• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Peugeot 508 | facelift op p. 10

Rutger DC

Actieve Gebruiker
peugeot-508-2202styp-007-redimensionner.jpg


peugeot_508_2018_2.jpg1..jpg


peugeot_508_2018_3.jpg


peugeot_508_2018_5.jpg


peugeot_508_2018_6.jpg


peugeot_508_2018_7.jpg


peugeot_508_2018_4.jpg


peugeot_508_2018_11.png


Bron: https://www.forum-peugeot.com/Forum/forum-peugeot/L-univers-Peugeot/Nouveautes-Scoop/scoop-2018-peugeot-sujet_34851_17.htm
 

Wulp

Gebruiker
Hm zo op het eerste oog had ik er iets meer van verwacht. Neus lijkt wel een beetje 'Chinees' met rommelige styling ed. Even wat meer foto's afwachten
 

Wulp

Gebruiker
Peugeot-508-1.jpg


Peugeot-508-8.jpg


Peugeot-508-9.jpg


Peugeot-508-10.jpg


Peugeot-508-11.jpg


Peugeot-508-13.jpg


Peugeot-508-15.jpg


Peugeot-508-12.jpg


Ik vind het iets gedateerds hebben. Ik zie iig geen reden om dit te kiezen tegenover een Talisman oid
 

voiture

Gebruiker
De dagrijdverlichting vind ik erg ontsierend.
Verder wel een mooi ingetogen ontwerp met verrassende details en een knipogen naar het verleden (neus, kont). Het zijaanzicht is wat anoniem wellicht, maar wel mooi clean (i.t.t. de eerder aangehaalde Talisman met teveel frutsels en lijntjes). Dat kunststof hoekje op de D-stijl vind ik jammer; het interieur vind ik waanzinnig mooi.

Enfin, eerst eens in het echt bekijken volgende maand.
 

Cd6lop

Gebruiker
Wat een tegenvaller, vooral de dagrijverlichting, wat ontzettend jammer. Doet afbreuk aan het ontwerp, onbegrijpelijk.
 

BENZine

Gebruiker
Mooie stijlvolle auto. Ben heel benieuwd naar afmetingen en interieurruimte. Hopelijk flink ruim (Passat niveau), dan kan deze 508 een mooi alternatief zijn voor heel veel andere auto’s.
 

Gilletti

Gebruiker
Zo hehe, eindelijk weer eens een echte kleur op de 508! Stoer en chique tegelijk.
Mijn eerste indruk is positief voor zowel binnen- als buitenkant. Alhoewel ik die twee 'tranen' bij de koplampen niet mooi vind.
Ben benieuwd hoe dat in het echt toont.
 

D Elzinga

Gebruiker
Het design van Peugeot is toch wel zoveel beter geworden sinds ze die idiote maniakaal lachende grilles overboord hebben gegooid... Dit is zowaar best een fraaie auto.
 

Cd6lop

Gebruiker
Na eerste schrik inzake dagrijverlichting toch wel een fraaie wagen. Mooie gestrekte lijnvoering en idd wat een mooie rood metsllic lak. In ieder geval wat mij betreft de mooiste d segmenter, oo de dagrijverlichting na dan.

Ben benieuwd met welke 'argumenten' deze topper van Pegeot neergesabeld gaat worden t.o.v. de Passst. Zal veel overleg en aansturing met en van Pon vergen.... .
 

Bossinkje

Gebruiker
Erg geslaagd ontwerp, al heb ik momenteel nog wel mijn vraagtekens bij de dagrijverlichting. Wellicht een kwestie van wennen of een keer in het echt zien.
 

P Klieder

Gebruiker
dca492 zei:
Ben benieuwd met welke 'argumenten' deze topper van Pegeot neergesabeld gaat worden t.o.v. de Passst. Zal veel overleg en aansturing met en van Pon vergen.... .

Zo, last van complottheorieën die je uit de slaap houden?

Ben benieuwd op basis van welke argumenten je denk dat Pon hier iets mee te maken heeft. Bron?
 

iDS

Gebruiker
Die blauwe is absoluut schitterend, de GT line vind ik iets minder.
Die 'haaientanden' als dagrijverlichting hadden voor mij niet gehoeven. Bij de scopps stoorden ze erg, nu lijkt het vooral een kwestie van wennen.
Mooi: frameloze portiervensters.
Schitterend, ongeëvenaard: het interieur. Wat mij betreft komt geen enkele wagen in deze klasse in de buurt van dit ontwerp. Ook het interieur schaart zich bij de betere ontwerpen: erg zuivere lijnen, op dat ene accentje na. Ik ben benieuwd naar de stationwagen!
 

