Occasionwedstrijd 804 - capiche? VOLT WINNAAR

De Dude

Asfaltkampioen
OCCASION WEDSTRIJD 804 - CAPICHE?

Ja eindelijk! Ik had m al een tijdje klaar staan…

Ik kijk op moment the sopranos terug, wat een schitterende serie blijft dat. Met Mad Men en het recente Succession toch wel gezamenlijk mijn favoriete series.

Dat gevoel vasthoudende heb ik een enorm zwak voor een categorie hele foute auto’s. Sinister, zwart, sedan, snel en ruimte genoeg om het verstoppen van een lijk. Het liefst ruimte voor twee.

Ik heb het natuurlijk over de onvolprezen maffia auto. Geïnspireerd door Sopranos maar zeker ook door die geweldige aflevering van Top Gear in Albanië.

De opdracht
Vind de perfecte auto voor de onderwereld die het beste van alles combineert. Onopvallend, sinister, ruimte voor een lijk en snel voor een evt achtervolging.

De eisen
Zou fijn zijn als jullie onderstaande eisen ook vermelden. Dus liters bagage ruimte, PK etc

  • Een lijk moet mee kunnen: bij voorkeur minimaal 450 liter in een aparte bagage ruimte, maar wat flexibeler geworden ten faveure van de leuke inzendingen
  • Snel, en dus veel vermogen. Minimaal 300 pk indien voor 2005, erna minimaal 400 (ik houd beetje rekening met sommige oudere auto’s)
  • Volwaardig 4 persoons, je bodyguards moeten mee. Hoeft niet perse 4 Deurs; er zijn wat oudere maffia auto’s die groot zat zijn met twee portieren
  • Natuurlijk gedistingeerd, sinister zwart uitgevoerd
  • Gelijk klaar voor het echte werk: dus geen opknapper die nog een keuring nodig hebben
  • Minimaal €10,000 €25,000, geen cap
  • Geen restricties op bouwjaar. Alles mag
  • Geen restricties op waar te koop. Alles mag
  • Een auto met een link naar een fictief of non-fictief maffia verleden krijgt een bonus punt *
*Indien dat volgens de spelregels mag. Anders een eervolle extra vermelding

Vaste spelregels
- Links naar de advertenties en prijs zijn verplicht (vreemde valuta omrekenen naar euro's).
- Maximaal 5 foto's per geadverteerde auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij een claim dienen een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders is deze niet geldig. De claim dient binnen 24 uur uitgewerkt te zijn.
- Een geplaatste stem mag niet meer gewijzigd worden.
- De winnaar moet vóór zaterdagmiddag 12.00 uur de nieuwe wedstrijd openen. Staat er op dat uur nog geen, dan gaat de eer naar nr. 2.
- Een deelnemer die zelf geen stemmen uitbrengt, kan de wedstrijd niet winnen, die eer gaat dan naar nr. 2.
- Als er al een auto van een bepaald modeljaar is ingezonden, kan er geen tweede ingezonden worden, die wordt afgekeurd.

Inzenden kan tot woensdag 7 februari, 20:00 uur. Stemmen kan tot vrijdag 9 februari, 20:00 uur. Veel succes!

