Opel Corsa | Nieuw: facelift 2023

Wulp

Gebruiker
0a3e8599-2020-opel-corsa-phev-unveiled-7.jpg

fqjylztbh2rh.jpg

wwwyy67brckn.jpg

85kylbsbd6hf.jpg

zwuysqjbnraz.jpg

wytyjpqbfp0y.jpg

89b753e3-2020-opel-corsa-phev-unveiled-11.jpg

6689e64c-2020-opel-corsa-phev-unveiled-12.jpg

6fa24471-2020-opel-corsa-phev-unveiled-8.jpg

e9ad3385-2020-opel-corsa-phev-unveiled-9.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2019/05/all-new-opel-corsa-phev-unveiled-with-330-km-electric-range/

Ziet er serieus leuk uit! Meer verschil met de 208 dan gedacht. Enig minpunt ook hier vind ik de raar geplaatste achterportiergrepen

Laatst bewerkt door een moderator:

D Elzinga

Gebruiker
Leuk hoor, een duidelijk "eigen" ontwerp met flink wat onderscheid ten opzichte van de 208 (waarbij deze Corsa in eerste indruk mijn voorkeur geniet)(y) Wel een forse stijlbreuk ten opzichte van de vorige Corsa's maar dat is an sich niet zo erg.

[size=x-small]Overigens ben ik wel benieuwd hoe een theoretische GM-Corsa was geworden, die was ook al een eind op weg in het ontwikkelproces...[/size]

brg

Gebruiker
Dat lijkt me de eerste Opel sinds zeer lange tijd met de tankdop aan de bestuurderskant ipv rechtsachter.

D Elzinga

Gebruiker
British Racing Green zei:
Dat lijkt me de eerste Opel sinds zeer lange tijd met de tankdop aan de bestuurderskant ipv rechtsachter.

Is dat niet puur omdat het exemplaar van de foto's een elektrische is? Ik kan me niet herinneren dat er ooit een Opel is geweest waar de tankdop niet rechts zat. Het is geen Japanner...

Wulp

Gebruiker
DeeTwee zei:
MattCurlew zei:
Enig minpunt ook hier vind ik de raar geplaatste achterportiergrepen
Wat is er raar aan?

Ik vind ze, net als bij de 208, optisch te laag geplaatst en te dichtbij de voorste portiergrepen. Maar minpunt is een minpuntje hoor, vind beide auto's geslaagd

t91yv60ba2qd_480.jpg
kf0y79qb5irw_480.jpg

929V6

Actieve Gebruiker
D Elzinga zei:
Ik kan me niet herinneren dat er ooit een Opel is geweest waar de tankdop niet rechts zat.

Verschillende modellen uit de jaren zestig en de GT hadden hem in het midden achterop.

Aardig model (achterkant is wel 13 in een dozijn), maar inmiddels zo groot dat ze hem beter Kadett hadden kunnen noemen.

MG ZR 160

Gebruiker
Leuk design! Maar als PSA / Peugeot Nederland ook deze EV versie gewoon domweg 2x zo duur maakt als de instap benzine wordt t wederom een dikke faal.

Het design / de interieurs / specs zijn niet het probleem. Het probleem is de prijs, en de belachelijke marge die autobouwers willen. De huidige prijs voor een Kwh aan batterij staat in geen enkele verhouding tot de meerprijs die gevraagd wordt. Allemaal marge!

Wulp

Gebruiker
De ontwikkeling van een elektrische auto is niet echt goedkoop. En merken verdienen sowieso al weinig aan kleine modellen

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Dat ziet er verrassend goed uit. Men heeft de Corsa, ondanks dat het een beetje een haastklus was, wel een eigen gezicht weten mee te geven. Herkenbaar Opel, maar geen gekrompen Astra. De voor- en achterbumper hadden misschien nog een tandje strakker gekund (mistlampen op de hoeken), maar zo hebben de ontwerpers de auto optisch vast wat breder willen doen laten lijken [size=x-small](past daar nog een werkwoord bij?)[/size]. Het interieur vind ik niet zo bijzonder ogen, het is wel eindelijk wat anders dan alle andere Opel personenauto's tot nu toe, met uitzondering van het stuurwiel.

LM 1

Gebruiker
MattCurlew zei:
Ik vind ze, net als bij de 208, optisch te laag geplaatst en te dichtbij de voorste portiergrepen. Maar minpunt is een minpuntje hoor, vind beide auto's geslaagd

Ben ik het mee eens en vind ik persoonlijk ook minder mooi. Had de deurgreep hoger gezeten was het probleem van de optisch korte achterdeuren al opgelost.

