Tesla Model S (facelift 2021 @ pag. 4)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Tesla Model S images leaked![/size]

Tesla will officially unveil its long-await Model S later today – which you can see live here – but a series of leaked images appears to have given up the goods on the electric sedan. The Model S will be Tesla’s second model, joining the Roadster sports car.

Although the images don’t give away the front of the car, what we can see is a rather dramatically-styled four-door people hauler. The Model S’ sloping roofline gives it the appearance of a four-door coupe while the rear looks to have been influenced by the Jaguar XF. Overall, the Mosel S doesn’t look all that dissimilar to the Fisker Karma. Also note the use of a clear roof.

Perhaps even more interesting is the third shot showing an incomplete Model S interior. You can clearly see the Model S’ center stack is made up of what looks to be a touch screen interface. Presumably the screen will house all radion, navigation and HVAC controls, which would make for a highly customizable car.

Check back in just a few minutes for a live video stream of the Model S’ unveiling.

tesla-pr-6.jpg

tesla-pr-4.jpg

tesla-pr-5.jpg

tesla-pr-7.jpg

3387095971_6b54b2ff12_b.jpg

tesla-pr-3.jpg

3387902856_824b0a5a03_b.jpg

model-s-leak-3.jpg

Bron: https://www.leftlanenews.com/tesla-model-s-live.html

Guest
Als deze auto voor een redelijke prijs beschikbaar komt, dan is dit echt een geweldige auto. Die ongetwijfeld zal gaan knallen, mits de oplaadpunten er snel komen. Go BetterPlace :) :)

J

jorisvo

Guest
haleluja wat mooi
waar komt tesla ineens vandaan? en dit wordt dus ook een electrische auto neem ik aan?
design kan dus nog wel! merken, kijk even allemaal naar rechts en kijk eens hoe mooi het kan zijn.

Guest
Volvo 480 Turbo zei:
Als deze auto voor een redelijke prijs beschikbaar komt, dan is dit echt een geweldige auto. Die ongetwijfeld zal gaan knallen, mits de oplaadpunten er snel komen. Go BetterPlace :) :)

Zou 50.000 dollar moeten gaan kosten in de USA... Zal hier wel minstens het dubbele worden.

Guest
Is dit geen concept? ;)

Zeer nette auto, die me af doet vragen waarom Porsche dit niet kan. Ben benieuwd naar de voorkant :)

Guest
jorisvo zei:
haleluja wat mooi
waar komt tesla ineens vandaan? en dit wordt dus ook een electrische auto neem ik aan?
design kan dus nog wel! merken, kijk even allemaal naar rechts en kijk eens hoe mooi het kan zijn.

Niet alle electrocars zien er sullig uit. Ook al zijn die "sullige"" karretjes misschien wel heel slim en bijvoorbeeld zeer goedkoop in gebruik.
De Mitsubishi iMiEV gebruikt bijvoorbeeld slechts voor een paar eurocenten stroom.
Tesla verkoopt al een tijdje een schitterende elektro sportwagen; alleen beetje duurder: 100.000 dollar in de VS.
0-100 in 4 secionden, 200 mijl actieradius. Zie voor een rij-impressie zowaar de AW van deze week en:
https://www.youtube.com/watch?v=RGpqxZmRA9w&NR=1

Om nog even te laten zien dat elektro-aandrijving bepaald niet sullig hoeft te zijn: hier worden een Porsche en een Ferrari helemaal zoek gereden:
https://www.youtube.com/watch?v=BqqtJpfZElQ

Maar een eenvoudige Th!nk of iMiEV rijdt veel andere auto's er in een stoplichtsprintje uit.
Het koppel van een elektromotor is reeds bij 0 toeren volledig beschikbaar. Dit is een informatieve site over elektrische en hybride auto's:
https://www.zerauto.nl/

J

jorisvo

Guest
dat weet ik ook wel krukasKIA, maar ik vind deze wagen mooier dan menig auto op benzine bedoel ik...