Lancia Lover

Gebruiker
P. Klieder zei:
dca492 zei:
Ben benieuwd met welke 'argumenten' deze topper van Pegeot neergesabeld gaat worden t.o.v. de Passst. Zal veel overleg en aansturing met en van Pon vergen.... .

Zo, last van complottheorieën die je uit de slaap houden?

Ben benieuwd op basis van welke argumenten je denk dat Pon hier iets mee te maken heeft. Bron?

Hap!
 

Lancia Lover

Gebruiker
Een hele mooie auto. Peugeot zet de traditie van fraaie sedans gewoon voort. Waar de Italianen moeite hebben om Italiaans ogende modellen te ontwerpen, flikken de Fransen het gewoon. Hopelijk blijft deze auto de gremlins van z'n twee voorgangers bespaard en blijkt het weer een oerdegelijke auto te zijn, zoals die Peugeot middenklassers horen te zijn.

Het is toch knap hoe de Fransen zo sterk zijn teruggekomen. Samen met Fiat stonden ze een aantal jaar terug naar de afgrond te staren, maar inmiddels zijn ze met een sterke klim naar boven bezig. Fiat daarentegen vindt die afgrond wel erg mooi denk ik...
 

De Schaduw

Gebruiker
Heerlijk interieur. (y)
En hoewel ik de strakke lijnen kan waarderen ben ik er nog niet helemaal uit of ik het totaalplaatje mooi vind. Even afwachten totdat ik 'm in het eggie heb gezien.
 

iDS

Gebruiker
Carfanatic zei:
Komt er ook een Citroën broertje?
Franse media melden inderdaad dat er een opvolger voor de C5 op komst is maar deze laat nog een tweetal jaren op zich wachten.
 

BENZine

Gebruiker
Iedereen valt over die dagrijverlichting, ik vind het juist wel mooi zo. Het markeert mooi waar de voorbumper begint, en als je ze wegdenkt blijft er een behoorlijk saai front over.
 

Barri

Moderator

Zo zeg, dat is een fraai ding! Mooier dan een Talisman wat mij betreft. En dat zal toch de grootste concurrent zijn lijkt me.
Die dagrijverlichting is juist leuk. Nu nog een soort snelle Bocanegra versie, daar leent dit front zich uitstekend voor! :D
 

voiture

Gebruiker
Misschien is het een kwestie van wennen.
Overigens vind ik DRV de meest onzinnige uitvinding ooit. Je kunt ook zorgen dat de gewone verlichting permanent brandt.
 

Barri

Moderator

Die zwarte plaat tussen de achterlichten is haast een verwijzing naar de 405. Leuk! Bij de 3008 en 5008 vind ik dat juist vreselijk, maar de 508 staat het!
 

iDS

Gebruiker
voiture zei:
Misschien is het een kwestie van wennen.
Overigens vind ik DRV de meest onzinnige uitvinding ooit. Je kunt ook zorgen dat de gewone verlichting permanent brandt.
Met de huidige LED-verlichting wss. een optie. Bij de start van DRV was de basisverlichting géén alternatief omwille van het (berekende meerverbruik dat dit met zich zou meebrengen.
Doel DRV is wel degelijk te verantwoorden. Niet in drukke stedelijke omgevingen, wel in alle zones daarbuiten en niet enkel op nevelige dagen maar ook bij laagstaande zon kan DRV ertoe bijdragen dat een tegenligger sneller wordt opgemerkt en zo een frontale botsing op smalle wegen wordt vermeden.
Als je de zin van DRV in vraag stelt, eens met specialisten zoals Volvo een boompje opzetten? Dat merk had inderdaad een permanent brandende verlichting voordat DRV bestond maar is ook overgeschakeld omdat dit een energiezuinige oplossing is.
 

929V6

Actieve Gebruiker
Veel kritiek op de dagrijverlichting, maar ik vind die best mooi strak opgenomen in het design van het front. Dat zie ik bij veel modellen wel anders. Ik denk dat het vooral een kwestie is van wennen. Verder ook een fraaie auto, ik denk veruit de mooiste Peugeot sinds de 406 Coupé.
 

MBdoubleyou

Gebruiker
Peugeot heeft een indrukwekkende auto neergezet. Complimenten! Deze gaat het zeker goed doen. Het interieur is bijzonder en futuristisch. Maar die tellerunit zit wel erg hoog hier! Ik ben benieuwd naar de feedback hierop.