Echter vind ik het een heel goed geslaagde auto. Mooier dan de 208 want die vind ik wat te druk/gedrongen en daardoor wat agressief. De Corsa is rustiger en tijdlozer.
Het interieur vind ik ook geslaagd en mooi rustig. Uit de voorlopige rij-impressies kan ik uitmaken dat de Corsa heel goed is afgewerkt en mooi uitgebalanceerd en sportief rijdt.
Het kan bijna niet anders dan dat deze auto het succes gaat leveren dat Opel op dit moment goed kan gebruiken, nu een aantal andere modellen worden geschrapt en de Astra op leeftijd begint te raken. Overigens verkoopt de huidige Corsa nog steeds prima (top 10 notering in Europa).

opelfreak

Gebruiker
De buitenzijde ziet er leuk uit, alleen de voorbumper vind ik persoonlijk minder geslaagd. Maar vooral het dashboard kan me bekoren!

Volt

Gebruiker
MattCurlew zei:
De ontwikkeling van een elektrische auto is niet echt goedkoop.

Maar wel steeds goedkoper vooral ook omdat het met de nieuwe generatie accu's goed mogelijk is brandstof- en elektrische aandrijving in hetzelfde model auto aan te bieden. PSA laat dat met de e-208 en deze Corsa-E in ieder geval zien.

Wulp

Gebruiker
Als je ze zo vanaf het begin ontwikkeld gaat dat wel lukken ja. Zie ook de Ioniq, Niro en Kona bv. Het produceren van de accu's (extern bedrijf) lijkt me nog niet erg goedkoop maar heb daar verder ook niet veel verstand van. Weet alleen dat een auto ontwikkel sowieso al erg duur is. Dat zoveel merken stoppen met een A-segment auto zegt ook wel genoeg

Wulp

Gebruiker
Ik vind het overigens knap van de Corsa en Grandland X dat ze niet heel bijzonder zijn maar wel gewoon geslaagd. Niet saai, niet superspannend maar wel plezierig om naar te kijken zonder enige kapsones. Nu het rest van het gamma nog

Total Loss

Gebruiker
MattCurlew zei:
Ik vind het overigens knap van de Corsa en Grandland X dat ze niet heel bijzonder zijn maar wel gewoon geslaagd. Niet saai, niet superspannend maar wel plezier om naar te kijken zonder enige kapsones. Nu het rest van het gamma nog

Met de huidige Astra en Insignia is toch ook niet zo heel erg veel mis, doen nog best aardig mee in hun segment, zeker de Insignia is nog wel een goede aanbieding. Astra zal toch oom wel ergens in 2021 een opvolger krijgen lijkt mij. Volgend jaar een nieuwe Mokka. Jammer dat er blijkbaar niets terugkomt voor de Karl en Adam, dat maakt de Corsa meteen de instapper voorlopig. Crossland X is wat mij betreft wat design gezien nogal uit verhouding maar kan voor bepaalde doelgroepen wel praktisch uitpakken ( redelijk compact en hoge instap ).

Wulp

Gebruiker
Astra 5d kon er inderdaad ook bij (al vind ik die C-stijl simpelweg gejat van Nissan), de stationwagon vind ik echt ronduit lelijk. De Karl vind ik echt een bejaardenbak bij uitstek en de iele Crossland X gewoon niet mooi, zeker niet met die chroomlijn. Insignia vind ik iets gedateerds hebben, komt omdat ik het vind lijken op een uitgerekte en iets moderner gemaakte Mazda6 II :) Al vind ik hem in OPC-Line best smakelijk maar het model laat mij verder koud

Maar als ze zo doorgaan zoals met deze dan wordt het gamma alleen nog maar mooier

Rutger DC

Actieve Gebruiker
In het scooptopic schreef ik nog dat ik liever de GM-Corsa had zien verschijnen dan de PSA-Corsa, maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van. Deze nieuwe Opel Corsa ziet er gewoon vlot uit en de GM-Opel Corsa was waarschijnlijk een hatchback-uitvoering van de Buick Excelle geweest. Het interieur is dan weer niet schokkend anders. Ik heb het idee dat Opel hetzelfde stuurwiel monteert (alleen geen afgeplatte onderkant), wie ziet meer overeenkomsten?

