Teutonia LXV :Geschwindigkeit

michel1975

Gebruiker
HarmenA zei:
Zo'n BMW Z4 blijft er toch ook na 20(!) jaar wel fris uitzien, heeft die Chris Bangle toch goed gedaan.

Zelfs de 7-serie E65 van Bangle kan ik tegenwoordig wel waarderen, terwijl ik dat bij de introductie echt een Quasimodo-achtige verschijning vond.
bmw_7series_banglebutt.jpg

De nette originele exemplaren verdwijnen echter snel uit het straatbeeld en daarentegen rijden er helaas veel 'gesjonificeerde' exemplaren.

En de BMW 6-serie E63 met specifiek deze velgen vind ik nog echt een beauty!
6%20e63%203.jpg
Grappig ik reed vandeweek achter zo’n bangle bmw en mijn eerste gedachte was. Die is niet mooi ouder geworden. Waar ik hem destijds wel erg imposant vond. Zoveel mensen, zoveel wensen

S J 1001

Gebruiker
bofkontZ4 zei:
Dank je Barri :)

Inderdaad waar HarmenA, helaas zie je veel verkrachte exemplaren rijden, oudere bmw’s zijn al heel snel fout.

Zeker een mooie Z4! Origineel en netjes houden helpt, ik heb in het verleden ook pertinent geen BMW’s gekocht met M-pakket. Ook de reden waarom ik de W212 in elegance trim wilde zonder grote velgen, origineel en met historie. Alsof je een speld in een hooiberg zoekt als je niet de hoofdprijs wilt betalen.

Wat vinden jullie van een G30 530e xdrive? 2019, dus geen LCI. Uiteraard zonder M-pakket. Het model vind ik vanaf dag één al prachtig. Heb een F11 gehad en dat reed geweldig. Iemand ervaring met die zware batterij icm het rijgedrag?

Ibud

Gebruiker
Afgelopen week een jongensdroom kunnen waarmaken. De Aston Martin V8 Vantage. Toen ik 18 was werd hij gelanceerd en vanaf toen altijd al willen hebben.

Het is een 2006 4.3, handgeschakeld, in Ghillies Green. Zelf uit Zwitserland gehaald, gekocht van 2e eigenaar. 1e en 2e eigenaar waren vrienden van elkaar. 42.000km en complete historie erbij. Echt heel blij mee!

Moet alleen wel ergens inkrimpen, 6 hobbyauto's is iets too much en de garage is volo_O

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Zo dan Ibud, dat is nog eens een mooie aanwinst! Prachtige kleur ook. Post gerust nog wat plaatjes, ook van het interieur. Veel plezier met de bolide!

Roy R

Gebruiker
@Ibud: zo hey, proficiat! Wat gaaf. Een jongensdroom, en terecht.
Daar moeten toch heerlijke roadtrips uit voort komen zou je denken.

Zelf ben ik net terug was van m'n tripje (3800 km) met de A4 cabrio. Genoten, maar valt in het niets bij zo'n Aston Martin :cool:

HarmenA

Gebruiker
Ik dacht dat Teutonia alleen voor dikke Duitse auto's was?

Grapje natuurlijk, heel gaaf zo in deze kleur! Mooi ook om te zien staan tussen het 'goedkope' spul. En het geluid wanneer de kleppen opengaan boven de 4000(?) toeren is geweldig weet ik uit ervaring! :T

bofkontz4

Gebruiker
Wat een geweldige auto Ibud!! waar ik mijn Z4 heb gekocht vorige maand stond er ook eentje.
Bijzonder fraai gelijnd, kan me voorstellen dat je hier heel erg blij van wordt.

Ibud

Gebruiker
Leuke reacties(y) Zal nog wat betere plaatjes posten na z'n eerste wasbeurtje, ook om Harmen te pesten. Heb hem nu zelf teruggereden uit omgeving Basel, Zwitserland dus dat was al een mooie trip en ik heb volgend jaar een bruiloft van 1 van mn beste vrienden, in Toscane. Het idee is om met de Aston daar een mooie lange trip van te maken. Wil ook Zwitserland vaker aandoen. We zijn er 5 dagen gebleven, beetje gewerkt en gerelaxt maar fijne sfeer, hele vriendelijke mensen en prachtige omgevingen natuurlijk. Geluid van de V8 is prachtig. Deze heeft de af-fabriek sportuitlaat en ook bij lage toerentallen klinkt het al heel lekker. En gelukkig ook gewoon stil op kruissnelheid.
Ik vind de lijnen hier ook wel fraai op uitkomen:

Icebrain

Gebruiker
HarmenA zei:
Ik dacht dat Teutonia alleen voor dikke Duitse auto's was?

