Occasionwedstrijd 874: De vijfpitter! Jeroen W wint!

Volt

Asfaltkampioen
autoweek-occasion-wedstrijd.jpg

Welkom bij Occasionwedstrijd #874: De vijfpitter!
Voor deze wedstrijd gaan we op zoek naar een vijfcilinder.

De opdracht van deze week:
Ga op zoek naar een occasion met een vijfcilinder motor.

maxresdefault.jpg

Criteria:
- Bouwjaar: 1950-2015
- Budget: € 10.000 - 100.000
- Mag overal te koop staan
- Auto hoeft niet in Nederland geleverd te zijn

Saito-FG-73R5-5-Cylinder-Radial-Engine.jpeg

Vaste spelregels:
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Bij het uitbrengen van een stem worden naam en inzending in de post vermeld. Dit vergemakkelijkt het stemmen tellen.
- Als er al een auto van een bepaald model van dezelfde generatie is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.
- Bij de organisatie van een nieuwe wedstrijd blijf je van de vaste spelregels af. Eventuele uitzonderingen daarop vermeld je bij de criteria.

Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 799
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude
804: Capiche? - Volt
805: Midlife crisis - zadelsnuiver
806: Hebbeding! - Rzasa
807: Wie het kleine niet eert - SVF
808: Zo lust ik hem wel! - D.E.N.N.I.S.
809: De Volkswagen Kever in al zijn verschijningen – 929V6
810: Gele koplampen! - SVF en 929V6
811: 2004 - j.ko
812: De rode driedeurs - j.ko
813: De grijze vierdeurs sedan - vers gemaaid gras
814: Viva Italia: zonder BMW met Skoda!
815: Special - rzasa
816: Lights Out - rzasa
817: De dichte neus - Jay DoubleYou
818: Eigen baas! - SVF
819: De verschoppeling! - Volt
820: Afscheid nemen bestaat niet! - Jp053
821: Het ronde achterlicht - Jp053
822: RWD - MCW
823: Het mag wat betekenen - vers gemaaid gras
824: Voetballer on a budget – SVF
825: Onbekende keigave kitcars - SVF
826: Daar zit muziek in! - 929V6
827: The Malaise Era -JP053
828: Overhang - Bobbeltje
829: Lempkes - SVF
830: Gered van de sloophamer - MCW
831: Te laat! - 929V6
832: Een stuk of 60 paarden - j.ko
833: Buitenbeentjes - JOtter
834: D-Segment - Jp053
835: Automuseum Born - Dave R1517
836: De broertjes - Pink Panther
837: Onbekend, onbemind of gewoon vergeten? - 929V6
838: La Promenade des Anglais, 1964 - Rudyke
839: Busje komt zo - Joel 1987
840: Stickeren! - Zonder BMW met Skoda
841: Cabriolet - SVF
842: Stellantis - MCW
843: From geek to god - Banpei
844: Onwaarschijnlijke sleepwagens - Bobbeltje
845: Matching Colours 3.0 – JL86
846: "Parallel" Import - SVF
847: Koekblik - rzasa
848: Wedge - Jeroen W
849: We gaan voor goud, sorry, ik bedoel bruin - Jp053
850: December - Jp053
851 Oud en nieuw - JosUnimog
852: Wheeler Dealer - Dave R1517
853: Plastic Fantastic - Jeroen W
854: De kleine coupé - rzasa
855: De politiewagen - Tina Trucker
856: De gemiddelde occasionprijs - 929V6
857: Autotrek - JosUnimog
858: Echte winterse dagen - Guus Leferink
859: Renault - JOtter
860: Tips voor het aanschaffen van goedkope brikken in 2025 – Edwin81
861: De P.C. Hoofttractor – JosUnimog
862: Back to basics – JosUnimog
863: BMW - Pink Panther
864: de jaren 60: Sex, drugs and rock 'n' roll - Edwin81
865: “Mark 1” - Jay DoubleYou
866: Van Life - 929V6
867: De comfort-coupé - JosUnimog
868: Oranje Boven - Edwin81
869: 1 liter - Rudyke
870: Plus 2 liter - rzasa & Tina Trucker (ex aequo)
871: Dameskapper - Joel 1987
872: De sedan - vers gemaaid gras
873: Weekend Warrior! - Volt

Honda-RC211V-Engine.jpg


Inzenden tot woensdag 11-06-2025 20:00 uur.
Stemmen tot vrijdag 13-06-2025 20:00 uur.

