• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

[Quiz #21] - Raad het plaatje - Antwoorden (uitslag volgt)

M

MCW

Guest
or9qkd6.png

1. Landwind CV9
wFEjZNz.jpg

2. Citroën C3 Picasso
JApY12z.jpg

3. DS 7 Crossback
c7HE9qd.jpg

4. Lexus RC
W2bJDuz.jpg

5. Mercedes-Benz SLR McLaren
k22BYoL.jpg

6. Mitsubishi Grandis
BMzyOao.jpg

7. Nissan Almera Tino
4LDhCmv.jpg

8. Seat Ronda
iY5LAjx.jpg

hUyumfK.png

rKLU6nQ.png

9. Skoda Karoq
SaFCzJF.jpg

10. Rover Streetwise
n5RgCu1.jpg

11. Ford SportKa
vZFD7mB.jpg

12. Kia Magentis
7m9rF54.jpg

13. Volkswagen New Beetle
2K2WTpY.jpg

14. Lotus Evora 400
yRjULEn.jpg

15. Audi 90
p1bM5D7.jpg

16. Opel Signum
m4Ptv4N.jpg

17. BMW X6
vLe86fu.jpg

18. Fiat Panda
trcjJzD.jpg

19. Chevrolet Alero
b3CUWMa.jpg

20. Chrysler Crossfire
IiLICpi.jpg

lybra

Gebruiker
Leuk MCW! Ik heb je zojuist m'n antwoorden gestuurd nadat ik er letterlijk maar een paar minuten naar gekeken heb. Ben benieuwd hoeveel daar uiteindelijk van overeind blijft... :)

929V6

Gebruiker
Er zitten er een paar bij die ik zo herken maar die stukjes bumper van moderne auto's... daar haak ik af.

Thunderburt

Gebruiker
lybra zei:
Leuk MCW! Ik heb je zojuist m'n antwoorden gestuurd nadat ik er letterlijk maar een paar minuten naar gekeken heb. Ben benieuwd hoeveel daar uiteindelijk van overeind blijft... :)

Ik heb hetzelfde gedaan, mijn eerste antwoorden gestuurd zonder op internet te checken of zoeken. Maar nu ik internet geraadpleegd heb, blijken een paar antwoorden die ik wel goed dacht te hebben toch niet te kloppen...

M

MCW

Guest
Heb ik ook vaak. Denk je het zeker te weten maar klopt het toch niet. Kan je daarna weer lang zoeken :)

lybra

Gebruiker
Thunderburt zei:
Ik heb hetzelfde gedaan, mijn eerste antwoorden gestuurd zonder op internet te checken of zoeken. Maar nu ik internet geraadpleegd heb, blijken een paar antwoorden die ik wel goed dacht te hebben toch niet te kloppen...
Ja... ik heb intussen minstens de helft van m;n antwoorden gewijzigd. Nog 5 te gaan (dacht ik), maar dat zijn (uiteraard) degenen waar ik wat minder aanknopingspunten bij heb.

M

MCW

Guest
Nog maar 2 dagen. Heb nog maar 4 verschillende inzendingen gekregen.

M

MCW

Guest
:) Had juist anderen geschrapt omdat die mij echt te makkelijk leken. Maar deze is voor de meesten ook pittig merk ik

Thunderburt

Gebruiker
Ik denk dat je* als maker al snel denkt dat het te makkelijk is. Heb ook eens een aanzet tot een quiz gemaakt en toen neigde ik er ook steeds naar te denken dat plaatjes te makkelijk te herkennen zouden zijn. Maar je komt er blijkbaar pas achter als mensen ermee aan de slag gaan.

Met "je" bedoel ik niet specifiek jou maar in het algemeen.

M

MCW

Guest
Klopt. En eentje uit deze reeks leek me juist die men niet makkelijk zou weten maar die is juist makkelijk gebleken :)

M

MCW

Guest
Ik ben net thuis van werken en end fietsen. Moet na eten nog in tuin werken ivm nieuwe schutting dat morgen komt. Uitslagen zullen denk ik dan wat later vanavond komen.

Barri

Moderator

Inzending voltooid, op de valreep! En alles dus ook direct de eerste ingeving. Ben benieuwd...

M

MCW

Guest
Per ongeluk de antwoorden in de openingspost gezet o_O Dus rest van de tekst is weg. Uitslag volgt..

MCW2

Gebruiker
Sorry jongens, geen uitslagen. Terence heeft z'n dag niet en is mensen gaan bannen, inclusief moi, o.a aan de hand van het 308-topic waar alleen maar werd verduidelijkt wat er door iemand nou bedoeld werd. :rolleyes:

lybra

Gebruiker
bericht verwijderd; MCW heeft het zelf al gemeld

Over de antwoorden dan: ik vond 't zeker geen makkelijke quiz. Had nog 4 lege antwoorden waar ik maar wat gegokt heb, het zou kunnen dat ik Lotus nog goed heb ook en misschien Kia ook nog wel (maar ik heb niet opgeslagen wat ik daar ook alweer ingevuld had). Ben benieuwd of iemand alles goed heeft

929V6

Gebruiker
Onhandig van Terence, want nu zijn alle antwoorden natuurlijk ook verloren gegaan... :rolleyes:

Ik heb er veel niet kunnen raden: de Landwind, DS, SLR, Karoq, New Beetle, X6 en Panda had ik fout. Bij de Signum had ik Vectra, ik vraag me af waar het verschil zit.

