Opel Astra (L)

Zo te zien heb je dan ook wel een goedkoper dan goedkoop uitvoering weten te vinden. Nieuwprijs volgens kenteken 1.200 Euro lager dan de huidige allerlaagste vanafprijs ;)

Total Loss zei:
Zo te zien heb je dan ook wel een goedkoper dan goedkoop uitvoering weten te vinden. Nieuwprijs volgens kenteken 1.200 Euro lager dan de huidige allerlaagste vanafprijs ;)

Dat is bijzonder :D

De Corsa zie ik ook bijna altijd in het grijs (niet zilver) en met standaard wieltjes. Hopelijk dan vaker wat leuker aangeklede Astra's.

Ik zie dan weer vaker een dikkere uitvoering. Reed net nog achter me, wel in het zwart maar met dikke wielen. Overigens zie ik de Corsa opvallen vaak de laatste tijd, begint dus gemeengoed te worden.

YwfUmbQ.jpg

Opel Astra GSe

opel-astra-gse-2023.jpg

opel-astra-gse-2023.jpg

opel-astra-gse-2023.jpg

opel-astra-gse-2023.jpg

De Opel Astra was al te krijgen met een 180 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn. Technisch broertje Peugeot 308 is met dezelfde stekkerhardware te krijgen, maar wordt als GT Hybrid daarnaast ook met een 225 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn geleverd. Opel hangt diezelfde sterkere plug-in hybride techniek nu in de Astra GSe. Dat betekent: een 180 pk sterke 1.6 en een 110 pk sterke elektromotor, goed voor 225 pk en 360 Nm koppel. Uitgebreide technische specificaties geeft Opel nog niet vrij, al zijn de 7,5 tellen die de Peugeot 308 GT Hybrid 225 voor de o-100-sprint nodig heeft, ongetwijfeld indicatief voor wat de Astra GSe in huis heeft. Ook de stationversie van de Astra, de Astra Sports Tourer, komt er als GSe. Achterin de stekkerversies ligt een 12,4 kWh accu waar je zo'n 60 elektrische kilometers uit perst.

Bizar dat de eerste foto's van de Astra nu anderhalf jaar oud zijn en de auto nog steeds niet fatsoenlijk leverbaar is - de leveringen van de Sports Tourer, veruit de belangrijkste versie in Nederland, zijn nog niet eens begonnen.

Hoe dan ook, de Astra GSe en Astra-e beleven nu hun première op het Autosalon van Brussel:

Astra-e Electric

astra_sports_tourer.jpg

astra_sports_tourer_brussels.jpg

Bronnen: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/vauxhall-astra-sports-tourer-estate-makes-world-debut-brussels / https://www.caradisiac.com/salon-de-bruxelles-2023-opel-astra-electric-premiere-apparition-200025.htm

GSe

090-vauxhallastragse-front34.jpg

opel-astragse-autosalon-2023_1.jpg

opel-astragse-autosalon-2023_2.jpg

Bronnen: https://autofans.be/reportages/salons-events/51284-alle-premieres-live-op-het-autosalon-van-brussel-2023 / https://www.carmagazine.co.uk/electric/vauxhall/

MCW 84 zei:
Ik heb de Astra alleen nog maar als lesauto's gezien. Schiet niet echt op met dit model qua leveringen nee.

De hatchback wordt inmiddels wel uitgeleverd maar de sportstourer nog niet.
Komt deels sowieso door leverproblemen van bepaalde onderdelen, gewoon erg lange levertijden.

Opel Astra Sports Tourer vs. Peugeot 308 SW:

8162164.jpg

8162162.jpg

8162195.jpg

8162266.jpg

8162197.jpg

8162269.jpg

8162199.jpg

8162271.jpg

8162168.jpg

8162174.jpg

8162241.jpg

Premiumartikel: https://www.auto.cz/opel-astra-st-vs-peugeot-308-sw-dvouvajecna-dvojcata-147459

Die Astra Sports Tourer lijkt een forse auto en als ik de afmetingen even vergelijk, blijkt dat ook wel te kloppen: hij is maar 3,5 cm korter dan de laatste Rekord Caravan...