Veel succes!
 
Audi Quattro - Gesigneerd door C. Geistdörfer
1982 - 49,000 km - € 98,985
In de jaren ’80 bracht Audi iets baanbrekends op de weg: de Ur-Quattro. Geboren uit rallytechnologie, was het de eerste productieauto met permanente vierwielaandrijving en een krachtige turbogeblazen vijfcilinder motor. Wat begon als een technisch experiment groeide uit tot een icoon – zowel op straat als op de rallypaden.

In de rallywereld zette de Quattro de toon. Waar concurrenten nog worstelden met achterwielaandrijving, vloog de Quattro met grip en stabiliteit over sneeuw, modder en gravel. Legendes als Walter Röhrl en Michèle Mouton behaalden successen met de brute Sport Quattro S1, die tot 600 pk leverde en een onmiskenbaar geluid voortbracht.

De productievariant was veel meer dan een gewone sportcoupé. Hij erfde rechtstreekse rallytechniek: vierwielaandrijving, sperdifferentiëlen, en die iconische vijfcilinder. Geen cosmetisch eerbetoon, maar een echte rijdersauto met rauw karakter, uitstekende tractie en een uniek geluid.

De Ur-Quattro staat nog steeds symbool voor Audi’s doorbraak in de autosport en hun durf om het anders te doen. Een ware pionier – op de rallyproeven én op de openbare weg.

Dit specifieke exemplaar draagt bovendien een uniek stuk geschiedenis met zich mee: het is gesigneerd door Christian Geistdörfer, de legendarische navigator van Walter Röhrl. Samen wonnen zij onder meer de Monte Carlo Rally van 1984 met de Quattro. Zijn handtekening is niet alleen een eerbetoon aan het verleden, maar ook een zeldzaam en tastbaar bewijs van de diepe band tussen mens en machine in Audi’s gloriedagen van de rallysport.

1920x1080.webp
1920x1080.webp
1920x1080.webp
 
Laatst bewerkt:
Een vroege Passat B2 in de meest begerenswaardige combinatie van uitvoering, kleur en interieur (heerlijk gedateerd allebei) die ik voor mezelf maar zou kunnen bedenken. Had ik er de ruimte maar voor.

Volkswagen Passat GLS5 1981 (klik!)

229dd45a-dda0-4544-a7e1-fdc39f563400


ab3cfecb-077a-4b06-87c3-b29225ebd9a1


7bef1a8c-6c9d-40e9-93c7-42a0d09be318


de9d246a-421e-4a0a-8567-28c02941f1bc


f736da83-fb99-4efe-8f23-45e0ed9eca80


€ 10.500,-
 
Laatst bewerkt:

Lancia Kappa 2.4-20V

1998

€ 27.450
46.365 km (dus net ingereden)

Nieuwe link, met nog meer foto's en details:


Dit is wel een heel mooi exemplaar, nog compleet met de originele Lancia radio met cassettespeler en CD-wisselaar. Bijna jammer om in te rijden, zo mooi!

lancia-k-appa-kappa-2-4-20v-5-cilinder-46-365-km-verzamelstaat-occasion.jpg
lancia-k-appa-kappa-2-4-20v-5-cilinder-46-365-km-verzamelstaat-occasion.jpg

20492873_26.jpg

lancia-k-appa-kappa-2-4-20v-5-cilinder-46-365-km-verzamelstaat-occasion.jpg

lancia-k-appa-kappa-2-4-20v-5-cilinder-46-365-km-verzamelstaat-occasion.jpg


De aanbieder vertelt:
Zeer unieke staat Lancia Kappa Coupe 2.4 20v 5 cilinder in verzamelstaat ! Volledig dealer onderhouden origineel duitse auto met duitse papieren.

Alle boekjes , pasjes en volledige historie van dealer aanwezig Recent distributieriem vervangen.

Autohoes origineel Lancia zit erbij
 
Laatst bewerkt:
De minimale prijs van 10 mille sluit een hoop moois uit - ik vond geen Toledo V5 die meer kost - maar deze haalt het. Het is een model van usual suspect Volvo. Toen zij hun lekkere vijfpitter in hun kleinste model lepelden, stond daar toch een stijlvol bommetje. Niet schreeuwerig zoals een Focus RS, maar ingetogen. Een fel kleurtje is zelfs een must om er wat van te maken. Dit is een klassieker in wording!

