srRSE_MCQHaRaWEqv8LBySzUW1SybJo1ax-RoNt6llv4d5FbzxiFpijLf_30ak4jvDECyz1S9CNI2K-gr_dUVwOhE4woVSm_BtM5bzzFX2eAwlQkGByfobdtYhx

pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zGka7r9MovNW4aAogisxyidRCQo5srRSE_MCQHaRaWEql9BLU1GI27Je_8x4ZyjToQVl1CSNkID-_NdX4X6prfievcjK9XqOw4pSyV8sdWnuD85y3yjk8wpuW0DpkTi_VRQvme4qp0TQRm0ByiS533_

pF-wH-g9JETAksVQmYc0wlzk0wVnkIUsDV6QETCi8zGka7r9MovNW4aAogisxyidRCQo5srRSE_MCQHaRaWEqicxwclAh4_lPRBpy-kq8O42b3DBhBfIkmwVLuwmQR5oPxY4Dsa1x_DdvzuSY_IY40cOffzJO_DGHF_-XyKw58vuRuPuDzuq-mHJkFQeRNby

Meer pics: https://carview.yahoo.co.jp/article/detail/6e28c954289275ed6ee6e79c69818c68204b9a18/photo/?page=2

1545684.jpg

1545683.jpg

1545660.jpg

Meer pics: https://response.jp/article/img/2020/07/23/336840/1545656.html?from=slide-next

Assenaar

Gebruiker
Toen de eerste foto's verschenen vond ik dit model maar niks. Inmiddels zijn de video's losgebarsten van de testdagen voor de pers op Toyota's circuit (die waar bovenstaande foto's van afkomstig zijn) en nu, in beweging en in andere kleuren, valt de Cross hard mee. Formaat is handzaam met 417 x 176 x 156 cm, motorisering is die van de Yaris, en voor een klein SUVje rijdt het niet slecht. Nu de prijs nog. Toyota zal er veel van gaan verkopen.
In vrouwenhanden (de grijze is hybride, de rode met CVT met schakelmogelijkheden, de blauwe met 4-wielaandrijving): https://www.youtube.com/watch?v=ophpOsAx8p4
In mannenhanden, tegen een non-hybrid: https://www.youtube.com/watch?v=SggfsrNVao8
Stationaire rondleiding, met Engelse ondertiteling: https://www.youtube.com/watch?v=LhbWhN8w0pA

speedtouch

Gebruiker
Bij die metaalrode vind ik die (afschuwelijke, maar dat is uiteraard persoonlijk) kunstof randen rond de spatborden minder storend.

Dilmurof

Gebruiker
Deze auto gaan we de komende jaren veel zien op de Nederlandse wegen. Van achteren en opzij m.i. de mooiste B-segment crossover, maar van voren is het net een hamster.

Passchier

Gebruiker
Ik vind de achterlichten te zwaar aangezet. Icm met alle zwarte elementen oogt de auto als geheel niet subtiel. Een 2008 of Captur vind ik evenwichtiger ogen. :)

Assenaar

Gebruiker
Grille m.i. geleend van de eerste Yaris, heel merkwaardig. Maar niet zo opzichtig als wat er nu op de Corolla Cross zit, en de Raize in ongeveer hetzelfde formaat maar vierkanter.

Assenaar

Gebruiker
Uit de interieurshots van deze persdag blijkt dat de non-hybride versie op de bak knoppen heeft voor Sport, Snow en Trail. De AWD non-hybride heeft Sport, Snow+mud en het echte terreinwerk. Benieuwd wat daarvan hierheen komt. En voor de verbruiksfetisjisten: volgens de WLTP-becijfering is het normverbruik van de hybride 1:30 (de Yaris 1:34). Komen ze in de praktijk niet aan toe want de gemiddelde gasvoet is daarvoor iets te zwaar, zeker in het Europese verkeer. Maar het is leuk om te weten dat het kan.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Bij nader inzien ben ik niet meer positief over dit ontwerp. Het ontwerp is typisch Toyota, de details zijn niet fraai en door de wielkasten en lelijke achterkant lijkt de auto (te) hoog op zijn poten te staan. Het is een soort hooiwagen om te zien. Jammer, want met de C-HR, Corolla en (in mindere mate) RAV4 had Toyota een aantal krachtige ontwerpen, maar auto's als de Camry, Highlander, Corolla Cross en deze Yaris Cross vind ik dan weer niks. De Renault Captur en Peugeot 2008 zijn een halve klasse groter en ogen een volle klasse volwassener. Optisch is het meer een opgehoogde hatchback zoals de Kia Stonic, maar die oogt dan weer veel coherenter en mooier wat mij betreft. De nieuwe Nissan Juke en Opel Mokka vind ik naast de Stonic en Captur de mooiste compacte crossovers. De Yaris Cross vind ik een van de mindere ontwerpen in zijn segment. Een succes wordt dit toch wel, daar zorgt de combinatie van het ijzersterke Toyota-imago en de hybridetechniek wel voor.

