Seat Ibiza | Nieuw: update 2021

Wouter82

Moderator

rgny3sfbgqsd.jpg


4szyx44bky77.jpg


ro6yidxb541d.jpg


[size=x-large]GELEKT: SEAT IBIZA[/size]

SPAANSE NIEUWKOMER HOUDT HET NIET DROOG. De onthulling van de compleet nieuwe Seat Ibiza staat voor later vandaag gepland, toch lijkt het erop dat we je de nieuwe B-segmenter nu al kunnen laten zien. Het Poolse Motofilm plaatst op zijn website een aantal afbeeldingen waarop we de nieuwe Seat Ibiza kunnen bekijken. De afbeeldingen lijken door Franse media te vroeg op internet te zijn geplaatst. Het uiterlijk van de nieuwe, vijfde generatie Ibiza laat zich beschrijven als 'niet wereldschokkend anders' dan dat van het exemplaar dat momenteel in de showrooms van Seat te vinden is. We zien bekende lijnen die de Ibiza net even een volwassener uitstraling geven. Naar verwachting groeit de Ibiza enkele centimeters en zal hij dankzij zijn waarschijnlijk aan het MQB-platform gerelateerde basis wat kilo's afvallen. De nieuwe Ibiza wordt later vandaag officieel gepresenteerd. In Genève kan het publiek de Spaanse hatchback van dichtbij bewonderen. We verwachten diverse carrosserievarianten van de Ibiza, op termijn verschijnt onder de noemer Arona ook een cross-over met Ibiza-genen.
https://www.autoweek.nl/nieuws/gelekt-seat-ibiza/
 

RobEU

Gebruiker
Heel erg Leon, maar dat is niet per se iets slechts. Ziet er erg goed uit, en gelukkig visueel niet meer zo smal als de huidige. Ben echt heel blij dat die eruit gaat. Mooie opvolger. Ben heel benieuwd naar meer plaatjes. Komt er hier eigenlijk ook weer een ST van?
 

Cd6lop

Gebruiker
Veel strakker dan het huidige model, idd een erg mooie Ibiza, sportief ogend model geworden.
 

Yellow Cab

Gebruiker
Wel érg veel familie-DNA - op zich niks mis met overeenkomsten tussen verschillende modellen van een fabrikant, maar deze Ibiza had zich wel wat meer mogen onderscheiden van de Leon. Verder wel weer een fraai model, ook daarin lijkt 'ie op de Leon.
 

Barri

Moderator

Ik dacht dat er geen ST van zou komen, omdat er een SUV komt. Ergens wel jammer.

De neus is echt teveel Leon, verder ziet ie er prima uit.
 
Een Leon met krimpfolie dus. Op zich geen schande, vind het een fraai exemplaar. Maar het is wel weinig vernieuwend en je kunt je afvragen hoe lang zo'n model dan mee gaat...
 

DeeTwee

Gebruiker
Ik vind de huidige Leon nog steeds een mooie auto, dus ik vind het design goed houdbaar. En deze ibiza heeft wel duidelijk een eigen look van achter, dat onderscheidt 'm mooi. Ja, en die portiergrepen achter hè... ;)
 

RobEU

Gebruiker
Barri zei:
Ik dacht dat er geen ST van zou komen, omdat er een SUV komt. Ergens wel jammer.

De neus is echt teveel Leon, verder ziet ie er prima uit.

Ik was ook wel benieuwd ja. Anderzijds, ik vind de Leon ST en zeker de huidige Ibiza ST absoluut geen designtoppers. Dus een heel groot gemist zal het ook niet zijn.
 

der Magistrat

Gebruiker
Zo op basis van deze matige foto's: toch wel bijzonder dat de nieuwste Seat een miniatuur van een ontwerp van bijna 5 jaar oud is (de Leon werd in juli 2012 geïntroduceerd).
 

DeeTwee

Gebruiker
RobEU zei:
Barri zei:
Ik dacht dat er geen ST van zou komen, omdat er een SUV komt. Ergens wel jammer.

De neus is echt teveel Leon, verder ziet ie er prima uit.

Ik was ook wel benieuwd ja. Anderzijds, ik vind de Leon ST en zeker de huidige Ibiza ST absoluut geen designtoppers. Dus een heel groot gemist zal het ook niet zijn.