De achterkant is prachtig, voorkant ook zeker geslaagd. Wel wat agressief voor een gewone sedan :). De zijkant vind ik minder. Niet goed in proportie. Zoals een de lange Volvo S60 voor China. Dan vind ik de Talisman en profil beter gelukt
volvo-s60l-china-03.jpg
 

BENZine

Gebruiker
Wel erg leuk om te zien hoe bepaalde elementen uit het verleden (504 etc.) zijn terug te vinden in de nieuwe 508, zoals de inliggende motorkap met daarvoor op de neus de typeaanduiding en de leeuw in de grill:

Peugeot-508-1.jpg


PEUGEOT-504-2817_10.jpg
 

Timo

Gebruiker
Ik vind 'm fantastisch (y) De dagrijverlichting stoort mij niet, vind het best goed passen. Geweldig interieur ook. Ben benieuwd naar live foto's en de SW.
 

Cd6lop

Gebruiker
BENZine zei:
Wel erg leuk om te zien hoe bepaalde elementen uit het verleden (504 etc.) zijn terug te vinden in de nieuwe 508, zoals de inliggende motorkap met daarvoor op de neus de typeaanduiding en de leeuw in de grill:

Peugeot-508-1.jpg


PEUGEOT-504-2817_10.jpg

Idd! Scherp gezien.
 

iDS

Gebruiker
Blijft een schoonheid die 504. De 508 had er nog wat meer van mogen hebben aan de voorzijde ( al valt hij me wel mee, ik vreesde voor zo'n 'invallend' rooster net als de dubbel 0-range)
Wel grappig die kleuren van de 504 (en prachtig blauvw van de 508!)
 

michel1975

Gebruiker
Over het uiterlijk niets dan lof. Maar die eerste 508 vond ik echt als een draak rijden. Nog minder beleving dan in mijn PHEV. En dat wil heel wat zeggen. Was ik overigens niet gewent van Peugeot. De 307 en 407 waren ook geen strepentrekkers maar reden nog wel prima. De 208 in 110pk HDI was echt een geweldige kart. Was echt een desillusie dat ik de 508 meekreeg.
 

929V6

Actieve Gebruiker
Inliggende motorkappen zijn tegenwoordig natuurlijk wel gemeengoed, eigenlijk was de 504 daar dus zijn tijd mee vooruit.:)
 

Bentley Arnage

Gebruiker
Mooie auto! Rustige lijnen en prachtig interieur.(y)
Vind het exterieur echter niet direct herkenbaar als Peugeot. Bij het zien van de achterkant moest ik gelijk denken aan de Mitsubishi Lancer sedan, Modeljaar 2007-2011.
 

Rembrandt

Gebruiker
Mwoah, had er meer van verwacht.
Uiterlijk heeft veel van een jaren-90 Honda Accord of zo iets. Niet echt iets nieuws.

Degene die die dagrijverlichting heeft bedacht heeft de leeuw en de (sabeltand-)tijger door elkaar gehaald. Net een brug te ver.

Interieur is onovertroffen. Prachtig.
 

der Magistrat

Gebruiker
Lekker expressief (y). Zou PSA inderdaad voor meer diversificatie gaan tussen de verschillende merken, met Peugeot dan wat hoger in de markt en wat sportiever? Ik ben wel benieuwd wat ze voor Opel in petto hebben dan.
 

Wouter82

Moderator

Mooi en onderscheidend zonder een overdaad aan lijnen, deuken en vouwen. Ook een verademing dat er maar zeer beperkt chroom is toegepast (y)
 

Wulp

Gebruiker
XUPFkmy.jpg


DYy9WmS.jpg


Xz0Amy9.jpg


JaF1524.jpg


IznAZa3.jpg


NzUlfcD.jpg


t4KROjG.jpg


ffFU5Qe.jpg


MrofSkL.jpg


dzmki2R.jpg


E68VlHR.jpg


1Cx9f9A.jpg


MVdEErq.jpg


S78PcgK.jpg


Ik ben er nog steeds niet over uit. Ik vind de daklijn en raamlijn fraai, best sportief en toch beetje chique. Maar die neus lijkt wel een mislukte impressie. Ik vind het maar een gek ding van voren. Achterlampen op zich wel gaaf maar doet mij vooral denken aan de Lexus IS waar ze een balk tussen hebben gepropt. Interieur is wel weer bijzonder

Misschien komt de auto gewoon veel meer tot z'n recht op straat. Wellicht valt dan zijn verhoudingen meer op als stoere bak

ALLE FOTO's: https://www.netcarshow.com/peugeot/2019-508/
 

straatos

Gebruiker
Cockpit briljant. Maar de rest is minder geïnspireerd vormgegeven dan je op basis van bijv. de 3008 had mogen of willen geloven. Neus ligt toch te hoog (zal met de motor te maken hebben) en de achterzijde lijkt bijna een afterthought. Ben geen voorstander van dagrijlichten in de vorm van de ook bij Citroen DS3 bekende waterlanders. Alsof ze permanent lopen te grienen.
 