Assenaar

Gebruiker
Van zijn mooiigheid en esthetisch verantwoorde proporties moet de auto het niet hebben. Maar Toyota heeft van het succes van de C-HR geleerd dat het loont een model neer te zetten waar de potentiële klant nog eens een keer extra naar omkijkt. Er rijden al genoeg saaie crossovers en suv's rond. Ik ben zelf geen bewonderaar van de C-HR want die lijkt me tamelijk gehandicapt in zijn primaire vervoersfunctie, maar als je hem ziet staan denk je toch "dat is lang niet gek", juist door de dissonanten in de styling. Datzelfde trekje gaat de Yaris Cross ook helpen denk ik. De techniek zal wel kloppen en het ding schijnt ook nog leuk te rijden.

HarrieD

Gebruiker
Wat mij betreft een beetje TE. Te geforceerd anders willen zijn. Misschien valt het in het echt mee. Toen ik de eerste foto's van de Hyundai Kona zag was ik ook nogal vernietigend in mijn oordeel. Die woorden moet ik nu terug nemen want hoe vaker ik de Kona op de weg zie hoe leuker ik 'm begin te vinden.
De Kona lijkt mij ook meteen een van concurrenten van deze Yaris Cross. Dan heeft de Yaris wat mij betreft het nakijken. Als hybride is de Kona veelzijdiger dan de Toyota door zijn trekcapaciteiten en is voor de vele caravanbezitters in ons land het overwegen waard als je een auto in dit segment zoekt met automaat/hybride aandrijving.

MCDubbellU

Gebruiker
Joop Passchier zei:
Ik vind de achterlichten te zwaar aangezet. Icm met alle zwarte elementen oogt de auto als geheel niet subtiel.

Precies dat. Bij de Yaris net zo. Beide leuke, frisse modellen maar mij te grof

MCDubbellU

Gebruiker
Nu te koop in Japan

011_o.jpg

012_o.jpg

015_o.jpg

016_o.jpg

0155_o.jpg

0166_o.jpg

013_o.jpg

009_o.jpg

003_o.jpg

014_o.jpg

010_o.jpg

005_o.jpg

023_o.jpg

024_o.jpg

022_o.jpg

"GR parts"
14_o.jpg

16_o.jpg

Meer foto's; https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1273813.html

Interieur vind ik echt een afknapper. Bij de Corolla hebben ze het prima voor elkaar maar dit oogt goedkoop en iets wat gedateerd in mijn ogen. Zeker in vergelijking met de (inmiddels oude) CX-3 en nieuwe Juke

Assenaar

Gebruiker
Toyota doet er in Japan veel aan dit model te pluggen. Zo is er vorige week een hindernisbaantje gesimuleerd om de terreinmogelijkheden van vooral de 4WD te laren proberen: https://www.youtube.com/watch?v=sxtxCskSuuM door Manabu Kamaguchi, van LoveCars!tv. Er is nog veel meer over dit onderwerp, zoals deze met het duo van Noblesse: https://www.youtube.com/watch?v=Vc2xKXE-NMY. De hamvraag is: krijgt de Europese versie dezelfde acrobatische kwaliteiten, of laat Toyota die weg om de prijs te drukken uit concurrentieoverwegingen?