Volvo C30 2.5 T5 Summum
2007 - 184.321 km - € 10.950,-


23194A3C45C84D99AECFAA2741A691991920.jpg


9655FB7DD07647569E829A78A789A5FF1920.jpg


73904B927C144C53BD01137CF0E0B2F01920.jpg


23EBCDE5022C470A896BF62A24C349FB1920.jpg


D70020852ACB4A9981F35D80D62EE6BE1920.jpg


Te koop in Veldhoven
 

Ik heb hem Aangepast.​

Volvo V50​

2.4 Momentum Automaat

Bouwjaar: 2 november 2009
Kilometerstand: 127.485 km
Prijs: € 11.945
Apk: 28 juli 2025

Wat vertelt de aanbieder over deze auto?​

Keurig bereden en onderhouden Volvo V50 2.4 Momentum Automaat van bouwjaar 2009. Voorzien van mooie extra's zoals automatische airco, Cruise Control en een trekhaak. De onderhoudshistorie is aanwezig. Deze Volvo is rijklaar op Nederlands kenteken met een nieuwe APK!
Een Volvo is één brok veiligheid, rijplezier en perfecte prestaties. 'Volvo for life', zeggen ze in Zweden. En dat merkt u meteen. Een vijfcilinder motor en een automatische transmissie zorgen samen voor een snelle en comfortabele rijervaring. Winter... Eerst krabben, dan genieten van de stoelverwarming. Tot de uitrusting behoren ook 16 inch lichtmetalen velgen, aluminium dakrailing, in delen neerklapbare achterbank, elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels en elektrisch bedienbare ramen voor.
Tijdens de rit bedient u het audio-installatiesysteem met de knoppen op het stuur. Of het buiten nu warm is of koud, dankzij electronic climate control is het binnen altijd behaaglijk. Van een paar vegen bij motregen tot maximale stand bij noodweer: de regensensor reageert zelfstandig en direct. Maximumsnelheid? Even de cruise control instellen en u blijft perfect binnen de marges. Natuurlijk behoren buitentemperatuurmeter, lederen stuur, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, boordcomputer en lederen versnellingspook ook tot de uitrusting van deze complete auto.

Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur

  • Aluminium interieur afwerking
  • Verwarmde voorstoelen
Veiligheid
  • Side Impact Protection System
Meer informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 205/55 R16
Laadvermogen: 593 kg
Wielbasis: 264 cm
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 4
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

0-145272d1e77f2603db8a4399c5706a2a.jpg

0-bd6183b12ccf4c32142177157b5a3363.jpg

0-f097d904635cd44f2656836ceb08309a.jpg

0-374962ebf2dc998227488f018976b449.jpg

0-4560d1bd7c8c335b6fe53c76cfb8618c.jpg


De advertentie
 
Laatst bewerkt:

Volvo C30​

2.5 T5

Bouwjaar: 21 maart 2007
Kilometerstand: 194.321 km
Prijs: € 11.950
Apk: APK bij aflevering

Wat vertelt de aanbieder over deze auto?​

Onze Guilty pleasure! In 2006 kwam Volvo met een vreemde eend in de bijt, de C30! Met als knipoog naar de 'oude' P1800. Super goed rijdende auto. En met 6 C30's in onze leenauto vloot kunnen wij dit wel zeggen.
Deze C30 betreft wel een zeer unieke, met de T5 motor en relaxte Geartronic automaat een samenstelling die niet veel voorkomt. Met slechts twee eerdere eigenaren is hij klaar voor minimaal nog eens 200.000 km. Hij is goed dealeronderhouden en verkeert voor zijn leeftijd in een goede staat!

Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur

  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Verwarmde voorstoelen
Exterieur
  • Glazen schuif-/kanteldak
  • Lichtmetalen velgen 16"
Meer informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Laadvermogen: 523 kg
Wielbasis: 264 cm
Emissieklasse: Euro 4
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Optioneel afleverpakket (€ 695): Autohûs Selekt garantie: Wanneer u kiest voor dit afleverpakket, gaan wij zo trots als een pauw de auto aan u afleveren. Wij voorzien de opgefriste auto van onderhoud volgens fabrieksschema, 6 maanden garantie, halve tank brandstof en Europese Mobiliteitsgarantie.
Dit afleverpakket bevat: BOVAG garantie (6 maanden); BOVAG 40-Puntencheck; BOVAG Afleverbeurt; - garantie, - Gereinigd in- en exterieur, - Halve tank brandstof, - Nieuwe APK, - Onderhoudsbeurt volgens fabrieksschema
0-8721d7d3b1ace1b5fbe32bad03b24125.jpg