20181015152927292710612_6309623_11.jpg

201810151529332933255105_6309618_11.jpg

2018101515310031023244_6309687_11.jpg

Wulp

Gebruiker
Layout is niet veel anders maar verder zie ik geen gelijkenissen. Portieren, knoppen, roosters, hoeken, middenconsole, allemaal anders

GT 1973

Gebruiker
De sccops van de GM-Corsa leken inderdaad op een Buick Excelle hatchback. De auto oogde wat hoekiger en iets groter dan de daarwerkelijke PSA-Corsa.
Opel moest het niet alleen met het PSA platform doen, maar ook met de onderhuidse structuur van de carrosserie van de Peugeot 208. Dus simpelweg de GM carrosserie overzetten op het PSA platform was niet zomaar mogelijk geweest.

iDS

Gebruiker
ducruud zei:
Vind hem erg op de Audi A1 lijken.
Alleen ( en gelukkig) gebruikt Opel geen fake overmaatse koelluchtoeningen om de wagen er wat stoerder te doen uitzien.
Dat alleen al maakt dat ik de Corsa een veel geslaagder model vind dan de A1.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ik moest ook aan de Audi A1 denken, wat misschien komt omdat juist Audi wat stylingkenmerken van Opel heeft overgenomen (Bird Nird: Nissan was eerder - ik: oké ;)). Maar inderdaad, de Corsa oogt strakker dan de A1, heeft geen proleetdesigngrille, en is meer een geheel. Hoe dan ook geen verkeerde associaties voor Opel natuurlijk.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Opel-Corsa-e-2019-Bilder-1200x800-3b422d49eb26e64e.jpg

Opel-Corsa-e-2019-Bilder-1200x800-a79fca24b7964eaf.jpg

Opel-Corsa-e-2019-Bilder-1200x800-3c8d44859e52c063.jpg

Opel-Corsa-e-fotoshowBigWide-d8a2bcc-1595110.jpg

Opel-Corsa-e-fotoshowBigWide-f303dbcd-1595117.jpg

Opel-Corsa-e-fotoshowBigWide-1d4b8efb-1595109.jpg

De Duitse vanafprijs van de Corsa-e begint bij 29.900 euro. De First Edition kost 32.900 euro. Naast de Corsa-e komen er ook conventionele benzine- en dieselmotoren beschikbaar: een 1.2 zonder turbo met 75 pk, met turbo met 100 of 130 pk en een 1.5 CDTI dieselmotor met 100 pk.

Bronnen:
https://www.autobild.de/artikel/opel-corsa-e-2019-elektro-innenraum-vorstellung-preis-opc-marktstart-14917471.html
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/opel-corsa-e-elektroauto-2019/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Britten parkeren niet hun mannetjes voor de auto:

corsa-e_coty_03.jpg

corsa-e_coty_02.jpg

corsa-e_coty_04.jpg

corsa-e_coty_06.jpg

Meer foto's: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-vauxhall-corsa-kickstarts-rejuvenation-british-brand

Echt een heel geslaagde auto!

iDS

Gebruiker
Zijn ze bij Opel nu niet vergeten dat er een doorlopende lichtstrip of chroomstreep tussen de achterlichten nodig is?
Oh, da's natuurlijk enkel nodig voor wagens waaraan je anders niet ziet wat er vernieuwd is :T

straatos

Gebruiker
Mooie foto's. Goeie kleur. Geslaagder dan z'n zussie de Peu 208.
Sterker, ik denk dat ze met name bij VW en misschien ook Audi het meest zullen balen van deze onverwacht goed ogende contender.

straatos zei:
Mooie foto's. Goeie kleur. Geslaagder dan z'n zussie de Peu 208.

Precies wat PSA hoopt.
De een waardeert de Duitse stijl, de ander de Latijnse.
Zo worden Europa grootste's markten (UK en DUI) met de Corsa alsmede FR, IT, SP, POR. Benelux met de Little Lion bediend.

Maar onderhuids wordt een pak geld bespaard door gedeelde componenten.
PSA is al de meest rendabele autoclub v/d EU. Dat wordt er zo niet slechter op.

Wulp

Gebruiker
Opel-Corsa-e-2019-Bilder-1200x800-a79fca24b7964eaf.jpg

Audi-A1_Sportback-2019-1024-2c.jpg

Ik vind het toch wel erg op de A1 lijken hoor. Ook qua verhoudingen, dat klein beetje 'ingezakte' aan de zijkant

929V6

Actieve Gebruiker
Ik zie meer verschillen dan overeenkomsten. Het zijn allebei vijfdeurs hatchbacks zonder extra zijruit in de C-stijl en met ongeveer dezelfde proporties, maar verder... Ja, dat zwarte dak.