Rutger DC

Actieve Gebruiker
In Australië start de verkoop ook volgende maand al, waar de auto wordt geïmporteerd vanuit Japan.

ythywofxvvknhf5skyto.jpg

yjxpctrfvhlx9ikvfdfk.jpg

psccnqbzwhktdpsmfb5i.jpg

vahc92ocjqvimayqjtks.jpg

prjk6fs8cmkmzrirswxk.jpg

Bron: https://www.caradvice.com.au/896177/2021-toyota-yaris-cross-26990-to-37990-plus-on-road-costs/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Geen volgens mij, maar van een paar foto's van een hier nog niet gelanceerd model wordt niemand slechter, toch?

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ja dat begreep ik (bij de Chinese Golf), maar je hebt zelf - ik heb het even geteld - ongeveer 55 foto's gedeeld van de Japanse uitvoering van de Yaris Cross, inclusief een foto van de bekerhouders. Dat vind ik dan wel een beetje ironisch hoor. :p

MCDubbellU

Gebruiker
Nee slimpie. Men begint vaak altijd met studiofoto's of renders met hoop reflecties, schaduwen etc. Dan zijn die Japanse foto's weer top omdat ze gewoon op straat worden gemaakt en vanuit elke hoek en met meer details die eerder niet te zien waren of niet zo snel opvallen. Net als de auto in verschillende kleuren. Zo kan je een beter oordeel geven.

Zoals jij laatste tijd doet dan kan je elke keer wel foto's toevoegen als ie in China, Australie, Zuid-Europa, Zuid-Afrika, Finland oid gelanceerd wordt zonder enig verschil in uiterlijk. Voegt niks toe, maar dat is slechts mijn mening :T Dat gescroll is gewoon niks

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Verschil van inzicht.

MCW zei:
Zoals jij laatste tijd doet dan kan je elke keer wel foto's toevoegen als ie in China, Australie, Zuid-Europa, Zuid-Afrika, Finland oid gelanceerd wordt zonder enig verschil in uiterlijk.

Volgens mij zit hier de kern van het verschil, jij focust je meer op het uiterlijk van een auto; als er een nieuwe auto wordt gepresenteerd, plaats jij foto's van een auto en niet de specificaties of prijs. Dat soort dingen vind ik nu dan weer heel interessant. Dagdromen over de marktkansen van de Toyota Highlander Hybrid, puur genot. Als een auto als de nieuwe Golf nu ook lokaal gebouwd wordt in China, vind ik dat noemenswaardig en interessant, zelfs al zie je op die foto's gewoon een Golf met wat Chinese karakters achterop.

Jij plaatst 55 foto's van de Yaris Cross, dan is het toch niet dat die vijf foto's die ik nu plaats verantwoordelijk zijn voor oneindig gescrol.

MCDubbellU

Gebruiker
jij focust je meer op het uiterlijk van een auto; als er een nieuwe auto wordt gepresenteerd, plaats jij foto's van een auto en niet de specificaties of prijs. Dat soort dingen vind ik nu dan weer heel interessant

Ik ook maar ben altijd erg blij dat jij dat plaatst (y) Staat los van deze discussie overigens het ging mij alleen om het toevoegen van foto's

Jij plaatst 55 foto's van de Yaris Cross, dan is het toch niet dat die vijf foto's die ik nu plaats verantwoordelijk zijn voor oneindig gescrol.

Nee maar helpt niet dus ik zou niet zo nóg meer foto's plaatsen (tenzij ze wat toevoegen natuurlijk, zoals jouw foto's uit vergelijkende tests) Daarom zie ik liever 55 foto's vanuit alle hoeken, details en in verschillende kleuren. Helpt bij het beter vormen van een mening: "Zo dan, dat ziet er in andere kleuren (dan dat goud) al een stuk beter uit". Of zoals jij zelf: "Bij nader inzien ben ik niet meer positief over dit ontwerp." ;)

Rush Hour

Gebruiker
Bulls-eye, dit karretje.
Just what the doctor ordered
(als: de zilveren golf)

Alleen die Oosterse wielkasten - wie bedenkt het?!

Assenaar

Gebruiker
@Rush Hour
Toyota is er juist zo trots op dat de Yaris Cross door een Frans team ontworpen is, aangezien dit model primair voor Europa bedoeld was. Maar ik weet eigenlijk niet of de "Oosterse" wielkasten wel zo nadelig zijn. Maak ze rond en je krijgt toch een wat suffig modelletje.

Bovenaan