0-ef3f893e4a6d8fe4fae5ae81d47ba559.jpg

0-d14f2408e1eeae4b637a3b0f08370c92.jpg

0-4b947ed0b9844bf72a7ab69e99981117.jpg

0-f90be6a32db07cab233ed09bf1fd384c.jpg

De advertentie






https://www.autotrack.nl/autobedrijf/autohus-haren/39086/voorraad
https://www.google.com/maps/dir/?api=1&destination=Autohûs Haren, Felland 2, 9753 TA Haren&travelmode=driving
Ai.. J.ko was je te snel af. :confused:
 
Ik ga voor de T4 van Troller uit Brazilië met het Ford Duratorq 3.2 vijfcilinder turbodiesel blok. Tot voor kort was mij dit merk en model onbekend.

Troller (naar de personage uit Scandinavische legendes dat in de bossen en grotten van Noorwegen leeft) bouwde de T4 vanaf 1999 tot 2021 in Horizonte. De carrosserie is geheel van glasvezel en voor het ontwerp is duidelijk gekeken naar de Jeep Wrangler. Alleen verkrijgbaar als tweedeurs auto met een glasvezel hardtop of canvas softtop.

In 2007 wordt Troller overgenomen door Ford Motor Company en krijgt Troller toegang tot de magazijnen van Ford . Met o.a. de vijfcilinder turbodiesel, een 3.198cc blok met 200 PK en 470 NM . Die wordt vanaf in 2015 in de T4 gehangen. Met de 4-wielaandrijving een ideale combinatie om het Amazone-gebied te doorkruisen.

Lastig alle gegevens over het motorblok en de T4 te vinden, maar De T4 heeft een eigen clubwebsite waar alle gegevens van het model en het blok staan vermeld: T4clube Brasil

Troller T4 3.2 20V XLT

bouwjaar: 2015
prijs: € 27.500,--

e4241044-406f-4adb-9cb0-0b3b92072869_832e11ca-4e8a-47fa-95bb-0b50a37ae7d2

e4241044-406f-4adb-9cb0-0b3b92072869_68b35d16-c0ab-4fff-95bc-d32d9598fbb5

e4241044-406f-4adb-9cb0-0b3b92072869_8359748a-ab89-4a03-9f5f-954fef5fa77b

e4241044-406f-4adb-9cb0-0b3b92072869_a6514222-16ad-483e-b899-0f2211041202

e4241044-406f-4adb-9cb0-0b3b92072869_4f51c0b4-786e-4690-a464-e791e5e8dcc9
 
Laatst bewerkt:
Ik hou het bij deze:

Volkswagen Golf IV 2.3 VR5

Het blijft een ijzersterk ontwerp, zeker deze generatie. De Golf IV. Dit onverprutste exemplaar uit 2003 is met 37.000 miles amper ingereden, heeft een superfraai interieur en wordt te koop aangeboden voor £11,250 (€ 13.319)

Ik dacht dat dit blok breder binnen de VAG groep was ingezet, maar het betreffende blok is volgens ChatGPT slechts geleverd in de volgende auto's:

* Volkswagen Golf Mk4 (1997-2003)
Motor: 2.3 liter VR5 (AGZ, later AQN), 150 pk (AGZ, 10-kleppen) of 170 pk (AQN, 20-kleppen)
Opmerkingen: De VR5 werd aangeboden in de Golf Mk4, vooral in Europa, als een sportieve optie onder de GTI en R32. De AQN-motor (vanaf ~2000) had meer vermogen dankzij verbeteringen zoals vier kleppen per cilinder.

* Volkswagen Bora (1998-2005)
Motor: 2.3 liter VR5 (AGZ/AQN), 150 pk/170 pk
Opmerkingen: Noord-Amerikaanse versie heette Jetta VR5.

* Volkswagen Passat B5 (1996-2000)
Motor: 2.3 liter VR5 (AGZ), 150 pk
Opmerkingen: Vooral in Europa en Noord-Amerika.

* SEAT Toledo Mk1 (1999-2004)
Motor: 2.3 liter VR5 (AGZ/AQN), 150 pk/170 pk
Opmerkingen: Sportieve middenklasser in Europa.