Guest
krukasKia zei:
Zal hier wel minstens het dubbele worden.

Pourquoi?

Kun je trouwens je informatievoorziening met betrekking tot alles dat elektrisch is iets verminderen?

Apart interieur.. :T Ziet er nogal basic uit :D

GT 1973

Gebruiker
@KK: niet overal over de iMiEV gaan miepen. Het gaat hier over de Tesla S.

Ik vind het een heel fraaie auto. Ze mogen hem van mij ook wel met normale verbrandingsmotoren uitbrengen. Dan zou het een geduchte concurrent zijn voor oa. Jaguar en Volvo.

RTS

Gebruiker
Inderdaad gave bak, ik vind hem ook wat van AM trekjes hebben. Voorkant daarentegen heeft wat van de Masarati GranTurismo weg..

Rutger DC

Actieve Gebruiker
We have just listened to the panjandrum Elon Musk and the car's designer speak about the new Tesla S sedan, and these are the things to know about the first mass-produced highway-capable electric car: production will ramp up to 20,000 units annually by the end of the first year of production; after the $7,500 tax break, the Model S will start at just under $50,000 – $49,900 to be exact; and 440-volt charging will be available. That base price is for the 160-mile range pack; a 230-mile range pack and a 300-mile range pack will also be available.

Some other fast facts:
• The car fits seven people and their luggage: five adults and two children in rear-facing seats under the hatch inside, with luggage in the boot up front.
• If not people, it can fit a mountain bike with its wheels still on, a surfboard and a 50-inch television at the same time.
• The dashboard screens were installed to rid the interior of buttons. The 17-inch main display is fully 3G and Internet capable.
• The 300-mile range is possible (vs the Roadster's 244-mile range) because the S has 8,000 battery cells vs. 6,000 in the Roadster, the batteries have been improved in mass and volumetric performance, and there is more advanced cell chemistry in each cell, and the S has a cd of about .27 vs. the Roadster's drag coefficient of .35.
• On a 220V outlet, the car can be recharged in 4 hours.
• Option packages are being decided, with the only initial option being the battery pack. Customers will also be able to buy the 160-mile pack and rent the long range pack for a trip.
• They are finalizing the warranty, and expect it to be 3-4 years for the car and 7-10 years for the battery pack. They expect replacement battery packs to come in at "well under $5000" according to Elon.
• The quickness: the standard S will get to 60 in 5.5 to 6.0 seconds. A coming sport version will get to 60 in "well under five seconds," Musk says.
• The car will get a single-speed transmission.
• The body panels and chassis will be primarily aluminum, with a total weight of just over 4,000 pounds, about 1,200 pounds of that being battery mass.
• For infrastructure, Tesla is working with a government-affiliated partner to set up battery changing stations at various locations. They will be able to change the battery in 5-8 minutes, "quicker than filling up your car with gas."
According to Tesla's numbers, buying a Tesla S will save you $10-$15K vs a comparably priced gas-powered sedan when gas is $4 per gallon. For an equivalent comparison, you'd have to lease a $35,000 gas-powered car. The biggest hitch: the car doesn't go into production until Q3 of 2011.

Bron: https://www.autobloggreen.com/2009/03/26/tesla-model-s-50-000-ev-sedan-seats-seven-300-mile-range-0-6/

Interieur:

thumb800x800_3387630391_7850ab88d6_o.jpg

thumb800x800_3388368204_d4c2505f82_o.jpg

GT 1973

Gebruiker
Ik dacht dat het interieur nog niet af was. Maar blijkbaar houden ze het zo. Gooi een standaard TFT-schermpje overdwars in de middenconsole en klaar...
Aan de andere kant wel slim als je het met bestaande massaproducten kunt oplossen. Alleen dan wat fraaier afwerken graag. De carosserie is toch ook iets anders dan een standaard zeecontainer?

Guest
Als dit ding pas midden 2011 op de markt komt, hoort deze dan niet bij concepts te staan?