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 599

600: Let's get Youtube famous! - Jp053
601: Toyota, een grijze muis? Of... - Wouter82
602: 100! - caspervanc
603: De crisis bak – Timo
604: De Autobahn-cruiser - 929V6
605: Sedan & Coupé - Probenator
606: Platjagen maar dan net even anders - Probenator
607: De coronacrisis auto! - lybra
608: The greatest hits of the 90's - Jp053
609: Bevrijdingsdagtour 2020 - SVF
610: 50 - SVF
611: Kunst met een C: Pink Panther
612: Geef het beestje een naam - Opel-Omega
613: Wat als het geen Omega was? - Pink Panther
614: Tijdloos - Escher
615: 2003 - Guus Leferink
616: Mazda - Pink Panther
617: Italiaans Design - Timo
618: Buddy at the beach - Caspervanc
619: De Dikke Daily - Tydelyck
620: Van Trabant tot ... - Pink Panther
621: We blijven thuis - Guus Leferink
622: Jan Modaal uit de jaren '70 - Escher
623: De klassieker in de dop uit de jaren '00 - Timo
624: De Tweezitter - Guus Leferink
625: Drie van hetzelfde! - Probenator
626: I hear the drums echoing tonight - rzasa
627: Als een tang op een varken - British Racing Green
628: Voor een dubbeltje op de eerste rang - British Racing Green
629: The 24 hours of lemon - Jp053
630: Met de groeten van Fiat - smarter
631: Het Japanse bubbeltijdperk - GT86
632: For leisure and pleasure - Nemesis Inferno
633: Zijn we er al? - Zadelsnuiver
634: Door de ogen van een kind - Bobbeltje
635: Covid-19 Ambulance - 929V6
636: 'n Schoon Woage vur de New Kids! - Total Loss
637: Sint en Pieten gaan undercover - Zadelsnuiver
638: Forum Barrelbrigade 2020 - rzasa
639: Asymmetrisch - lybra
640: Greatest hits of the 70s - Escher
641: Mag het ook een kleurtje zijn? - Timo
642: Een ode aan de Britse automobiel – Jay DoubleYou
643: Terug naar de tekentafel - Barri
644: De zakelijke auto van de jaren '90 - rzasa
645: Een goed bouwjaar - Timo
646: Net ingereden - smarter
647: Verlengd - Pink Panther
648: Lang niet gezien - Barri
649: De sneeuwploeg - Barri
650: Kia rijdt een klasse rijker - Jp053
651: Uitgestorven in de folder: de tweedeurs sedan - 929V6
652: 1981 - SVF
653: Roestbak - Zonder BMW met Skoda
654: Het uitzetraampje: Jp053
655: Bye Bye Civic: hulp gevraagd - MB Doubleyou
656: De panoramische achterruit als stijlelement - Escher
657: Het modellengamma- Escher
658: Two-tone - Jp053
659: De zeldzaam (geworden) stationwagon - Barri
660: De witte wijzerplaat - Jp053
661: Met deze witte blijf je zeker niet zitten - Zonder BMW met Skoda
662: De tankdop - Caspervc
663: De meterplank, ofwel: het dashboard - SVF
664: De doorlopende lichtbalk - Escher
665: American Luxury- Escher
666: The devil himself- opel-omega
667: Coronaknaller - Zonder BMW met Skoda
668: Typisch 1980 - Jp053
669: Gelijk aan de reclame! - 929V6
670: GL# - Barri
671: Code Rood - BRG
671 #2: Facelift - Modeljaarupdate - 929V6
673: Spoiler alert part 2 - Barri
674: de Barrelbrigade - SVF
675: De deurgreep - SVF
676: Bejaardenbak - Bobbeltje
677: Bijzonder stuurwiel - Zadelsnuiver
678: Pace car / Safety car - Jp053
679: Frunk! - rzasa
680: De vergelijkende test - lybra
681: Vieze import - Probenator
682: De eerste keer - Renate
683: Late varianten - lybra
684: Alfa Romeo GT Junior.... of zoiets - Jp053
685: De trouwauto - Zadelsnuiver
686: overpriced - rzasa
687: Maar wat dan wel? - lybra
688: Kleurloos - lybra
689: All I have to do is dream - vers gemaaid gras
690: Voorkomen is beter dan genezen - Jp053
691: Auf wiedersehen Mutti - Phils
692: Van een fiets naar de Quote 500 - V70man
693: De wintermobiel – die stiekem zo leuk is dat ‘ie blijft - V70man
694: De 'Ik heb de loterij gewonnen '-auto voor 2022 - Pink Panther
695: De 'Ik heb de loterij niet gewonnen'-auto voor 2022- brg & Escher
696: How to look rich on a budget - SVF
697: Identiteitscrisis - MBdoubleyou
698: De exoot - Zadelsnuiver
699: H-Kennzeichen - 929V6
700: Le Dakar D'Antan : Pink Panther
701: de coupé: V70man
702: De veilig op weg mobiel - MX6
703 De spaarwagen - Bobbeltje
704: Te mooi om waar te zijn - Zonder BMW met Skoda
705: De mooiste 5 - afentoe
706: Grijze muis? - Jeroen W
707: De andere Amerikanen - Jp053
708: Het jonge muurbloempje van de verkooplijsten - afentoe
709: Waddenauto - Guus Leferink
710: Zelfde naam, ander jasje - Guus Leferink
711: De hete hatchback! - SVF
712: De Japanse rampenbak - Total Loss
713: Wat een apart stofje/huidje! - vers gemaaid gras
714: Retro - Zadelsnuiver
715: Geef het beest(je) een naam - Escher/Total Loss
716: Die rooie - Guus Leferink
717: Geen evolutie, maar revolutie - Jp053
718: Dull as dishwater - brg
719: Hout waar je van houdt - Escher
720: Bouwvak & Camping - Zonder BMW met Skoda
721: Met een witte blijf je zitten - Bobbeltje
722: Geel, Geler, Geelst - EVV
723: Toch geen rouwauto - vers gemaaid gras
724: Mongol Rally 2023 - Spekky
725: LHD/RHD - MCW
726: Plaats voor zes - Total Loss
727: Pfff, wat is het heet - SVF
728: Barrelbrigade - Jeroen W
729: HEILIGSCHENNIS!!! - LPG Powered
730: De Chinezen komen eraan! - MCW
731: De sportievere c-segmenter - Jp053
732: De overlever - Jeroen W
733: Je hebt een WAT gekocht? - Jp053
734: Waar is de 1.8 gebleven? - Guus Leferink
735: Een beetje anders - Frits79
736: Pre War - Jp053
737: Nog niet ingereden - Pink Panther
738: Het aanbod verschraalt - 929V6
739: Neue Deutsche Welle - vers gemaaid gras
740: WK 2022 - Guus Leferink
741: Concurrentie!! - rzasa
742: Automatic - MCW
743: Vier de verre vierdeurs - Dizono
744: Mooi speelgoed - Dizono
745: Met twee doe je mee - Guus Leferink
746: Yeah baby!! England in the seventies!! - rzasa
747: Ode aan de diesel - Pink Panther
748: Zoek een (wat is zeldzaam) zeldzame auto - Timo
749: Modderfiguren - 929V6
750: Frans comfort - zadelsnuiver
751: De (bescheiden) droomgarage met 12 cilinders - Jp053
752: It's the vinyl countdown - MCW
753: In memoriam - MCW
754: Hoor de vogeltjes fluiten - Bobbeltje
755 Je 1e occasion Wedstrijd inzending - Zonder BMW met Skoda
756: Jouw rallyhobby - Bobbeltje
757: Tupperware uit de jaren 80 - vers gemaaid gras
758: De koplampwisser - JP053
759: Streetview deel 2 - 929V6
760: Zeg 'ns AAA - SVF
761: Wie A zegt moet B zeggen - MCW
762: Wie B zegt moet C zeggen - Jp053
763: The seventies (horsepower) - Guus Leferink
764: Een groene keuze - Pink Panther
765: Uw favoriete kleur - Jp053
766: De lelijkste auto - SVF
767: Klokje rond - V70man
768: Leuke vakantiegeld auto - MCW
769: Zo licht als een veertje - Bobbeltje
770: De geslaagde facelift - Pink Panther
771: The Italian Job - 929V6
772: Japan Classic Sunday - MCW
773: De Wagon en de Wagen - SVF
774: Zo glad als een aal - Jp053
775: Hazeldonk 1995 - rzasa
776: Hoofdinspecteur - Auteur
777: De zeven (7) - 406c
778: De Barrelbrigade - MX6
779: De Eerste - rzasa
780: Hobby en werk gecombineerd - Auteur
781: Het alternatief - j.ko
782: Jaar van slagen - MX6
783: Waar doet 'ie het van? - Jp053
784: Welke auto neem jij mee naar EMW? - Pink Panther
785: Uit het straatbeeld verdwenen - vers gemaaid gras
786: Striping - MCW
787: Auto's uit de oude doos - SVF
788: Zelfde auto, andere naam – rzasa
789: De stationwagon - Volt
790: De 'voordelige' cabriolet - Volt
791: De elektrische auto - 929V6
792: De toerwagen voor straatgebruik - MCW
793: Krachtige Koffiemolen - Volt
794: De elektrische auto: deel 2 – Bobbeltje
795: De "speciale" Mercedes-Benz - SVF
796: Korte levenscyclus - Auteur
797: De 4x4 sedan - Volt
798: De Formule 1 coureurs privéauto - MCW
799: Platform-sharing-is-caring – Spekky
800: Dubbel nul - SVF
801: Over de balk - Jp053
802: Met een witte blijf je zitten - Escher
803: Het zit van binnen - De Dude