7522e86e3dfe4d9b9cf05855d5b01f7d.jpg


ecfd63beaae648858f49e1d79ee5a581.jpg


3b3fd5e9ac1f42c3a610312308c019c5.jpg


16c5fdb4be324a0682bd2299910b57aa.jpg


0534cbdeec3e487f8769237437f2e198.jpg
 
Laatst bewerkt:
Audi RS2

11/1994
€ 57.900

De Audi RS2 Avant Quattro is in een beperkte oplage geproduceerd van maart 1994 tot juli 1995. Het was niet alleen de eerste Audi die onder het “RS” label (wat voor RennSport staat) tot stand kwam, maar was het tevens de eerste “powerstation” met de prestaties van een sportwagen.

De ontwikkeling vond plaats in een joint venture met Porsche. Onder de kap lag de meest krachtige vijfcilinder turbo motor uit de schappen van Audi. De motor werd door Porsche flink onder handen genomen, zo werden er wijzigingen doorgevoerd aan de turbo, intercooler, injectoren, uitlaatsysteem en het motormanagement. Het resultaat? 315pk, een topsnelheid van 262 km/u en een tijd van 0 naar 100 in 4,8 seconden! Ter vergelijk, de RS2 kon met gemak een Porsche 911 (996) en een Chevrolet Corvette C5 bijhouden. Het was ook Porsche die de remmen en het onderstel aanpaste naar hun standaarden, o.a. te herkennen aan de Porsche badge op de remklauwen. De productie vond plaats in de fabriek van Porsche in Zuffenhausen (bron).

Dit exemplaar is precies zoals je 'm wilt hebben, nogaroblauw met een zwart nappa lederen interieur

1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp


1920x1080.webp
 
Ik ga voor een auto die ik nog niet kende:

De eerste was te goedkoop, met dank aan @Geuzert is het deze geworden:

Honda Vigor 20W (1992)
In de USA werd deze auto als Acura Vigor verkocht. Dit exemplaar is voorzien van een 2,0 liter 5 cilinder in lijn. De auto had tussen de 155 en 160 pk. Dit exemplaar heeft bijna 143.00 km afgelegd.
Te koop in Japan voor ¥1,855,000. Met de wisselkoers van vandaag is dat net over de € 11.200.

70003008423025051700300.jpg

0300842A30250517W00312.jpg

0300842A30250517W00318.jpg

0300842A30250517W00346.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor een auto die ik nog niet kende:

Honda Vigor 25W (1992)
In de USA werd deze auto als Acura Vigor verkocht. Dit exemplaar is voorzien van een 2,5 liter 5 cilinder in lijn. De auto had tussen de 155 en 160 pk. Dit exemplaar heeft bijna 143.00 km afgelegd.
Te koop in Japan voor ¥1,555,000. Met de wisselkoers van vandaag is dat net over de € 9.400.
Hij is wel wat gepimpt...

0804756A30250526W00109.jpg

0804756A30250526W00153.jpg

0804756A30250526W00106.jpg

0804756A30250526W00116.jpg

0804756A30250526W00143.jpg
Damn, ben je me net voor. Ik ga op zoek naar wat anders
 
Hoewel er al 2 Volvo's zijn ingezonden, voeg ik er graag nog een 3e aan toe.

En deze keer eens niet de stationwagon en geen gele, maar gewoon de sedan in een lekker onopvallend kleurtje, maar dan wel behoorlijk compleet in de opties. En wat een prachtige staat..

Volvo 850 2.3 R

* In nieuwstaat verkerende 850 T5-R
* Volledig VOLVO onderhouden
* Schuif-/ kanteldak
* Verwarmbare voorstoelen
* Origineel NL
* Vraagprijs € 24.950

volvo-850-2-3-r-in-nieuwstaat-verkerende-850-t5-r-volledig-volvo-onderhouden-schuif-kanteldak.jpg


volvo-850-2-3-r-in-nieuwstaat-verkerende-850-t5-r-volledig-volvo-onderhouden-schuif-kanteldak.jpg


volvo-850-2-3-r-in-nieuwstaat-verkerende-850-t5-r-volledig-volvo-onderhouden-schuif-kanteldak.jpg


volvo-850-2-3-r-in-nieuwstaat-verkerende-850-t5-r-volledig-volvo-onderhouden-schuif-kanteldak.jpg


volvo-850-2-3-r-in-nieuwstaat-verkerende-850-t5-r-volledig-volvo-onderhouden-schuif-kanteldak.jpg
 