BENZine

Gebruiker
"Met zijn lengte van 4,75 is de nieuwe 508 namelijk kleiner dan zijn voorganger, en dat is uniek te noemen bij een generatiewissel. De auto is acht centimeter korter dan de vorige 508 en zelfs de wielbasis neemt af, zij het slechts met 2,4 centimeter."

Dat vind ik jammer, en ik denk ook dat het geen goede zet is (er vanuit gaande dat dit resulteert in een kleinere binnenruimte). Was ie groter geweest dan was het voor veel meer auto's in het D-segment een alternatief geweest (Passat, Insignia, Mondeo, Talisman en zelfs de Arteon) dan nu het geval is. Qua prijs zal ie wel in het D-segment vallen, maar elke vergelijkende test zal de 508 verliezen op binnenruimte (een belangrijk item in die klasse).
Eigenlijk lijkt de 508 nu meer tegenover de Audi A5 SB en de BMW 4-Serie Gran Coupé te worden Geplaatst, auto's met een beperkte doelgroep waarvan je je kunt afvragen of ze ook een Peugeot zullen overwegen bij hun keuze.

Het lijkt een beetje op destijds bij de 407, die kwam ook op de markt als een bijzonder gelijnde auto met een onderscheidend uiterlijk, maar was ook veel kleiner dan de concurrentie en heeft nooit potten kunnen breken. Door z'n krappe ruimte was ie als gezinsauto eigenlijk niet geschikt waardoor er maar een beperkte doelgroep overbleef.
 

P Klieder

Gebruiker
Peugeot wil al jaren "up-market". Toen de 308 verscheen wilde ze meer mikken op de Audi A3 dan op de Golf. Deze 508 mikt blijkbaar op de Arteon, A5, 4 serie. Ik vind hem wel fraai maar hij is wel krap. Bagageruimte is 450 liter ofzo.
 

BENZine

Gebruiker
P. Klieder zei:
Deze 508 mikt blijkbaar op de Arteon....

Maar de Arteon is juist een hele ruime auto, veel ruimer dan een A5 of 4GC. Dat had Peugeot met de 508 ook moeten doen dan was het voor heel veel andere auto's een alternatief geweest.
 

danielauto

Gebruiker
Mooi!
Nu maar hopen dat ze de stap naar 2018 hebben gemaakt met de navigatie (dat zuigt in de 308 en de 508) en een fatsoenlijke automaat+motor. PSA kan prima dieselmotoren maken, maar de combinatie met de dramatische gerobottiseerde bak (1st gen) en ietwat verbeterde automaat in de 2e gen was echt een afknapper van jewelste.
Qua lijnen en interieur vind ik hem echt heel mooi, al moet ik het interieur wel in het echt zien. Hopelijk gewoon knoppen voor de climatronic ipv alles via het touchscreen zoals bij de 308. En ik mis een bedieningspaneel/joystick op de middenconsole. Dat is IMHO nog steeds VEEL veiliger om onder het rijden te bedienen dan een touchscreen.
 

iDS

Gebruiker
De besparing in lengte zit hem in de eerste plaats in het koffervolume lijkt me (zakt van +500 naar 478 liter).
Niet toevallig ook dat Peugeot naar de A5 verwijst en niet naar de Atreon: die laatste is inderdaad een pak ruimer. Langs de andere kant komt de lengte van de 508 quasi overeen met die van een 3-serie, C-klasse en waarschijnlijk ook de nieuwe S60. Da's een formaat dat toch goed in de markt ligt blijkbaar.
Misschien maakt Peugeot zo plaats vrij voor een 608?
 

P Klieder

Gebruiker
BENZine zei:
P. Klieder zei:
Deze 508 mikt blijkbaar op de Arteon....

Maar de Arteon is juist een hele ruime auto, veel ruimer dan een A5 of 4GC. Dat had Peugeot met de 508 ook moeten doen dan was het voor heel veel andere auto's een alternatief geweest.

Idd misschien is Arteon geen goed vergelijk.
 

Matthijs82

Gebruiker
Hoe meer ik er naar kijk hoe mooier ik hem vind.
Erg goede zet van Peugeot.
Hierdoor ook heel benieuwd hoe/wat/wanneer de opvolger van de 308 doet. (Die is namelijk wel haalbaar voor mij qua budget)
 
Bovenaan