Tsja, smaken kunnen verschillen enzo, maar wat vind je zo verkeerd aan de Leon ST? Voor een koektrommelvariant is dat toch best een aantrekkelijke auto? Wat mij betreft de mooiste stationwagon in z'n segment, en tevens de enige die ik zou overwegen. Ibiza ST is inderdaad een wat vreemd ding.
 

Barri

Moderator

De Leon ST is in FR trim mooi, maar anders ziet ie er wat ielig uit van achteren.
De Ibiza ST was als concept prachtig, maar het productiemodel mist de scherpe lijnen van de hatch.

Ik zou het ook erg jammer vinden als er van de nieuwe Ibiza geen ST komt. Die hele SUV-hype heb ik helemaal niks mee.
 

Lancia Lover

Gebruiker
[D2] zei:
RobEU zei:
Barri zei:
Ik dacht dat er geen ST van zou komen, omdat er een SUV komt. Ergens wel jammer.

De neus is echt teveel Leon, verder ziet ie er prima uit.

Ik was ook wel benieuwd ja. Anderzijds, ik vind de Leon ST en zeker de huidige Ibiza ST absoluut geen designtoppers. Dus een heel groot gemist zal het ook niet zijn.

Tsja, smaken kunnen verschillen enzo, maar wat vind je zo verkeerd aan de Leon ST? Voor een koektrommelvariant is dat toch best een aantrekkelijke auto? Wat mij betreft de mooiste stationwagon in z'n segment, en tevens de enige die ik zou overwegen. Ibiza ST is inderdaad een wat vreemd ding.

Vind de ST ook niet zo'n geslaagde wagen. Komt denk ik vooral door de te schuine achterzijde en de uitpuilende achterbumper.
 

RobEU

Gebruiker
[D2] zei:
RobEU zei:
Barri zei:
Ik dacht dat er geen ST van zou komen, omdat er een SUV komt. Ergens wel jammer.

De neus is echt teveel Leon, verder ziet ie er prima uit.

Ik was ook wel benieuwd ja. Anderzijds, ik vind de Leon ST en zeker de huidige Ibiza ST absoluut geen designtoppers. Dus een heel groot gemist zal het ook niet zijn.

Tsja, smaken kunnen verschillen enzo, maar wat vind je zo verkeerd aan de Leon ST? Voor een koektrommelvariant is dat toch best een aantrekkelijke auto? Wat mij betreft de mooiste stationwagon in z'n segment, en tevens de enige die ik zou overwegen. Ibiza ST is inderdaad een wat vreemd ding.

Ik ben het niet eens met je oneens dat het (een van) de mooiste in het segment zou zijn, maar dit zegt (voor mij) meer over het segment. Momenteel is het aanbod C-stations heel zwak in mijn ogen.
Bij de Leon ST val ik vooral over de overhang achter in combinatie met de schuin aflopende achterkant. Het lijkt net een schildpad. De Ibiza ST heeft dit ook, maar voegt daar nog eens aan toe dat 'ie (visueel) wat smal oogt. Dat heeft de Leon, en de nieuwe Ibiza, gelukkig niet.
 

DeeTwee

Gebruiker
Bij een stationwagon hoort een wat langere overhang achter, mi. En die schuine daklijn en kont maken 'm wat mij betreft juist elegant. Maar goed, ik hou niet echt van stationwagons in het algemeen, dus misschien het logisch dat ik dan gecharmeerd ben van een versie die niet zo functioneel oogt als sommige andere.
 

Guest
Hmm, tsja...

De voorkant is wel héél erg Leon, maar wel scherp en stoer. Althans, in de hier getoonde FR uitvoering dan.

Het middenstuk heeft hele scherpe en interessante lijnen. Leuk!

De achterkant is de anoniem met die kleine lichtunits. Maar wellicht dat het in het echt meevalt, de foto is ook wel erg onduidelijk.

Het gaat pas echt mis in het interieur. Veel te anoniem voor een "sportieve" auto. Hetzelfde probleem heeft de huidge Leon, dat interieur ziet er ook niet uit. Oké, de voorgaande Leon had ook geen denderend interieur, maar daar zat nog wel een aardige vorm in. Heden ten dage zijn de Seat interieurs totaal nietszeggend. Sowieso een VAG probleem (op Audi na), maar Seat spant de kroon.
 

Barri

Moderator

De eerste Leon had een mooi dash, maar dat was gewoon gejat van de Audi A3. In dat opzicht heeft van Seat alleen de huidige Ibiza een leuk en door Seat zelf ontworpen dash.
 