Vind het verder wel een veelbelovende kar, maar ik zie ook een reële kans dat Tesla niet meer bestaat tegen Q3 2011...

Guest
Legacy3.0R zei:
Als dit ding pas midden 2011 op de markt komt, hoort deze dan niet bij concepts te staan?

Vind het verder wel een veelbelovende kar, maar ik zie ook een reële kans dat Tesla niet meer bestaat tegen Q3 2011...

Ik denk dat de kans groter is dat GM tegen die tijd niet meer bestaat of door Chinezen overgenomen is.
De huidige Tesla 2-zitter die 100.000 dollar kost is ook een beauty en niet aan te slepen. Dat komt wel goed. de Volt zou Q4 2010 in productie komen voor 10.000 dollar minder.
Waar zou jij op wachten? :T

R W D

Gebruiker
Schitterend !!! :eek:

Deze wagen zou zo voor een Jaguar of een Maserati door kunnen gaan.
Als de oplaad-tijd nog verder verkort zou kunnen worden, ben ik heel positief over deze Tesla.

J

jorisvo

Guest
isd at dashboard nou gewoon een groot (touch)screen?
eindelijk een merk wat eens flinke stappen voorwaarts maakt met de techniek van vandaag zeg! nu kunnen de andere merken qua design al niet meer achter blijven. Hopelijk is het ook een beetje een veilig ding??

ohja, we lopen wel richting 1 april... khoop dat het geen grap is :)

Guest
jorisvo zei:
isd at dashboard nou gewoon een groot (touch)screen?
eindelijk een merk wat eens flinke stappen voorwaarts maakt met de techniek van vandaag zeg!

Mijn idee. Ik verbaas mij al jaren over dat men die BMW iDrive zo geweldig vindt.. Een onhandige knop noem ik dat gewoon... Leve het touchscreen... (wel erg groot in deze auto BTW...)

Verder een hele mooie auto, vooral op die foto's in de buitenlucht waar sommige lijnen beter tot hun recht komen (denk aan de lijn over de motorkap...)

zo zie je maar dat "groen" niet perse lelijk hoeft te zijn, hulde!

R W D

Gebruiker
Antigoon zei:
Ik verbaas mij al jaren over dat men die BMW iDrive zo geweldig vindt.. Een onhandige knop noem ik dat gewoon...

Heb je zelf ervaring met I-Drive?
Ik wel en ik vind het een goed systeem, zeker de laatste versies ervan.
Kijk ook maar naar de ervaringen van andere BMW-rijders, en je zult er weinig zien die negatief zijn over I-Drive, de meesten waarderen het systeem in grote mate!
Bovendien is I-Drive al lang gecopieerd door o.a. Audi en Mercedes....

Guest
Ja, ervaring met iDrive en soortgelijken...

Niet om de discussie van topic te laten veranderen.. Maar waarom is een iDrive beter dan een touch-screen?

Het gebruikersgemak van touch-screen is VELE malen beter dan zo'n onhandige knop namelijk.. je wilt in het menu dat item hebben, gewoon op drukken ipv naar toe navigeren... ik vind met name dat je gebruik moet maken van een knop onhandig, niet wat je er mee kunt.

buitengaats

Gebruiker
Ben benieuwd hoelang dat scherm heel blijft. Zo'n touchscreen is ook lekker vette vinger gevoelig dus ik snap het nut van knopjes en dergelijke wel.

De auto zelf ziet er wel fraai uit. De lijnen zijn niet bijster origineel maar het geheel zeker geslaagd te noemen.

Guest
E61 zei:
Schitterend !!! :eek:

Deze wagen zou zo voor een Jaguar of een Maserati door kunnen gaan.
Als de oplaad-tijd nog verder verkort zou kunnen worden, ben ik heel positief over deze Tesla.