Grapje natuurlijk, heel gaaf zo in deze kleur! Mooi ook om te zien staan tussen het 'goedkope' spul. En het geluid wanneer de kleppen opengaan boven de 4000(?) toeren is geweldig weet ik uit ervaring! :T

Dat klopt in de hoogtijdagen zou je hier een direkte ban tegemoet zien 😁

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Zwitserland is idd prachtig, maar alles is er wel belachelijk duur. Wij waren er in 2019 ook 3 dagen met de cabrio en zijn daarna doorgereden naar Italië, waar we voor een hapje eten ongeveer een kwart betaalden vergeleken met CH.

Roy R

Gebruiker
Zwitserland is altijd al duur geweest. Deze vakantie ook (wederom) ervaren. Een pizza in Luzern is € 23 / 25 heel normaal hoor. Laat staan als je een wat verfijnder hoofdgerecht wil. Even met de Pilatusbahn retourtje (absoluut de moeite waard overigens) is € 72. etc.

Maar dat weet je als je ernaartoe gaat. Plus - vind ik zelf - mooier dan Oostenrijk alleen idd vrij onbetaalbaar voor even een langere periode. Ik geniet wel telkens van de schoonheid van hotels, aardige mensen en hoe alles geregeld is.

Ibud

Gebruiker
Toch schrok ik er niet heel erg van dit keer, waarschijnlijk omdat NL en DE ook best wel duur zijn geworden. In Duitsland betaalde ik bijv. €8,40 voor een matige cappuccino en een klein flesje water. Lijkt me al met al wel lekker wonen daar met bijbehorend Zwitsers inkomen. Wat meer echte natuur om je heen is fijn en het servicelevel in de horeca is stukken beter dan hier. Alles heel erg ingericht op kinderen ook. Al heeft m'n oude baas er anderhalf jaar gewoond voor belastingredenen en hij is na anderhalf jaar weer weggevlucht omdat iedereen zo correct was en gebrand op regeltjes. Hij werd vaak aangesproken op dingen die niet mochten bijv.
Morgen maar eens de eerste stappen maken met de Aston. Al wat onderdeeltjes opgehaald bij Kroymans Hilversum, is wel weer even wat anders dan de Mini dealer:)

Roy R

Gebruiker
Je moet er wel 'passen' inderdaad. Weinig ruimte voor burgerlijke Nederlandse ongehoorzaamheid. ;)

Welke onderdeeltjes heb je opgehaald, niks groots neem ik aan?

Ibud

Gebruiker
Roy R zei:
Je moet er wel 'passen' inderdaad. Weinig ruimte voor burgerlijke Nederlandse ongehoorzaamheid. ;)

Welke onderdeeltjes heb je opgehaald, niks groots neem ik aan?

Antenne, nieuwe pooknop en interieurfilter. Dingen die ik elders niet echt goedkoper kon vinden want het is inderdaad wel een beetje oppassen bij de officiële dealer.
Veel standaard slijtageonderdelen worden gedeeld met Ford, Jaguar of Volvo dus die kun je veel goedkoper vinden. Luchtfilter bijv. Je hebt er 2 nodig en die kosten bij de dealer €166 incl. Op Ebay kun je precies hetzelfde onderdeel van hetzelfde merk maar zonder Aston Martin doosje echter voor €47 kopen. En blijkbaar wordt het ook gedeeld met een Mazda RX-8. Er zijn gelukkig wat topics op Britse en US forums met onderdeellijsten welke onderdelen worden gedeeld met andere merken. Specifieke interieur en exterieurdelen zijn wel echt prijzig. Heb bijvoorbeeld de interieur armsteun/deurhendel nodig. Die is van aluminium en de gordel komt er vaak tegenaan dus mijne heeft wat hapjes eruit. Kost bij de dealer €1200.. Ik denk dat ik maar Ebay in de gaten blijf houden. Pookknop was iets van €320. Heb bij mijn Mini's stuur en pookknop vervangen en vind dat zo'n verschil maken hoe fris een auto aanvoelt dus dat vond ik de moeite wel waard(y)

MB 300SL zei:
Zijn die chromen wielkastlijsten op de Lincoln origineel of zijn die er ooit als accessoire op gezet?

