Perongeluk off road met de toyota aygo

Aygo2017

Gebruiker
Ik heb een aygo uit 2017, nu stuurde maps mij vanochtend langs een pad waarvan maps zei dat het een normale weg werd. Uiteindelijk werd dit een boeren/trekker pad die helemaal vol zat met drek en trekker sporen. Omdat ik haast had toch maar besloten om er maar gewoon doorheen te gaan. Auto ging wel alle kanten op en slipte wel best hier en daar maar kwam er uiteindelijk wel doorheen.

Het einde was echter afgezet waardoor ik weer terug moest. Ik kon niet keren dus ben een heel stuk achteruit weer offroad gegaan😂 wat een drama,

ik ging carpoolen met een college dus mijn aygo staat nu ergens, ik begin me nu toch wel beetje zorgen te maken of er nike kapot is gegaan. Ben normaal gesproken altijd zuinig op mijn spul maar dit offroad rijden ging vrij heftig. Daarna verder geen gekke dingen gehoord of gezien. Vroeg me toch af of dit wat kwaad kan? Ik begin namelijk toch een beetje te stressen nu ik hier op werk zit haha

Janneman

Gebruiker
Bedenk dat wegen in andere landen vaak slechter zijn (Wallonië) en dat er best veel mensen achteraf wonen.

Die rijden ook auto en ook in een Aygo. Daar kan die dus best tegen, geen enkel probleem.

Hooguit als je dat dagelijks doet je schokbrekers eerder op zijn net als ophangingsdelen. Dat geldt evengoed of je rustig over drempels gaat of er vol overheen rost.

Dus geen zorgen over maken, je hebt gewoon een leuk verhaal bij de koffieautomaat.

haarr

Gebruiker
Gewoon even schoonspuiten. Ook binnenkant van de velgen.
Wasserette beurt met bodemreiniging kan ook.

Nico GTR

Gebruiker
Goed wassen en klaar, kan niet al teveel gebeurd zijn met de Aygo. Ik heb die van ons wel over ergere dingen gestuurd.

der Magistrat

Gebruiker
R Wolters zei:
Tip: kijk bij twijfel altijd even naar de satellietbeelden.

Ja, je doet altijd nauwgezet onderzoek als je navigatie-app je iets voorstelt.

https://www.google.com/maps/@53.0944318,-4.0958719,2a,75y,165.78h,82.35t/data=!3m7!1e1!3m5!1sV9xAg868nun0sBah2l7fDA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DV9xAg868nun0sBah2l7fDA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D200%26pitch%3D-20%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Ik ben eens op een soortgelijk weggetje als in de link hierboven terechtgekomen; via Maps leek het best prima. Dat viel tegen; de weg werd gradueel steeds slechter en op een gegeven moment lijkt het beter - net als bij TS - om maar gewoon door te karren.
Ik kwam wel gewoon goed uit, na enkele zeer verwonderde hikers te zijn gepasseerd in mijn Fiatje 500. En door voorzichtig te rijden.

Het advies hierboven lijkt me dus prima: even lekker afspoelen en maar weer karren met dat ding. Als er iets mis was, dan had je het echt al wel gemerkt.

Nissan GTR R34

Gebruiker
Even een rally stage met de auto is toch juist hartstikke leuk? Gas er op! :LOL:

Kan eigenlijk alleen maar herhalen wat hier boven ook al gezegd word.

Als je niet al te gek doet zou ik me er ook weinig zorgen om maken. Een auto kan meer hebben dan de meeste mensen denken. En als er echt iets was had je dat wel gemerkt.
Maar wel een keer goed schoonmaken, zodat er niet overal vochtige modder blijft hangen, dat kan wel snel roest veroorzaken. Wielen ook goed schoonmaken, plakkende modder zorgt wel eens voor onbalans.

Erwin 1402253

Gebruiker
Als het vette klei is, dan moet je het eigenlijk direct afspoelen. Anders wordt het hard en krijg je het er heel moeilijk af.

Je zou nog de modderkuipen eruit kunnen halen en schoon kunnen maken. Als er veel troep achter zit gaat het uiteindelijk roesten.

Hotdog

Gebruiker
Wat ik lees is dat het niet off-road was, je was immers nog op een weg.
Maar lekker door de blubber raggen, kan ‘ie prima hebben hoor.

Het leuke is dat als je de auto weer gewassen hebt dat het weer een glimmend karretje is geworden (wel even zelf in de wasbox, niet door de wasstraat)

Bovenaan