MatthijsGaasbeek
Startmotor
In een ander topic al genoemd: ben op zoek naar een zevenzitter. Omdat de kinderen lang zijn (185cm+) kom ik niet uit met de gewone grote auto's zoals de Grand Scenic. Ik blijf uitkomen op een Ludospace (Berlingo, Rifter, Combo). Nu heb ik deze op het oog
https://www.autoweek.nl/auto/95200/combo-tour-l2h1-1-5-diesel-130pk-edition/
Het nadeel van de Ludospace uit de stal van PSA zijn de motoren. Je komt uit of op 1.2 Puretech of op de 1.5 Diesel. Beide hebben ontwerpfouten. Voor beide worden ook reparatie's aangeboden. De Puretech lijkt wel een hele slechte motor (of omdat er veel mee gereden wordt vind je relatief meer slechte verhalen). Op dit moment overweeg ik dan maar een diesel ook al zal ik niet helemaal het Heilige Omslagpunt halen.
Bij de 1.5 HDI moet je de ketting (en krukas) vervangen van 7 naar 8mm. Dus in mijn aanschaf wil ik dit gelijk aanpakken. De dealer (tevens Peugeot-garage) kende het probleem natuurlijk en gaat overleggen met de garage wat er is gebeurd c.q. wat ze kunnen doen. Sowieso een harde eis van mij om de ketting te upgraden.
Maar nu lees ik ook over problemen met de AdBLue tank en nog meer horrorverhalen.
- Wat is slim om te doen? Ook de diesel links laten liggen?
- Wat kan ik nog meer preventief doen om mankementen zo veel mogelijk te voorkomen?
- olie en filters goed in de gaten houden (10k)
- Ik las ergens dat iemand een soort filtertje van 30 euro er tussen had gezet maar kan die opmerking niet meer terugvinden. Zegt iemand dat wat?
https://www.autoweek.nl/auto/95200/combo-tour-l2h1-1-5-diesel-130pk-edition/
Het nadeel van de Ludospace uit de stal van PSA zijn de motoren. Je komt uit of op 1.2 Puretech of op de 1.5 Diesel. Beide hebben ontwerpfouten. Voor beide worden ook reparatie's aangeboden. De Puretech lijkt wel een hele slechte motor (of omdat er veel mee gereden wordt vind je relatief meer slechte verhalen). Op dit moment overweeg ik dan maar een diesel ook al zal ik niet helemaal het Heilige Omslagpunt halen.
Bij de 1.5 HDI moet je de ketting (en krukas) vervangen van 7 naar 8mm. Dus in mijn aanschaf wil ik dit gelijk aanpakken. De dealer (tevens Peugeot-garage) kende het probleem natuurlijk en gaat overleggen met de garage wat er is gebeurd c.q. wat ze kunnen doen. Sowieso een harde eis van mij om de ketting te upgraden.
Maar nu lees ik ook over problemen met de AdBLue tank en nog meer horrorverhalen.
- Wat is slim om te doen? Ook de diesel links laten liggen?
- Wat kan ik nog meer preventief doen om mankementen zo veel mogelijk te voorkomen?
- olie en filters goed in de gaten houden (10k)
- Ik las ergens dat iemand een soort filtertje van 30 euro er tussen had gezet maar kan die opmerking niet meer terugvinden. Zegt iemand dat wat?