IMG-3546.jpg


 
Laatst bewerkt:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar er is een grote kans dat ik de op-een-rijtje niet kan doen die woensdag: sta op een zakelijk evenement in Berlijn met daarna diner in de stad en alles erop en eraan wat erbij hoort (karaoke?).

Is er iemand die dit voor mij zou willen doen? Alternatief is dat ik dat donderdagochtend gelijk doe als dat OK is. Of woensdagavond heel laat, maar kan dan niet meer garanderen dat de foto’s goed staan ;)!
 
Niet de meest sinistere auto, maar wel lekker onopvallend en dat is iets wat je wilt als je iemand vermoord hebt en een lijk moet vervoeren, dan wil je niet dat mensen je auto herinneren.
Tesla Model 3
tesla-model-3-performance-awd-513pk-btw-auto.jpg

tesla-model-3-performance-awd-513pk-btw-auto.jpg

tesla-model-3-performance-awd-513pk-btw-auto.jpg

tesla-model-3-performance-awd-513pk-btw-auto.jpg

Bouwjaar: 2020
Kilometerstand: 25.394 km
Prijs: € 42.990
Kofferbak: 542L
Vermogen: 513pk
 
Laatst bewerkt:
Mooie wedstrijd! Hier ga ik eens goed voor zitten, ken alle mafia movies van voor naar achter. Alleen het hoge vermogen maakt de echte klassiekers wat lastiger dus moet het bij wat moderns zoeken.
 

Lincoln Continental​


The most famous of the mobster cars is the Lincoln Continental. Whatever the classic decade, the Lincoln Continental conveyed wealth and style while having a menacing look about it. Part of that menacing look could be that you can fit at least two bodies in the trunk. Paul Castellano, head of the Gambino crime family, drove a Continental. John Gotti, who ordered Castellano's death and became boss of the Gambino family, also owned one. To get an idea of how desirable the luxury car was at the peak of the Mafia's hold over New York, Richard Kuklinski, a Mafia contract killer, spoke in his book about wanting to own one from an early age. In popular culture, it's one of the great old-school gangster cars and is ingrained into our consciousness from movies such as The Godfather and Goodfellas. Because of the, the Continental is one the definitive mob cars.



1964 Lincoln Continental Sedan

35887cf239997ffd4d89b9a2da55d853x.jpg


0c63ba76acc1b9db5f989a2110423584x.jpg


ab20ce8c6e057ecce97e48e1c5bb4beax.jpg


53d9cc591c7f4fe37f8eae1f933520d1x.jpg


ff4955e38ba5fa7e0a60f660de0e7018x.jpg


Prijs € 92.501,-
Bouwjaar 1964
Motor 430 V8 (340 hp in 1964)

 
Laatst bewerkt:
Maserati Quattroporte 4.2 Executive GT

Helaas vielen er tijdens mijn zoektocht al flink wat af vanwege de hoge prijs (grote auto's zijn vaak afschrijvingskanonnen) en de hoge hoeveelheid pk's. Uiteindelijk toch een mooie Italiaanse gevonden. met precies 400pk en een bagageruimte van 450 liter. Deze auto is ideaal om op chique feesten aan te komen of snel weg te rijden van de politie.

- € 32.950
- 04/2007

ugNcogi.jpeg


S6Gef5k.jpeg


TLK7ldM.jpeg


MsM0SwA.jpeg


LeiXT7l.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga deze week resoluut voor een Amerikaan, liefst niet te opvallend, maar wel snel/potent. Ik presenteer jullie het duistere broertje van de Ford Crown Victoria, ironisch genoeg dé politieauto bij uitstek uit deze tijdsperiode:

2003 Mercury Marauder
302 pk - 585 l kofferruimte


used-2003-mercury-marauder-4drsedan-8031-21874282-1-1024.jpg
used-2003-mercury-marauder-4drsedan-8031-21874282-3-1024.jpg
used-2003-mercury-marauder-4drsedan-8031-21874282-5-1024.jpg
used-2003-mercury-marauder-4drsedan-8031-21874282-67-1024.jpg
used-2003-mercury-marauder-4drsedan-8031-21874282-94-1024.jpg


$ 19.995 = € 18.550
 
Laatst bewerkt:
Toch wel jammer van die minimumprijs, er zijn zat exclusieve wagens onder die prijs te koop die erboven niet te vinden zijn.
 