929V6

Actieve Gebruiker
Jammer dat je echt weer moeten weten waarop te letten om de Ibiza en Leon aan de voorkant uit elkaar te houden. De achterkant lijkt me wel geslaagd. En weer een driedeurs minder?
 

RobEU

Gebruiker
Ugh, verschrikkelijk dat dashboard van de huidige Ibiza. Een grote bulk zwart plastic, totaal niet in lijn met het uiterlijk en erg goedkoop ogend.

img_2603.jpg
 

DeeTwee

Gebruiker
RobEU zei:
Ugh, verschrikkelijk dat dashboard van de huidige Ibiza. Een grote bulk zwart plastic, totaal niet in lijn met het uiterlijk en erg goedkoop ogend.

Ik neig ernaar dat niet zo'n representatieve foto te vinden.

Seat-Ibiza-2016-1024-28.jpg
 

RobEU

Gebruiker
Toch denk ik dat er meer Ibiza's rondrijden met het dashboard zoals op 'mijn' foto dan op de jouwe. :D

Maar inderdaad, met een hoop opties kun je er iets van maken. Maar om eerlijk te zijn vind ik het nog altijd niet mooi. Te iel, ouderwets, grauw en plastiekerig.
 

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Geslaagde auto hoor! Een soort mini Leon met de raamlijn van de Polo, wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon. Nou ja, Volkswagen heeft even geprobeerd om Seat nadrukkelijk als een sportief merk te positioneren met onderscheidend design (Ibiza III, Altea, Leon II etc.), terwijl Seat in de jaren tachtig en negentig leunde op strak, maar behoudend Italiaans design (Giugiaro). Nu is het weer terug naar wat meer behoudend design met sportieve karakteristieken, zeg maar. Ik ben ook erg benieuwd naar alle nieuwe concurrenten die nog verschijnen naast de C3, Rio, Micra en Fiesta.
 

DeeTwee

Gebruiker
RobEU zei:
Toch denk ik dat er meer Ibiza's rondrijden met het dashboard zoals op 'mijn' foto dan op de jouwe. :D

Maar inderdaad, met een hoop opties kun je er iets van maken. Maar om eerlijk te zijn vind ik het nog altijd niet mooi. Te iel, ouderwets, grauw en plastiekerig.

Jouw foto is pre-facelift, die van mijn post. Materiaalgebruik is nu een stuk beter.

Zelf heb ik een paar weken met een ibiza door Portugal getoerd, en volgens mij kleurde het dashboard een stukje donkerder IRL, dat scheelt nogal voor de uitstraling. En hij had oranje stiksels in de stoelbekleding :D

Maar los daarvan: bovenal is het gewoon een prettig zittende, sturende, koppelende en schakelende auto, in een B-segment auto vind ik dat belangrijker dan het materiaalgebruik op het dashboard. Een Peug 208 heeft een mooier afgewerkt interieur maar rijdt lang niet zo lekker.

Maar goed, het ging over het dashboard ;)
 

RobEU

Gebruiker
Ah, dat wist ik niet eens van die facelift. En het zal ongetwijfeld ook prima functioneren, begrijp me niet verkeerd. Materiaalgebruik vind ik ook niet zo belangrijk, maar het moet wel solide (en mooi) ogen voor mij. Dat doen andere merken beter in mijn ogen.
En ook Seat met de Leon. Het is misschien wat conservatief, en ik kan me goed voorstellen dat mensen het minder mooi vinden, maar ik vind het Leon-dash echt heel geslaagd. Simpel, maar niet een kopie van iets anders. Geen gekke design-dingen die niet functioneel zijn. Beetje zoals Seat was tot pakweg 2003.
 

Wouter82

Moderator

uu9yg7ebxamf.jpg


xexyforbb31l.jpg


6m5yz6pbhhdx.jpg


nljynrzbbsnl.jpg


vl0yjwgbbqzg.jpg


fo9ynumbi1ej.jpg


4jgy3oqbuf2p.jpg


k5myummbaf0o.jpg


lyey1h8bc76s.jpg


[size=x-large]Helemaal nieuw: Seat Ibiza[/size]

