• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

SVR of quadrifoglio?

Hallo.

Ik ben op zoek naar een laatste benzine auto. Want straks blijft alleen stroom nóg over. Nu woon ik niet in NL dus het klimaat voor een brandstof auto is nóg oke, maar voor hoe lang? ….. zal geen heel lange tijd meer zijn.

Dan nu , ik zit nu in dubio , heb 2 leuke wagens op het oog een SVR f-pace 5.0 uit 2019 en een stelvio quadrifoglio.

Nu is niet de vraag welke te kiezen , maar wat is betrouwbaarder qua techniek en onderhoud… od zijn het bodemloze putten?

Groets

speedtouch

Gebruiker
Hier wat meningen over de Stelvio:
https://www.autoweek.nl/reviews/alfa-romeo/stelvio/?sortering=aflopend
en over de SVR:
https://www.autoweek.nl/reviews/jaguar/f-pace/?sortering=aflopend

AsconaGT

Gebruiker
Als je toch al een alles behalve rationele keuze maakt dan zou ik gewoon kiezen waar je hart naar uit gaat. zijn hele verschillende auto's, maakt met beide een proefrit en je bent er waarschijnlijk wel uit.
2019 modellen vallen echt niet uit elkaar als je het hebt over betrouwbaarheid, beide niet. Maar dat het hele dure jongens zijn qua verbruik, belastingen, verzekering en onderhoud lijkt mij duidelijk.

Ik zou voor de jaguar gaan, puur qua looks en supercharger

R Wolters

Gebruiker
Alfred 2088693 zei:
Nu woon ik niet in NL dus het klimaat voor een brandstof auto is nóg oke, maar voor hoe lang? ….. zal geen heel lange tijd meer zijn.

Groets

Dan ben ik benieuwd waar je woont, want Nederland loopt een paar jaar achter op veel andere Europese landen. Zelfs in Belgie heb je meer milieuzones dan in NL.

Piet Gazelle

Gebruiker
Op zulke jonge autos zou ik me niet zo zorgen maken over de betrouwbaarheid/ onderhoudskosten. Maar het is handig om te weten of je van plan bent 3 jaar of bij wijze van spreken 15 jaar in de auto van je keuze te gaan rijden.

1e geval: volg je hart/smaak/gevoel
2e geval: niet aan beginnen, welke je keuze ook zou zijn.

Ik denk dat beide even goed/slecht/peperduur zijn op middellange termijn, of het het waard is (hoeveel €€€ het ook zullen worden) kan niemand behalve jijzelf & je bankrekening bepalen.

Ik zou voor de F-pace kiezen, de heiligschennis bij voorheen stiff upper lip Jaguar doet me minder dan bij het passionele bella machina Alfa Romeo.

Ben van plan om de auto zo lang mogelijk te houden, dit is meer emotie koop dan met mijn koppie:)

As maandag ga ik een proefrit maken aangezien ik 500 km moet reizen :)

speedtouch zei:
Hier wat meningen over de Stelvio:
https://www.autoweek.nl/reviews/alfa-romeo/stelvio/?sortering=aflopend
en over de SVR:
https://www.autoweek.nl/reviews/jaguar/f-pace/?sortering=aflopend

Daar is geen svr te vinden

Piet Gazelle

Gebruiker
Is een Cayenne niet beter bestand tegen Poolse omstandigheden? Of rij je vooral rond grote steden en suburbs?

Hoe jammer ik het ooit vond dat Porsche aan een suv begon, inmiddels vind ik (afhankelijk van de specs) een Cayenne nog best een geslaagde dikke suv.

Piet Gazelle zei:
Is een Cayenne niet beter bestand tegen Poolse omstandigheden? Of rij je vooral rond grote steden en suburbs?

Hoe jammer ik het ooit vond dat Porsche aan een suv begon, inmiddels vind ik (afhankelijk van de specs) een Cayenne nog best een geslaagde dikke suv.

Nee ik woon in de bergen, kleine wegen met bochten en goed asfalt. Ik ben geen fan van porsche en zie ze toch best veel , dus minder bijzonder…. Toch bedankt voor de modeltip!