Goede vraag. Ik heb even de brochure gecheckt en daar staan ze niet in. Ik denk een dealer-accessoire zoals bij jouw generatie Mercedessen. Veel exemplaren die ik heb gezien hebben het ook, vind het bij mijn kleur wel goed staan op zich. Wel wordt de Lincoln dit najaar aangepakt (bumpers spuiten, alle wielkasten en dorpels kaal etc) dus kan overwegen om ze eraf te laten..

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Ibud zei:
MB 300SL zei:
Zijn die chromen wielkastlijsten op de Lincoln origineel of zijn die er ooit als accessoire op gezet?

Goede vraag. Ik heb even de brochure gecheckt en daar staan ze niet in. Ik denk een dealer-accessoire zoals bij jouw generatie Mercedessen. Veel exemplaren die ik heb gezien hebben het ook, vind het bij mijn kleur wel goed staan op zich. Wel wordt de Lincoln dit najaar aangepakt (bumpers spuiten, alle wielkasten en dorpels kaal etc) dus kan overwegen om ze eraf te laten..

Het ziet er idd exact zo uit als de lijsten die vaak op een W116 of R107 gemonteerd zitten. Mijn 116 had ze ook, en omdat het niet origineel is heb ik ze eraf gehaald. Er zat echter (zoals meestal) wel wat rottigheid onder, en uiteindelijk resulteerde dat bij mij in wat laswerk en compleet overspuiten van de auto.

Overigens vind ik wel dat een Town Car de chromen lijsten beter verdraagt dan een Benz, hoewel een W116 rijkelijk is voorzien van chroom zie je toch duidelijk dat het niet hoort bij de auto. Op een W126 zie je ze ook wel, maar daarop is het helemaal geen pan.

HarmenA

Gebruiker
Voor wie echt een bijzondere Teutoon wil rijden.
mercedes-benz-s-klasse-280s-station-zeer-zeldzaam.jpg

mercedes-benz-280-280s-station-zeer-zeldzaam.jpg

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/s-klasse/280s-station-zeer-zeldzaam-35870331/foto.html

JoelD

Gebruiker
Gaaf Ibud, gefeliciteerd!

Ik kom toevallig net terug van vakantie met de Z4, waar we ook langs vrienden zijn gegaan die net naar Zürich zijn verhuisd. Ja, het is duur, maar op zich vond ik het wel meevallen. Ik zou er geen 2 weken vakantie willen houden met mijn Nederlandse hongerloontje, maar voor die paar dagen viel het best mee. En scheelde wel dat we gratis slaapplekken hadden. ;)

VixcOKk.jpg

Overigens komt de E350 4-matic van mijn vader te koop in verband met de aanschaf van een andere auto.
file.php

file.php

Dus als iemand nog interesse heeft, slechts 317.000 km gereden, dus kan nog jaren mee. ;)

Ibud

Gebruiker
Blijft echt een sterk model zo'n W212. Heeft die onverwoestbare Mercedes look and feel wat de W124 ook heeft. Tussenliggende generaties en daarna zijn wat meer kind van hun tijd. Mooie uitvoering ook!

W212

Gebruiker
Mooie S212 JoëlD. Exact zoals ie moet zijn. Ik ben er helaas nog niet aan toe en stiekem nog wel graag met wat minder km's, maar dit had em zomaar kunnen zijn. Ik las elders dat er een E43 voor in de plaats komt. Dan ben je deze ook wel weer snel vergeten denk ik, ook al ben ik het wel eens met wat Ibud zegt.

Flieger

Gebruiker
@Ibud: Gefeliciteerd! Ik had het al in de wandelgangen van DF vernomen. ;) Echt een prachtige auto. Ook direct de mooiste kleur die ik ooit op een Vantage gezien heb.

S J 1001

Gebruiker
Wow wat een gave Aston. Gefeliciteerd en doe voorzichtig! Heb de 3200GT destijds lekker voelen glijden bij hevige spontane regenval op kaarsrechte N-wegen, heb het idee dat deze eenzelfde karakter zal hebben.

Ook een mooie S212, succes met de verkoop. Die van mij zal ik binnenkort ook op DF te koop zetten want de opvolger is er..

