Nog bedankt iedereen voor de feedback nav de CLS vs 5-serie vraag. Was er voor mezelf wel uit dat ik m'n gevoel moet volgen en voor de CLS Shooting Break gaan (dat design!). Elke dag meerdere keren Autotrader checken of er nog wat nieuws op de markt was gekomen, maar geen enkel exemplaar klopte 100%.
Ondertussen zat er toch iets niet helemaal lekker. Waarom ben ik niet enthousiast? Na wat
soul searching ("voor wie koop je een auto nou, voor jezelf of voor anderen?") tot de conclusie gekomen dat 20 mille stukslaan op een auto die 3x per maand gebruikt wordt (en de rest van de tijd lekker staat af te schrijven) waanzin is.
Maar wat dan? Met De Boot ben ik namelijk best klaar. Er heeft vanalles de reveu gepasseerd (nee echt- van E38/F01 tot R129 tot LS400 tot 130i tot Landcruiser tot W140 enz....). Maar 1 model blijft me altijd achtervolgen. Ik heb er reeds 2 van gehad, maar itt andere auto's verveelt 'ie nog steeds niet.
En toen spotte ik gisteravond ineens de heilige graal op Ebay, en ging het allemaal heel snel.
Enfin:
Wat heb ik dan precies gekocht, en waarom is het (voor mij) de heilige graal op W124-gebied?
Nou:
- Mopf 1,5 (Mopf1 met de nieuwe motor)
- T-model
- Topmotorisering (320)
- Historie van A to Z gedocumenteerd
- Airco
- Tempomat
- Leuk kleurtje
- KOPLAMPWISSERS

En dat allemaal voor een echt goede prijs. Ik ben blij!