Is al geregeld, E61: Tegen 2011 moet de nieuwe accutechnologie in de praktijk toepasbaar zijn die onlangs werd ontwikkeld: opladen in 10 a 20 seconden: https://blog.accessko.nl/index.php/nieuwe-lithium-batterijen-laden-in-20-sec/
Opladen gaat dan zelfs misschien wel sneller dan "gewoon" tanken! :LOL:

Ken je deze Fisker trouwens al?:
https://www.autobloggreen.com/2009/03/24/eco-facilities-are-coming-fisker-automotive-signs-up-32-deale/

Guest
@KK

je hebt nu al in vele post en topics kunnen lezen dat mensen het nu een 'beetje zat' beginnen te worden dat je maar blijft linken naar de zoveelste electrical site. Kun je het niet wat beperken en niet in elk topic dumpen.

Guest
Errug mooi!
Prachtige lijnen en mooi interieur!
Al hebben ze wel erg goed naar het dash van de SAAB 9-3 gekeken.:D
of06_0005929043.jpg

J

jorisvo

Guest
ik heb ooit i-drive bij top gear gezien en dat was rede genoeg voor mij om te denken dat ik nooit zou willen hebben eigenlijk

GT 1973

Gebruiker
Ik heb graag heel veel knopjes. Van mij mogen de draaischakelaars van de ventilatie en verwarming ook wel worden opgedeeld in aparte schakelaars voor ventilatie-voorruit, -benen, -recht in je gezicht e.d. Staat lekker stoer op je dashboard en kun je lekker zelf de combinatie kiezen.
Voor de rest blijft mijn stelling staan dat 1 Tomtom een heel dashboard kan vervangen. Sluit een Tomtom aan op de centrale dashboard-aansturing en je kunt op het schermpje je eigen dashboard samenstellen. Hetzij via presets of via zelf samen te stellen of te downloaden 'skins'.

Guest
GPS_wegkwijt zei:
@KK

je hebt nu al in vele post en topics kunnen lezen dat mensen het nu een 'beetje zat' beginnen te worden dat je maar blijft linken naar de zoveelste electrical site. Kun je het niet wat beperken en niet in elk topic dumpen.

Wat doe JIJ hier dan? Weer een beetje de weg kwijt? o_O
Voorlopig is de aandacht voor elektro-aandrijving veeeeel minder dan verdiend.
https://www.groenopweg.nl/video/1276/Staatssecretaris-rijdt-Tesla-Roadster

D Elzinga

Gebruiker
krukasKIA zei:
GPS_wegkwijt zei:
@KK

Wat doe JIJ hier dan? Weer een beetje de weg kwijt? o_O
Voorlopig is de aandacht voor elektro-aandrijving veeeeel minder dan verdiend.
https://www.groenopweg.nl/video/1276/Staatssecretaris-rijdt-Tesla-Roadster

Ik vind dat er de laatste tijd anders meer dan genoeg aandacht aan wordt besteed. Er is er nog geen enkele bij die je nu, op dit moment in Nederland kunt kopen, maar de AutoWeek staat vol met die elektrokarretjes.o_O

Bentley Arnage

Gebruiker
Ik schop het topic even omhoog.;)

Naar aanleiding van dit topic heb ik namelijk even op de Tesla-site gekeken en ik moet zeggen dat ik toch wel heel erg verbaasd ben.
Als je de nieuwe auto's van Tesla bekijkt moet ik namelijk echt wel zeggen dat ze wel zeer revolutionair bezig zijn.

De auto's (uit de hogere klasse) van de afgelopen jaren zijn namelijk vrijwel allemaal volgens vaste patronen ontwikkeld.
Ze rijden allemaal op fossiele brandstoffen, hebben gewone knoppen in het dashboard en hebben een vaste carrosserie-vorm.

Vervolgens presenteert Tesla in 2006 hun Roadster die gelijk een groot succes wordt en behoorlijk van de gebaande paden afwijkt.
Er zijn namelijk helemaal geen fossiele brandstoffen nodig om de auto te laten rijden.
De Tesla Model S is naar mijn mening nog specialer.
Een prachtige 7-persoons auto met de carrosserie-vorm van een Panamera of Rapide, met een enorm touch-screen in het interieur waardoor er geen knoppen meer nodig zijn en die ook nog eens volledig elektrisch rijdt en mooie prestaties heeft.