Laatst bewerkt:
Land Rover Discovery 2.5 200 TDI Camel Trophy

cba7b237-cbd2-433d-84d5-6dc88be245d2


dce42e39-a3a0-47e2-a88d-34aa6d5b4919


70494d83-c0c0-45e8-b6bb-535c8c340239


aaabc01e-5489-460e-9a60-0dcfd5737676


0afe596d-efec-4d5d-9631-a67b3179c0ae


Prijs € 69.880,00
Bouwjaar 1994
Kilometerstand 150.347

Het bovengenoemde voertuig is een origineel wedstrijdvoertuig van de Camel Trophy uit 1994. Deze Discovery werd in het bijzonder gebruikt als officieel volgvoertuig voor de organisator en verkeert in gedeeltelijk gerestaureerde originele staat. De speciale uitrusting en accessoires voldoen aan de reglementen van 1994 en zijn bewaard gebleven.

Camel Trophy 1994 Zuid-Amerika:
De route van de Camel Trophy uit 1994 was meer dan 2500 kilometer lang en liep, voor het eerst in de vijftienjarige geschiedenis van de Camel Trophy, door drie verschillende landen. De Camel Trophy startte in april 1994 op de grens tussen Argentinië en Brazilië bij de beroemde Lguazú-watervallen, het grootste watervalsysteem ter wereld, en doorkruiste Argentinië, Paraguay en Argentinië alvorens de Andes over te steken naar Chili.

Tijdens het drie weken durende evenement stonden de deelnemers voor talloze uitdagingen, maar geen enkele was indrukwekkender dan het Andesgebergte. Met temperaturen variërend van -20°C in de Andes tot +40°C in de woestijn, en een luchtvochtigheid variërend van 100% in de tropische jungle tot 0% in de Andes, waren het klimaat en het terrein slechts twee van de obstakels die de teams moesten overwinnen.

Eigenaar: Minimaal 3e eigenaar, EU-voertuig uit Nederland, exterieurkleur Sandglow (geel), stoelen in Bahama Beige stof

Speciale uitrusting:
- Interne veiligheidskooi
- Expeditie dakrek met bijl, schep en houweel
- Extra verlichting op DGT (4x voor, 2x achter)
- Zware lier in versterkte voorbumper
- Bullbar, voor
- Lampenkap, achter
- Bodembescherming voor en achter
- Radio
- Terra-Trip
- Water- en brandstoftanks
 
Laatst bewerkt:

De Mercedes-Benz 300CD coupé wordt aangedreven door een 3.0L, 5-cilinder, turbodieselmotor Hij produceert ongeveer 123 pk (125 pk in latere jaren) en 250 Nm koppel. Dit vermogen wordt via een automatische vierversnellingsbak naar de achterwielen overgebracht. De 300CD stond bekend om zijn betrouwbaarheid en duurzaamheid, aldus Classic.com.

Hier is een meer gedetailleerde uitsplitsing van de specificaties:
Motor: 3.0L, 5-cilinder, turbodiesel
Vermogen: 123 pk (125 pk in latere jaren)
Koppel: 270 Nm (290 Nm in latere jaren)
Transmissie: 4-traps automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Andere opvallende kenmerken:
- Bosch-injectiesysteem
- SOHC (single overhead cam) ontwerp met kettingaandrijving
- Betrouwbaar en duurzaam, gaat vaak meer dan 1.000.000 km mee zonder revisie
- Beschikbare opties waren onder meer lederen bekleding, houten bekleding, handgeschakelde 5-versnellingsbak (Europese markt), handgeschakelde 4-versnellingsbak, etc.
 
Ik vind het wel verfrissend, komen eindelijk eens allemaal compleet andere auto's langs. Een beetje uit de comfortzone is niks mis mee. :censored:

P.S. als je heel graag een Vigor wil, er staat op dezelfde site ook een 2.0l variant voor omgerekend 11.228,73 Euro te koop.
Dit was dus het exemplaar wat ik ook had gevonden. Net na Jeroen.
@Jeroen W: mocht jij deze (of een andere) Vigor niet willen inzenden, dan wijzig ik mijn inzending alsnog ;)
 
Ha wat tof @Frits79, nooit gerealiseerd dat daar een vijfpitter in lag. Ik ging er denk ik altijd vanuit ging dat dat een grote V8 zou zijn.
 
