en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De nieuwe Renault Captur: volledig nieuw, 100% Captur
Met 1,2 miljoen verkochte exemplaren sinds de introductie in 2013 is de Renault Captur de bestverkochte stads-SUV. Ook vorig jaar was de Captur de populairste in zijn klasse, toen wereldwijd meer dan 230.000 stuks verkocht werden. In Nederland zijn er inmiddels meer dan 45.000 Captur modellen verkocht.
e marktintroductie van de volledig nieuwe Captur is onderdeel van het strategische plan Drive the Future (2017-2022) van Groupe Renault. Het is tevens een van de belangrijkste modellen van de Groupe.
De nieuwe Captur wordt gekenmerkt door zijn internationale karakter. De nieuwe generatie komt op alle continenten onder dezelfde naam op de markt, ook in Zuid-Korea, en zal tevens in China geproduceerd worden – een strategisch belangrijke regio voor Groupe Renault.
Het belang van de Captur binnen de autogroep wordt ook benadrukt met de grote hoeveelheid technologie aan boord, waarmee hij voldoet aan de drie pijlers voor toekomstige mobiliteit, zoals beschreven in het strategische plan:
Elektrisch aangedreven: tegen het einde van het plan heeft Groupe Renault acht volledige elektrische modellen en twaalf geëlektrificeerde modellen in het aanbod. De nieuwe Captur is het eerste Renault model dat profiteert van de nieuwe E-TECH plug-in hybride aandrijflijn die door Renault in samenwerking met de Alliantie ontwikkeld is.
Connected: rond dezelfde periode moeten ook alle voertuigen op de belangrijkste markten volledig connected zijn. De nieuwe Captur loopt hierop vooruit met een nieuw multimediasysteem het Renault EASY LINK systeem.
Autonoom: tegen het einde van het strategische plan biedt Groupe Renault vijftien modellen met autonome rijtechnologie. De Captur is daarbij een van de pioniers. Met de nieuwe Clio worden geavanceerde hulpsystemen nu al standaard aangeboden in het B-segment.
De nieuwe Captur vormt de kern van de strategie om het synergievoordeel binnen de Alliantie te versterken. Dit wordt met name gerealiseerd door de ontwikkeling van gemeenschappelijke technologie en door het gebruik van nieuwe platforms, zoals het CMF-B-platform waarop de nieuwe Captur gebouwd is. De nieuwe architectuur maakt het mogelijk om de nieuwste technologische ontwikkelingen toe te passen en daarmee te voldoen aan de nieuwste eisen in verschillende werelddelen.
De nieuwe Captur is eind 2019 bij de Renault dealer te bezichtigen. Prijzen worden in een later stadium bekend gemaakt.
adinsx zei:Ik kwam voor het weekend nog een (Belgische) rijtest tegen met de Captur II 130Tce EDC meen ik. Kan hem alleen nergens meer vinden...
[size=medium]Nieuwe Renault Captur: de prijzen[/size]
[size=x-small]Frank Jacobs | 30 oktober 2019 om 09:00[/size]
Op dit moment rijden wij onze eerste kilometers in de volledig nieuwe, tweede generatie Renault Captur. Hoe dat bevalt, lees je dus heel spoedig op deze site. Tot die tijd kun je vast genieten van de prijzen.
21.590 euro hoog is de financiële drempel die je moet nemen om eigenaar te worden van een nieuwe Renault Clio. Dat is de prijs van de meest bescheiden uitvoering, een TCe 100 Life. Om met die motor te beginnen: het is een driecilinder 999 cc turbo met multipoint injectie die 74 kW (101 pk) en 160 Nm koppel, in combinatie met een handgeschakelde vijfbak.
De Life-uitvoering omvat onder meer Active Emergency Braking, Safe Distance Warning, led Pure Vision koplampen, cruisecontrol, lichtsensor en elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels. Bij warm weer ben je echter aangewezen op geopende ramen.
Is je dat te min, dan neem je bijvoorbeeld de Zen. Die heeft namelijk wél (handbediende) airconditioning, naast het Easylink multimediasysteem met 7 inch aanraakscherm, 17 inch lichtmetalen wielen en verchroomde accenten. Meerprijs: € 1.900. Voor nog € 2.000 meer krijg je de Intens met led-dagrijverlichting, klimaatregeling, handsfree card, parkeersensoren achter, elektrisch inklapbare buitenspiegels en MultiSense, waarmee de rijkarakteristiek in te stellen is.
Om de Captur feestelijk zijn wittebroodsweken in te sturen is er de Edition One. Deze heeft navigatie met drie jaar TomTom Traffic en een groter (9,3 inch) scherm, Bose hifi en een inductielader voor de smartphone. Verder is hij versierd met aluminium dakrails, 18 inch wielen. Meerprijs ten opzichte van de Intens: € 2.000.
De ultieme smulpaap kiest de Initiale Paris. Voor € 1.700 meer dan de Edition One krijg je leren bekleding, verwarmbare voorstoelen en stuur, automatisch inparkeren, vogelperspectief-camera, adaptieve cruisecontrol en 18 inch wielen met Eiffeltorenmotief.