De hatchbacks vind ik wel geslaagd, de stations te lomp en die 308 te druk. Die GSe is ook weer zo'n typische miskleun van deze tijd. Veelste zwaar. Als je een sportief topmodel hebt moet je er vooral geen zware accu in hangen.

Vanmorgen voor de 2e maal een Astra gespot, ongelooflijk hoe weinig deze wagen verkoopt.
Vanmorgen dus een gele met zwart dak: ziet er echt schitterend uit. in realiteit is het geel iets minder fel dan op bovenstaande foto, het is eerder een goudgeel. Het dashboard is minder mijn ding anders zou ik niet twijfelen om hem aan te schaffen.

Ik heb laatst nog een gele met wieldoppen gezien en gisteren een blauwe. die kwam uit een parkeerplaats en moest op mij wachten tot ik langsfietste dus kon er geen goed blik op werpen. veder alleen nog maar lesauto's. het gaat allemaal erg traag.

^^ er reed laatst zo'n gele Astra met een zwarte motorkap én zwarte grille + logo achter mij. Ik vond het eigenlijk maar niks, moest echt ff kijken wat voor auto het nou was.

Nee, die Vizor grille vond ik in het begin, bij de Mokka, gaaf maar weet niet of het nu wel zo'n goede keuze is voor de komende jaren, als Opel gezicht. Op z'n minst een verplichting tot het voeren van een chromen Blitz.

Ik heb de Astra L sports tourer. ERG SLECHTE AUTO en gevaarlijk. Bots protectie activeert uit het niks, op een lege weg plots rood alarm op dashboard en auto maakt een enorm harde noodstop, stel dat er iemand achter je rijd. ERG GEVAARLIJK.
Tevens als je airco aanzet enorme condensplekken op buitenzijde voorraam zelfs op laagste blaasstand en als je airco uitzet beslaat de binnenkant direct en volledig, ook dat is levensgevaarlijk. Blower blaast ook enorm hard op de laagste stand.
Carplay verbind zelden met android. En zelfs op bleutooth verbind de telefoon vaak niet, moet telkens auto uit en weer aanzetten daarna koppelt de auto wel.
En jemig wat een vreselijk goedkoop afgewerkte auto. Het audio geluid is rond uit slecht, audio past zichzelf ook constant aan waardoor het volume constant veranderd. Bij hoge tonen word volume harder en bij bass vlakt deze het geluid af. Tevens zijn de deur bekledingen van hard plastic zoals in een corsa van 1990, dit zorgt ervoor dat als je muziek aanzet dat de deuren enorm gaan kraken op ritme van de muziek. Dus panelen eraf gehaald en volgeduwd met glaswol.
Audio systeem kli kt heel schel en geeft alleen hoge tonen
Tevens is navigatie niet standaard op deze auto, kost 600 extra houd daar rekening mee.
Dat audio systeem is zo slecht dat een auto van 2015 beter is.
En deze Astra L is niet te vergelijken met Astra K, daar zat goed geluid in.. deze Astra L lijkt wel een Dacia met al dat goedkoop hard plastic in het interieur.
En dat voor 35000 euro. Voor dat geld vind je echt wel iets beters. Gelukkig heb ik hem van de zaak. Want wat zou het een miskoop zijn geweest Uit eigen portemonnee
KOOP GEEN ASTRA L

Laatst bewerkt:
Tja,
Als de baas vindt dat jij recht hebt op een uitgeklede basisversie, dan moet je bij hem gaan klagen, niet op Opel schieten: daar kunnen ze je versies aanbieden die aan al je opmerkingen tegemoet komen.
Zowel baas als Opel gaan ook blij zijn dat jij tijdens de garantieperiode de deurbekleding demonteert om met isolatiemateriaal te gaan rommelen.

Terug
Bovenaan