• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Peugeot 208

Wulp

Gebruiker
34319d26-peugeot-208-spy-1.jpg

fd9e0240-peugeot-208-spy-3.jpg

efa0fb8a-peugeot-208-spy-6.jpg

abcdc02b-peugeot-208-spy-8.jpg

a5c4741f-peugeot-208-spy-11.jpg

0815578c-peugeot-208-spy-15.jpg

03882fc2-peugeot-208-spy-19.jpg

Waarschijnlijk de GTi vanwege de twee uitlaten

Wulp

Gebruiker
Ik zie toch echt een andere uitsnede van de motorkap en de 208 heeft alleen niet eens de volledige antenne maar alleen het opzetstukje wat op een hele logische plek zit terwijl die van de Corsa wat camouflage er op heeft dus wellicht zelfs is die nog anders van vorm. Dat ze dezelfde platform en onderdelen delen is natuurlijk logisch

Wouter82

Moderator

Het is dan ook niet identiek maar wel sterk overeenkomend. Ook hoe de motorkap over de koplampen loopt en over de neus. Ook A-stijl en daklijn lijken sterk evenals de overhangen voor en achter. In 2017 was de conclusie dat deze Corsa-proto waarschijnlijk niet tot leven zou komen en pas in 2020 als 208-broertje zou verschijnen. Zoals ik het nu zien, wordt de 208 juist op basis van die 2016-Corsa ontwikkeld.

Deux cent cinq

Gebruiker
Veelbelovend! Waarom is dit voor AW niet nieuwswaardig en bijvoorbeeld een stijlpakketje voor een VAG gebakje wel? Vreemde keuzes.

peugeot gek

Gebruiker
De Corsa die jij erbij haalt is er nog 1 van toen Opel onder GM viel.

De nieuwe 208 komt op het nieuwe CMP platform te staan dat ontwikkeld door PSA icm Dongfeng.
De nieuwe Corsa komt daar ook op te staan net zoals de DS3 crossback en nieuwe 2008.

Waarschijnlijk wordt de DS3 de eerste op dat nieuwe platform die ook ruimte bied voor een volledig elektrische variant.

Voorkant zal op de 508 lijken alleen zie ik hier geen ingelegde motorkap. maar zie wel de slagtanden als DRL.

Gilletti

Gebruiker
Lijkt op het eerste gezicht iets minder rond dan de huidige. Voor zover je er nu al iets over kan roepen ziet het er mooi uit.
Bijzondere LED-lampen aan de voorzijde. Dat gekunstelde nepruitje achter het achterportier van de huidige lijkt ook weg.
Ik ben zeer benieuwd.

Wouter82

Moderator

peugeot gek zei:
De Corsa die jij erbij haalt is er nog 1 van toen Opel onder GM viel.
De nieuwe 208 komt op het nieuwe CMP platform te staan dat ontwikkeld door PSA icm Dongfeng.
De nieuwe Corsa komt daar ook op te staan net zoals de DS3 crossback en nieuwe 2008.

Dat zal wel wezen, en dat wordt al een jaar gezegd, maar ik haal die Corsa er dus juist bij omdat ik de overeenkomsten frappant vind. En ik dus niet zonder meer aanneem dat dit twee totaal verschillende auto's zijn.

SVF

Gebruiker
De 206 vind ik nog steeds perfect en tijdloos, de 207 al een stuk minder (vooral het interieur) en de huidige 208 vind ik gewoon ronduit lelijk met allerlei rare en gezochte design-frutsels. Deze nieuwe lijkt een stuk behoudender en wat meer in lijn met de 308 en misschien een beetje saai, maar de lijn omhoog lijkt weer ingezet!(y)

929V6

Actieve Gebruiker
De carrosserievorm doet mij alvast verlangen naar een driedeursversie, maar ongetwijfeld tevergeefs...

De portiergrepen zouden wat mij betreft een stukje hoger mogen zitten.

nack

Gebruiker
De testauto's worden wel voort slim ingepakt zeg. Ze weten precies wat ze wel en niet laten zien, en leggen er alvast wat leuke velgjes onder. Desalniettemin ben ik overgehaald naar deze auto uit te kijken, denk dat het een heel net wagentje wordt.

voiture

Gebruiker
Dit ziet er wel realistisch uit als ik kijk naar de ingepakte versie:

https://www.google.nl/amp/s/amp.tn.com.ar/autos/lo-ultimo/peugeot-208-arriesgan-como-podria-verse-la-nueva-generacion-que-se-presentara-en-2019_924354

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Het front oogt op het eerste gezicht nogal druk, maar verder lijkt het een geslaagde auto te worden! Ik vind de huidige 208 nog steeds een mooie auto die niet verouderd oogt, overigens.

Mits2012

Gebruiker
Dit lijkt meer een slang met een opengesperde bek dan een leeuw. Vreselijk overdreven geval. Niet mijn smaak. Bij de 3008 past nog de opgaande lijn in de motorkap naar de wielkasten, maar hier is het misplaatst omdat de auto daarvoor te iel is.

Wulp

Gebruiker
De grille lijkt wat gaas te missen. Ik vind de huidige 208 niet om aan te gluren dus ben wel benieuwd naar deze opvolger

nack

Gebruiker
Het zou zomaar de EV-versie kunnen zijn. Lijkt me wel leuk al houden ze daarbij de grille-vorm van de reguliere versies aan. Vind ook de diepliggende motorkap geslaagd.

SVF

Gebruiker
Ik vind het front er wel stoer uitzien, al vind ik net als bij de 508 die "slagtanden" een beetje over the top. De raamlijn icm de schuine achterkant doet wat denken aan de 3 deurs 205

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Bird Nerd zei:
De grille lijkt wat gaas te missen. Ik vind de huidige 208 niet om aan te gluren dus ben wel benieuwd naar deze opvolger

Haha, smaken verschillen blijkt dan maar weer! Ik vind het samen met de laatste Punto Sempre's op voorraad de mooiste in zijn klasse. De 208 oogt lekker dik vergeleken met de meeste concurrenten.

Inderdaad apart dat de grille in carrosseriekleur gespoten lijkt te zijn.

Mach1

Gebruiker
Oei, de huidige 208 vind ik niks, maar deze belooft helaas niet beter te worden. De slagtanden zijn net als bij de 508 over de top.

speedtouch

Gebruiker
Heb je je nickname gewijzigd? Deze spionage foto, die op andere websites al weken staat, zegt eigenlijk nog niet veel, al lijken, inderdaad, de led-lichten te lang.

Wouter82

Moderator

Ik geloof dat ik die dikke wielkastranden geen goed idee vind, die vertekenen de verhoudingen nogal m.i.

Wouter82

Moderator

929V6 zei:
Misschien worden we nog verrast met een uitvoering met 25 inch-wielen.

Nee dat blijft voorbehouden aan de 2008.

Er is overigens al een nieuweautotopic van de 208: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5861051 ;)

straatos

Gebruiker
1-peugeot-e-208-gti-render-2020-tracking-side.jpg

CEO Jean-Philippe Imparato said that although the GTi badge will always be associated with internal-combustion-engined (ICE) cars, it “remained important” to Peugeot.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/peugeot-gti-sub-brand-will-live-hot-208-likely

Bovenaan