Als eigenaar van een Stelvio Q kan ik alleen maar zeggen wat een fantastische auto het is. Er is echter 1 groot probleem en dat is zijn diefstalgevoeligheid en daarom zou ik er momenteel met een grote boog omheen lopen.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Als eigenaar van een Stelvio Q kan ik alleen maar zeggen wat een fantastische auto het is. Er is echter 1 groot probleem en dat is zijn diefstalgevoeligheid en daarom zou ik er momenteel met een grote boog omheen lopen.

Goede verzekering lijkt mij dit probleem om te lossen, heb een eigen garage. Dank voor je inbreng!

Ik ga de stelvio ook zeker bekijken, testritje maken. En hij is ook 15% goedkoper, mag ik vragen naar jouw gem verbruik?

Alfred 2088693 zei:

Goede verzekering lijkt mij dit probleem om te lossen, heb een eigen garage. Dank voor je inbreng!

Ik ga de stelvio ook zeker bekijken, testritje maken. En hij is ook 15% goedkoper, mag ik vragen naar jouw gem verbruik?

Als je denkt dat diefstal alleen een administratieve kwestie betreft dan kan ik uit een droom helpen. Het is een ongekende inbreuk op je veiligheidsgevoel. Daarbij roven momenteel bendes door heel Europa die jouw en mijn Stelvio met 20 seconden meehebben.
Mijn gemiddelde verbruik is 1 op 11, maar ik rij veel lange stukken met de auto. De cilinderuitschakeling is echt een hele fijne. Dit is wel merendeels in Nederland. In het buitenland ligt mijn gemiddelde verbruik op 1 op 9.

Alfred 2088693 zei:

Als je denkt dat diefstal alleen een administratieve kwestie betreft dan kan ik uit een droom helpen. Het is een ongekende inbreuk op je veiligheidsgevoel. Daarbij roven momenteel bendes door heel Europa die jouw en mijn Stelvio met 20 seconden meehebben.
Mijn gemiddelde verbruik is 1 op 11, maar ik rij veel lange stukken met de auto. De cilinderuitschakeling is echt een hele fijne. Dit is wel merendeels in Nederland. In het buitenland ligt mijn gemiddelde verbruik op 1 op 9.

Ja dat is wel weer waar…. Netjes verbruik, ga as zaterdag kijken , en maandag de svr en dan verder… dank voor jouw bijdrage en antwoord!

Alfred 2088693 zei:
Alfred 2088693 zei:

Ja dat is wel weer waar…. Netjes verbruik, ga as zaterdag kijken , en maandag de svr en dan verder… dank voor jouw bijdrage en antwoord!

Veel plezier. Wat je bij de Stelvio even goed moet proberen, want dat vind ik zijn absolute sterkste kant, zijn de verschillende rijmodi. Tussen de A-stand en de R-stand zit zo ongeveer twee werelden van verschil. Van een vriendelijke, stille en rustige lobber (A-stand) tot echt een absoluut beest in de R-stand. Daarmee kun je de auto binnen een seconde aanpassen aan je humeur, wat ik echt ideaal vind. Niets in menu's weggestopt maar gewoon een draaiknop met direct resultaat.
Ben benieuwd wat het wordt!

Alfred 2088693 zei:
Baltische kust ?
Groeten uit de stad van Jakub Wejher :)

ps waarom niet op LPG zetten? houdt in ieder geval de kosten in bedwang. En is hier al veel eerder lonend dan in NL.

FW Ta 183 Huckebein I zei:
Alfred 2088693 zei:
Baltische kust ?
Groeten uit de stad van Jakub Wejher :)

ps waarom niet op LPG zetten? houdt in ieder geval de kosten in bedwang. En is hier al veel eerder lonend dan in NL.

Ja in die buurt staat er 1 de ander in Białystok , dus ruim 670 km , ikzelf woon in het klodzko dal vlakbij zieleniec.

LPG is toch niet goed voor een motor?! Of ….

:cool:Zo weer even een update.

De alfa is een super auto, niks op aan te merken, maar het geluid van de f-pace is fantastisch!! De auto stond al maanden te koop, dus ik heb 10% van de prijs kunnen aflullen.

As woensdag ga ik hem halen en dan kan het plezier beginnen , tzt zal ik een review plaatsen.

Dank voor de bijdragen !

Bovenaan