en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bobbeltje zei:Echt helemaal geweldig
Mocht deze ook als volledig elektrisch komen dan weet ik mijn volgende auto al![]()
Rutger DC zei:..Verder oogt de auto lekker dik en ook heel 'premium', en exclusief meer dan auto's van premiummerken in de lagere segmenten zelf.
Alpino zei:Leuk ding maar ik zie er vooral een C5X in.
speedtouch zei:Alpino zei:Leuk ding maar ik zie er vooral een C5X in.
Die gedachte had ik ook!
DeeTwee zei:Ik blijf wat 'hangen' op dat spijltje in de achterportierruiten, of misschien meer de grootte van het achterste zijruitje wat daarmee gecreëerd wordt. Niet helemaal mooi qua proporties.
Ik bedoel niet dat zwarte driehoekje maar gewoon het derde zijruitje, in het portier dus. Dat doet niets voor de instap lijkt me, logischerwijs. Het zorgt er ongetwijfeld wel voor dat de ruit verder open kan.Rutger DC zei:DeeTwee zei:Ik blijf wat 'hangen' op dat spijltje in de achterportierruiten, of misschien meer de grootte van het achterste zijruitje wat daarmee gecreëerd wordt. Niet helemaal mooi qua proporties.
Dat is inderdaad apart, maar zorgt wel voor een betere instap achterin en vermoedelijk kostenbesparingen, omdat Peugeot zo dat achterste zijruitje kon opofferen - de 408 heeft daar geen achterste zijruitje maar slechts een zwart gelakt (inzet)stuk.
https://cdn.motor1.com/images/mgl/YAANlj/s1/peugeot-408-live-pictures.jpg / https://i.ibb.co/6Jd7cNF/0726-FB32-2897-4-DEE-B5-DD-C81398-D0-F1-F5.jpg
Ik vermoed dat dat is omdat het design van de zij-, achterkant en velgen meer citroën dan peugeot is. Tot nu toe heeft Peugeot nog nooit zo'n gigantische hoeveelheid lijntjes op de zijkant gehad of zo'n gigantische plastieken achterbumper. En zaken als die motiefjes op de velgen en in de achterbumper zijn ook zaken die we tot nu toe bij Citroën zagen.929V6 zei:speedtouch zei:Alpino zei:Leuk ding maar ik zie er vooral een C5X in.
Die gedachte had ik ook!
Vreemd dat die vergelijking zo vaak gemaakt wordt. De C5 X is een bolronde auto met een nogal "hangend" achterwerk en een vrij forse overhang aan de voorkant. Dat zijn allemaal kenmerken die de 408 niet of nauwelijks heeft, om nog maar te zwijgen van het totaal andere design van de neus en kont.
DeeTwee zei:Ik blijf wat 'hangen' op dat spijltje in de achterportierruiten, of misschien meer de grootte van het achterste zijruitje wat daarmee gecreëerd wordt. Niet helemaal mooi qua proporties. Voor de rest een heel gave bak.
Rutger DC zei:(..) Ben benieuwd naar de Opel met dezelfde basis.
Durashift zei:^^ Schijnt nog te komen.
Quadrifoglio Verde zei:Ik vind het een verschrikkelijke auto. Overal maar rare lijnen, vouwen, hoeken en deuken, alleen maar om het "anders" te laten ogen. En dan te bedenken dat Peugeot vroeger juist van de dagelijkse modellen nog mooie, tijdloze auto's wist te maken, zoals de 206, 306 of 405. En daarnaast nog een paar toppers als de 406 Coupe of 306 Cabrio. Alleen de 208 en 508 zijn op dit moment nog wel te pruimen.
Ik vind dat Peugeot de weg kwijt is, maar als ik zo om mij heen kijk op de weg, ben ik volgens mij één van de weinige die er zo over denkt...
Maar al die gekkigheid is nou eenmaal in de mode en went ook op de een of andere manier. Ik denk wel dat het minder tijdloos is en snel gedateerd overkomt.
MCW 84 zei:Jammer van de komt, veelste lomp en druk. Grensverleggend zie ik niet zo. Druk design is niks nieuws en een crossover ook niet.