Ik snap het minimumbudget eigenlijk niet zo. Wat is de bedoeling ervan, @Volt?
Klopt helemaal, maar dit is de duurste/beste die ik heb gevonden.
@Volt: waarom de ondergrens van € 10.000?

Het idee was eigenlijk om de wat betere exemplaren ingezonden te krijgen maar het zou inderdaad jammer zijn als diverse interessante modellen dan helemaal niet ingezonden kunnen worden. Ik zal de ondergrens weghalen als niemand daar bezwaar tegen heeft!
 
Ik zal de ondergrens weghalen als niemand daar bezwaar tegen heeft!
Daar heb ik wel bezwaar tegen ja, ik vind dat je niet halverwege een wedstrijd de regels nog kunt wijzigen. Zeker niet als er al zoveel inzendingen zijn. Ik zocht een Toledo V5, ik vond er eentje die 50 euro te goedkoop was en heb dus iets anders ingezonden om aan deze regel te voldoen. Dan zou het gek zijn als die regel nu vervalt.
 
Daar heb ik wel bezwaar tegen ja, ik vind dat je niet halverwege een wedstrijd de regels nog kunt wijzigen. Zeker niet als er al zoveel inzendingen zijn. Ik zocht een Toledo V5, ik vond er eentje die 50 euro te goedkoop was en heb dus iets anders ingezonden om aan deze regel te voldoen. Dan zou het gek zijn als die regel nu vervalt.
Mee eens zo laten staan.

Als j.ko had gekozen voor de Toledo dan kon de Volvo C30 van mij gewoon.
 
Fiat Stilo 2.4 Michael Schumacher Edition

1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp



Prijs € 13.900
Kilometerstand 47.000 km
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 07/2005
Brandstof Benzine
Vermogen kW (PK) 125 kW (170 PK)
Type verkoper Autobedrijf
Advertentie
 
Dezelfde motor als in deze Toyota Landcruiser BJ73 2.5 VM Diesel werd door Alfa Romeo in hun toenmalig topmodel gebouwd (en nog een flink aantal andere auto’s).

Zo‘n Toyota is al lastig vindbaar, de Alfa 6 is al helemaal een zeldzaamheid. Want geleverd met de welbekende Busso motor en pas vanaf 1983 (met de facelift) kwam deze dieselversie.
Eén kenmerk van deze motor is de bouwwijze met per cilinder een losse cilinderkop, vaak wel afgedekt met 1 deksel.

De diesel is slechts 5.748 keer gebouwd. Dat is weinig, maar tegelijkertijd was het eigenlijk een groot succes. Want de totale productie van de Alfa 6 betrof 12.070 exemplaren, vanaf 1979 t/m 1986. 41% is dus met die motor gebouwd in 3 jaar!
(Bronnen Chat GTP).

De Busso wordt nog relatief vaak aangeboden, van de trage (en zeker nog luidde en stinkende) diesel vond ik alleen deze:

Alfa Romeo 6, 2,5 5-cyl diesel 1984​

€ 12.012

In de advertentie:

Alfa Romeo 6, 2.5 5 cyl dieselmotor 2494 cc met 105 PK en handgeschakelde 5-versnellingsbak, alleen geproduceerd in de periode 1983 - 1985

Onze auto is van 21.05.1984, met stuurbekrachtiging, elektrische ramen, lichtmetalen velgen, metallic lak, etc., in zeer goede staat, is gerestaureerd in een mooie mooie afwerking, slechts één in DK, dus hier krijg je een auto die anderen niet hebben.

Italiaanse papieren, uit Florence, dus de auto wordt verkocht zonder Deense belasting. VERZAMELING WAARDIG!

De originele Italiaanse nummerplaten zijn inbegrepen.
Start en rijdt perfect, en met luxe interieur, ongelooflijk geweldige rijeigenschappen.

Prijs kr 89.600,- Prijsverlaging door pure handel zonder inruil! Prijs in Euro: 11.500,-

49908022-1a50-4685-9acb-b37e7d0a068c.webp

27f993e5-9382-483e-a1d1-570e9d924748.webp

d2194dc3-7a83-4678-abb2-8f8fbef6e375.webp

31aad42d-e44b-415e-898d-4f00437919f5.webp

42054c7b-9ac8-4842-a543-6e036ae0d1b3.webp


Hier te koop
 
Laatst bewerkt:
Zo’n ombouw is ook niet helemaal mijn ding. Misschien is een echte EVO het overwegen waard? Er staan er een paar die binnen het budget vallen. :censored: Edit: Dat zijn natuurlijk 4 cilinders excuus...