Met de juiste opties zoals driving assist plus, H/K sound, pano, HUD, elektrische comfortstoelen (etc). Het is een 530e xdrive met een halve ton op de klok, 30-40km elektrisch in de praktijk te halen. Dat is tegenwoordig zo een 50% van onze ritjes en met een beetje zonnige dag is dat 'gratis' rijden. Benieuwd wat hij gaat doen op de lange stukken, de w212 haalde de 7L/100 km (en binnendoor zo een 10L/100km). Géén M-pakket, maar wel een sportline. Dat M-pakket vind ik toch niet kunnen op een 2.0 viercilinder, net zoals een AMG pakket op een E200/E250.

JoelD

Gebruiker
Fraai SJ!

De vervanging is inderdaad een E43 AMG geworden:

G3Az3S5.jpg

Iridiumzilver met zwart interieur, dus staat mooi naast de E55 AMG. ;)

HarmenA

Gebruiker
JoelD zei:
Fraai SJ!

De vervanging is inderdaad een E43 AMG geworden:

https://i.imgur.com/G3Az3S5.jpg
Iridiumzilver met zwart interieur, dus staat mooi naast de E55 AMG. ;)

Heel fraai zo in het zilver! Wat ik bijzonder vind bij dit model is dat je de, in mijn ogen, mooiste velgen het minste ziet op dit model.
3.jpg

xxl-kfz74528210-img-6156.jpg

Ik kan me herinneren dat ik de E43 AMG voor het eerst in Genève zag, in het donkergroen zoals op de onderste foto en hagelnieuw, echt prachtig! :cool:

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Geweldige Autobahn-cruiser Joël, en iridiumzilver is een prachtige kleur op de E waarbij alle lijnen goed tot uiting komen. Ik ben er zelf nog steeds content mee.

5RDQnSO.jpg

Volgende week een ritje naar Stuttgart voor het Oktoberfest, dan kunnen de 300 pk’s weer even aan de bak. Ik twijfel nog tussen de A3 en de A61, op de 3 zijn volgens mij meer Baustellen, maar de laatste keer dat ik de 61 nam gold op bijna de gehele route een max van 120. Iemand nog tips na recente ervaringen?

W212

Gebruiker
Tussen Bonn en Frankfurt valt het met werkzaamheden wel mee op de A3. Afhankelijk van het tijdstip kun je de 300 paarden daar beter laten draven dan op de A61 waar inderdaad bijna altijd nagenoeg het hele stuk een max is. Ik ga tegenwoordig bijna altijd bij Emmen de grens over en dan via Osnabrück, Bielefeld, Kassel en Fulda naar het zuiden. Met name tussen Kassel en Fulda is het prachtig sturen, onbeperkt en veel bochten en hoogteverschillen. Maar dan moet je wel wat noordelijk wonen in Nederland, anders is et wat onhandig. :)

JoelD

Gebruiker
@Harmen, dat zijn de velgen van de E53 AMG.

Mercedes-E43-AMG-Estate-16.jpg

Dit zijn de E43 AMG velgen, echter zijn die 20" en dat vond m'n vader te groot.

MB 300SL

Actieve Gebruiker
De A7 is inderdaad grotendeels fijn te rijden, maar meer geschikt als je bestemming meer naar het oosten is. Voor Stuttgart is dat teveel om, zijn de 3 en de 61 de kortste routes. Of eventueel de Sauerland route, maar volgens mij rijd je daar ook van Baustelle naar Baustelle.

MB 300SL

Actieve Gebruiker
JoelD zei:
Dit zijn de E43 AMG velgen, echter zijn die 20" en dat vond m'n vader te groot.

Heeft de auto voor en achter luchtvering? In dat geval is 20” (weet ik uit eigen ervaring) heel comfortabel.

Ibud

Gebruiker
Flieger zei:
@Ibud: Gefeliciteerd! Ik had het al in de wandelgangen van DF vernomen. ;) Echt een prachtige auto. Ook direct de mooiste kleur die ik ooit op een Vantage gezien heb.

Mooi compliment! Kleur was ook de hoofdreden om deze te kiezen, naast dat hij de juiste opties en km-stand heeft. Auto afgelopen vrijdag bij de RDW ingevoerd. Auto importeren vanuit Zwitserland viel me absoluut mee. Was eigenlijk niet moeilijker dan eentje invoeren uit DE. Dat je een kenteken op jouw naam krijgt met verzekering voor een maand is ook super handig. Dat was in Italie bijv. weer niet mogelijk. Hier is de kleur ook wat beter te zien:

En nog een interieur plaatje:

@SJ, zal er zeker voorzichtig mee doen, rustig opbouwen. Veel plezier met de 5, sympathieke uitvoering. Zo zie je ze niet vaak.