Uiterlijk evolutie, onderhuids MQB. In 2008 was de Seat Ibiza de eerste van een hele reeks nieuwe, compacte Volkswagen-producten. Nu voert de Seat opnieuw de roedel van modellen op het nieuwe MQB-platform aan. Dit is de compleet nieuwe, vijfde generatie Ibiza! Vanochtend verschenen de eerste foto's al op het internet, maar nu is hij officieel onthuld: de gloednieuwe Seat Ibiza! Qua uiterlijk is deze Ibiza, zoals we van Seat gewend zijn, niet wereldschokkend anders. De auto is direct herkenbaar als Ibiza, wat eenvoudigweg komt doordat alle elementen die de huidige Ibiza een Ibiza maken, aanwezig zijn. De enige serieuze uitzondering daarop is de aflopende 'vouw' boven de voorste wielkasten, die is geëvolueerd tot een meer recht naar achteren toe lopend exemplaar. Met z'n nieuwe uiterlijk kruipt de Ibiza nog wat dichter naar grote broer Leon, terwijl ook de overeenkomsten met de Ateca overduidelijk zijn. Wie liever een driedeurs koetswerk heeft, vist vanaf nu achter het net: Seat geeft aan dat zo'n versie er bij het nieuwe model niet meer in zit. Aan de binnenzijde springen de verschillen met het oude model een stuk meer in het oog, maar dat komt vooral doordat de auto hier behoorlijk wat frivoliteit verliest. De ronde ventilatieroosters en de op de passagierszijde georiënteerde middenconsole maken plaats voor een strak, maar vrij eenvoudig dashboard. Wie een wat opvallender geheel wenst, kan de 'baan' die over de volle breedte loopt, in een afwijkende kleur bestellen. Zo voorzichtig als Seat met het uiterlijk is omgegaan, zo rigoreus gaat het onderhuidse op de schop. De Spanjaard is namelijk het eerste compacte model dat op de compacte versie van Volkswagen modulaire MQB-platform komt te staan. Dat heeft belangrijke gevolgen voor de maatvoering. De nieuwe Ibiza is 87 mm breder en 2 mm korter dan het huidige model. Het verschil in hoogte is met 1 mm erg minimaal, maar door de toegenomen breedte én de met 95 mm gegroeide wielbasis heeft de auto evengoed andere verhoudingen. Bovendien levert de grotere wielbasis volgens Seat een met 35 mm toegenomen beenruimte achterin op, terwijl ook de hoofdruimte iets is toegenomen.

Seat doet niet geheimzinnig over de motoren die in de Ibiza leverbaar worden, al zwijgt het merk nog over de sportieve toppers met een Cupra-label. Het benzine-gamma begint vooralsnog met een 1.0 TSI die er met 95 of 115 pk is. Daarboven komt, in een later stadium, de nieuwe 1.5 TSI met 150 pk beschikbaar. Over de 130 pk-versie van deze motor rept Seat met geen woord, maar deze versie zou wel een logische aanvulling zijn. Dieselen kan met een 1.6 TDI die met 80, 95 en 100 pk beschikbaar komt. Zelfs op aardgas rijden behoort tot de mogelijkheden, dankzij een 1.0 TSI die in dit geval 90 pk levert. Of al deze motoren ook naar Nederland komen, is nog niet bekend. Wel is de kans groot dat het gamma op termijn wordt aangevuld met een minder krachtige benzine-optie. Schakelen gaat bij bij de motoren met 80, 90 en 95 pk middels een handgeschakelde vijfbak. De krachtigere versies krijgen een zesbak toebedeeld. Voor liefhebbers van een automatische versnellingsbak biedt Seat een zeventraps DSG. De nieuwe Seat Ibiza laat zich op de Autosalon van Genève, in maart dus, voor het eerst aan het grote publiek zien. In juni volgt de verkoopstart. Een overzicht van alle voorgaande Ibiza's vind je hier.
https://www.autoweek.nl/nieuws/helemaal-nieuw-seat-ibiza/
 

Mach1

Gebruiker
Zeer geslaagd! De vorige Ibiza vond ik wat minder, maar deze is weer top. Strakke lijnen en prima verhoudingen. Jammer dat het dit keer alleen bij een vijdeurs blijft.
 

peugeot gek

Gebruiker
Zo in FR trim een hele geslaagde auto. Toch overtuigen de foto's van het interieur mij nog niet echt.
Het is stukken beter als de huidige maar nog steeds erg zakelijk voor een b-segmenter.

Van voor alleen te onderscheiden van de leon in de vorm van de mist lampen.
Die zijn bij de ibiza verticaal en bij de leon horizontaal.

Heb ergens gelezen dat er geen 3 deurs komt.
Gek want de Leon SC vind ik een erg mooie auto, mooier als de 5 deurs.
 