Inzending vereisten iets versoepeld

Hmmm, merk dat die best een lastige is. Ik had die erop gezet om beetje de doorgetrapte te voorkomen.

Vind het prima om die naar €10k te verlagen, het is nog geen 00:00 :). Krijgen de al ingezonden natuurlijk ook de kans om evt een andere in te zetten.

Inzending mag dus ook vanaf €10k, tekst is aangepast.

Vermogen blijft, er zijn er best wat met 300pk of meer
 
"Mijn" Jaguar 420G voldoet niet aan de eis van minimaal 300 pk. De 248 pk die deze auto levert was begin jaren '60 zeer respectabel. Maar goed.

Daarom maar een andere wat meer recente rappe sedan gezocht:

Audi S8 4.0 TFSI

De auto is uit 2022, levert 572 pk uit zijn twinturbo vier liter V8. De auto heeft iets meer dan 15.000 km gereden en kost € 154.800. Wel even naar Friesland om 'm te halen.

audi-s8-4-0-tfsi-quattro-571pk-tiptronic-b-o-pano-tv-schermen-vierwielsturing-digital-ma.jpg


audi-s8-4-0-tfsi-quattro-571pk-tiptronic-b-o-pano-tv-schermen-vierwielsturing-digital-ma.jpg


audi-s8-4-0-tfsi-quattro-571pk-tiptronic-b-o-pano-tv-schermen-vierwielsturing-digital-ma.jpg


audi-s8-4-0-tfsi-quattro-571pk-tiptronic-b-o-pano-tv-schermen-vierwielsturing-digital-ma.jpg


En een ruime kofferbak (505 liter volgens autoweek):

audi-s8-4-0-tfsi-quattro-571pk-tiptronic-b-o-pano-tv-schermen-vierwielsturing-digital-ma.jpg
 
Laatst bewerkt:
Of het mafia is, weet ik niet, hij voldoet in ieder geval aan de maffe criteria van deze wedstrijd......

Volkswagen Pheaton 6.0 W12

244e7fb3-e40b-45b9-9801-7bc3d895c573



d57eeced-44bc-42f4-8c14-21f770a325b6


8f12bdab-5982-4ab6-bdd9-de0bb227bbd3


a43776d7-bd5f-4c80-a365-f9f99a7bc3f1


e300b09e-c4cf-4ff3-b589-8ca5019229c4


Prijs € 39.400,00
Bouwjaar 2002
Vermogen 450pk
Kofferbakinhoud 500 liter
Kilometerstand 69.000km


Frühes Sammlerfahrzeug (kurz), technisch revidiert, optisch herausragend. „Was 1999 als Designstudie der Luxusklasse mit dem Concept D beginnt, findet weniger als drei Jahre später seine Vollendung in Serie. Am 6. März 2002 feiert Volkswagen auf dem Genfer Auto-Salon die Weltpremiere einer vollkommen neu entwickelten Premiumlimousine. In der neu erbauten Gläsernen Manufaktur in Dresden in Handarbeit gefertigt, setzt der neu entwickelte Phaeton mit über 100 Patenten neue Technologie- und Komfortmaßstäbe in der höchsten Pkw-Klasse.

Für die schnörkellose Linie des mindestens 5,05 Meter langen Karosseriekörpers zeichnet Volkswagen Chefdesigner Hartmut Warkuß verantwortlich: Der Entwurf gilt auch nach fast 20 Jahren als Musterbeispiel für eine elegante, unaufdringliche Formensprache mit größtmöglicher Halbwertzeit.

In puncto Motoren reicht die Palette über die vierzehnjährige Bauzeit vom sechszylindrigen 3,0-Liter-TDI mit 165 kW (224 PS) bis zum V10 TDI mit 230 kW (313 PS) und dem Zwölfzylinder-Benziner W12 mit 331 kW (450 PS). Der Aufenthalt an Bord eines Phaeton bleibt stets ein Erlebnis der Sonderklasse: Um das Wohl der Passagiere kümmern sich neben einem voll vernetzten, neu entwickelten Infotainmentsystem serienmäßig eine Luftfederung und eine innovative, komplett zugfrei arbeitende Vierzonenklimaanlage. Auf Wunsch bieten ergonomisch herausragend gestaltete 18-Wege-Sitze den Sitzkomfort einer First Class Lounge. So gerüstet vergehen selbst größte Distanzen wie im Flug.“ Quelle: volkswagen-classic.de
 
Laatst bewerkt:
Een zwarte BMW met zwarte accenten en zwarte velgen ziet er al snel fout uit. Zo ook dit exemplaar... maar als maffiosi vind je dat niet erg. Het is uiteindelijk allemaal uiterlijk vertoon, want binnenin is het bijzonder smaalvol en prettig vertoeven.

De fijne V12 heeft een vermogen van 600 pk, genoeg om vlotjes mee te komen met het verkeer. De kofferbak is een grootte van 510 liter, genoeg voor een lijk of twee.

Deze auto staat te koop in Akron, Ohio voor $84.995.