Dan de verdere keuze in motoren: de hierboven genoemde indirect ingespoten driecilinder is er als Life, Zen, Intens en Edition One. De overige motoren zijn 1.333 cc vierpitters met turbo en directe inspuiting. De 96 kW (131 pk) versie heeft 240 NM koppel en is er naar keuze met handgeschakelde zesbak (€ 25.390 als Zen) of zeventraps EDC-automaat (€ 27.390, Zen).
De topper is dezelfde vierpitter met 113 kW (154 pk) en 270 Nm, altijd met de EDC-7. Die is leverbaar vanaf de Intens-uitvoering en kost dan 30.590 euro. Volgend jaar volgen een Bi-Fuel-variant van de TCe 100 en een plug-in hybride, de E-Tech.
De nieuwe Renault Captur is per direct te bestellen en arriveert begin december bij de Nederlandse dealers.
Total Loss zei:Beetje Captur komt toch wel uit tussen de 26k ( 100 pk Zen + wat opties ) en 31k ( 130 pk introversie ).
Maar kijkend naar de concurrentie is dat redelijk marktconform, wat een geld joh.
GT 1973 zei:Waar gaat het met de auto's heen? 30k voor een hoop onzin. Als het met de auto's net zo zou gaan als met technologie, dan zouden we nu rondrijden in hypermoderne auto's voor 1900 euro.
rw54 zei:De Captur II is inderdaad een prachtige auto om te zien en zal het zeker ook goed doen wat rijden, comfort e.d. betreft. Kan nu de opvolger worden voor mijn huidige Volvo V40 II D3 (2015). Was nu steeds aan het kijken naar een VW T-Roc maar dat is nu ook wel voorgoed voorbij. En aangezien er geen haast was en de beslissing steeds voor me heen had geschoven is er ook geen foute keuze gemaakt.
[size=medium]Meer info Renault Clio en Captur hybrides[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 9 januari 2020 • Tekst: Ellen Kole[/size]
Renault geeft meer informatie vrij over de aanstaande Clio en Captur hybrides. Modulaire E-Tech-techniek maakt het mogelijk Renault-modellen uit te voeren als stekkerloze hybride of plug-in hybride. Beide varianten zijn vanaf morgen te zien op de Brusselse autosalon.
Renault kondigde de hybride varianten van de Clio en Captur eerder al aan. Vanaf morgen kun je beide bekijken op de autosalon van Brussel. Voor de gelegenheid informeert het Franse merk ons ook over de technische mogelijkheden. De twee modellen hebben zaken gemeen, maar verschillen ook van elkaar. Dat kan omdat ze beide zijn gebouwd op het flexibele CMF-B-platform voor elektrische auto's. Renault heeft gebruikgemaakt van onderdelen van reeds bestaande elektrische modellen én van hybridetechniek uit de Formule 1.
De Clio E-Tech 140 pk is een hybride zonder stekker met een 1,2 kWh-batterijpakket. Hij start altijd in elektrische modus en blijft daarin tot een snelheid van 70 à 75 km/u. In de stad rijdt 'ie dus bijna geheel emissieloos, wat flink wat benzine bespaart. Mooi ook is de snelheid waarmee je versnellen kunt: in slechts 6,9 seconden van 80 km/u naar 120 km/u.
Net als de Clio is de Captur E-Tech Plug-in 160 pk voorzien van een 1,6 liter benzinemotor. De stekkerhybride Captur heeft echter twee elektromotoren - waarvan een met hoge voltage startgenerator - en een 9,8 kWh-accupack. Bij een snelheid tot 135 km/u kan de plug-in hybride maximaal 50 km volledig elektrisch rijden, in de stad zelfs 65 km. In plaats van een reguliere versnellingsbak wordt een slimme, 'multimodale' transmissie uit de F1 toegepast, waarmee het schakelen soepel verloopt.
Renaults E-Tech-technologie is dan ook ontworpen om leuk mee te kunnen rijden. Daarnaast is zuinig verbruik een doelstelling. Dat laatste wordt tevens bevorderd door voorzieningen als terugwinning van rem-energie, stroombesparing bij het loslaten van het 'gas'pedaal en het automatisch wisselen tussen rijmodi. Met de E-Save-optie kies je voor rijden op brandstof. Het gecombineerde verbruik van de plug-in hybride Captur ligt (theoretisch) op 1,5 l/100 km.
Bij de showroomintroductie berichten we over prijzen en uitrusting van de twee hybride modellen.
Je verwart technologie met informatietechnologie. En de evolutie daar gaat vooral over verwerkingssnelheid en opslagcapaciteit. Verder doet een computer in principe nog steeds hetzelfde als 30 jaren geleden. De verpakking is gewijzigd maar je koopt nog steeds opslagcapaciteit, een processor, een toetsenbord en een scherm.GT 1973 zei:Waar gaat het met de auto's heen? 30k voor een hoop onzin. Als het met de auto's net zo zou gaan als met technologie, dan zouden we nu rondrijden in hypermoderne auto's voor 1900 euro.