Wheel Critic

Gebruiker
Mooi ding. Ook een stuk opgewaardeerd: ik zie LED koplampen, radar onder de bumper, 2 zijdige temperatuurregeling airco, PDC voor, schakelflippers.
Zeker die 1.5 150pk lijkt het me een zeer aantrekkelijke auto.
 

Skodarno

Gebruiker
3drs zijn een uitstervend ras. Alleen coupe's doen het nog goed (in het buitenland). Ik vind hem strak geworden.
 

Wouter82

Moderator

Niet erg mooi, o'n enorme plaat glanzend zwart plastic. Sowieso erg simpel en saai vormgegeven dashboard, ben benieuwd hoe Volkswagen dat weet te overtreffen met haar nieuwe Polo.

e6dybomb2djg.jpg


uy5yjyzbs6vq.jpg
 

Barri

Moderator

Na wat extra foto's kan ik 'm wel een beetje waarderen. Net als elke andere Seat/Skoda/Volkswagen: saai, maar wel netjes.

Dash van de nieuwe Polo zal wat sprankelender zijn in ieder geval.
ik ben wel benieuwd wat Seat nog met kleuropties in het dash gaat doen, het hele dash in één kleur is ook niet heel denderend.
 

Mach1

Gebruiker
Na deze extra foto's steeds meer overtuigd, erg fraaie Ibiza. Na 2 'mindere' generaties is deze nieuwe Ibiza zeer welkom. Het zakelijke dash vind ik vele malen fraaier dan het 'speelse' dash van de vorige generatie.
 

Joel 1987

Gebruiker
Mooie auto! Buitenkant is als FR erg geslaagd. Snap alleen de keuze voor de velgen niet, doet m.i. eerder afbreuk aan de auto dan dat ie er stoerder van wordt.

Interieur vind ik wat saai, tenzij de 'band' van links naar recht een ander kleurtje heeft. Pianolak is niet zo mijn ding
 

Guest
peugeot gek zei:
Heb ergens gelezen dat er geen 3 deurs komt.
Gek want de Leon SC vind ik een erg mooie auto, mooier als de 5 deurs.
De Leon is in 3-deurs uitvoering wel aardig, maar er zijn legio auto's waarbij dat niet zo is.

Maar belangrijker; een 5-deurs variant is zóveel praktischer, waarom zou je nog een 3-deurs willen? Je ziet ze ook amper meer.

In dat licht wel opvallend dat er nu juist wel een 3-deurs Leon verkrijgbaar is, terwijl de 1e en de 2e generatie Leon enkel als 5-deurs verkrijgbaar waren.

Maar goed, geen 3-deurs Ibiza meer dus. Lijkt mij een prima keuze.

Het dashboard is dan weer geen prima keuze. Dat kan ook zo in een Skoda zitten, zelfs het design is ongeveer hetzelfde. Wat dat betreft vind ik dat VAG echt de plank mis aan het slaan is. Enkel Audi springt er nog een beetje uit, de rest lijkt tegenwoordig (zeker van binnen) teveel op elkaar.

Ook de stoelen vallen mij op. Ik weet niet zo goed hoe het de Ibiza vergaan is, maar de Leon was altijd gezegend met fantastische (Recaro) sportstoelen. Helaas vanaf de 3e generatie niet meer, echt een downgrade. En als ik zo naar de stoeltjes van de nieuwe Ibiza FR kijk dan vermoed ik dat je ook in deze stoelen bijzonder weinig steun bij de schouders zult hebben.
 

Mc1

Gebruiker
Op verschillende punten oogt het interieur wel erg goedkoop. Bij een Dacia neem je dat op de koop toe maar ik had echt verwacht dat Seat een stap voorwaarts zou maken qua interieur, een tegenvaller.

Qua uiterlijk is het net een te heet gewassen Leon, moet 'm in het echt zien om daar echt een oordeel over te kunnen vellen. Bij de FR-versie zie ik toch meteen een aantal dingen die anders hadden gekund; voorbumper had een dikkere onderlip mogen hebben, auto had lager moeten liggen zowel qua wielkast opvulling als bodemvrijheid, onder grill van de voorbumpert is voor de helft dicht maar dat had wat minder opvallend gekund, Tussen de achter uitlaten had een rear diffuser gemoeten. Remschijven zijn te klein voor de grote velgen die er onder zitten.
 

RobEU

Gebruiker
Lebber zei:
De Leon is in 3-deurs uitvoering wel aardig, maar er zijn legio auto's waarbij dat niet zo is.