2021_bmw_7_series-pic-2601976676167193250-1024x768.jpeg


2021_bmw_7_series-pic-5859353983988608252-1024x768.jpeg


2021_bmw_7_series-pic-7126554002538613630-1024x768.jpeg


2021_bmw_7_series-pic-100005550221208364-1024x768.jpeg


2021_bmw_7_series-pic-9189022185472566904-1024x768.jpeg
 
Is alleen geen sedan.
Sedan was niet de vereiste, maar even praktisch nadenkende: een station is niet een aparte kofferbak. Dus dat is best onhandig als je daar een lijk in hebt en je staat bij het stoplicht ;). Of de geur die op je af komt als John Doe er al wat langer ligt op een zomerse middag.

Ik keur dus alleen auto’s goed met een apart afgesloten kofferbak (geen afdekhoes).

Heb dit voor zekerheid even benadrukt in de tekst.

@Frits79 ik moet dus jouw Porsche afkeuren helaas, zowel bagage vereiste als dus de laatste foto die al laat zien dat mister John Doe te snel te spotten is

@Escher zelfde geldt dan voor jou
 
Laatst bewerkt:
Ah ok ja dat was meer aanloop van m’n verhaaltje en m’n eigen voorkeur, staat formeel niet in de vereisten.
 
IMG-3598.jpg
ALPINA B7 (F01)

Link naar advertentie


Verkoopprijs: € 49.900,-
Kilometerstand: 77.531 km
Bouwjaar: 02/2015
Vermogen: 540pk
Bagage inhoud: 500 liter


Driemaal scheepsrecht bij m’n eigen occasion wedstrijd. Ik vind het wel mooi.

Heb nog naarstig gezocht naar een écht zwarte (de vorige was diep donker blauw) E38 L7 maar helaas..

Dus gaan we voor eentje die ik serieus aantrekkelijk vind. De BMW F01 generatie 7 serie kan doorgaans mij niet heel erg bekoren: ik vind het echt teveel een vijf serie van binnen - Alle knopjes, navi en ook het leder op het dashboard (mocht je die optie hebben zoals ik heb) is precies hetzelfde. Wat stiekem een compliment is naar mijn eigen auto ;).

Enfin de Alpina B7 is echt van een andere categorie, zeker deze waar alles in volle weldaad is uitgevoerd. Overal verwarmde en gekoelde stoelen, uitbreiding bediening achter, het is allemaal fantastisch uitgevoerd.

Jammer dat de night vision niet is aangevinkt, hierdoor had je bij nacht zonder verlichting je lijk kunnen verbergen!

IMG-3595.jpg
IMG-3594.jpg

IMG-3597.jpg
IMG-3596.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een maffioos hier voor kan vallen. Een dikke rus, voor de Russische elite in de Sovjet-Unie. Indrukwekkend, imposant, maar niet te opvallend.


ZIL 41047

7.7L V 8
315 PK

bouwjaar 1999
prijs € 402.750,--

0yz74-T64-Odehvio-Tnx2ujtvb-JOM4c-Rqi-Csp0-Ph-S079-v-V-Butd6sl6w-Fqb-ZDdz-WBe2ap-Ynoa-Wel-Thowfx-AONwnzouj-H1-A.jpg


1-Yo-Jgbi-Y41-Q7og-Uz9u-Bzdv-GWCPXs-Ds4-G7-DOdrcz-Zb-Jr8-Ze-UNsxg3-Fv-UTWXg1xcfe2-P6-Tx-Oq-UEq-N6-LWMBtq7k9-Bawr-P4-AOw.jpg


tELV5LlHg5AtqlJqZfAE73_Dtw5BikhP-_rPvXoEwTek4SaRxwXlLa_3DyHQqBRPnHWd51DS0unbuFY0Oh7B_Zy7J0hkHQ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helaas komt de Nissan President niet in aanmerking, de Toyota Century is ook een van de auto’s van de Yakuza in de serie Tokyo Vice, alleen wel de oudere generatie en niet deze nieuwe generatie. De generatie zichtbaar in de serie komt als “export” versie 5 pk te kort…

Deze nieuwe generatie heeft echter 425 pk, dat lijkt mij voldoende voor een achtervolging.

De kofferbak met 484 liter, is groot genoeg voor 2 lijken en een schep om ze in het bos te begraven.

Toyoya Century

Bouwjaar: 2019
Km-stand: 72.000 km
Prijs: Yen 13,873,900 (€86.500,-)
Motor: 5L V8, hybride

dsc06075_1.jpg


70008034073023071500100.jpg


0803407A30230715W00104.jpg



0803407A30230715W00112.jpg


0803407A30230715W00114.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee helaas, heeft 270pk (naar beneden scrollen). Ik was zelf ook op zoek naar een Japanse sedan (bv Crown) maar die stoppen vaak bij 280pk.
 
Ja ik was zelf ook eerst op zoek naar een lekkere Yakuza auto maar beet me met de century ook stuk op de PKs.

Houdt het wel spannend :)

De G60 century’s hebben wel 400pk+ maar ik kon er niet zo snel een online vinden
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
De Galaxie was gedurende een groot deel van de jaren 60 Fords vlaggenschip. 1963 behoort tot de meest geliefde modeljaren vanwege de relatief strakke vormgeving en het raceverleden van dit model, zelfs in Europa (ze komen nog regelmatig in actie op het Goodwood Festival of Speed). Als onderdeel van de Amerikaanse pk-wedloop waren er verschillende interessante motoropties, waaronder een 406 cui. (6,6 liter) V8 met bijna evenveel pk's (405) als cubic inches. Die motor zit in het onderstaande exemplaar, in combinatie met een handgeschakelde bak! De bagageruimte is bijna 850 liter ook al niet kinderachtig.