Uiteindelijk draait het natuurlijk om wat jij mooi vindt — als dit jouw droomauto is, dan moet je er zeker voor gaan!

Wel een mooi kleurtje overigens.
 
Uiteindelijk draait het natuurlijk om wat jij mooi vindt — als dit jouw droomauto is, dan moet je er zeker voor gaan!

Wel een mooi kleurtje overigens.
Zoveel verschillende 5 cilinder motoren zijn er niet gebouwd. Deze stond er nog niet tussen. Heb nog een alternatieve motor. Even verder zoeken.
 
Lastig nog om een originele 5 cilinder inzending te vinden. Zoveel blokken zijn er niet van gebouwd. En dan is het zoeken naar een carrosserie eromheen. Er is al veel ingezonden, maar ik voeg er deze Audi graag nog aan toe:

£11,995​

Vraagprijs
(11.995 Britse pond is gelijk aan 14.232,07 Euro)

1989-audi-200-680a13ab8ba47.jpg

1989-audi-200-680a13ab8a8d3.jpg

1989-audi-200-680a13ab8ae1e.jpg

1989-audi-200-680a13ab8a32b.jpg

1989-audi-200-680a13ab88ba0.jpg


Wat zegt de verkoper er zelf nog over:

Dit is een superzeldzame Audi 200 Avant Quattro turbo uit 1989 in het prachtige en nog zeldzamere Alpine White. Een van de slechts vijf exemplaren die nog op de weg rijden. Dit is het laatste chassisnummer dat bekend is bij de eigenarenclub en het laatste exemplaar dat in het Verenigd Koninkrijk is verkocht.

De auto werd nieuw geleverd door Bristol Street Motors en heeft slechts vier langdurige eigenaren gehad. Hij heeft net geen 130.000 km op de teller en beschikt over een volledige onderhoudshistorie, alle originele Audi-instructieboeken en onderhoudsboekjes.

De auto heeft dezelfde 1B 2.2 5-cilinder turbomotor en Quattro-platform als de bekendere UR Quattro Coupé. Het is in principe dezelfde auto, maar dan een luxe stationwagen en een vergelijkbare huidige prijs van £ 84.000 in 1989!

Dit is een volledig uitgeruste auto met halflederen stoelen met 4 standen en geheugen, een schuifdak, klimaatregeling en een Dolby Blaupunkt-stereosysteem.

De staat van de auto spreekt voor zich, de carrosserie is volledig strak met een diepe glans en het lakwerk is ongelooflijk. Het verhaal is hetzelfde van binnen. Er zijn geen vlekken, scheuren of beschadigingen in het interieur en het heeft nog steeds die klassieke Audi-geur. Zelfs de originele bouwsticker zit nog achter een paneel in de kofferbak.

De motorruimte en de onderkant zijn geweldig en alles is zeer origineel en eerlijk, zonder aftermarket onderdelen.

De auto heeft vijf bijpassende originele lichtmetalen velgen met vijf bijpassende Goodyear Ultra Grip-banden, zoals oorspronkelijk de specificaties waren.

Vlak na de laatste APK-keuring heeft de auto een onderhoudsbeurt gehad van bijna £ 1500, inclusief dynamo, accu, draagarmen en rubbers. De auto start meteen bij het omdraaien van de sleutel en rijdt absoluut fantastisch. De motor is stil en soepel, de koppeling zit precies waar je hem wilt hebben en de versnellingen zijn zeer nauwkeurig.
Ik waardeer het dat de auto eruitziet als een grote, luie stationwagen, maar de basis is die van een rallywinnende Quattro en daarom rijdt de auto precies hetzelfde. Hij heeft veel vermogen, verrassend veel trekkracht in alle versnellingen, met een geweldige woosh van de turbo.
Alle remmen en andere te onderhouden onderdelen zijn als nieuw en de auto heeft eigenlijk helemaal niets nodig.

Er is een ENORME hoeveelheid historie en facturen aanwezig, evenals een volledig afgestempeld onderhoudsboekje. Veel documentatie van de dealer, die teruggaat tot 1989.
Beide sets originele sleutels zijn aanwezig.

Omdat het een van de slechts vijf exemplaren is en er geen andere te koop zijn in het Verenigd Koninkrijk, is dit een zeldzame kans om een stukje Audi-erfgoed te bezitten.
 
Terug
Bovenaan