Noem er eens drie. Ik kan er oprecht geen enkele bedenken. De Lada Priora misschien...
 

Guest
RobEU zei:
Lebber zei:
De Leon is in 3-deurs uitvoering wel aardig, maar er zijn legio auto's waarbij dat niet zo is.

Noem er eens drie. Ik kan er oprecht geen enkele bedenken. De Lada Priora misschien...

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de Golf in 5-deurs uitvoering veel beter in proportie dan de 3-deurs. Hetzelfde geldt voor de Fiësta. En ook bij de huidige Ibiza vind ik dat.

Het vorige model Mégane was veel mooier als 3-deurs. Hetzelfde gold voor de vorige Astra. Maar daarbij was het hele design ook anders dan bij de 5-deurs.
 

RobEU

Gebruiker
Lebber zei:
RobEU zei:
Lebber zei:
De Leon is in 3-deurs uitvoering wel aardig, maar er zijn legio auto's waarbij dat niet zo is.

Noem er eens drie. Ik kan er oprecht geen enkele bedenken. De Lada Priora misschien...

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de Golf in 5-deurs uitvoering veel beter in proportie dan de 3-deurs. Hetzelfde geldt voor de Fiesta. En ook bij de huidige Ibiza vind ik dat.

Het vorige model Mégane was veel mooier als 3-deurs. Hetzelfde gold voor de vorige Astra. Maar daarbij was het hele design ook anders dan bij de 5-deurs.

Uiteraard, ik was vooral benieuwd. Wat betreft die Fiesta ben ik het met je eens, die ziet er inderdaad beter uit als vijfdeurs. Die was ik vergeten.
 

Guest
Ik vind 'm niet tegenvallen, maar je moet een sportieve uitvoering nemen. Anders vervaag je net zo in het straatbeeld als die basale Polo's.
 

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Autosalon van Genève:

seat-al-salone-di-ginevra-2017-e2f74054be3045719001877b9c983c31.jpg


autosalon-geneve-2017-seat-ibiza-287062-800.jpg


autosalon-geneve-2017-seat-ibiza-287064-800.jpg


seat-al-salone-di-ginevra-2017-5a6ca73bcd98e4a9dadafec9ddea73a6.jpg


autosalon-geneve-2017-seat-ibiza-287065-800.jpg


seat-al-salone-di-ginevra-2017-4d0bfaa8864874639e764e1e0a06c99f.jpg


seat-al-salone-di-ginevra-2017-7638c16cd59260f89950fa54dfa49190.jpg


seat-al-salone-di-ginevra-2017-20adc0960d852e2d14f54fef4c44ebee.jpg


autosalon-geneve-2017-seat-ibiza-287060-800.jpg


autosalon-geneve-2017-seat-ibiza-287056-800.jpg


autosalon-geneve-2017-seat-ibiza-287054-800.jpg


autosalon-geneve-2017-seat-ibiza-287055-800.jpg


autosalon-geneve-2017-seat-ibiza-287051-800.jpg


autosalon-geneve-2017-seat-ibiza-287049-800.jpg


Seat stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2017/stand/1641/seat
Meer foto's: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/maart/42519-seat-ibiza-weer-een-goede-auto-erbij-in-het-segment
 

Mach1

Gebruiker
Ik vind het model erg geslaagd! Vele malen beter dan zijn voorganger, jammer dat de SC en ST komen te vervallen.
 

Olijfje

Gebruiker
Nog enkele Engelstalige reviews voor de geïnteresseerden:

https://www.autoexpress.co.uk/seat/ibiza/99025/new-seat-ibiza-2017-review

https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/seat/ibiza-2017/

https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/seat/seat-ibiza-10-tsi-fr-2017-review/

De eerste indrukken lijken dus erg positief, voor wat het waard is.
 

zeebra

Gebruiker
Het model is zeker geslaagd. Maar de lat wordt ook erg hoog gelegd door Hyundai/Kia. Ben benieuwd hoeveel mooier/beter de Polo en de A1 worden.
 

Lancia Lover

Gebruiker
Ik denk dat vooral VW zelf last gaat krijgen van deze auto. De huidige Polo is nog best stoer om te zien, de nieuwe lijkt vooralsnog erg duf te gaan worden. Je ziet het ook terug in de Europese verkoopcijfers. VW daalt flink, en op concernniveau wordt dit deels gecompenseerd door stijgende verkopen van Seat en Skoda.
 
Bovenaan