Ford Galaxie 500 XL 1963 (klik!)

2302w.jpg


2302p.jpg



2302ffff.jpg


2302lllll.jpg



2302ttt.jpg


$ 63,000 (€ 58.300,-)
 
Laatst bewerkt:
Kak, toch de kofferbakinhoud gevonden: slechts 405 liter. Dan maar weer wat anders zoeken. :rolleyes:

Edit: dat ging over de eerder ingezonden Pontiac Grand Prix van 1970.
 
Laatst bewerkt:
Kak, toch de kofferbakinhoud gevonden: slechts 405 liter. Dan maar weer wat anders zoeken.
Echt ? Gevoelsmatig kan dat bijna niet als ik zo die foto zie. Das minimaal een meter lang en 2m breed met 30 cm diep heb je het al over 600 liter bagage ruimte
 
Ik heb sterk de indruk dat in de Amerikaanse specificaties het volume van het reservewiel er van af wordt getrokken.
 
Zou het niet kunnen dat je je sowieso een beetje hebt verkeken op de eisen omdat je zélf al iets op het oog had...? Die prachtige Bentley Continental heeft volgens carbase 347 l dus valt ook al af. De Jaguar 420G was even zoeken maa lijkt 265hp te hebben dus te weinig. Kofferbak is volgens mij 301 liter?

Tijdens het zoeken kom ik vooral dezelfde auto's tegen en soms valt ie weer af omdat bagageruimte de 420 l is ofzo. Uiteindelijk kom je vooral uit op nieuwere auto's en als je out of the box denkt is het soms lastig te vinden hoeveel bagageruimte het heeft. Zwart én 300/400+ pk én 450 liter+ bagageruimte is wel erg beperkt.
 
De zoveelste duistere Amerikaan...? Nah... mijn maffiabaas blijft bij zijn Italiaanse roots. Bruut, duidelijk aanwezig, met een speciale lijkenkist in de bak, al zal de fabrikant dat uiteraard zo niet aanduiden. Hoe groot die is, is helaas nergens te vinden, maar op foto's van auto's zonder deze optie kun je zien dat de bagageruimte heel diep is. Dus we gaan er maar vanuit dat het groot genoeg is voor een lijk. En anders breken we het skelet op een paar plekken; passen zal het. De auto is snel zat; de V12 levert 450 pk. De brede carrosserie biedt ruimte aan een paar potige body guards. Een duister voorkomen? Dat zeker. Maak ruimte voor:

Lamborghini LM002
1993 - 23.000 km - p.o.a. (maar zéker meer dan 10 mille)


7-1-scaled.jpg


8-scaled.jpg


5-1-scaled.jpg


9-scaled.jpg


10.1-scaled.jpg


Te koop in Hallwil, Zwitserland.
 
Het is sowiezo wat lastig zoeken want op de meest gangbare sites kun je niet zoeken op volume van de bagageruimte en die informatie staat ook lang niet altijd in de advertentie.. Je moet dus wat extra research doen. Ik twijfelde ook even over mijn Maybach nav de Pontiac die is afgekeurd maar die blijkt met 605 liter ruim aan de criteria te voldoen.
 
Ik ga niet meer verder zoeken, heb er nu wel meer dan genoeg tijd ingestoken. Als mijn inzending wordt afgekeurd, jammer dan.
 
A real badass!

1955-chrysler-c300-hardtop


De 1e Amerikaan met een 300pk motor en de start van een lange serie van zogenaamde „Chrysler Letter Car Series".
Deze Chrysler C300 Hardtop uit 1955 is in principe een auto die gebouwd is voor deelname aan NASCAR, maar vanwege homologatie eisen moest men ook productie modellen bouwen.

Met zijn logge bumpers, enorme grilles en brede (raam-)lijsten staat er gewoon een enorm stoer en voor die tijd snel apparaat (top 206 km/h!).
De interieurruimte is gigantisch, je zet gewoon beide bodyguards op de voorstoelen en 3 stoute mannen achterin. Knappe die er dan uitkomt!

En voor vervoer van wat dood vlees, als de 3 stoute mannen toch op een andere wijze aan Il Capo getoond moeten worden, zelfs 3 stuks gaat zeker passen! De inhoud kan ik echter niet achterhalen, maar ik denk dat de foto wel genoeg bewijs is.
De auto is 555cm lang!

Chrysler C300 Hardtop

1955 - 331 ci Hemi - 305pk -

$44,900 = € 41.678​


1955-chrysler-c300-hardtop

1955-chrysler-c300-hardtop

1955-chrysler-c300-hardtop

1955-chrysler-c300-hardtop

Hier te koop
 
Laatst bewerkt:
Zou het niet kunnen dat je je sowieso een beetje hebt verkeken op de eisen omdat je zélf al iets op het oog had...?
Mwoah valt mee, muv de continental had ik niks op het oog. Ik ging zelf ook nat omdat ik de century als 2e keuze had.

Globaal zat ik qua antwoord op de vraag beetje rond het F segment in gedachte dan wel de meer klassieke Amerikanen. Bij beide is 9 van de 10x vermogen danwel bagage ruimte geen issue.

