• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

[Quiz #22] - Raad het plaatje - Antwoorden en uitslag

lybra

Gebruiker
Nou, dit keer écht een makkelijke dan! Er zit weer een rode draad in de quiz en wederom komt elk merk maar 1 keer voor.

Puntentelling: er zijn 2 punten te verdienen per auto (1 punt voor merk, 1 punt voor model). Ontbrekende delen van een antwoord kunnen tot puntenaftrek leiden. Pas daarom goed op met overcomplete of incomplete antwoorden. Twee voorbeelden ter verduidelijking:
Overcompleet: als het plaatje een Ford Focus stationwagon laat zien, dan vind ik "Ford Focus" als antwoord prima, maar "Ford Focus hatchback" kost een half punt aftrek, want die (onnodige) toevoeging is simpelweg fout (tenminste, als op het plaatje duidelijk de achterkant te zien is natuurlijk).
Incompleet: als het plaatje een Toyota Yaris Verso laat zien, dan kost "Toyota Verso" een half punt aftrek; je zou immers ook een Avensis Verso of Corolla Verso bedoeld kunnen hebben. Voor het geval dat ze in de quiz voorkomen: "Mercedes" in plaats van "Mercedes-Benz" en "Alfa" in plaats van "Alfa Romeo" kost je een heel punt! Over "VW" in plaats van "Volkswagen" zal ik niet moeilijk doen, die afkorting gebruikt het merk zelf ook in het logo.
Graag ook de benaming gebruiken zoals 'ie in de prijslijst staat. Mensen hebben nog wel eens de neiging om bv. BMW E46 in te vullen, maar noem die dan alsjeblieft BMW 3-serie, dat maakt het voor mij wat makkelijker.

Meedoen kan door de antwoorden in een privébericht naar mij te sturen. Geen antwoorden of aanwijzingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden. Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van 20 antwoorden sturen (da's makkelijker met nakijken).

Inleveren kan t/m zaterdag 3 juli 20:00. Ik zal in de openingspost bijhouden van wie ik inzendingen (en eventuele updates) ontvangen heb.

(klik voor een vergroting)

Veel succes en plezier!

Antwoorden ontvangen van:
- MCW2 (+ 1 update)
- Barri
- Thunderburt (+ 1 update)
- SVF (+ 1 update)
- 929V6
- 406c
-

MCW2

Gebruiker
Die is wel héél makkelijk :) En met thema's is het vaak ook te makkelijk om op te zoeken. Niettemin heb ik mijn eerste ingevingen gestuurd, hoef er maar een aantal na te checken (zolang het kan onder dit profiel..), de rest was een eitje.

lybra

Gebruiker
Dat zei je bij quiz #20 ook..... hoewel ik inderdaad denk dat deze wel een heel stuk makkelijker is dan quiz #20. Maar we gaan het zien. Mocht deze inderdaad veel te makkelijk zijn, dan kan de volgende quiz altijd weer een stukkie moeilijker worden.

SVF

Gebruiker
Zojuist mijn antoorden verstuurd. Ben vrijwel zeker dat ik ze allemaal goed heb maar zal vlak voor de deadline voor de zekerheid alles nog een keer nalopen.

lybra

Gebruiker
929V6 zei:
Wanneer een toevoeging gevraagd wordt, levert dit een extra punt op.

Er wordt nergens om een toevoeging gevraagd, dus die leveren ook geen punten op?

Oh, oeps, iets te veel copy-paste. Ik zal het verwijderen uit de openingspost.
Er worden inderdaad geen toevoegingen gevraagd.

lybra

Gebruiker
Tijd zat nog om in te zenden, maar ik wou alvast melden dat ik een beetje last-minute voor volgende week een midweekje weg geboekt heb en dus niet of nauwelijks zal reageren in het topic of de lijst met inzenders in de openingspost zal bijwerken.

lybra

Gebruiker
Even een kleine schopje: nog iets minder dan 2 dagen om je antwoorden in te sturen.

Modus zei:
Ik ben zelf wel weer even klaar met quizzen merk ik maar ik wil de volgende wel maken.
Graag, top! (y)

lybra

Gebruiker
Goed, een niet zo moeilijke quiz dit keer. Allemaal vrij herkenbare auto's, meer specifiek: stationwagens uit het C-segment. Daarbij heb ik bij de Daewoo Nubira gesmokkeld, want dat plaatje is van de sedan (ik kon van een station geen geschikte foto vinden). Verder vroeg ik niet om toevoegingen; als je de auto herkent, vind ik het niet zo relevant of je weet dat de stationwagon-variant Break, Wagon, Variant, SW of hoe dan ook heet, behalve bij die modellen waar de stationwagon echt als separaat model gevoerd is (bv. Clubman of V40).

Antwoorden

(klik voor een vergroting)

1. Seat Leon (6x goed)
2. Volkswagen Golf (6x goed)
3. Alfa Romeo 33 (5x goed, 1x leeg)
4. Suzuki Baleno (6x goed)
5. Hyundai i30 (6x goed)
6. Mazda 323 (4x goed, 1x Mazda 929, 1x leeg)
7. Mini Clubman (6x goed)
8. Opel Astra (6x goed)
9. Ford Focus (6x goed)
10. Fiat Tempra (6x goed)
11. Honda Civic (4x goed, 1x Honda Accord, 1x Saab 9-5)
12. Kia Ceed (5x goed, 1x BMW)
13. Mitsubishi Lancer (6x goed)
14. Daewoo Nubira (5x goed, 1x Hyundai Lantra)
15. Citroën ZX (5x goed, 1x Lancia Thema)
16. Nissan Sunny (5x goed, 1x Nissan Primera)
17. Peugeot 305 (6x goed)
18. Volvo v40 (6x goed)
19. Renault Mégane (6x goed)
20. Toyota Corolla (6x goed)

Gezien de antwoorden zijn er m.i. geen verdere toelichtingen nodig.

Uitslag
Her en der zijn er toch nog wel wat puntjes gemorst, dus uiteindelijk "slechts" 2 mensen met de volle 40 punten.
Gefeliciteerd 929V6 en MCW2, en uiteraard een grote dank aan alle deelnemers! :D
Code:
[b]            TOTAAL  1  2  3  4  5  6  7  8  9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20[/b]
[b]1. MCW2         40[/b]  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2
[b]   929V6        40[/b]  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2
[b]3. Thunderburt  39[/b]  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  1  2  2  2  2  2  2  2  2  2
[b]4. SVF          38[/b]  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  2  0  2  2  2  2  2
[b]5. 406c         34[/b]  2  2  0  2  2  0  2  2  2  2  0  2  2  2  2  2  2  2  2  2
[b]   Barri        34[/b]  2  2  2  2  2  1  2  2  2  2  2  0  2  0  2  1  2  2  2  2

Op naar quiz #23 van Modus.

Bovenaan