Als ik dat allemaal lees, dan moet ik zeggen dat ik heel erg veel bewondering voor Tesla heb.
Volgens Wikipedia is Tesla in 2003 begonnen met de plannen en om dan vervolgens de autowereld 6 jaar later helemaal om te gooien vind ik erg knap.
Het is naar mijn mening bijzonder dat zo'n jonge fabrikant zoveel durf heeft om zoveel bijzondere technologie en zoveel speciale ideeën in een auto te verwerken.

Mijn complimenten.(y)
Laat het een stimulans zijn voor de andere automerken om ook eens van de gebaande paden af te wijken.

Bentley Arnage

Gebruiker
Ja, je hebt 5 zitplaatsen en er kunnen nog 2 kinderen achter de achterbank tegen de rijrichting in worden geplaatst.
Deze link bevestigt dit: https://www.teslamotors.com/models/index.php

Yellow Cab

Gebruiker
De verkoop van de Tesla Roadster is inmiddels in volle gang. In 2012 komt de Model S er bij en daarna is het de beurt aan een auto in het segment van de BMW 3-serie.

4d34ef5a6745d7dec1294b1e12fdc77e.jpg

Tesla geldt als pionier op het gebied van elektrische auto’s. Na de roadster is het rond de helft van 2012 de beurt aan de Model S, een zevenzits hatchback. In Amerika moet die auto rond de 50.000 dollar gaan kosten. In een interview met Autocar meldt Tesla CEO Elon Musk dat er voor deze auto al 2.000 aanbetalingen binnen zijn van 5.000 dollar. In de loop van de tijd moeten minimaal twee afgeleiden komen van deze auto; Musk noemt met name een crossover en een coupé. De Model S moet goed zijn voor een productieaantal van 30.000 tot 40.000 per jaar.

In 2015 wordt het programma van Tesla uitgebreid met een model onder de Model S. Dat wordt de elektrische concurrent van de BMW 3-serie. Voor die auto wordt een prijs genoemd van 30.000 dollar. Samen met afgeleide modellen moet die het productietotaal van Tesla op 200.000 stuks per jaar kunnen brengen.

Bron: autoweek.nl

Nico94

Gebruiker
Het is een zevenzits hatchback. Volgens mij is dat de eerste ter wereld en de enigste! Of niet?

Yellow Cab

Gebruiker
Dat 'zevenzits' moet je wel met een korreltje zout nemen: het is eerder een 5+2-opstelling, het bankje achter de tweede zitrij kun je moeilijk als volwaardige zitplaats rekenen.

Hotdog

Gebruiker
als je kijkt naar de kofferbakdeksel zie je dat deze niet onder de achterruit, maar inclusief de achterruit scharniert. hatchback dus.

Guest
Klopt, maar mag duidelijk zijn dat met deze carosserievormen/model onder de sedans valt.

Yellow Cab

Gebruiker
Shady zei:
Klopt, maar mag duidelijk zijn dat met deze carosserievormen/model onder de sedans valt.

Oh, dus jij víndt het een sedan. Volgens mij is dit wel degelijk een hatchback, omdat de hele achterklep omhoog scharniert, en niet alleen de kofferbakklep.

Guest
03.jpg

04.jpg

10.jpg

14.jpg

Hier staan nog meer foto's! https://www.autogespot.com/nl/item/3979/gespot-tesla-model-s--roadster-in-de-big-apple.html

ASOCIAAL mooi!

Guest
Yellow Cab zei:
Shady zei:

Oh, dus jij víndt het een sedan. Volgens mij is dit wel degelijk een hatchback, omdat de hele achterklep omhoog scharniert, en niet alleen de kofferbakklep.

Lijkt mij dit soort auto's onder de sedans vallen. En niet alleen ik vind het zo.

Meningen verschillen!

Bovenaan