Heb hier al genoeg moois en aparte voorbij zien komen :)
 

Mercedes-Benz E 500 BRABUS 6.1


1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


1980x960.webp


Mercedes-Benz E 500​

BRABUS 6.1 (426pk) ZELDZAAM | YOUNGTIMER​

Prijs € 23.350,-
Kilometerstand 211.014 km

Transmissie Automatisch
Bouwjaar 05/2002
Brandstof Benzine
Vermogen kW (PK) 313 kW (426 PK)
Type verkoper Autobedrijf
Advertentie

BAGAGE/LAADRUIMTE​

inhoud530 l

Beschrijving​

| Zeer zeldzaam (!) | BRABUS 6.1 | 426pk | 621 Nm | 303 km/h | 0-100 km/h: 5,0 s | Luchtvering | Lederen bekleding | Panorama daken | Alpine Multimediasysteem Apple Carplay | Bi-Xenon | Camera | Navigatiesysteem | 18” Monoblock V | 2002 | 211.014 km | | EUR 19.900 |

Mercedes-Benz E-klasse BRABUS 6.1 (426pk)

Wanneer je bij Arnhem de grens over rijdt en met ‘Duitse Autobahn’ spoed een goed half uurtje door boenderd kom je als snel in Bottrop uit. In Bottrop – onder de rook van ‘auto stad’ Essen is BRABUS gevestigd. Zij zijn ‘s werelds grootste Daimler tuner waarbij zij vooral bekend zijn van de ge-upgrade Mercedes-Benz modellen. BRABUS ontvangt een fabrieksauto van Mercedes-Benz en deze wordt volledig naar klantwens aangepast. Je kunt kiezen voor diverse bodykits en optische opsmuk, maar ook voor de echte tuning van onderstel, remmen en motorvermogen. Vooral dat laatste is een kostbare bedoening en hoewel zij inmiddels een behoorlijke omvang hebben waren de oplages van de verschillende modellen ruim een decennia geleden nog behoorlijk laag. Het zijn zeldzame verschijningen waar soms maar enkele tientallen van geproduceerd zijn. Zo ook deze E-klasse BRABUS 6.1.

Voor de Brabus 6.1 dient in de basis de reguliere E-klasse E500 met de 5.0 V8. Deze wordt volledig onder handen genomen door BRABUS waarbij de cilinderinhoud vergroot wordt, hoogwaardige materialen worden gebruikt zoals speciale nokkenassen en uiteraard de fraaie afwerking. Het motorvermogen stijgt er meer van 306pk naar 426pk. Bij dit exemplaar zijn ook het luchtgeveerde onderstel aangepast waaronder verlaagd en tevens is het remsysteem voorzien van grote geventileerde schijven en speciale BRABUS remklauwen.

Volledig op klantwens komt de optische tuning. In dit geval is de auto redelijk ingetogen gelaten, maar de purist herkend hem direct als een BRABUS door de dubbele mistlampen in de voorbumper, de extra lip onder de voorbumper met opdruk en het speciale BRABUS uitlaatsysteem met het herkenbare logo. De velgen zijn een kunstwerk op zich. De 18” Monoblock V velgen zijn 3-delig en zeer kostbaar. Het interieur is origineel gebleven met uitzondering van de tellerunit die een grotere schaal kreeg en BRABUS emblemen.

Wij verkochten deze BRABUS zo’n drie jaar geleden en onlangs kwam de auto weer terug. De auto werd dagelijks gereden als youngtimer. In tegenstelling tot de foto’s is het originele audiosysteem vervangen door een Alpine Multimediasysteem met onder meer Apple CarPlay/ Android Auto en camerasysteem. Het onderhoud is door ons uitgevoerd de laatste jaren. Hierbij zijn onder meer remblokken vervangen en voorts regulier onderhoud uitgevoerd. De staat is netjes met normale gebruikssporen, maar zeker gezien leeftijd en kilometrage in uitstekende staat.

De 6.1 V8 maakt van de BRABUS een wolf in schaapskledij. Deze beul van een motor is in staat de E-klasse ongenadige hard te laten presteren. De acceleratietijd vanuit stilstand naar 100 km/h neemt slechts 5,0s in beslag en de topsnelheid ligt op een krankzinnige 303 km/h. Beseffend dat de auto BRABUS inmiddels meer dan 20 jaar oud is een ongekende prestatie. Het motorgeluid is zeer verslavend. De zware V8 roffel wordt versterkt door het speciaal door BRABUS gebouwde RVS uitlaatsysteem met stalen katalysator.

Qua uitrusting voldoet de E-klasse nog aan alle moderne maatsaven. De voortreffelijke zetels zijn elekrisch verstelbaar, voorzien van memorystanden en stoelverwarming. Uiteraard bekleed in zacht leder. Boven je prijken de twee glazen sunroofs waarbij de eerst elektrisch te openen is. Uiteraard zijn dual zone climate control, cruise control en bi-xenon verlichting aanwezig. Door het moderne multimediasysteem uit 2020 voorziet u in de modernste navigatie, Apple Carplay, DAB+ en een achteruitrijcamera.

Interesse gekregen in deze zeldzame en bijzondere BRABUS? Vooral voor ondernemers zeer interessant in de youngtimerregeling. Bel ons snel voor een bezichtiging en eventuele proefrit.



Mercedes-Benz E-klasse BRABUS 6.1 (426pk)

Datum eerste toelating: 13 mei 2002
Kilometerstand: 211.014 km
Kleur: Obsidian Black (197u)
Kenteken: H-719-NJ
APK tot: 9 december 2023
Vermogen: 318kW/ 426pk
Max. koppel: 621 Nm
Topsnelheid: 303 km/h
Acceleratie 0-100km/h: 5,0 s.
Gewicht: 1.625 kg.
BTW/ Marge: margeregeling
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het zoeken kom ik vooral dezelfde auto's tegen en soms valt ie weer af omdat bagageruimte de 420 l is ofzo. Uiteindelijk kom je vooral uit op nieuwere auto's en als je out of the box denkt is het soms lastig te vinden hoeveel bagageruimte het heeft. Zwart én 300/400+ pk én 450 liter+ bagageruimte is wel erg beperkt.
De inhoud van de kofferbak is zo te lezen een behoorlijke uitdaging bij velen.