GT 1973

Gebruiker
Ik vind het niet heel Duits. De vormen zijn voor het eerst op Japanse auto's toegepast. Daarna namen Europese merken het over en gingen Japanse merken ineens iets heel anders doen. Maar goed, tot eind jaren '80 waren Opels verkleinde Chevrolets qua vormgeving; ook niet echt Duits dus.

Kristian2

Gebruiker
Ik ben niet geheel enthousiast. Vanuit sommige hoeken oogt ie zelfs wat oubollig. Grootste minpunt aan het design vind ik de de deurgrepen die veel te laag geplaatst zijn. Haalt de hele dynamiek uit het ontwerp. Achterzijde is wel goed gelukt.
Vind hem trouwens wel mooier als de A1,

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Op opel.de kun je inmiddels het kleurenpalet van de Corsa-e zien: https://www.opel.de/fahrzeuge/corsa-e/uebersicht.html

couleu11.jpg

iDS

Gebruiker
Rutger DC zei:
Foie Gras zei:
Geen verkeerde auto, maar duidelijk dat het origineel (de 208) de mooiere moest zijn van de twee..

Wel jammer dat dat ondanks de bedoelingen niet gelukt is.
:LOL: (y)
Als Ganzenlever het topic zou doorgelezen hebben, zou hij vaststellen dat er velen zijn die zijn mening niet delen. Dus zo duidelijk is dat helemaal niet.
Ik vind ook dat de Corsa zeker niet moet onderdoen voor de 208. Waarschijnlijk zal die laatste iets beter van toeters en bellen voorzien worden om een hogere prijs te kunnen verantwoorden (en iets kwalitatievere binnenafwerking?) maar ik zie deze Corsa wel een verkoopstopper worden.

iDS

Gebruiker
929V6 zei:
Ik zie meer verschillen dan overeenkomsten. Het zijn allebei vijfdeurs hatchbacks zonder extra zijruit in de C-stijl en met ongeveer dezelfde proporties, maar verder... Ja, dat zwarte dak.
Vermoedelijk is dat zwarte dak iets specifiek voor de E-versie (ook bij de hybride Grandland duikt die zwarte afwerking op). De Corsa's met verbrandingsmotor zullen dus waarschijnlijk 'gewoon' monochroom worden gespoten.

929V6

Actieve Gebruiker
iDS zei:
929V6 zei:
Vermoedelijk is dat zwarte dak iets specifiek voor de E-versie (ook bij de hybride Grandland duikt die zwarte afwerking op). De Corsa's met verbrandingsmotor zullen dus waarschijnlijk 'gewoon' monochroom worden gespoten.

Dat lijkt mij ook, maar het ging even over de overeenkomst tussen de twee getoonde auto's.

Meeuw

Gebruiker
iDS zei:
Rutger DC zei:
Foie Gras zei:
Geen verkeerde auto, maar duidelijk dat het origineel (de 208) de mooiere moest zijn van de twee..

Wel jammer dat dat ondanks de bedoelingen niet gelukt is.
:LOL: (y)
Als Ganzenlever het topic zou doorgelezen hebben, zou hij vaststellen dat er velen zijn die zijn mening niet delen. Dus zo duidelijk is dat helemaal niet.
Ik vind ook dat de Corsa zeker niet moet onderdoen voor de 208. Waarschijnlijk zal die laatste iets beter van toeters en bellen voorzien worden om een hogere prijs te kunnen verantwoorden (en iets kwalitatievere binnenafwerking?) maar ik zie deze Corsa wel een verkoopstopper worden.

Verkoop-stopper :(

Total Loss

Gebruiker
iDS zei:
929V6 zei:

Deze komen van opel.de af.
Krijg je een idee van de versies zonder zwart dak.
Bij de C-stijl zit zo te zien altijd wel een randje zwart om dat "zwevende dak" te creëren.

opel_corsa_automatic_cruise_control_4x3.gif

opel_corsa_active_lane_positioning_4x3.gif

En meteen nog een paar andere plaatjes die daar toch staan.

opel_corsa_intellilux_lights_4x3_co20_e01_009.jpg

opel_corsa_digital_cluster_4x3_co20_i01_006.jpg

opel_corsa_rear_view_camera_4x3_co20_i01_007.jpg

opel_corsa_navigation_4x3_co20_i01_008.jpg

opel_corsa_wireless_charging_4x3_co20_i01_013.jpg

opel_corsa_infotainment_4x3_co20_i01_009.jpg

Bovenaan