Ibud

Gebruiker
@MB300SL, ik heb beide keren naar Basel de A61 gepakt. Leek me de iets rustigere route. Volgens mij toch ook wel wat stukken onbeperkt al lette ik daar met de Lincoln niet echt op:D Heb nog wel een goede restauranttip in Heidelberg voor je, leuke stad ook!

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Prachtig in die groene kleur(y)

Heidelberg lijkt mij een hele mooie stad, vaak langs gereden maar nooit geweest. Wellicht lukt het nu om op de terugweg even mee te pakken, tip voor leuk restaurant is altijd welkom!

Ik denk dat ik dan toch de A61 weer eens ga proberen. De slingerende route door de Eifel is mooier dan de wat saaiere A3, en wellicht valt het mee qua snelheidsbeperkingen.

Twix

Actieve Gebruiker
Ik heb hier eerder geloof ik eens verteld over flinke reparaties aan onze X5, allemaal vergoed door de bijgekochte garantie.

Voor wie het niet meer weet...:
- auto ging naar de garage om het niet laden van de 12v accu. Onder garantie is er voor $ 7.000 aan verbouwd.
- auto ging voor een kleine beurt en onder garantie zijn toen de rubbers van de voorwielophanging vervangen, $ 1.000.
- tijdens regenbuien kwam er een foutmelding van de adaptieve verlichting. Reparatie is goedgekeurd onder de garantie, $ 3.500...

Dat is $ 11.500 in nog geen 3 jaar...

ENTE

Gebruiker
Twix zei:
Ik heb hier eerder geloof ik eens verteld over flinke reparaties aan onze X5, allemaal vergoed door de bijgekochte garantie.

Voor wie het niet meer weet...:
- auto ging naar de garage om het niet laden van de 12v accu. Onder garantie is er voor $ 7.000 aan verbouwd.
- auto ging voor een kleine beurt en onder garantie zijn toen de rubbers van de voorwielophanging vervangen, $ 1.000.
- tijdens regenbuien kwam er een foutmelding van de adaptieve verlichting. Reparatie is goedgekeurd onder de garantie, $ 3.500...

Dat is $ 11.500 in nog geen 3 jaar...

Pittig. Maar ze hebben bij BMW natuurlijk wel een reputatie hoog te houden :)

Wat een geweldige auto Ibud.(y)

Twix

Actieve Gebruiker
MB 300SL zei:
Voor de garantie verloopt maar snel van de hand doen, straks ben je zelf aan de beurt.

Dat gaan we zeker doen.

Maar... de garantie hadden we apart bijgekocht en was voor 96 maanden vanaf de aanschafdatum in 2019.

Ibud

Gebruiker
Ai dat is flink. Dan doet je Expedition het een stuk beter denk ik?
Dank Ente! En veel plezier met Oktoberfest @300SL. Als je nog langs Heidelberg komt, probeer restaurant Neo(y)

Twix

Actieve Gebruiker
Ja, de Expedition is een stuk goedkoper in onderhoud en reparaties. Er is sowieso een groot verschil in kosten tussen Amerikaanse en Europese auto's. Dat onze X5 een plugin hybride is en vrij compleet qua uitrusting helpt ook niet.

MB 300SL

Actieve Gebruiker
Ibud zei:
En veel plezier met Oktoberfest @300SL. Als je nog langs Heidelberg komt, probeer restaurant Neo(y)

Geweldig weekend gehad in Stuttgart!
Heenweg over de Rechtsrheinische, terug over de A61. Heen ongeveer een uur stil gestaan bij Montabaur, terug weinig file. Nog steeds veel max 120 of 130 op de A61, maar heel weinig Baustellen. Sowieso lijkt het met de wegwerkzaamheden in Duitsland iets af te nemen vergeleken met een paar jaar geleden. Heidelberg paste toch niet helemaal in het tijdschema, dat blijft dus staan voor een volgende keer.

HarmenA

Gebruiker
Ik ben wel benieuwd, wat beschouwen jullie als de minimale afmetingen/motorisering/uitvoering voordat je een auto een Teutoon mag noemen? Moet die bijvoorbeeld minimaal 6 cilinders hebben en/of minimaal 250 km/u halen?

Niet dat ik op zoek ben naar een 'Teutoon', maar ben gewoon benieuwd waar 'de grens' ligt voor jullie. :)

Bovenaan