Als je ziet wat voor auto’s er voorbij komen (de Pontiac in eerdere inzending maar ook de Bentley) ben ik zelf echt verbaasd dat ze formeel niet meer bagage ruimte hebben dan een Mercedes E klasse en dus niet voldoen aan de criteria.

Ik ben zelf altijd meer van soepel dan streng; beoog jij de ruimte als groot zat voor een lijk (of twee) en is er niemand die reageert je lult uit je nek, dan ben ik geneigd het helemaal best te vinden. Het moet wel leuk blijven. Doe dan wel op z’n minst zelf nog ff een aanzet door de afmetingen x 20-30 cm hoog te doen voor het gevoel.

Wel complimenten voor @929V6 voor de nieuwe inzending !

@Escher en @Frits79 jouw auto is eigenlijk afkeur ivm geen aparte fysieke afscheiding, maar in het kader van soepele aanpak bagageruimte vind ik het met twee maten meten om deze dan wel af te keuren.. zou jullie nog wel willen uitdagen om nog een andere te zoeken :). Maar ik ben dus wel geneigd m zo goed te keuren als je geen alternatief kan vinden.

Leuk zeg zo’n eerste keer een opdracht verzinnen :D. Komen hierdoor wel leuke inzendingen langs.

Ik vind zelf wel dat ik minimaal voor mezelf streng moet zijn en pas mijn inzending aan waar de bagage inhoud formeel bekend is.

De Cadillac Deville is dus vrij ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf altijd meer van soepel dan streng; beoog jij de ruimte als groot zat voor een lijk (of twee) en is er niemand die reageert je lult uit je nek, dan ben ik geneigd het helemaal best te vinden. Het moet wel leuk blijven. Doe dan wel op z’n minst zelf nog ff een aanzet door de afmetingen x 20-30 cm hoog te doen voor het gevoel.
Als je criteria maakt voor een wedstrijd als deze, en je gaat de inzenders er niet aan houden, dan krijg je inzendingen die niet eerlijk met elkaar te vergelijken zijn: bijv. een ranke 2+2 coupé (waarin je alleen met je knieën in je nek op de achterbank kan zitten) en een groot vierkant SUV-achtig bakbeest, waar je wel volop ruimte in hebt. Die achterbank is moeilijk te meten, dus dat is helaas een vaag criterium.

Maar het volume van de bagageruimte is wel duidelijk, dus waarom zou je daarvan niet gewoon de scherpe scheidslijn tussen wel of niet goedgekeurd aanhouden? Er zijn zat auto's te vinden die voldoen, een vierdeurs VW Jetta uit de jaren 80 (een autootje op basis van de eerste generatie Golf) had bijvoorbeeld ook 530 dm3 bagageruimte. (ja oké, er is geen Jetta met 300 pk).

Er zijn nu eenmaal grote auto's met kleine bagageruimtes, en dat varieert per generatie. Even gekeken naar de Mercedes-Benz 200/E-klasse door de jaren heen: 640 dm3 (W110), 580 dm3 (W115), 500 dm3 (W123), 520 dm3 (W124), 520 dm3 (W210), 450 dm3 (W211), 450 dm3 (W212), 540 dm3 (W213), 540 dm3 (W214). Steeds hetzelfde model in het programma, maar wel met 190 dm3 verschil tussen de grootste en kleinste bagageruimte. Dan moet je gewoon de goede pikken!
 
Dan moet je gewoon de goede pikken!

Het gaat er ook om dat je iets leuks uitzoekt en iets wat je ook echt wilt insturen, niet de 'leftovers'.

Globaal zat ik qua antwoord op de vraag beetje rond het F segment in gedachte dan wel de meer klassieke Amerikanen.

Dat is dus wat ik bedoelde :) Je had zelf iets in je hoofd. En door je vele eisen valt er gewoon veel af die best als maffia-auto zouden kunnen doorgaan (bv veel grote sedans uit Japan). "Zoek een zwarte Amerikaanse gangsterauto waar je ongezien een lijk mee kunt vervoeren" was wellicht beter geweest. Ik vind het idee van je wedstrijd trouwens wel leuk hoor! (y) Ik kijk nog even of ik iets anders kan vinden, anders laat ik het zo.
 
Als je criteria maakt voor eenwedstrijd als deze, en je gaat de inzenders er niet aan houden, dan krijg je inzendingen die niet eerlijk met elkaar te vergelijken zijn: bijv. een ranke 2+2 coupé (waarin je alleen met je knieën in je nek op de achterbank kan zitten) en een groot vierkant SUV-achtig bakbeest, waar je wel volop ruimte in hebt. Die achterbank is moeilijk te meten, dus dat is helaas een vaag criterium.

Die ranke 2+2 zal mijn Ferrari wel zijn. Indien er meer zijn die hem niet passend vinden, dan wijzig ik hem in deze. Ook een 2+2, maar zeker ruim voldoende.
 
@De Dude

Jouw eigen inzending is blauw, niet zwart. ;)

@Pink Panther

Een Facel is ook mooi, maar ik zou hem gewoon laten staan. Die achterbank ziet er qua ruimte helemaal nog niet zo heel beroerd uit hoor. En een Italiaan hoort ook wel een beetje bij dit onderwerp.
 
Terug
Bovenaan