en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
V0RQ zei:Het zal elkaar niet veel ontlopen. Kijk eens op protex.nl of andere sites, vergelijk daar de originele olie met kroon en ik denk dat er maar een paar tientjes verschil in zit.
https://olietekoop.nl/product/motorolie-5-liter-opel-gm-5w-30-dexos-2/ (Minder dan €5 per liter originele GM olie)
Voor dat verschil ten opzichte van de volledige autokosten zou ik het risico niet willen lopen dat je over X jaar hoort: Oja, Kroonolie was toch niet zo goed, extra slijtage en toestanden. Motorblokken worden steeds gevoeliger voor dit soort zaken.
Mocht je dat verschil nou wel pittig vinden of je moet vaak wisselen dan denk ik dat Kroon olie een prima keuze is. Let wel op de vereiste codes die in je boekje staan. Alleen de viscositeit (bijvoorbeeld 5W30 of 5W40) zegt niet genoeg.
V0RQ zei:Het zal elkaar niet veel ontlopen. Kijk eens op protex.nl of andere sites, vergelijk daar de originele olie met kroon en ik denk dat er maar een paar tientjes verschil in zit.
https://olietekoop.nl/product/motorolie-5-liter-opel-gm-5w-30-dexos-2/ (Minder dan €5 per liter originele GM olie)
Voor dat verschil ten opzichte van de volledige autokosten zou ik het risico niet willen lopen dat je over X jaar hoort: Oja, Kroonolie was toch niet zo goed, extra slijtage en toestanden. Motorblokken worden steeds gevoeliger voor dit soort zaken.
Mocht je dat verschil nou wel pittig vinden of je moet vaak wisselen dan denk ik dat Kroon olie een prima keuze is. Let wel op de vereiste codes die in je boekje staan. Alleen de viscositeit (bijvoorbeeld 5W30 of 5W40) zegt niet genoeg.
Netoj zei:...
Maar eigenlijk om safe te zijn moet je gewoon originele olie/filters/bougies kopen? en is dat ook de betere voor je eigen wagen?
V0RQ zei:Netoj zei:...
Maar eigenlijk om safe te zijn moet je gewoon originele olie/filters/bougies kopen? en is dat ook de betere voor je eigen wagen?
Dat is goed voer voor een discussie.
www.sjaaksonderdelen.nl zal jou misschien alles willen verkopen wat maar geld in het laatje brengt. En inderdaad zijn onderdelen vaak gewoon van Bosch, Valeo, Brembo etc.. Soms zelfs echt B-merktroep dat wil je niet.
De opeldealer zal je alleen maar officieel spul verkopen met opel stempel. Dat is ook gewoon van Bosch maar dan weet je wel zeker dat het bijvoorbeeld type 8884b is en niet
8884a die toch wat problemen gaf etc..
Op een auto van €2500 zou ik alles schroeven van een A-merk dat goed lijkt, op een auto van €15000 kan je die originele prijzen ook nog wel betalen.
En dat is?krijgen gewoon het beste spul wat er te krijgen is
Lycan Capri zei:Sommige mensen vinden het zonde om bij oude "barrels" "veel" geld uit te geven aan onderdelen / onderhoud.
Ik deel de mening van Bofkont dat je bij geen enkele auto op onderdelen / onderhoud hoeft te besparen. Al mijn auto's van de Astra F tot de Focus en van de Sierra('s) tot de Transit en de Capri krijgen gewoon het beste spul wat er te krijgen is
Bofkont zei:Olie moet voldoen aan de specificaties die de fabrikant stelt, het merk doet niet zo terzake.
Kroon olie maakt uitstekende olie met toegevoegde dopes, mijn wagens heb ik al jaren op de MSP 5/w40 van Kroon.
https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/718/specialsynth-msp-5w-40/557/
https://www.kroon-oil.com/nl/
Voer je kenteken in en je weet precies welke je moet hebben.