Total Loss

Gebruiker
@929V6 Voorbumper van de Vectra GTS is anders en dan juist met name het stukje bij de mistlampen.

$_86.JPG

Verder zijn volgens mij de koplampen bij de Vectra GTS altijd gedeeltelijk zwart/donker.

Barri

Moderator

Oef, wat een matige score heb ik!

@929V6: de latere Vectra's, als V-line dacht ik, hebben inderdaad dezelfde bumper en luchtinlaten.
edit: Google leert mij dat de V-line wel de Signum bumper heeft, maar niet de chrome lijsten in de roosters.

Total Loss

Gebruiker
@Berry

Niet helemaal. De normale Vectra en de Station gingen op de Vectra GTS lijken, niet op de Signum!

Zie ook :
https://www.autoreview.nl/nieuws/autonieuws/id/1537/opel-vectra-v-line-gts-look

MCW2

Gebruiker
Klopt inderdaad. En als Vauxhall had je de Vectra GTS (hatchback) ook gewoon met de normale bumpers. Overigens vind ik die generatie Opels nog altijd zeer sterk. Ze hadden toen een ontzettend duidelijk familiegezicht, niet alleen qua lampen maar ook qua strakke lijnen. Maar goed, dan dwalen we af.

Timo had volgens mij vrijwel alles goed, als ik het goed herinner.

- De Lexus RC werd vaak aangezien als Toyota wat ik wel erg grappig vond.
- De Chevrolet Alero werd vaak goed geraden terwijl ik had verwacht dat men, bij een eerste ingeving, het zou aanzien als een 626 HB of Xedos 6. Misschien was dat wel het geval als alleen het rechterdeel van de lampen te zien was?
- De Audi 90 is aantal keren als 80 of 100 aangeduid. Door een eerdere quiz kwam ik er zelf ook pas achter dat er nog een 90 was, wat een wat luxere 80 was met afwijkende neus.
- New Beetle bleek te lastig. Ik meende zelfs dat die bumper al ooit was gebruikt in een quiz?
- Grandis was ook niet te moeilijk. Iets anders dan een Grandis kon het niet zijn behalve evt een Cadillac of een Mazda5 GT-M
- Die Landwind is echt zo'n auto waar je niet snel aan denkt en dat was mijn doel uiteraard haha
- Wilde eerst de StreetKa doen (eerst de achteruitlamp alleen maar toen toch deel van achterlampen) maar die leek mij te makkelijk dus toch voor SportKa gegaan
- De Lotus was erg moeilijk, kan me ook wel voorstellen. Vind het lastig in te schattig hoe goed de kennis is over diverse Lotussen. Ik had hem waarschijnlijk zelf ook niet geraden
- Seat Ronda kende ik zelf niet eens maar wilde eerst een quiz doen met (een van de) slechtst verkopende auto's van diverse merken. Aantal hadden die goed

929V6

Gebruiker
Die Lotus had ik toevallig wel goed. Eerste ingeving om in elk geval op dat merk te zoeken, het juiste type kwam snel tevoorschijn.

De Audi 90 kon ook een Coupé zijn.

mv7yagib7deb_800.jpg

lybra

Gebruiker
De Landwind, Kia, VW en Lotus had ik niet, de rest had ik volgens mij goed. De Audi had ik inderdaad de Coupe GT ingevuld. De DS was een toevalstreffer; ik was wat aan het bekijken over de nieuwe DS 4 en toen zag ik bij toevel een plaatje van de DS 7 met die vierkante uitlaten.

Ik heb zojuist een nieuwe quiz klaar gezet.

Thunderburt

Gebruiker
Er zitten er een paar tussen die ik nauwelijks ken (Landwind, Lotus) maar ook een paar die ik wel had kunnen/moeten weten: de Skoda (ik zat in een BMW/Jaguar-tunnel hoewel ik wist dat het geen BMW kon zijn omdat ik de X6 zeker wist), de VW (makes sense now...) maar vooral de Chevrolet (wist het merk vrijwel zeker, blijkbaar niet goed gezocht). Bij de Mercedes en DS had ik geen aanknopingspunt om op te zoeken.

Al met al vond ik het een lastige deze keer maar dat maakt het niet minder leuk!

406c

Gebruiker
Lotus had ik niet, vind die spoiler ook helemaal niet passen, de standaard Evora spoiler is veel sierlijker.
Verder twee foutjes; bij de Lexus had ik een Toyota ingevuld en de Audi had ik een 200 ingevuld. Toch nog een best redelijke score.

Bovenaan